Jump to content

computer gecrashed ?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een oude computer van mijn school gekregen en was hem aan het uitproberen maar hij geeft aan :

CMOS error ofzowiets

weet iemand wat ik nu moet doen ?

Ik weet het besturing systeem ook niet

Geplaatst:

Het is misschien handig hem sowieso helemaal leeg te halen en er Windows 98 of, als ie dat kan hebben, iets hogers erop te zetten. Dan gaan natuurlijk wel alle gegevens verloren, maar een verse start is altijd lekker :Y

Geplaatst:
Ik heb een oude computer van mijn school gekregen en was hem aan het uitproberen maar hij geeft aan :

CMOS error ofzowiets

Dat is een bios error.

Probeer de bios te resetten en anders betekend het dat de firmaware van je mobo stuk is.

Geplaatst:

CMOS error ofzowiets

Dat is een bios error.

Probeer de bios te resetten en anders betekend het dat de firmaware van je mobo stuk is.

Leuk hij heeft een kapotte gemeente :7

>>> Door Preddy: CMIIW maar volgens mij is een MOBO een MOederBOrd ;)<<<

CMOS

Probeer eens in de Bios te komen, waarschijnlijk kan daar de error nog worden weer gegeven, anders houdt het op, waarom heb je eigenlijk een kapot pc gekregen? :?

Geplaatst: (bewerkt)

Bbbbi... Bbbbaa... Batterijtje leeg.

Gewoon eventjes naar de primera/supermarkt/enz. gaan en een knoopcel halen:

Type moet een CR2032 zijn (standaard lithium knoopcel)

Beter is als je hem even van je mobo vist en meneemt.

Zo ziet hij eruit:

asus_975x_cmos_battery.jpg

EDIT: als je de volledige error zou geven, zou het misschien 'CMOS clock battery dead/empty/low voltage' kunnen zijn.

EDIT2: CMOS is een halfgeleidertechniek die niet alleen maar bij computerchips toegepast word. Met CMOS constructie kun je snellere chips maken (met een bredere temperatuurrange). De normale NE555 kan oscilleren tot pakweg 500 Khz, de CMOS versie (SA555 oid) kan makkelijk tot 5 Mhz... Om maar het lage stroomverbruik niet te vergeten... Niet dat jullie dit wat boeit ;)

Bewerkt: door Schno009
Geplaatst:
Bbbbi... Bbbbaa... Batterijtje leeg.

Gewoon eventjes naar de primera/supermarkt/enz. gaan en een knoopcel halen:

Type moet een CR2032 zijn (standaard lithium knoopcel)

Beter is als je hem even van je mobo vist en meneemt.

Zo ziet hij eruit:

asus_975x_cmos_battery.jpg

EDIT: als je de volledige error zou geven, zou het misschien 'CMOS clock battery dead/empty/low voltage' kunnen zijn.

EDIT2: CMOS is een halfgeleidertechniek die niet alleen maar bij computerchips toegepast word. Met CMOS constructie kun je snellere chips maken (met een bredere temperatuurrange). De normale NE555 kan oscilleren tot pakweg 500 Khz, de CMOS versie (SA555 oid) kan makkelijk tot 5 Mhz... Om maar het lage stroomverbruik niet te vergeten... Niet dat jullie dit wat boeit ;)

Ik zag wat voor goed spul er noch inzat en dacht ,tja da ding wil me WIN 98 SE dutch CD toch nie lezen dus help ik hem maar naar de computer hemel

Spullen die uit de puinzooi teruggevonden zijn :

Leuke processor

Video kaart

Geluidskaart

1 chip werkgeheugen

1 diskette station

1 CD-drive

en nog wat leuke rommeltjes

Ik had deze uitleg nog niet gezien

Wel erg bedankt , nu weet ik hoe ik het de volgende keer moet aanpakken

THANX

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...