Galiorix Geplaatst: 12 juni 2007 Rapport Geplaatst: 12 juni 2007 Hoi Ik ben er nu achter dat er nogal wat stof in mijn CPU koelblok zit , dus wil ik hem gaan reinigen. wil iemand even een tut posten met stapvoorstap wat ik moet doen? Alvast bedankt Greetz , Galiorix Reageren
Schno009 Geplaatst: 12 juni 2007 Rapport Geplaatst: 12 juni 2007 Natuurlijk! Als het met foto's moet, word het morgen, maar nu kan ik de basics doen Overigens, ik haal het koelblok eraf, omdat je dan niet met al die stofbende in de kast zit opgescheept, je kunt zelf kiezen wat je wilt doen. 1. Schroef de kast open, dit spreekt volgens mij voor zich. Gewoon de schroefjes van het zijpaneel aan de achterkant van de kast losmaken. Ik denk zelf dat je dit al gedaan hebt, omdat je het stof ziet 2. Haal het stekkertje van de ventilator los van het moederbord. Hier moet je gewoon aan trekken, geen vervelende clipjes ed. 3. Hoe je processor ook vast zit, haal het los. Dit kan met een hendeltje zijn (socket A-Celeron) maar ook met clips aan beide kanten (P4/Athlon 64). Hoe dan ook, een foto kan dit erg verhelderen, maar moeilijk lijkt het me niet 4. Nu kan het koelblok eraf. Als je het in je handen hebt, moet je het zo neerleggen dat de koelpasta op de onderkant niet verloren gaat (anders moet je nieuw kopen). Pak nu de stofzuiger (of de compressorslang, als je die luxe hebt. Is eigenlijk wel voorkeur, dan krijg je al het stof eruit) en verwijder het stof grondig. Pas wel op dat je de ventilator niet enorm hard laat draaien, in het geval van een compressor, want dan kan hij stuk gaan. Wat blijft zitten kun je met een opgevouwen stukje keukenpapier verwijderen. 5. Plaats het koelblok er weer op. Schuif het een beetje heen en weer, zodat de koelpasta weer een beetje verspreid word. 6. Maak de clips/hendel/wat dan ook weer vast en druk het stekkertje van je ventilator weer terug op het moederbord. 7. Schroef je kast weer dicht. Groeten, Frits! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.