Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Met een beetje hulp van me broer staat de moterkap en bumper nu in de eerste laag plamuur. En heb ik al een beginnetje gemaakt aan de half strake achterklep die ik vandaag ga afhechten en strak wil gaan maken als daar tijd voor is. Ook een fototje van die spoiler die erop moet komen :D

Moterkap gehecht

dsc00962dn.jpg

Plastic maantje beetje gesmolten later echt goed aan elkaar gesmolten met extra toevoegmateriaal

dsc00965e.jpg

Gril gepast met vlak geslepen half maantje

dsc00964q.jpg

Maantjes erin en in de eerste laag plamuur

dsc00966f.jpg

Achterklep beginnetje gemaakt met hechten is vandaag met een beetje mazzel helemaal strak :D

dsc00969ju.jpg

De R32 spoiler die erop moet komen :D

dsc00961f.jpg

Weer lekker veel voortgang dus, voorlopig ook nog wel bezig. Niet dat ik het heel erg vind. Krijg veel hulp en leer lekker veel :D

Geplaatst:

Met een beetje hulp van me broer staat de moterkap en bumper nu in de eerste laag plamuur. En heb ik al een beginnetje gemaakt aan de half strake achterklep die ik vandaag ga afhechten en strak wil gaan maken als daar tijd voor is. Ook een fototje van die spoiler die erop moet komen :D

Moterkap gehecht

Plastic maantje beetje gesmolten later echt goed aan elkaar gesmolten met extra toevoegmateriaal

Gril gepast met vlak geslepen half maantje

Maantjes erin en in de eerste laag plamuur

Achterklep beginnetje gemaakt met hechten is vandaag met een beetje mazzel helemaal strak :D

De R32 spoiler die erop moet komen :D

Weer lekker veel voortgang dus, voorlopig ook nog wel bezig. Niet dat ik het heel erg vind. Krijg veel hulp en leer lekker veel :D

Netjes gedaan! Hoe ga je het bijspuiten zonder een kleurverschil te hebben?

Geplaatst:

Ik breng hem gewoon naar een spuitbedrijf. Heb twee mazzeltjes, want dit is een originele VW kleur en twee het is zilver dan valt het kleur verschil sowieso minder op. Ook laat ik hem na het spuiten helemaal polijsten ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Ziet er nice uit Rullez, alleen van die gecleande achterkant ben ik niet zo`n fan... Ruitenwissertje eraf was nice, maar na de Golf en GTI logo's had je zeker moeten stoppen vind ik, 't wordt nu zo leeg... Ook zou ik die met betrekking tot die motorkap wel uitkijken met roesten, neem aan dat dat plaatje wat er ingelast is niet behandeld is tegen roest zoals de rest van de auto...

De grille vind ik echter wel erg goed gelukt :) Had jij trouwens ook niet de omranding van je koplampen zwart gemaakt? Heb dat een keer op een Bora gezien en dat ziet er echt dik uit :) Hier foto :)

IMAG0173.jpg

Die E30's zien er ook nice uit Gekkiej! Giggity, op zich issie wel gaaf ja, maar die velgen vind ik echt oerlelijk xD Lijkt wel chrome?!

Enniewee, m`n dak is nu zwart. Denk dat ik het nog wel een laagje ga doen, meer zodat het beter weerbestendig is dan om beter te dekken, want het is op zich heel goed gedekt en mooi glad! Ben er erg trots op :D Over een week kun je er op schrijven dus da`s wel mooi :)

Foto1462.jpg

Foto1458.jpg

Foto1463.jpg

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

@Myth: Netjes gedaan dat dak hoor Myth.

@Rullez: Overigens ga ik ook met Myth akkoord wat die achterkant betreft.

En het aftellen is weer begonnen...

Geplaatst:

Ik zag net die foto´s van GekkieJ, zeker nice asses die Baur en M3, maar die Baur (semi-cabrio met als het dak eraf is zit er nog een frame) is een en al elende. Ding lekt als de pest, is vrij zwaar en een 'gewone' cabrio zoals wij hebben (deze dus) vind ik veel mooier.

En over M3's gesproken ik ben eindelijk weer bezig met de M3. Pap heeft er paar jaar me geracet. Toen gestript en toen 2 jaar bijna weg hebben laten rotten in een hoekje (ja ja, schaam enzo :$ ) met idee dat we hem 'ooit' wel als een Warsteiner of Ravaglia gingen maken, bleek dat hij belasting vrij was ipv uit 1989. Toen hadden we motivatie om er een trackday auto van te maken.

Ik heb geen foto's kunnen maken van mijn vorderingen vandaag, maar wel van daarvoor. Ik hoop dat ik er binnenkort weer aan kan werken en hem kan laten spuiten, maar ik kan er alleen aan werken als ik vrij heb.

hier de foto's

Begonnen we hem te strippen

IMG_0009.jpg

IMG_0008.jpg

IMG_0027.jpg

Troep hierzo haha

IMG_0024.jpg

IMG_0067.jpgur

En dan na 2 jaar in een vrij vochtige schuur

IMG_1744.jpgv

IMG_1743.jpg

Deze winter toen ik hem een tectyl behandeling gaf

IMG_1745.jpg

IMG_1754.jpg

En hier streven we naar. Maar dan moet je al die 'sponsors' wegdenken en de diagonale streep laten zitten.

dreame30m3_4.jpg

Geplaatst:

Die M3 op de 3e foto van onder ziet er nog steeds mooi uit. Zo te zien hebben jullie ook nog die Lancer. :O

Geplaatst:

dsc00969ju.jpg

Hoe las jij? :O

Beetje erg zwart rond de lasnaden :O

Maar verder wel mooie voortgang, evt. kijken voor kleine eyelids? Zoals deze:

mkiv_bw3.jpg

Tnx allemaal

@ Myth plaatje is in tytiel ofzoiets werkt goed. Sowieso dient de lak straks vooral als bescherm middel. Moet hem nu goed dichtlassen en een strakke laag plamuur eropzette en dan komt het goed. En over die koplampen is vet, maar ik ga niet me hele koplampen uit elkaar halen. Koop wel nieuwe met een zwarte binnekant. ;)

@GolfG60 Dat is nou verf maat, wil je een beetje mooie hechtjes hebben moet je met een hoog voltage lassen voor een mooie inbranding, zo dat niet als ik de 1e beste keer 200 gaat me plaatje weg vliegt omdat de plamuur alles bij elkaar houd. ;) En een booskijker? Nee dat word hem niet.

Bewerkt: door Rullez
Geplaatst:

Tnx allemaal

@ Myth plaatje is in tytiel ofzoiets werkt goed. Sowieso dient de lak straks vooral als bescherm middel. Moet hem nu goed dichtlassen en een strakke laag plamuur eropzette en dan komt het goed. En over die koplampen is vet, maar ik ga niet me hele koplampen uit elkaar halen. Koop wel nieuwe met een zwarte binnekant. ;)

@GolfG60 Dat is nou verf maat, wil je een beetje mooie hechtjes hebben moet je met een hoog voltage lassen voor een mooie inbranding, zo dat niet als ik de 1e beste keer 200 gaat me plaatje weg vliegt omdat de plamuur alles bij elkaar houd. ;) En een booskijker? Nee dat word hem niet.

Is het niet makkelijker om je oppervlakte mooi schoon te maken en dan te lassen?

Spuiten moet je hem toch dusja.

Binnenkort maar kijken om te beginnen met lessen zo rond eind juni heb ik wss het geld bij een om het te betalen :Y

Geplaatst:

Ik breng hem gewoon naar een spuitbedrijf. Heb twee mazzeltjes, want dit is een originele VW kleur en twee het is zilver dan valt het kleur verschil sowieso minder op. Ook laat ik hem na het spuiten helemaal polijsten ;)

Oké dan, ben je de auto wel een tijdje kwijt.

Tha-Ran, wel de binnenste koplampen laten zitten hoor! Vind het echt lelijk dat ze eruit zijn bij die Warsteiner M3! Verder ziet ie er erg vet uit, heel laag :D `K zou trouwens ook iets kleinere velgen nemen dan bij die Warsteiner... Gewoon deep-dish BBS'jes maar dan een of 2 maatjes kleiner,(en smaller, ze zijn daar wel heel breed xD)... En gewoon recht, en niet met super camber erop xD Die bodykit is op zich wel heel gaaf :) Alleen niet zo`n fan van die vleugeltjes onder de voorbumper :clown:

Zal morgen of zo overigens plaatjes posten van m`n dak, want dat is ook af :) Kan er over `n week op schrijven :)

Geplaatst:

Oké dan, ben je de auto wel een tijdje kwijt.

Een weekendje hooguit? oude eigenaar gaat hem voor mij spuiten. ;)

Overigens weer een updatetje

Gisteren me eerste remklauwrood geverft. Van de week de rest even doen

Voor

dsc00985c.jpg

1e Laag

dsc00986o.jpg

2e Laag

dsc00987xq.jpg

3e Laag

dsc00988go.jpg

Resultaat met velg

dsc00989jk.jpg

Ziet er wel nice uit man! Zoek alleen alsjeblieft een VW logo voor op die wielen, desnoods een goede sticker die je eroverheen plakt... Dat zou zò veel professioneler staan imo....

Ik zit er aan te denken om hetzelfde te doen bij mij, maar dan in m`n carrosserie kleur :)

Gisteren de bumpers en spiegelophangstukken weer eens met olie gedaan, ziet er wel weer mooi nieuw uit...

Dak is overigens klaar :) TEKENENNNN!... :eten: ....Kan pas over een week :{ (Dan pas is het droog genoeg om erop te kunnen tekenen zonder dat het heel veel sporen achterlaat)...

Foto1478.jpg

Foto1466.jpg

Foto1485.jpg

Foto1469.jpg

Foto1471.jpg

@Hieronder: Danku :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...