Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ik heb een vraagje over Golf MK2. Weet iemand de originele kenmerken van een GTD? Dus grill, stuur, striping...

Als iemand een (online) foldertje weet te vinden is ook heel interessant.

Geplaatst:

Ik heb een vraagje over Golf MK2. Weet iemand de originele kenmerken van een GTD? Dus grill, stuur, striping...

Als iemand een (online) foldertje weet te vinden is ook heel interessant.

Klik

Geplaatst:

Dit had ik al gevonden, toch bedankt.

Verder heb ik ook al het één en ander gevonden door wat surfwerk.

Nu vraag ik me nog af of er vooraan een GTD logo hoort en of er vooraan een rode rand rond de grill hoort?

Geplaatst: (bewerkt)

Dit had ik al gevonden, toch bedankt.

Verder heb ik ook al het één en ander gevonden door wat surfwerk.

Nu vraag ik me nog af of er vooraan een GTD logo hoort en of er vooraan een rode rand rond de grill hoort?

Dit is idd een goeie, denk dat het een keuze was vanaf fabriek omdat je sommige GTD's zonder logo ziet en/of zonder bies.

Maarja, hoe groot is de kans dat je een (goede/echte) GTD vindt, toch wel klein eigenlijk.

Dit zou best nog wel eens een echte GTD kunnen zijn, hij heeft iig wel veel trekjes van een GTD.

Zonde dat vele een MK2 diesel als GTD bestempelen, sommige hebben niet eens een toerenteller :bonk:

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

Dit is idd een goeie, denk dat het een keuze was vanaf fabriek omdat je sommige GTD's zonder logo ziet en/of zonder bies.

Maarja, hoe groot is de kans dat je een (goede/echte) GTD vindt, toch wel klein eigenlijk.

Dit zou best nog wel eens een echte GTD kunnen zijn, hij heeft iig wel veel trekjes van een GTD.

Zonde dat vele een MK2 diesel als GTD bestempelen, sommige hebben niet eens een toerenteller :bonk:

De kans om een goede/echte GTD te vinden is inderdaad bijzonder klein. Ik ben er in mijn zoektocht ook maar weinigen tegengekomen en daarbij wist ik nog niet eens of het echte waren.

Maar het zit zo: we weten eentje die we kunnen kopen die niet op het internet staat, maar waarbij de motor stuk is. Deze is in vrij goede staat en ook interieur is zeer netjes zonder scheuren.

Ik weet bijna zeker dat het een echte GTD is omdat:

1) striping op koffer is in 1 stuk en waarschijnlijk dus niet achteraf geplakt

2) spoiler op koffer is juist

3) motor klopt

4) interieur klopt zoals ik zag in folder van GTD

5) toerenteller is aanwezig

Ze vragen 500E, is dit veel?

Geplaatst:

De kans om een goede/echte GTD te vinden is inderdaad bijzonder klein. Ik ben er in mijn zoektocht ook maar weinigen tegengekomen en daarbij wist ik nog niet eens of het echte waren.

Maar het zit zo: we weten eentje die we kunnen kopen die niet op het internet staat, maar waarbij de motor stuk is. Deze is in vrij goede staat en ook interieur is zeer netjes zonder scheuren.

Ik weet bijna zeker dat het een echte GTD is omdat:

1) striping op koffer is in 1 stuk en waarschijnlijk dus niet achteraf geplakt

2) spoiler op koffer is juist

3) motor klopt

4) interieur klopt zoals ik zag in folder van GTD

5) toerenteller is aanwezig

Ze vragen 500E, is dit veel?

Een kant is dit wel een leuke kans, omdat de motor nogal veel kwaaltjes kunnen hebben, door de leeftijd bv.

Namelijk de koppakking dacht ik zijn vaak gaar, daardoor is je koelvloeistof pot zwart en kan er druk op de oliepeilstokgat staan.

Van de andere kant, hoe snel vindt je een goede/verse SB(bv.) motor?

Maar wat wel is, als je een losse motor hebt, kun je hem makkelijk pakkingen verversen en de motor controleren op gebreken.

Dus het is een beetje een 50-50 kans ;)

Als je er een budget project van wilt maken, kun je beter iets anders zoeken vrees ik.

Geplaatst:

Is het eigenlijk moeilijk om een motor te vervangen bij een golf 2?

We hebben een gewone golf die heel goed reed met td en dezelfde motorcode als beschreven gtd. Deze is per total.

Geplaatst:

We hebben een gewone golf die heel goed reed met td en dezelfde motorcode als beschreven gtd. Deze is per total.

Motorswap is goed te doen, ken iemand, die heeft bij zijn MK3 dat gewoon op straat gedaan :puh:

Wel goed gereedschap hebben, motortakel en evt. luchtgreedschap.

Geplaatst:

Motorswap is goed te doen, ken iemand, die heeft bij zijn MK3 dat gewoon op straat gedaan :puh:

Wat is dat precies?

Geplaatst:

Wat is dat precies?

Gereedschap dat op lucht gaat, dmv een compressor, dan spreek ik voornamelijk over een luchthamer en een luchtschroevendraaier ;)

Geplaatst:

Wat is dat precies?

Gereedschap dat op lucht gaat, dmv een compressor, dan spreek ik voornamelijk over een luchthamer en een luchtschroevendraaier ;)

Een bolleneur dus :puh:.

Geplaatst:

Wat is dat precies?

En voor wat precies heb je dat nodig?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...