Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

En voor wat precies heb je dat nodig?

Luchthamer gebruik je vaak om gemakkelijk bouten los te halen, maar ook om flink geroeste bouten los te halen.

Een bout die vast zit, met een ratel zet je een geleidelijke maar toch flinke kracht erop, te veel kracht en je trekt de bout te lang waardoor ie breekt.

Met een luchthamer zet je een keer kracht en laat ie los, en dat herhaalt zich snel, en daardoor 'breekt' de roest ertussen zeg maar.

Dus de kans op afgebroken bouten is kleiner, maar je kan weliswaar niet iedere bout met de luchthamer los of vast knallen, voornamelijk de kleintjes niet maar dat is vrij logisch.

Lucht schroevendraaier is puur voor het gemak :Y

Geplaatst: (bewerkt)

Witte E30 320i gekocht in duitsland met 40.000 km op de teller. Helemaal orgineel, alleen de motorkap, 2 voorschermen, voorbumper en gril moeten vervangen worden.. Zo gedaan :) Donderdag ophalen.

@hieronder, nice.. Wel foto's laten zien van je project als je hem opgehaald :)

Bewerkt: door Tha-Ran
Geplaatst:

Luchthamer gebruik je vaak om gemakkelijk bouten los te halen, maar ook om flink geroeste bouten los te halen.

Een bout die vast zit, met een ratel zet je een geleidelijke maar toch flinke kracht erop, te veel kracht en je trekt de bout te lang waardoor ie breekt.

Met een luchthamer zet je een keer kracht en laat ie los, en dat herhaalt zich snel, en daardoor 'breekt' de roest ertussen zeg maar.

Dus de kans op afgebroken bouten is kleiner, maar je kan weliswaar niet iedere bout met de luchthamer los of vast knallen, voornamelijk de kleintjes niet maar dat is vrij logisch.

Lucht schroevendraaier is puur voor het gemak :Y

Ik dacht wel dat het zoiets was, maar denk dat het zonder ook wel zal lukken (hopelijk).

Als het niet lukt kan ik het wel ergens lenen.

En ik denk dat we hem gaan kopen, dus weer nieuw projectje! :sigaar:

Geplaatst:

Nou opgehaald in Duitsland :) ;

IMG_2044-1.jpg

IMG_2043.jpg

IMG_2042.jpg

IMG_2038.jpg

Binnenkort helemaal in nieuwstaat proberen te maken, want wat je op de foto's niet ziet zijn de deukjes en krassen :(

Geplaatst: (bewerkt)

Die e30's blijven gewoon vette auto's. :D Is toch een 4 cilinder zo'n 2liter of toch 6 cilinder. Nieuwere modellen hebben een 6 cilinder dacht ik die een 2.0 motor hebben.

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Geplaatst:

Nou opgehaald in Duitsland :) ;

Binnenkort helemaal in nieuwstaat proberen te maken, want wat je op de foto's niet ziet zijn de deukjes en krassen :(

Ziet er heel mooi uit! Proficiat.

Geplaatst:

Die e30's blijven gewoon vette auto's. :D Is toch een 4 cilinder zo'n 2liter of toch 6 cilinder. Nieuwere modellen hebben een 6 cilinder dacht ik die een 2.0 motor hebben.

Bij de E30 zijn 2 liter of meer 6 cilinders, en 1.6 en 1.8 zijn 4 cilinders :)

Golf, bedankt! Als de M3 klaar is ga ik aan deze beginnen :D

Geplaatst:

@ Tha-Ran, lage kilometerstand voor zijn leeftijd, en ziet er erg netjes uit :O

Leuke basis is dit zeg :Y

@Golf MK1, wanneer gaan jullie de GTD halen?

Willen natuurlijk foto's zien :D

Geplaatst:

@ G60, dankje :) en voldoet helemaal aan mijn lijst.

- van een oud vrouwtje geweest.. Check!

- Altijd garage gestald.. Check!

- Alle beurten bij BMW dealer gehad.. Check!

- Nooit in gerookt.. Check!

- Weinig KM's.. Check!

- 1 Eigenaar(eigenaresse dan :7).. Check!

Zo'n auto bestaat dus wel met deze kenmerken. Nog even met pa gepraat, blijkt dat er alleen deuken aan de voorkant zitten. Achterkant is als nieuw. Dus is inderdaad een mooie basis, ook nog aan het denken om deze wielen op te knappen en in het antreciet te spuiten. Eventueel ook nog een schroefset.

Geplaatst:

@ G60, dankje :) en voldoet helemaal aan mijn lijst.

- van een oud vrouwtje geweest.. Check!

- Altijd garage gestald.. Check!

- Alle beurten bij BMW dealer gehad.. Check!

- Nooit in gerookt.. Check!

- Weinig KM's.. Check!

- 1 Eigenaar(eigenaresse dan :7).. Check!

Zo'n auto bestaat dus wel met deze kenmerken. Nog even met pa gepraat, blijkt dat er alleen deuken aan de voorkant zitten. Achterkant is als nieuw. Dus is inderdaad een mooie basis, ook nog aan het denken om deze wielen op te knappen en in het antreciet te spuiten. Eventueel ook nog een schroefset.

Leuk zo'n choke motor. :puh:

Geplaatst:

Ik hoop deze zaterdag (als we nog een trailer kunnen vinden). Anders zal het binnen twee weken zijn.

We hebben er trouwens twee gekocht. :sigaar:

Geplaatst:

Ik hoop deze zaterdag (als we nog een trailer kunnen vinden). Anders zal het binnen twee weken zijn.

We hebben er trouwens twee gekocht. :sigaar:

Twee nog wel :schater:

Een donor auto zeker? :puh:

Geplaatst:

Twee nog wel :schater:

Een donor auto zeker? :puh:

Nee, geen donor auto, die hebben we al. :puh:

We hebben eentje die per total is waar de motor voor de GTD inzit en ter vervanging van die donor komt nog een Cl dieseltje, snap je?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...