Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

@ G60, dankje :) en voldoet helemaal aan mijn lijst.

- van een oud vrouwtje geweest.. Check!

- Altijd garage gestald.. Check!

- Alle beurten bij BMW dealer gehad.. Check!

- Nooit in gerookt.. Check!

- Weinig KM's.. Check!

- 1 Eigenaar(eigenaresse dan :7).. Check!

Zo'n auto bestaat dus wel met deze kenmerken. Nog even met pa gepraat, blijkt dat er alleen deuken aan de voorkant zitten. Achterkant is als nieuw. Dus is inderdaad een mooie basis, ook nog aan het denken om deze wielen op te knappen en in het antreciet te spuiten. Eventueel ook nog een schroefset.

Leuk zo'n choke motor. :puh:

Volkswagen reclame nooit gezien? :puh:

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

@ G60, dankje :) en voldoet helemaal aan mijn lijst.

- van een oud vrouwtje geweest.. Check!

- Altijd garage gestald.. Check!

- Alle beurten bij BMW dealer gehad.. Check!

- Nooit in gerookt.. Check!

- Weinig KM's.. Check!

- 1 Eigenaar(eigenaresse dan :7).. Check!

Zo'n auto bestaat dus wel met deze kenmerken. Nog even met pa gepraat, blijkt dat er alleen deuken aan de voorkant zitten. Achterkant is als nieuw. Dus is inderdaad een mooie basis, ook nog aan het denken om deze wielen op te knappen en in het antreciet te spuiten. Eventueel ook nog een schroefset.

Leuk zo'n choke motor. :puh:

Volkswagen reclame nooit gezien? :puh:

Die met die Golf 3? Fantastische reclame! :schater:

Geplaatst: (bewerkt)

Tha-Ran, thx heb voor dit moment niet veel foto's maar vorig week nog dit foto's getrokken

DSC_0464-1.jpg

DSC_0493.jpg

DSC_0488.jpg

en ivm die velg onder remstof, ik vind het megasjiek zo x)

DSC_0487.jpg

DSC_0485.jpg

maar ehm het zijn originele bumpers dacht ik :) het zijn enkel de velgen dat anders zijn maar voor de rest heb ik zo gelaten toen ik hem gekocht had :)

maar die voorwielen banden vind ik gwn te dun :s en nieuwe kost al veel voor dit maat: 235-40-ZR18 ik had van ene gehoord dat rap tot 200eur kost per band :s ik zal maar zo laten tot hij versleten zijn :)

@Mythbuster, sjiek gedaan met die dak wi :) en op sommige foto's lijkt het idd als carbon zoals die ander al zei :puh:

ikzelf ben van plan om 2de auto aan te schaffen: een '70 Opel Rekord C coupé maar dan een getund versie (niet echt tuning maar ombouwen tot meer Amerikaans muscle look) heb eentje gezien dat mij enorm aan spreekt wie weet post ik nog foto's hier samen met mijn Beemerke

Bewerkt: door SWYV
Geplaatst:

Tha-Ran, thx heb voor dit moment niet veel foto's maar vorig week nog dit foto's getrokken

en ivm die velg onder remstof, ik vind het megasjiek zo x)

maar ehm het zijn originele bumpers dacht ik :) het zijn enkel de velgen dat anders zijn maar voor de rest heb ik zo gelaten toen ik hem gekocht had :)

maar die voorwielen banden vind ik gwn te dun :s en nieuwe kost al veel voor dit maat: 235-40-ZR18 ik had van ene gehoord dat rap tot 200eur kost per band :s ik zal maar zo laten tot hij versleten zijn :)

@Mythbuster, sjiek gedaan met die dak wi :) en op sommige foto's lijkt het idd als carbon zoals die ander al zei :puh:

ikzelf ben van plan om 2de auto aan te schaffen: een '70 Opel Rekord C coupé maar dan een getund versie (niet echt tuning maar ombouwen tot meer Amerikaans muscle look) heb eentje gezien dat mij enorm aan spreekt wie weet post ik nog foto's hier samen met mijn Beemerke

Echt mooie auto!! Proficiat, moet je origineel houden.

Rekord is ook leuk, hebben wij ook nog gehad. Als het nu gewoon een originele was die je wou...

Vandaag ook maar eens een auto gekocht. :puh: Stelt opzich niet zoveel voor maar het is wel handig om naar het werk te rijden. Het is een Golfje 3 uit 93, 1.4 dus zal denk ik wel zuinig zijn. Nu even wachten totdat de M3 spiegels en de VR6 'lip' binnen zijn om hem iets mooier te maken. Het ding heeft trouwens nog best veel grip door het GTI onderstel en de schroefset. :puh: Alleen kreeg ik hem gister niet eens verder dan 160 op de snelweg. :7

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Geplaatst:

M3 spiegels op een niet BMW :N

Maar opzicht wel een leuke basis, maar he, het is maar een 1.4 liter, dat zijn geen scheurijzers :7

Maar opzicht wel een leuke basis, maar he, het is maar een 1.4 liter, dat zijn geen scheurijzers :7

Het zijn niet de nieuwste M3 spiegels he. :puh:

En ik vind golfjes opzich niet eens de mooiste auto's maar het is wel handig als je ze voor weinig kan krijgen. Dan heb ik iig al vervoer voor als ik de brommer verkocht heb. :D:puh:

En met het feit dat ie nog geen worst van tafel trekt moet ik maar mee leren leven. :puh:

Ik zal wel even foto maken als alles erop zit, want ik denk dat die spiegels in precies dezelfde kleur als de auto best goed staan.

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Geplaatst:

Het zijn niet de nieuwste M3 spiegels he. :puh:

En ik vind golfjes opzich niet eens de mooiste auto's maar het is wel handig als je ze voor weinig kan krijgen. Dan heb ik iig al vervoer voor als ik de brommer verkocht heb. :D:puh:

En met het feit dat ie nog geen worst van tafel trekt moet ik maar mee leren leven. :puh:

Ik zal wel even foto maken als alles erop zit, want ik denk dat die spiegels in precies dezelfde kleur als de auto best goed staan.

Een gewone diesel zeker? Hoeveel PK heeft ie?

Zelfs men punto rijdt sneller :7.

160 in een 1.4 Golf 3!? Wait.. what?

Dat is qua logica echt onmogelijk :clown: (niet dat ik je niet geloof of zo :puh:)

Waarom?

M`n Ibiza heeft voor zo ver ik weet dezelfde 1.4 als de Golf 3(of 2?), en m`n Ibiza gaat maar 150... Terwijl de Ibiza een HEEL stuk lichter is.... :clown:

Je moet eens proberen met een Tomtom erbij hoe hard hij volgens de Tomtom kan. Bij mijn Ibiza staat de snelheidsmeter ongeveer 10km/h te hoog afgesteld, en volgens die meter kan ik ook ongeveer 155/160, terwijl de Tomtom 145/150 zegt(150 was ook officiële topsnelheid toen hij nieuw was). Misschien dat dat bij jou ook zo is, anders snap ik er niets van... Tenzij de Golf 3 snufjes op de motor heeft die de Ibiza niet heeft gehad... Voor zo ver ik weet is het namelijk gewoon dezelfde motor. :cab:

Maar eh, GTI onderstel? En dan een 1.4? Is de GTI dan als 1.4 geleverd of is er heel erg veel aan versleutelt? Zou me niets verbazen als er gewoon een 1.6 in ligt of zo :puh:

Verder, ditch alsjeblieft die M3 spiegels, dat is wel ZO lelijk op een niet-BMW!!!! Die kleine spiegeltjes bedoel je toch? Man man man, dat is zo zonde! :( Welke kleur is hij eigenlijk? Kun je eens een foto posten?

VR6 lipje is wel mooi, en wel geluk dat er al een schroefset onder zit... Van wat je verteld zou ik de schroefset helemaal omlaag draaien en er deep-dish BBS wielen onder leggen, als je daar geld voor hebt uiteraard. Plus je zou eens moeten kijken voor de koplampen/motorkap/grille van een VW Vento/Jetta, staat imho een stuk mooier :)

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

en er deep-dish BBS wielen onder leggen, als je daar geld voor hebt uiteraard.

Waar kun je die (nieuw) kopen? Ben helemaal verliefd op die velgen. Zullen wel prijzig zijn, maar dat is een rede om te sparen :clown:

Geplaatst:

Waar kun je die (nieuw) kopen? Ben helemaal verliefd op die velgen. Zullen wel prijzig zijn, maar dat is een rede om te sparen :clown:

Nieuw krijg je ze niet, en tweedehands zit je voor een fatsoenlijk setje voorbij de 1000 euro.

Geplaatst:

Nieuw krijg je ze niet, en tweedehands zit je voor een fatsoenlijk setje voorbij de 1000 euro.

:-(

Inderdaad @ Giggity, dingen zijn stervens duur :( Als ik ze ooit nog ga kopen neem ik wel een verrot setje die ik cheap ga proberen op te knappen.

Even een kort vraagje, nogal belangrijk, wil ze voor 't volgende weekend uiterlijk in huis hebben dus wil zo snel mogelijk bestellen...

Mijn kleppendeksel pakking lekt en ik heb nu een week vakantie, dus die wil ik zo snel mogelijk vervangen.

Nu haal ik m`n onderdelen meestal bij Eurocarparts.co.uk(aangezien die nogal cheap zijn, en snel bezorgen, in tegenstelling tot de Seat dealers...(vandaar de benaming Stealers))... Maar nu zijn er nogal wat verschillende opties, van 1.44 pond tot 10.32 pond...

Punt is dat er staat "Rocker cover gasket (lower)" , en "Elring rocker cover gasket" en gewoon "rocker cover gasket"..., waarbij Elring 1.44 kost, die met (lower) 6.60, en gewoon rocker cover gasket 10.32 kost...

Hier zijn de links:

Elring Rocker cover gasket

Rocker cover gasket (lower)

gewoon Rocker cover gasket

Welke moet ik nou hebben? :-(

Hier kan je trouwens zien wat er precies lek is, je ziet die olie/al dat vet wel zitten op de cylinderkop/kleppendeksel/weet ik veel hoe het heet...

EDIT... laat maar: Heb 't al. het ligt aan de motorcodes. Nu is mijn motorcode nergens te vinden, dus heb 't kleppendeksel er af gehaald en gezien dat mijn motor 154 is of lager, dus moest ik die eerste link hebben. De laatste link zijn de rubbers voor onder de bouten :)

Bewerkt: door Mythbuster

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...