RustyRustler89 Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 Maar ehm, wat is er nou zo leuk aan geluiddemping! O.o Ik heb helemaal niets in die deuren zitten Deurframe en daarachter het plaatwerk en gewoon de deurbekleding aan de binnenkant. Hou er wel van een beetje motor- en bandengeluid te horen Leuke aan geluiddemping is, dat je muziek binnen de auto blijft en niet tot buiten dreunt. Iedere rammel is een verloren db bij wijze van spreken Bijna goed, het is de bass die verloren gaat, de DB's redt je alsnog wel Ik heb speakers die goede 'kick-bass' kunnen leveren, zonder demping zet hij die kickbass om naar trilling van het portier Wat je dan dus krijgt, is amper bass, en een hoop trilling buiten de auto.. (daar heb ik wel een filmpjes van mocht je het willen zien) En vergeet niet dat ik per speaker op 100 watt RMS (op 4ohm) draai, dus die produceren nogal wat geluid En voordat er nou weer gezegd wordt dat er in het eerdere filmpje wat ik geplaatst had, geen goede bass zit, nodig ik je bij deze uit het eens in de auto zelf te horen Overigens is bij mijn auto het uitlaat spruitstuk kapot aan het gaan Er zijn bouten losgetrild of hij is gewoon lek aan het raken, ga ik morgen kijken Mocht hij lek zijn, meteen even een RVS Spaghetti Spruitstuk bestellen Reageren
Golf_MK1 Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 Ik vind het wel mooi dat saab niet zo gek veel auto lijnen heeft. Soort hetzelfde idee als porsche met de 911 serie (maar dan minder ). En de cabrio en station versies verschillen zeer zeker weten wel met elkaar! Het zijn juist de details die hem doen bij saab, andere lampen, andere motor, en dat soort dingen. Saab is niet echt om mee op te scheppen (alhoewel die neus wel verdomd geil is) maar meer voor de zekerheid. Onze saab zit nu bijna bij de 200k en rijdt nog prima. Ook zijn ze erg veilig Inderdaad! 200k is eigenlijk wel niks voor moderne motoren, een VW-motor kan gemakkelijk 400k en meer aan! Reageren
Tha-Ran Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 Kut! Net even wezen rijden met de Cabrio, trokken we hem even door op een rechte weg, 'Tok tok tok...' en rook uit de uitlaat. Dus kwamen we thuis keken wij, zagen we 4 bladen van de visco die afgebroken waren en koelvloeistof lekken. Dus we denken dat en motorsteun afgebroken is. Waarschijnlijk zondag de auto met de trailer naar IJmuiden brengen en de motor eruit halen. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 (bewerkt) Kut! Net even wezen rijden met de Cabrio, trokken we hem even door op een rechte weg, 'Tok tok tok...' en rook uit de uitlaat. Dus kwamen we thuis keken wij, zagen we 4 bladen van de visco die afgebroken waren en koelvloeistof lekken. Dus we denken dat en motorsteun afgebroken is. Waarschijnlijk zondag de auto met de trailer naar IJmuiden brengen en de motor eruit halen. Welke kleur rookt ie? Voor zelfde geldt is je fan afgebroken en heeft ie je radiateur kapot geslagen. Wat wss niet de rook verklaard maar dan nog. Bewerkt: 13 mei 2011 door GolfG60 Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 Inderdaad!200k is eigenlijk wel niks voor moderne motoren, een VW-motor kan gemakkelijk 400k en meer aan! Gast, kappen met dat opgeilen over Volkswagen... Iedereen weet wel dat duitse auto's degelijk zijn Maar no offense, de Duitse blokken zijn slechter dan de PSA (Citroen en Peugeot) en de gemiddelde Japanse motor Of wat dacht je van een Volvo blok, niet kapot te krijgen Nee sorry, ik moet je even uit je droom helpen.. Overigens kan elke motor wel 400k aan, zolang het blok maar onderhoud krijgt en het blok goed warm gereden wordt @Tha-Ran, dat is behoorlijk zuur, hopelijk valt het allemaal nog mee! Reageren
Tha-Ran Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 Was een beetje witte rook, en waarschijnlijk is de motor bij het gas geven op het rechte stuk gekantelt en tegen de radiateur geslagen met de gevolgen van dien Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 Was een beetje witte rook, en waarschijnlijk is de motor bij het gas geven op het rechte stuk gekantelt en tegen de radiateur geslagen met de gevolgen van dien Dat krijg je ervan als je auto eerst van een oma was, en nooit die auto flink doortrok. Reageren
Tha-Ran Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 Was een beetje witte rook, en waarschijnlijk is de motor bij het gas geven op het rechte stuk gekantelt en tegen de radiateur geslagen met de gevolgen van dien Dat krijg je ervan als je auto eerst van een oma was, en nooit die auto flink doortrok. Als je goed kijkt dan zag je dat ik zei dat dit de cabrio was, en niet mijn auto. Deze auto is vaak genoeg doorgetrokken en heeft 2 zomers terug probleemloos 3000 km gereden van katwijk naar spanje en weer terug. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 Was een beetje witte rook, en waarschijnlijk is de motor bij het gas geven op het rechte stuk gekantelt en tegen de radiateur geslagen met de gevolgen van dien Dat krijg je ervan als je auto eerst van een oma was, en nooit die auto flink doortrok. Als je goed kijkt dan zag je dat ik zei dat dit de cabrio was, en niet mijn auto. Deze auto is vaak genoeg doorgetrokken en heeft 2 zomers terug probleemloos 3000 km gereden van katwijk naar spanje en weer terug. Sorry, mijn fout. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 Of wat dacht je van een Volvo blok, niet kapot te krijgen De diesel 5 cilinders van Volvo zijn trouwens Audi blokjes, benzine versie is op basis van, just saying. Maar over algemeen, zijn volvo's niet stuk te krijgen, Zweedse betrouwbaarheid he Was een beetje witte rook, en waarschijnlijk is de motor bij het gas geven op het rechte stuk gekantelt en tegen de radiateur geslagen met de gevolgen van dien Ah, op die manier, dan zou een gebroken motorsteun logisch zijn, dan is het te hopen dat het bij een kapotte steun, fan en radiateur blijft. Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 Inderdaad!200k is eigenlijk wel niks voor moderne motoren, een VW-motor kan gemakkelijk 400k en meer aan! Gast, kappen met dat opgeilen over Volkswagen... Iedereen weet wel dat duitse auto's degelijk zijn Maar no offense, de Duitse blokken zijn slechter dan de PSA (Citroen en Peugeot) en de gemiddelde Japanse motor Of wat dacht je van een Volvo blok, niet kapot te krijgen Nee sorry, ik moet je even uit je droom helpen.. Overigens kan elke motor wel 400k aan, zolang het blok maar onderhoud krijgt en het blok goed warm gereden wordt @Tha-Ran, dat is behoorlijk zuur, hopelijk valt het allemaal nog mee! Waar slaat deze conclusie ineens op? Duitse blokken slecht? Waar ik werk krijgen we het meeste duitse auto's en af en toe een franse wagen tussendoor. En de meeste franse auto's die komen niet voor onderhoud, maar voor motorproblemen. Kromgetrokken kop en vooral doorgeroeste carterpannen is het meest voorkomend, iig bij ons dan. Storingen in het motormanegement komen wel vaker voor bij Duitse auto's, maar de blokken van bijvoorbeeld een passat of een a6 zijn zo goed als onverwoestbaar. Genoeg gehad met 7 of 8 ton op de teller, alleen was het rondom de motor niet meer zo goed. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je zelf het meeste meemaakt. Ik vind Duitse auto's nu gewoon echt goede auto's omdat ik er zelf goede ervaringen mee heb, niet omdat ik merkgeil ben. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 (bewerkt) Waar slaat deze conclusie ineens op? Duitse blokken slecht? Waar ik werk krijgen we het meeste duitse auto's en af en toe een franse wagen tussendoor. En de meeste franse auto's die komen niet voor onderhoud, maar voor motorproblemen. Kromgetrokken kop en vooral doorgeroeste carterpannen is het meest voorkomend, iig bij ons dan. Storingen in het motormanegement komen wel vaker voor bij Duitse auto's, maar de blokken van bijvoorbeeld een passat of een a6 zijn zo goed als onverwoestbaar. Genoeg gehad met 7 of 8 ton op de teller, alleen was het rondom de motor niet meer zo goed. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je zelf het meeste meemaakt. Ik vind Duitse auto's nu gewoon echt goede auto's omdat ik er zelf goede ervaringen mee heb, niet omdat ik merkgeil ben. Heb dat eens bij een Lancia gehad, die dat erg had. Zelfs na het bewerken met een hamer wou hij nog niet loskomen, uit eindelijk met een bandenlepel los gewrikt aan de versnellingsbak zijde Bij ons kwam ook een Primera met een kapot gelopen distributieketting, hele motor in de soep gelopen. En ook eens een Alfa 147 met 55k(!!) op de teller, en reden, kapot gelopen motor, distributieriem geknapt Later, na veel shit de kop eraf gekregen, alle 16 kleppen krom Ohja, ik heb ook een tijd bij een Toyota dealer gezeten, iedere week stond er minstens 1 voor een nieuwe motor, oude motoren gingen op koelvloeistof lopen. Bewerkt: 13 mei 2011 door GolfG60 Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 (bewerkt) Waar slaat deze conclusie ineens op? Duitse blokken slecht? Waar ik werk krijgen we het meeste duitse auto's en af en toe een franse wagen tussendoor. En de meeste franse auto's die komen niet voor onderhoud, maar voor motorproblemen. Kromgetrokken kop en vooral doorgeroeste carterpannen is het meest voorkomend, iig bij ons dan. Storingen in het motormanegement komen wel vaker voor bij Duitse auto's, maar de blokken van bijvoorbeeld een passat of een a6 zijn zo goed als onverwoestbaar. Genoeg gehad met 7 of 8 ton op de teller, alleen was het rondom de motor niet meer zo goed. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je zelf het meeste meemaakt. Ik vind Duitse auto's nu gewoon echt goede auto's omdat ik er zelf goede ervaringen mee heb, niet omdat ik merkgeil ben. Heb dat eens bij een Lancia gehad, die dat erg had. Zelfs na het bewerken met een hamer wou hij nog niet loskomen, uit eindelijk met een bandenlepel los gewrikt aan de versnellingsbak zijde Bij ons kwam ook een Primera met een kapot gelopen distributieketting, hele motor in de soep gelopen. En ook eens een Alfa 147 met 55k(!!) op de teller, en reden, kapot gelopen motor, distributieriem geknapt Later, na veel shit de kop eraf gekregen, alle 16 kleppen krom Dat is wel echt extreem. Wij hebben van die Peugeotjes 207 omdat die dingen goed verkopen, maar een klant kwam met 60.000km op de teller weer terug omdat de druklager van de bak alweer de geest had gegeven. Grote beurt doen aan een Renault Scenic blijft ook een leuke klus zeg. Welke stronken ontwerper heeft die motorruimte ingericht. Bewerkt: 13 mei 2011 door Nick_Kerkwijk Reageren
GolfG60 Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 Dat is wel echt extreem. Wij hebben van die Peugeotjes 207 omdat die dingen goed verkopen, maar een klant kwam met 60.000km op de teller weer terug omdat de druklager van de bak alweer de geest had gegeven. Grote beurt doen aan een Renault Scenic blijft ook een leuke klus zeg. Welke stronken ontwerper heeft die motorruimte ingericht. AHH NEE, SCENIC Die werden bij ons verkocht, en kwamen best veel voor onderhoud. Wat waren dat KUT dingen zeg, ook koelvloeistofpijpjes waar de O ringen slecht van werden, lekker verstopt zaten die Luchtfilter vervangen is ook bout, eerste keer haalde ik dat bakje eraf dat rechts van de motor zit, maar daar was geen luchtfilter te bekennen. Bleek die aan de inlaat te zitten achter dat ene plastic dingetje met een ovale opening Vanaf toen wou ik al helemaal geen Renault meer Reageren
Golf_MK1 Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 Gast, kappen met dat opgeilen over Volkswagen... Iedereen weet wel dat duitse auto's degelijk zijn Maar no offense, de Duitse blokken zijn slechter dan de PSA (Citroen en Peugeot) en de gemiddelde Japanse motor Of wat dacht je van een Volvo blok, niet kapot te krijgen Nee sorry, ik moet je even uit je droom helpen.. Overigens kan elke motor wel 400k aan, zolang het blok maar onderhoud krijgt en het blok goed warm gereden wordt @Tha-Ran, dat is behoorlijk zuur, hopelijk valt het allemaal nog mee! Ik weet niet hoe het zit met Japanse of Franse motoren ofzo, maar ik zei toch alleen maar dat 200k voor die Saab nog niks is (heeft niks met VW te maken) en als voorbeeld zeg ik (uit ervaring) dat VW-motoren 400k en meer aankunnen (uiteraard mits grondig onderhoud). Wij hebben nog nooit een Franse auto gehad, dus daar kan ik niks over zeggen. Volgens mij heb ik Volkswagen dus niet 'opgegeild'! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.