Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Waar slaat deze conclusie ineens op? Duitse blokken slecht? Waar ik werk krijgen we het meeste duitse auto's en af en toe een franse wagen tussendoor. En de meeste franse auto's die komen niet voor onderhoud, maar voor motorproblemen. Kromgetrokken kop en vooral doorgeroeste carterpannen is het meest voorkomend, iig bij ons dan.

Storingen in het motormanegement komen wel vaker voor bij Duitse auto's, maar de blokken van bijvoorbeeld een passat of een a6 zijn zo goed als onverwoestbaar. Genoeg gehad met 7 of 8 ton op de teller, alleen was het rondom de motor niet meer zo goed. :puh:

Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je zelf het meeste meemaakt. Ik vind Duitse auto's nu gewoon echt goede auto's omdat ik er zelf goede ervaringen mee heb, niet omdat ik merkgeil ben.

Heb dat eens bij een Lancia gehad, die dat erg had.

Zelfs na het bewerken met een hamer wou hij nog niet loskomen, uit eindelijk met een bandenlepel los gewrikt aan de versnellingsbak zijde :schater:

Bij ons kwam ook een Primera met een kapot gelopen distributieketting, hele motor in de soep gelopen.

En ook eens een Alfa 147 met 55k(!!) op de teller, en reden, kapot gelopen motor, distributieriem geknapt :schater:

Later, na veel shit de kop eraf gekregen, alle 16 kleppen krom :clown:

Dat is wel echt extreem. :7

Wij hebben van die Peugeotjes 207 omdat die dingen goed verkopen, maar een klant kwam met 60.000km op de teller weer terug omdat de druklager van de bak alweer de geest had gegeven.

Grote beurt doen aan een Renault Scenic blijft ook een leuke klus zeg. :7 Welke stronken ontwerper heeft die motorruimte ingericht. :7

Wij hadden een passat waarvan de versnellingsbak stuk was gegaan bij 140.000 km( staat veel pagina's terug volgens mij in dit topic). Is VW nu slecht? Nee! elk merk heeft wel eens rotte appels er tussen zitten.

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

Dat is wel echt extreem. :7

Wij hebben van die Peugeotjes 207 omdat die dingen goed verkopen, maar een klant kwam met 60.000km op de teller weer terug omdat de druklager van de bak alweer de geest had gegeven.

Grote beurt doen aan een Renault Scenic blijft ook een leuke klus zeg. :7 Welke stronken ontwerper heeft die motorruimte ingericht. :7

Wij hadden een passat waarvan de versnellingsbak stuk was gegaan bij 140.000 km( staat veel pagina's terug volgens mij in dit topic). Is VW nu slecht? Nee! elk merk heeft wel eens rotte appels er tussen zitten.

Ehm.. Er zit een verschil tussen 60k en 140k...

Weet niet hoor, maar als een motor/bak bij 60k kapot gaat dan is of de motor gewoon slecht in elkaar gezet(wat me heel onwaarschijnlijk lijkt) of de motor/bak is met een serie mindere kwaliteit onderdelen in elkaar gezet(b.v. in dit geval een hele serie bakken die slechte druklagers hadden, dat soort dingen gebeuren wel vaker), of er zit een fout in het ontwerp... Ik gok op dat tweede... Gek he, dat zoiets toch minder voor lijkt te komen bij Duitse en Zweedse auto's? En toch iets meer bij Franse wagentjes... Als je ziet dat er zo veel Peugeootjes 205 zijn die geen roest hebben, en ook een heleboel die helemaal door en door verrot zijn, ga je je toch afvragen of er een serie is gemaakt met metaal dat van mindere kwaliteit was... Daarentegen, om te laten zien dat het ook bij Duitse auto's voorkomt: De Golf 3 heeft het ook... En dan heb ik het niet over zink-baden die pas halverwege de productietijd zijn geïntroduceerd, maar over auto's die allemaal een zinkbad hebben gehad...

EDIT: Kijk maar naar de Toyota`s die teruggeroepen werden vanwege een slechte serie die problemen had met de remmen :)

Maar als een motor/versnellingsbak bij 140k kapot gaat zal er wel gewoon véél te ruw mee gereden zijn, vaak slecht geschakelt/in verkeerde versnelling en je bak is zo verrot. Lijkt me sterk dat zoiets aan de kwaliteit ligt, aangezien Passat`s volgens mij over het algemeen erg betrouwbaar zijn...

Mijn bak is gelukkig nog perfect, zelfs na 210k, al pakt de koppeling wel wat later dan andere auto's waar ik in heb gereden, maar dat kan zo horen, kan alle versnellingen nog perfect voelen, niet alsof ik in een pan soep zit te roeren... Ook een VW-motor en bak :)

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

En Myth, heb je al een vervolger voor de Ibiza in gedachte? Of is die nog lang niet uitgereden? :puh:

Ik zit te kijken voor een Daihatsu Charade GTI, volgens mij zijn die dingen hartstikke snel.. alleen vaak al kapot gereden door die neppe tuners met hun kits, sportuitlaatje, versterkers in de achterbak.. enzovoort. :{

Geplaatst:

@ Commando, er zijn genoeg BMW's voor onder de 1500 euro. 'T is maar net of je er een hebt die niet rot is :puh: Voor 3000 euro heb je al een redelijke E28 525i of een mooie E30 320i. En met sommige E30's van 1987 kan je het geluk hebben dat ze toch stiekem in 1986 geproduceerd zijn, en dus belastingvrij zijn. Dit kan je checken bij BMW, dan gaan ze het bij BMW vragen, maar je kan het ook bij RealOEM.com kijken. En vervolgens een vrijstellingsonderzoek doen

tja, dat is het juist... voor 3000 euro kom je niet verder dan 1999 dan kom je dus bij het oude ( jaren 90 ) model

m1fyhd3b6ncm_800.jpg

of het nieuwere model ( 2000 model ) met enorm veel kilometers ( 250.000 + )

m1fyhdrb5jm0_800.jpg

en tja, als ik dat zo bekijk dan ga ik met mn Citroen C2 1.4 VTR uit 2001 er op achteruit ( ik zei vorige keer 1.6, maar dat was een foutje ik heb de 1.4 VTR :puh: ) ... dan houd ik liever de auto die ik al heb ( al wordt het wel dokken bij de volgende apk denk ik :7 ).

ik denk dat ik nog ff wacht met het verkopen...pas in september ofzo) ( in eind november apk d8 ik ).

Geplaatst:

Die C2 VTR's zijn leuke auto's, ondanks dat het geen strepen trekkers zijn zien ze er wel leuk uit

Over die motoren, slechte auto's enz enz

Zoals eerder werd gezegt heeft elk merk wel rotte appels

Zo zijn bij VW de automaten volslagen ruk, nu de DSG's eindelijk eens power aankunnen is het wat

De automaten die in de T5 bussen zitten, gaan steeds kapot

Vriend van me heeft met de T5, 3 versnellingbakken versleten in 120.000 km, nu is er een T6 voor terug gekomen met een hand geschakelde

Opzich doet de automaat in onze VW Tiguan het prima, alleen is dat ding zo dom dat hij zijn eerste versnelling niet gebruikt, zelfs niet met 1600 kilo schoon aan de trekhaak :schater:

Achjah, en wat maakt het ook eigenlijk uit, iedereen heeft zo zijn merk

Nou vind ik het alleen een beetje onnodig dat het merendeel de andere merken dan meteen gaat afkraken

Owjah, en Nick, ook jij hebt te maken met rotte apeels, lees dit maar eens :

Autoblog - Peugeot 207

Geplaatst: (bewerkt)

Autoblog - Peugeot 207

Ja dat is ook. Alle auto's hebben wel iets en geen 1 merk is perfect. Hoewel de bestuurder ook meestal wel de schuld kan krijgen.

Ik zit te denken om mijn 1.4 blokje uit de Golf te halen en er een wat nieuwere 1.8 turbo motor (volkswagen motor dan) in proberen te bouwen met nog iemand. Lijkt me wel vet als er 1.4 achterop de Golf staat en dan veel sneller is dan mensen denken. :puh:

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Geplaatst:

Autoblog - Peugeot 207

Ja dat is ook. Alle auto's hebben wel iets en geen 1 merk is perfect. Hoewel de bestuurder ook meestal wel de schuld kan krijgen.

Ik zit te denken om mijn 1.4 blokje uit de Golf te halen en er een wat nieuwere 1.8 turbo motor (volkswagen motor dan) in proberen te bouwen met nog iemand. Lijkt me wel vet als er 1.4 achterop de Golf staat en dan veel sneller is dan mensen denken. :puh:

20 kleppertje?

Dan moet je eigenlijk wel je auto laten omkeuren he, als je geen gezeik wilt met de wouten en/of verzekering ;)

Maar dat is wel leuk ja, lopen ook goed :Y

Geplaatst:

Die 1.8T blokken zijn heerlijk!

Maar er komt wel meer bij kijken als het ene blokje eruit en een andere erin, denk daarbij ook aan de kabelboom etc etc die vervangen moet worden

Mocht je het echt willen doen, willen we uiteraard foto's

Vriend van me heeft een Golf GTI, dus ook de 1,8T

Hij draait nu op 220 pk, maar over een tijdje op 300 - 350 pk :tu:

Enig nadeel blijft, al dat vermogen gaat naar de voorwielen

Geplaatst:

Die 1.8T blokken zijn heerlijk!

Maar er komt wel meer bij kijken als het ene blokje eruit en een andere erin, denk daarbij ook aan de kabelboom etc etc die vervangen moet worden

Mocht je het echt willen doen, willen we uiteraard foto's

Vriend van me heeft een Golf GTI, dus ook de 1,8T

Hij draait nu op 220 pk, maar over een tijdje op 300 - 350 pk :tu:

Enig nadeel blijft, al dat vermogen gaat naar de voorwielen

Je kan het ombouwen naar 4 motion, passat heeft namelijk een 1.8T 4motion bak, en dan is het evt. R32 diffs eronder, denk dat die wel plug and play zijn of aangepaste aandrijfassen+diffs van een Passat.

Geplaatst:

Het is allemaal in theorie makkelijker dan in praktijk

Maar inderdaad, hij heeft eraan zitten te denken een schade R32 te kopen, en dan hem om te bouwen

Och ik zie wel, het is niet mijn auto en mijn geld :puh:

Geplaatst:

Het is een ideetje he. :puh: Lijkt me wel vet als het echt lukt. En ja de kabelboom en waarschijnlijk ook de aandrijfassen + bak zullen ook moeten denk ik. :puh:

Het kost wel een hoop geld en werk maar als het toch gedaan is, is het wel echt vet. :D

Geplaatst:

Maar inderdaad, hij heeft eraan zitten te denken een schade R32 te kopen, en dan hem om te bouwen

Wat voor Golf is dat? Welk jaar?

Geplaatst:

Wat voor Golf is dat? Welk jaar?

Golf IV, bj 1998 geloof ik

Dat ding ziet er nog wel als nieuw uit!

Geplaatst:

Nou radiateur en visco fan eruit gehaald, en gezien dat het nog wel mee valt. Binnekort even kijken voor een nieuwe radiator of deze laten repareren.

IMG_2150.jpg

IMG_2149.jpg

IMG_2151.jpg

IMG_2152.jpg

Geplaatst:

Radiateur is lelijk geraakt zeg, moeilijke plek om het te fixen.

Evt. kijken voor een sloop radiateur(en ventilator)?

Denk dat die dingen geen goudstaven kosten.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...