Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Ai balen. :ch: Duur geintje denk ik die radiateurs voor die bmw's ofniet? Nu hopen dat het niet nog een keer gebeurd als je er een nieuwe in hebt gezet.

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

Ai balen. :ch: Duur geintje denk ik die radiateurs voor die bmw's ofniet? Nu hopen dat het niet nog een keer gebeurd als je er een nieuwe in hebt gezet.

Mwah.. 50 heb je er een tweedehands, en 80 heb je een nieuwe. Nu hebben we er weer een ander in gedaan, en tot nu toe doet hij het weer. Al maak ik me wel een beetje zorgen om de distributieriem. Maakt best wel een lawaai wat voorheen niet zo was.

Heb waarschijk ook de boosdoener gevonden die de 2e radiateur heeft lek geslagen. Ik maak zometeen wel een paar foto's.

Edit: begin een mooie collectie te worden zo.. ^_^

IMG_2189.jpg

Edit 2: Hier de boosdoener van de 2e radiateur.

IMG_2283.jpg

Past precies

IMG_2281.jpg

Bewerkt: door Tha-Ran
Geplaatst:

Tha Ran, da's wel vervelend, ik heb veel verschillende bmw's gehad (E30 316, E34 530i, E36 318i, E38 730i) en geen eentje had problemen met radiateur

over distributieriem, is het ketting of riem? want mijn E38 is het ketting

ik heb sinds zaterdag 21mei 2011 een nieuwe aanwinst een '70 Opel Rekord C coupé, bedoeld is om een projectje van te maken (vooral het grill, koplampen en achterlichten) en ook het luchtinlaat van luchtfilter veranderen naar betere plaats

(met een 2.8i motor van een Commodore GS dat nu erin zit)

pictures time

th_DSC_0228.jpg - th_DSC_0229.jpg - th_DSC_0230.jpg - th_DSC_0231.jpg

th_DSC_0233.jpg - th_DSC_0236.jpg - th_DSC_0247.jpg

vorig eigenaar had hem al grotendeels gerestaureerd vandaar dat hij nu zo goed uitziet maar daar en daar is er wat werk aan wat ik wel zal doen :) alleen een lange termijn project (vanwege niet veel tijd) zal het worden :)

Geplaatst:

@SWVY Het zat bij mij zo, de cabrio was redelijk onderhouden door de vorige eigenaar, maar hij heeft om ombekende reden een 316i radiateur in gedaan die een stuk dikker is en hij heeft er ook een grotere visco in gedaan wat allebei 5 mm van elkaar af stond, en bij de start van de motor kantelt hij een beetje, dus de bladen raakten de radiateur waardoor er al een hoop vinnen omgeslagen zijn. Plots sloeg er een stukje van de fan af en die hebben we niet meer terug gezien, hij heeft toen een week een beetje onstabiel gedraaid in lagere toeren. Toen deden we er een andere in, en die bleek dus achteraf broos te zijn. Nou die ook kapot en een gat in de radiateur. Hebben we er een nieuwe fan en radiateur in gedaan, bleek er ergens in een hoekje nog iets te liggen wat van de afdek kap is van de fan, daarvoor heb ik nog overal gekeken of er iets lag maar zag niets. Die is er ook tegen aan gegaan. Radiateur kapot en weer een nieuwe in gedaan en alles schoongemaakt.

En tot nu toe doet hij het perfect :) Het is trouwens een riem

Gave Rekord trouwen, altijd al mooi gevonden! :Y

Geplaatst:

moet wel vervelend zijn om kosten te verliezen aan radiateurs dat telkens keer op keer kapotgaan als jij het 'reden' ervan niet kan vinden maar mooi dat het nu perfect gaat :)

ahja ik heb ook filmpje van opgenomen van het 'gebrul' van die Opel Rekord (het origineel motor was een 1.7 maar die was eruit en een 2.8 erin en een speciale uitlaat van het merk Edelbrock

Geluid van mijn Opel Rekord C coupé

Geplaatst:

Tha Ran, da's wel vervelend, ik heb veel verschillende bmw's gehad (E30 316, E34 530i, E36 318i, E38 730i) en geen eentje had problemen met radiateur

over distributieriem, is het ketting of riem? want mijn E38 is het ketting

ik heb sinds zaterdag 21mei 2011 een nieuwe aanwinst een '70 Opel Rekord C coupé, bedoeld is om een projectje van te maken (vooral het grill, koplampen en achterlichten) en ook het luchtinlaat van luchtfilter veranderen naar betere plaats

(met een 2.8i motor van een Commodore GS dat nu erin zit)

pictures time

vorig eigenaar had hem al grotendeels gerestaureerd vandaar dat hij nu zo goed uitziet maar daar en daar is er wat werk aan wat ik wel zal doen :) alleen een lange termijn project (vanwege niet veel tijd) zal het worden :)

Mooie Rekord! Proficiat met de aankoop!

Geplaatst:

Donderdag naar de garage met m'n auto, krijg wat probleempjes met het warmere weer.

Hij wil slecht starten met warme motor, valt gelijk weer stil en moet dan opnieuw starten en wat gas bijgeven. Ook blijft het gas soms hangen als ik vaart minder en de koppeling intrap (2000rpm ongeveer). Gisteren deed ie het ook met koude motor. Starten, afslaan, 2e keer starten, schiet naar 3000 rpm, gas geven en toen viel ie terug. Ook schommelt het stationaire toerental soms wat tussen de 1000rpm en de 1200 rpm. Het is me ook 2 keer gebeurt dat ie stilviel toen ik de koppeling intrapte tijdens het rijden, een keer met warme en een keer met koude motor.

In de winter was er niks aan de hand, is echt van de laatste tijd nu het warmer wordt. Heb verder geen verlies van vermogen of andere gekkigheid.

Iemand hier met verstand van zaken die weet wat ik ongeveer kan verwachten? Simpelweg een afstelling in de motor?

Wordt ook gelijk ergens een thermostaatje vervangen, motor blijft met dit weer ook maar rond de 70-75 graden zitten, olie wordt ook niks warmer. Alleen met druk stadsverkeer loopt de kvs nu op naar 90-95 soms 100 graden, (85-90 in de winter) om weer snel te zakken richting 70 als je even rijd.

God ik weet waarschijnlijk wel wat het is, maar ik weet de naam niet meer. Weet nog dat heel veel mensen zulke problemen ook hadden op 't Seat forum, was precies hetzelfde en het probleem was bijna altijd hetzelfde onderdeel. Ik ga even zoeken voor je!

Overigens een hele mooie Rekord SWYV! :)

EDIT: Ok, crank sensor(meet de toerentellen bij je krukas) en coil pack(bobine) schijnen vaak zulke dingen op te leveren, maar volgens mij was er nog iets...

Bewerkt: door Mythbuster

Orginele BBS'en zijn binnen, volgende week opknappen en misschien het hart in Logaro silber spuiten.

IMG_2307.jpg

dus misschien zo spuiten of nog donkerder.

08.jpg

Bewerkt: door Tha-Ran

Orginele BBS'en zijn binnen, volgende week opknappen en misschien het hart in Logaro silber spuiten.

dus misschien zo spuiten of nog donkerder.

Mooi! Zo'n BBS'en staan altijd leuk onder een BMW!

Bewerkt: door Golf_MK1
Geplaatst:

EDIT: Ok, crank sensor(meet de toerentellen bij je krukas) en coil pack(bobine) schijnen vaak zulke dingen op te leveren, maar volgens mij was er nog iets...

Hmm okee. Ik zal het wel zien. Heb 'm vanmorgen weggebracht en zou hem zeer wss voor het weekend weer terughebben.

Geplaatst:

Auto weer terug, het was de stappenmotor. Heel technisch verhaal erbij, maar dat gebeuren regelt het stationaire toerental enzo. Die was vuil, en hebben ze schoongemaakt.

Verder nog een nieuwe thermostaat, airco bijgevult/schoongemaakt, spoorverbreders geplaatst achter en een nieuw motortje voor het electrische raam rechts.

Enige wat nog een keer moet gebeuren is iets met de versnellingsbak. de 3e versnelling gaat soms wat stroef, soms erg stroef, en soms perfect.

Geplaatst:

Auto weer terug, het was de stappenmotor. Heel technisch verhaal erbij, maar dat gebeuren regelt het stationaire toerental enzo. Die was vuil, en hebben ze schoongemaakt.

Verder nog een nieuwe thermostaat, airco bijgevult/schoongemaakt, spoorverbreders geplaatst achter en een nieuw motortje voor het electrische raam rechts.

Enige wat nog een keer moet gebeuren is iets met de versnellingsbak. de 3e versnelling gaat soms wat stroef, soms erg stroef, en soms perfect.

Probeer bij die versnellingsbak eens nieuwe olie in te doen. Kan soms helpen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...