Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik denk niet dat dat zal helpen, ik heb hem namelijk zelf om zeep geholpen, door met draaiende motor (vanuit zn vrij, stond op handrem) tegen de pook aan te drukken terwijl ik vanaf de bestuurderskant aan de bijrijderskant aan het kloten was. Auto begon wat te schokken enzo, en toen had ik door dat ik hem in z'n 3 aan het drukken was, ongezien.

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ik denk niet dat dat zal helpen, ik heb hem namelijk zelf om zeep geholpen, door met draaiende motor (vanuit zn vrij, stond op handrem) tegen de pook aan te drukken terwijl ik vanaf de bestuurderskant aan de bijrijderskant aan het kloten was. Auto begon wat te schokken enzo, en toen had ik door dat ik hem in z'n 3 aan het drukken was, ongezien.

Je kan altyd proberen. Maar zo te horen heb je een tandwiel beschadigd.

Geplaatst: (bewerkt)

Je kan altyd proberen. Maar zo te horen heb je een tandwiel beschadigd.

Nah, geen tandwielen, als je schakelt, schuif je namelijk geen tandwielen in een of uit elkaar, tandwielen slopen doe je door er veel stress op te zetten.

Denk aan burnouts, naar achter rijden en in de een zetten en gassen, zware aanhangers trekken etc, of tuning en teveel newtonmeters erop te zetten.

Als het in de bak zit, wat wss wel zo is, dan is zijn synchromesh-ring wss naar de klote, deze verbinden de tandwielen met de assen.

En die verkracht als je tanden poetst, vast wel een herkenbaar geluid, klinkt als KKKRRRRRrrrrr, vies geluid om te horen.

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

Klopt, zo'n geluid zat er inderdaad bij ja. :7 Wat kost dat ongeveer denk je, om dat te vernieuwen? Vooral flink wat manuren denk ik?

Geplaatst:

Klopt, zo'n geluid zat er inderdaad bij ja. :7 Wat kost dat ongeveer denk je, om dat te vernieuwen? Vooral flink wat manuren denk ik?

Wat het kost durf ik je echt niet te zeggen, ligt aan je type bak, garage en hoeveel uurtjes erin gaan zitten.

Maar het zijn idd heel wat manuurtjes, dat zal het ook het hoogste bedrag zijn.

En als je dan zo'n synchromesh-ring in de handen hebt, denk je, zoveel uren en geld voor zo'n lullig ringetje, zonde geld.

Geplaatst:

Ik kijk het eerst wel even aan, is alweer een dure maand geweest dit.

Zolang je rustig schakelt is er niks aan de hand en gaat het goed. Eerst vanuit z'n 2 even in de vrij laten rusten zeg maar, en dan door naar 3. Gelijk vanuit 2 naar 3 zoals je dat normaal zou doen wil niet altijd even soepel nu.

Geplaatst:

Ik kijk het eerst wel even aan, is alweer een dure maand geweest dit.

Zolang je rustig schakelt is er niks aan de hand en gaat het goed. Eerst vanuit z'n 2 even in de vrij laten rusten zeg maar, en dan door naar 3. Gelijk vanuit 2 naar 3 zoals je dat normaal zou doen wil niet altijd even soepel nu.

Idd, als je nog er (goed) mee kunt rijden, dan kan het eigenlijk wel wachten.

Geplaatst:

@Sentasi, vet eerst eens goed je schakelstangen in, kan ook behoorlijk helpen

Want als je hem in z'n 3 tegen de pook aan hebt staan leunen, krijg je gewoon alleen meer speling op je pook, hij gaat daardoor niet stroever schakelen...

Stappenmotor is bij mij auto laatst ook schoongemaakt, ding was pik-zwart :schater:

Anyway, update voor mijn auto, morgen inbouwen :*D

Hertz HX 250D (450 watt RMS) - Audison 4-kanaals versterker :)

audio2.JPG

Geplaatst:

Vandaag dit beestje gespot,heb nog wat foto's van de achterkant maar men 5MB van foto's uploaden is vol.

Machien!

Geplaatst:

Vandaag dit beestje gespot,heb nog wat foto's van de achterkant maar men 5MB van foto's uploaden is vol.

Machien!

Je kan ook foto's ergens anders uploaden en hier posten éh :7

Wel leuk wagentje!

Geplaatst:

Stond ik laatst naast met me brommertje. Ik trok hem d'r vierkant uit bij het stoplicht. (hij deed d'r ook geen moeite voor, ouwe lullen achter het stuur altijd -1)

Geplaatst:

Stond ik laatst naast met me brommertje. Ik trok hem d'r vierkant uit bij het stoplicht. (hij deed d'r ook geen moeite voor, ouwe lullen achter het stuur altijd -1)

Voor het eerst geen mercedes? :engel:

Geplaatst:

Whehe, mercedes aan 't trollen? :puh: Maar ik voel me d'r helemaal trots bij, aangezien me brommertje het normaal gezien aflegt bij ene Opel Corstra :7

Geplaatst:

Whehe, mercedes aan 't trollen? :puh: Maar ik voel me d'r helemaal trots bij, aangezien me brommertje het normaal gezien aflegt bij ene Opel Corstra :7

Ach met die grasmaaier van jou :7.

Geplaatst:

Opel Corsa's rijden ook altijd langzaam, reed net nog met m'n pa achter een Corsa OPC.. niet voor uit te branden, meteen op de rotonde maar de buitenbocht genomen en er vol langs geaccelereerd... :bonk: Helaas wou hij niet meegaan. :-(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...