Mythbuster Geplaatst: 17 juni 2011 Rapport Geplaatst: 17 juni 2011 (bewerkt) Enne Mythbuster, VW bouwt alles tegenwoordig op een lopende band. Motor wordt ergens in elkaar geknutseld, carrosserie ergens anders, interieur idem dito, uiteindelijk wordt alles ineen gekwakt en wordt er totaal geen rekening gehouden met de monteurs die er reparaties en onderhoud aan moeten plegen. Bij ieder merk is dit, Alfa heb ik dit meegemaakt met de 147, kop moest eraf, ieder stekkertje zat achter, ruimte ertussen was ongeveer 1 cm en kon je 100 stekkertjes lospeuteren. Opel met de Omega V6, voor zit amper ruimte voor, leuk als je een riem moet vervangen. Kia bij een of ander model, even de oliefilter loshalen, voor ik het wist zat er olie tot aan me oksel, heb de olie filter losgelaten en via een ander onlogisch gat eruit gewipt. VW en Audi's zitten ook vol gebouwd met troep. Neus moet zo klein mogelijk zijn en er moet zoveel mogelijk in, kijk maar naar de Mercedes A klasse, vanuit de zijkant gezien zit de motor er diagonaal in, bij de iQ idem dito. Als je fatsoenlijk wilt sleutelen, moet je een garage zoeken waar ze voornamelijk oudere auto's doen, tot maximaal 1995 ongeveer. Volgens mij zei ik dat ook ongeveer... Ok, misschien is Duitse zooi niet meer zo makkelijk te fixen als vroeger, maar ik denk wel makkelijker dan de meeste andere wagens. En ook al is het zo dat alles ergens anders gemaakt wordt, het is over het algemeen nog steeds zo dat auto's uit bepaalde landen een aantal eigenschappen met elkaar gemeen hebben, gaat er niet om waar de onderdelen gemaakt worden, maar meer hoe de auto ontworpen wordt. Je bent het neem ik aan met me eens dat over het algemeen: Alfa's tegenwoordig nog steeds een "soul" hebben, dat Duitse wagens nog steeds redelijk lang mee gaan ten opzichte van andere auto's, maar dat de meeste veel te serieus zijn*, dat Franse automerken nog steeds vaak innovatief bezig zijn met veiligheid, dat Japanners nog steeds qua motor redelijk bulletproof zijn, en dat Volvo`s nog steeds als een tank in elkaar zitten qua crash-tests. Wel allemaal minder dan vroeger, maar het is nog wel een beetje zo. *Kijk naar Audi R8, VW`s, enzovoort.. Zijn allemaal top auto's en zo, maar ik ben het met Clarkson eens dat dat soort auto's te weinig 'humor' hebben, en dat je liever een auto koopt die wat speelser is. EDIT: En vergeet ook niet dat het nog steeds zo is dat de meeste auto's van Amerikaanse merken goedkoper gemaakt worden dan de meeste Europese auto's *Kijkt naar Dodge Caliber(voelt erg cheap aan), Hummer H2(plastic interieur), Ford GT(Hoe vaak deed Clarkson`s GT het al niet?), Corvette C6(dunne plastic achterkant), Cadillac Escalade, Ford Taurus, enzovoort* En dan heb ik het alleen over bekende Amerikanen omdat daar de meeste issues over bekend zijn... Bewerkt: 17 juni 2011 door Mythbuster Reageren
GolfG60 Geplaatst: 17 juni 2011 Rapport Geplaatst: 17 juni 2011 Volgens mij zei ik dat ook ongeveer... Ok, misschien is Duitse zooi niet meer zo makkelijk te fixen als vroeger, maar ik denk wel makkelijker dan de meeste andere wagens. En ook al is het zo dat alles ergens anders gemaakt wordt, het is over het algemeen nog steeds zo dat auto's uit bepaalde landen een aantal eigenschappen met elkaar gemeen hebben, gaat er niet om waar de onderdelen gemaakt worden, maar meer hoe de auto ontworpen wordt. Je bent het neem ik aan met me eens dat over het algemeen: Alfa's tegenwoordig nog steeds een "soul" hebben, dat Duitse wagens nog steeds redelijk lang mee gaan ten opzichte van andere auto's, maar dat de meeste veel te serieus zijn*, dat Franse automerken nog steeds vaak innovatief bezig zijn met veiligheid, dat Japanners nog steeds qua motor redelijk bulletproof zijn, en dat Volvo`s nog steeds als een tank in elkaar zitten qua crash-tests. Wel allemaal minder dan vroeger, maar het is nog wel een beetje zo. *Kijk naar Audi R8, VW`s, enzovoort.. Zijn allemaal top auto's en zo, maar ik ben het met Clarkson eens dat dat soort auto's te weinig 'humor' hebben, en dat je liever een auto koopt die wat speelser is. EDIT: En vergeet ook niet dat het nog steeds zo is dat de meeste auto's van Amerikaanse merken goedkoper gemaakt worden dan de meeste Europese auto's *Kijkt naar Dodge Caliber(voelt erg cheap aan), Hummer H2(plastic interieur), Ford GT(Hoe vaak deed Clarkson`s GT het al niet?), Corvette C6(dunne plastic achterkant), Cadillac Escalade, Ford Taurus, enzovoort* En dan heb ik het alleen over bekende Amerikanen omdat daar de meeste issues over bekend zijn... Ik denk dat je Vag(nee, geen vagina ) meer bekend staan om hun ideeën. Denk maar aan de VR6, in plaats van een gewone inlijn of V motor te pakken, wouden ze het kleiner maken en daar is de VR uit gekomen. Anders de G-lader wel, principe is hetzelfde, uitvoering is anders en unieker. DSG, is hoofdzakelijk bij VW begonnen, beginfase daarvan was kut maar nu doen ze het vrij goed. Synchro/Haldex/Quattro, een van de eerdere personenwagens met vierwielaandrijving die in massaproductie terecht kwamen. Daarnaast moet je niet zo op Clarksons mening letten, want persoonlijk denk ik niet dat die neutraal beeld op auto's hebben Reageren
Rullez Geplaatst: 17 juni 2011 Rapport Geplaatst: 17 juni 2011 Auto is terug van de spuiter, en natuurlijk druk aan de gang gegaan. Zo staat hij er bij op het moment. Morgen me achterklep slot fixen, want die zat er voor de fotos los in, me linker spiegel afmaken en de bumper nog vast schroeven in de modderkuipen en dan richting de garage rijden. Reageren
Tha-Ran Geplaatst: 17 juni 2011 Rapport Geplaatst: 17 juni 2011 Erg netjes gedaan, en echt heerlijk die velgen. Audi of niet, staat gaaf Reageren
Rullez Geplaatst: 18 juni 2011 Rapport Geplaatst: 18 juni 2011 Erg netjes gedaan, en echt heerlijk die velgen. Audi of niet, staat gaaf Tnx man, maar het zijn geen Audi velgen. Mijn volgende setje word wel Audi. Reageren
Golf_MK1 Geplaatst: 18 juni 2011 Rapport Geplaatst: 18 juni 2011 Auto is terug van de spuiter, en natuurlijk druk aan de gang gegaan. Zo staat hij er bij op het moment. Morgen me achterklep slot fixen, want die zat er voor de fotos los in, me linker spiegel afmaken en de bumper nog vast schroeven in de modderkuipen en dan richting de garage rijden. Netjes gedaan, niet geprutst zoals je soms wel ziet. Mijn mening over deze aanpassingen weet je, dus zal het niet nog eens zeggen. Maar heb je nu ook links een kleine spiegel of lijkt dat alleen maar? Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 18 juni 2011 Rapport Geplaatst: 18 juni 2011 Zo zeg Rullez, dat ziet er erg strak uit ! Nu maar hopen dat je niet binnen de kortste keren steenslag hebt op de voorkant Vandaag overigens nog even wat onderdelen bestellen : Goodridge RVS Remleidingen Ik heb overigens andere, deze foto komt van Google, en is voor een andere auto Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 18 juni 2011 Rapport Geplaatst: 18 juni 2011 Mooie auto Rullez, ziet er echt nog goed uit. Kheb gister even gekeken wat er nog moet gebeuren aan m'n Golf om hem door de keuring te krijgen, maar dat is meer dan ik dacht. Als ik dimlichten aanzet gaat ook een mistlamp branden enzo, dus de bedrading daar moet nog uitgezocht worden. Startmotor slaat door en moet soms 3 keer starten voordat die aanslaat. Er zit ook een lekstroom ergens denk ik want de accu is elke dag leeg. Handrem doet het niet en remmen rondom moeten waarschijnlijk nieuw erop. En even een embleemloze grill ergens vandaan toveren. Dus heb nog wel wat te doen aan de auto de komende tijd. Reageren
moechy Geplaatst: 18 juni 2011 Rapport Geplaatst: 18 juni 2011 Zo even de achterste remtrommel gedemonteerd. Heb het probleem gevonden waarom ie blokkeerde. Meeslepende remschoen(rechts) is compleet kapot. Voering is er af, en hij is gebluts. Stelmechanisme van die remschoen is ook afgebroken. Dus nu het vuil uit de trommel gehaald. Zo meteen even onderdelen halen, en ff fixen. Dan is ie weer in orde . Reageren
Golf_MK1 Geplaatst: 18 juni 2011 Rapport Geplaatst: 18 juni 2011 (bewerkt) Kheb gister even gekeken wat er nog moet gebeuren aan m'n Golf om hem door de keuring te krijgen, maar dat is meer dan ik dacht. Als ik dimlichten aanzet gaat ook een mistlamp branden enzo, dus de bedrading daar moet nog uitgezocht worden. Startmotor slaat door en moet soms 3 keer starten voordat die aanslaat. Er zit ook een lekstroom ergens denk ik want de accu is elke dag leeg. Handrem doet het niet en remmen rondom moeten waarschijnlijk nieuw erop. En even een embleemloze grill ergens vandaan toveren. Dus heb nog wel wat te doen aan de auto de komende tijd. Waarom de remmen rondom vervangen als alleen de handrem blokkeert? Ik denk als de auto gewoon nog goed remt dat je de voorste beter laat zitten. Als de handrem het niet doen zijn waarschijnlijk gewoon de remschoenen achteraan op. @Moechy: als het dat maar is, dat kan ik zelfs vervangen Bewerkt: 18 juni 2011 door Golf_MK1 Reageren
moechy Geplaatst: 18 juni 2011 Rapport Geplaatst: 18 juni 2011 Kheb gister even gekeken wat er nog moet gebeuren aan m'n Golf om hem door de keuring te krijgen, maar dat is meer dan ik dacht. Als ik dimlichten aanzet gaat ook een mistlamp branden enzo, dus de bedrading daar moet nog uitgezocht worden. Startmotor slaat door en moet soms 3 keer starten voordat die aanslaat. Er zit ook een lekstroom ergens denk ik want de accu is elke dag leeg. Handrem doet het niet en remmen rondom moeten waarschijnlijk nieuw erop. En even een embleemloze grill ergens vandaan toveren. Dus heb nog wel wat te doen aan de auto de komende tijd. Waarom de remmen rondom vervangen als alleen de handrem blokkeert? Ik denk als de auto gewoon nog goed remt dat je de voorste beter laat zitten. Als de handrem het niet doen zijn waarschijnlijk gewoon de remschoenen achteraan op. @Moechy: als het dat maar is, dat kan ik zelfs vervangen Ja dacht dat het erger ging zijn. Nu kan ik verder totdat ik maandag nieuwe remschoenen ga halen. Reageren
Rullez Geplaatst: 18 juni 2011 Rapport Geplaatst: 18 juni 2011 Vandaag de eerste 50 kilometer gemaakt met me Golf, en ik heb geen spijt van mij aankoop. Man wat rijd dit lekker. Klein dotje gas en ik word al in me stoel gedrukt echt heerlijk. Kan niet wachten als hij over een jaar helemaal af is met chip op maat en alles erop en deraan. Reageren
TalkingPear Geplaatst: 18 juni 2011 Rapport Geplaatst: 18 juni 2011 Ik moet zeggen, hij ziet er erg nice uit! Reageren
Golf_MK1 Geplaatst: 18 juni 2011 Rapport Geplaatst: 18 juni 2011 Kheb gister even gekeken wat er nog moet gebeuren aan m'n Golf om hem door de keuring te krijgen, maar dat is meer dan ik dacht. Als ik dimlichten aanzet gaat ook een mistlamp branden enzo, dus de bedrading daar moet nog uitgezocht worden. Startmotor slaat door en moet soms 3 keer starten voordat die aanslaat. Er zit ook een lekstroom ergens denk ik want de accu is elke dag leeg. Handrem doet het niet en remmen rondom moeten waarschijnlijk nieuw erop. En even een embleemloze grill ergens vandaan toveren. Dus heb nog wel wat te doen aan de auto de komende tijd. Waarom de remmen rondom vervangen als alleen de handrem blokkeert? Ik denk als de auto gewoon nog goed remt dat je de voorste beter laat zitten. Als de handrem het niet doen zijn waarschijnlijk gewoon de remschoenen achteraan op. @Moechy: als het dat maar is, dat kan ik zelfs vervangen Ja dacht dat het erger ging zijn. Nu kan ik verder totdat ik maandag nieuwe remschoenen ga halen. Je rijdt dus nu voorlopig zonder achterremmen? Reageren
moechy Geplaatst: 18 juni 2011 Rapport Geplaatst: 18 juni 2011 Kheb gister even gekeken wat er nog moet gebeuren aan m'n Golf om hem door de keuring te krijgen, maar dat is meer dan ik dacht. Als ik dimlichten aanzet gaat ook een mistlamp branden enzo, dus de bedrading daar moet nog uitgezocht worden. Startmotor slaat door en moet soms 3 keer starten voordat die aanslaat. Er zit ook een lekstroom ergens denk ik want de accu is elke dag leeg. Handrem doet het niet en remmen rondom moeten waarschijnlijk nieuw erop. En even een embleemloze grill ergens vandaan toveren. Dus heb nog wel wat te doen aan de auto de komende tijd. Waarom de remmen rondom vervangen als alleen de handrem blokkeert? Ik denk als de auto gewoon nog goed remt dat je de voorste beter laat zitten. Als de handrem het niet doen zijn waarschijnlijk gewoon de remschoenen achteraan op. @Moechy: als het dat maar is, dat kan ik zelfs vervangen Ja dacht dat het erger ging zijn. Nu kan ik verder totdat ik maandag nieuwe remschoenen ga halen. Je rijdt dus nu voorlopig zonder achterremmen? Neen. Enkel 1 remschoen van de rechterachterrem is stuk. De rest doet het nog. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.