Bassieboy35 Geplaatst: 26 juni 2011 Rapport Geplaatst: 26 juni 2011 Persoonlijk zou ik ook een VAG(VW, Seat, Audi, Skoda(?) enz.) wagen aanraden omdat de blokken goed bekend staan en omdat ik het zelf vaak leuke wagens vind, of oudere BMW, omdat ze gewoon mooi zijn... Verder gewoon zoeken naar iets dat wegenbelasting vrij is, dat is het fijnste als je net begint(heb ik ook naar gezocht ), en anders toch sowieso zoeken naar iets van voor 1995 denk ik, anders wordt het al snel (te?) duur... En als het je echt om het sleutelen gaat: Koop een oude Kever die niet al te verrot is... Die kun je letterlijk met nul ervaring uit elkaar halen en als je een goed geheugen hebt ook weer in elkaar krijgen ik ben niet van om een kever te kopen, het zou wel leuk zijn om er wat leuke dingen op te zetten. Ik kijk best vaak Top gear en kijk alvast een beetje wat de markt te bieden heeft zo heeft mijn vader een Skoda Roomster die is 15.000 meen ik skoda's staan vooral bekend om hun grote laadruimte maar volgensmij niet om de snelheid wat alhoewel niet mag uitmaken bij een eerste auto het zou meegenomen zijn. Ik weet niet zoveel van Seat op zich lijkt het een best leuk autotje maar Ik denk niet dat die het word. Als ik voor de mooiheid zou kiezen zal ik voor een Audi kiezen (sorry Golfg60 en golfMki) maar mooiheid moet ook niet uit maken bij je eerste auto ik weet dat de VW Polo en Lupo best goedkoop zijn maar volgens top gear is de Lupo saai rijden is van heel goedkoop materiaal gemaakt wat zo kapot is. Als ik voor een kleine Audi zou moeten gaan is het denk ik wel de A3 al weet ik niet goed hoe duur die is en als er Wegenbelasting op zit wat jij al zei ik wist/weet dat je daar rekening mee moet houden. Maar als ik bij VW en Audi kijk dat je nogal duur uit bent voor een eerste auto. Mercedes Benz zijn gaaf maar nog duurder maar zoals jij al zei dan moet je vooral een oudere auto zoeken. Maar op zich lijkt VW, Audi of een Mercedes Benz uit ongeveer '95 de beste auto's maar als ik soms een beetje rondkijk zie ik dat de die oude Mercedes benz vooral door jongere (buitenlanders) gebruikt word met altijd ht raampje open en is hij ook meestal gepimpt. Maar Mercedes Bens uit '95 rond die tijd kun je ook altijd weer problemen mee hebben omdat die ouder zijn. Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 26 juni 2011 Rapport Geplaatst: 26 juni 2011 @Rusty: Aii... Bij mij koste het toen maar 80 euro voor 'n nieuw contactslot + nieuwe sleutel + reserve sleutel van die nieuwe sleutel... Maar ja, jij hebt waarschijnlijk zo`n afstandsbedieninkje of zo, dan is het al een heel ander verhaal gok ik zo. Bij mij is dat nog allemaal mechanisch, die sloten ... Maar goed, als je inderdaad zeker weet dat ie in Duitsland is verdwenen, zou ik me er ook niet te veel zorgen over maken. Lijkt me alleen wel een kudttt idee dat iemand anders eigenlijk gewoon je autosleutel heeft... Ik heb inderdaad centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, dat maakt het jammer genoeg een stuk duurder @ Sentasi, De reserve sleutel is wel orgineel, maar zoals GolfG60 al zegt, zit er geen transponder in Dus de auto kan wel open, maar de startblokkering gaat er niet af Die transponder moet overigens ook max 10 cm vanaf je contact slot zitten, dus omzeilen zit er niet in De startblokkering bij mijn auto is er alleen af te halen met uitlees apparatuur Reageren
Tha-Ran Geplaatst: 26 juni 2011 Rapport Geplaatst: 26 juni 2011 (bewerkt) Persoonlijk zou ik ook een VAG(VW, Seat, Audi, Skoda(?) enz.) wagen aanraden omdat de blokken goed bekend staan en omdat ik het zelf vaak leuke wagens vind, of oudere BMW, omdat ze gewoon mooi zijn... Verder gewoon zoeken naar iets dat wegenbelasting vrij is, dat is het fijnste als je net begint(heb ik ook naar gezocht ), en anders toch sowieso zoeken naar iets van voor 1995 denk ik, anders wordt het al snel (te?) duur... En als het je echt om het sleutelen gaat: Koop een oude Kever die niet al te verrot is... Die kun je letterlijk met nul ervaring uit elkaar halen en als je een goed geheugen hebt ook weer in elkaar krijgen ik ben niet van om een kever te kopen, het zou wel leuk zijn om er wat leuke dingen op te zetten. Ik kijk best vaak Top gear en kijk alvast een beetje wat de markt te bieden heeft zo heeft mijn vader een Skoda Roomster die is 15.000 meen ik skoda's staan vooral bekend om hun grote laadruimte maar volgensmij niet om de snelheid wat alhoewel niet mag uitmaken bij een eerste auto het zou meegenomen zijn. Ik weet niet zoveel van Seat op zich lijkt het een best leuk autotje maar Ik denk niet dat die het word. Als ik voor de mooiheid zou kiezen zal ik voor een Audi kiezen (sorry Golfg60 en golfMki) maar mooiheid moet ook niet uit maken bij je eerste auto ik weet dat de VW Polo en Lupo best goedkoop zijn maar volgens top gear is de Lupo saai rijden is van heel goedkoop materiaal gemaakt wat zo kapot is. Als ik voor een kleine Audi zou moeten gaan is het denk ik wel de A3 al weet ik niet goed hoe duur die is en als er Wegenbelasting op zit wat jij al zei ik wist/weet dat je daar rekening mee moet houden. Maar als ik bij VW en Audi kijk dat je nogal duur uit bent voor een eerste auto. Mercedes Benz zijn gaaf maar nog duurder maar zoals jij al zei dan moet je vooral een oudere auto zoeken. Maar op zich lijkt VW, Audi of een Mercedes Benz uit ongeveer '95 de beste auto's maar als ik soms een beetje rondkijk zie ik dat de die oude Mercedes benz vooral door jongere (buitenlanders) gebruikt word met altijd ht raampje open en is hij ook meestal gepimpt. Maar Mercedes Bens uit '95 rond die tijd kun je ook altijd weer problemen mee hebben omdat die ouder zijn. Ik kan je verhaal niet helemaal goed begrijpen, maar dat zal wel aan mij liggen Je moet trouwens niet afgaan op wat TopGear allemaal zegt. Tuurlijk is wel leuk allemaal en grappig, maar als je een auto wilt kopen dan vind jij het anders rijden dan hun. Zij rijden dagelijks met dure, snelle en sportieve wagens dus dan vind ik het geen wonder dat ze een Lupo saai vinden rijden om het zo maar te zeggen. Een Lupo of Polo is aardig klein, maar heeft een kleine motor en is vrij licht dus je hoeft niet veel wegenbelasting te betalen. En dat je bij VW en Audi nogal duur uit bent voor een eerste auto is trouwens raar, want je hebt er genoeg die betrouwbaar, goedkoop en belastingvrij zijn. Maar Mercedes Bens uit '95 rond die tijd kun je ook altijd weer problemen mee hebben omdat die ouder zijn. Veel Mercedesen uit die tijd (190, 250 ) staan juist bekend om hun betrouwbaarheid en onverwoestbaarheid. OT, heb de achterschermen, deuren en de binnenschermen getectyleerd, bumper helemaal schoongemaakt, voorspoiler geschuurd en gespoten, onderbumper uitgedeukt, geschuurd en in de grondverf gedaan dus ik ben alweer bijna klaar, die monteur moet alleen nog even het frontje erop lassen en het wit spuiten en dan is het alleen nog maar een kwestie van opbouwen. Bewerkt: 26 juni 2011 door Tha-Ran Reageren
Bassieboy35 Geplaatst: 26 juni 2011 Rapport Geplaatst: 26 juni 2011 Ik snap wat je bedoelt maar op zich heeft Top gear vaak gelijk maar soms overdrijven ze te ver waardoor ze de auto's nog erger afkraken Over die Mercedes ik weet dat ze sterk en betrouwbaar zijn want ze worden ook bepantserd bij beroemdheden maar er kan altijd nog iets mis mee zijn maar dat kan bij elke auto tenzij je een nieuwe auto koopt Reageren
Sentasi Geplaatst: 26 juni 2011 Rapport Geplaatst: 26 juni 2011 @ Sentasi, De reserve sleutel is wel orgineel, maar zoals GolfG60 al zegt, zit er geen transponder in Dus de auto kan wel open, maar de startblokkering gaat er niet af Die transponder moet overigens ook max 10 cm vanaf je contact slot zitten, dus omzeilen zit er niet in De startblokkering bij mijn auto is er alleen af te halen met uitlees apparatuur Ah, ik dacht dat de laatste jaren de transponder altijd in alle sleutels zat, blijkbaar niet.. Je kan het dus ook niet omzeilen door de code met het rempedaal in te trappen? Vraag me toch af waar ik dat dan gelezen had.. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 26 juni 2011 Rapport Geplaatst: 26 juni 2011 (bewerkt) Bling! Vraagje, jij had toch eerst verbreed staal onder die Golfjes zitten? Weet jij toevallig hoe veel het ongeveer kost om stalen velgen te laten rollen/verbreden? Wil dat graag laten doen, maar kan er eigenlijk niet veel over vinden... Nog steeds. In de laatste paar maanden is er op de geluidsinstalatie na weinig tot niets gebeurd met de Golf, behalve het rijden zelf. Er zijn nog plannen voor een nieuw interieur die ik wil laten bekleden, maar ik ben er nog niet over uit of ik dit door wil laten gaan. Het verbreden kost zo'n 30 à 40 euro per velg, als ik me goed kan herinneren.. Zelf kon ik goedkoop aan drie velgen komen en heb toen een dezelfde stalen velg in originele staat erbij gezocht. Deze heb ik toen laten verbreden naar dezelfde maat als de ontbrekende velg moest wezen. Dat is wel lekker goedkoop op zich dan. Beetje jammer dat ik net nieuwe banden heb en dat van die bredere banden een stuk duurder zijn... M`n baas zei al, als je gaat verbreden kun je met deze banden misschien van b.v. 5J naar 5.5J gaan, maar niet naar 7J of zo... Vanavond maar eens checken hoeveel dat verschil is, vast niet genoeg om het waard te zijn EDIT: Dacht ik al, van 5J naar 5.5J, dan kom je net 1.2 centimeter breder uit. Vraag me af of dat het waard is Bewerkt: 26 juni 2011 door Mythbuster Reageren
Tha-Ran Geplaatst: 26 juni 2011 Rapport Geplaatst: 26 juni 2011 (bewerkt) Bling! Vraagje, jij had toch eerst verbreed staal onder die Golfjes zitten? Weet jij toevallig hoe veel het ongeveer kost om stalen velgen te laten rollen/verbreden? Wil dat graag laten doen, maar kan er eigenlijk niet veel over vinden... Nog steeds. In de laatste paar maanden is er op de geluidsinstalatie na weinig tot niets gebeurd met de Golf, behalve het rijden zelf. Er zijn nog plannen voor een nieuw interieur die ik wil laten bekleden, maar ik ben er nog niet over uit of ik dit door wil laten gaan. Het verbreden kost zo'n 30 à 40 euro per velg, als ik me goed kan herinneren.. Zelf kon ik goedkoop aan drie velgen komen en heb toen een dezelfde stalen velg in originele staat erbij gezocht. Deze heb ik toen laten verbreden naar dezelfde maat als de ontbrekende velg moest wezen. Dat is wel lekker goedkoop op zich dan. Beetje jammer dat ik net nieuwe banden heb en dat van die bredere banden een stuk duurder zijn... M`n baas zei al, als je gaat verbreden kun je met deze banden misschien van b.v. 5J naar 5.5J gaan, maar niet naar 7J of zo... Vanavond maar eens checken hoeveel dat verschil is, vast niet genoeg om het waard te zijn EDIT: Dacht ik al, van 5J naar 5.5J, dan kom je net 1.2 centimeter breder uit. Vraag me af of dat het waard is Voor het oog denk ik wel, 1,2 cm. Krijg je met deze banden maat ook een getrokken look denk je? Bling, is dit een foto van jouw auto? Laat maar, op pagina 45 staat het Erg gaaf ding is het.. Bewerkt: 26 juni 2011 door Tha-Ran Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 26 juni 2011 Rapport Geplaatst: 26 juni 2011 @Sentasi, klinkt als een broodje aap verhaal, niet alles wat op internet staat, is ook waar he @Mythbuster, 1,2 cm ga je wel zien hoor, maargoed, nieuwe bandjes kopen op naar 6,5 a 7J te gaan geen optie?? Ziet er altijd wel echt heerlijk uit, die brede sloffen Reageren
Mythbuster Geplaatst: 26 juni 2011 Rapport Geplaatst: 26 juni 2011 (bewerkt) Ja het ziet er wel heerlijk uit, maar ik wil nog meer met de auto gaan doen deze zomer, dus ik probeer wel zo veel mogelijk te besparen. Op zich zei m`n baas ook al "als je zo wil verbreden dan staan de wanden van je banden straks zo: / \" ... Toen had ik al zoiets van "dus? dat is toch de bedoeling" Heb `m al een smsje gestuurd of een halve inch zeg maar echt de max is, of dat 6 dan ook nog zou kunnen. Nog niets terug gehad. Ik denk dat als ik een hele inch breder kan gaan met deze banden dat ik het sowieso wel doe, en dat ik er anders toch even over wil nadenken. Was net op een feestje en daar zei iemand ook: 1.2cm is wel echt weinig. Zo'n look als Bling er daar onder heeft krijg ik nooit met de banden die ik nu heb omdat de banden die er nu onder zitten veel te dik zijn. Die zijn waarschijnlijk én een maat te klein, én een maatje of 2 smaller. Overigens wil ik sowieso gaan voor glanslak zwart, of ik ze nou verbreed of niet. Zal eens gaan kijken of er geen verbrede velgen + banden op Marktplaats/Ebay/Speuders.nl enzovoort staan... EDIT: 13 inch is het enige wat er op staat met 4x100... Daar moeten ook nieuwe banden omheen, plus dat oogt waarschijnlijk véél te klein onder de Ibiza(zit nu op 14 inch). Zal dus wel sowieso zelf moeten laten doen. Bewerkt: 26 juni 2011 door Mythbuster Reageren
Tha-Ran Geplaatst: 26 juni 2011 Rapport Geplaatst: 26 juni 2011 Ja het ziet er wel heerlijk uit, maar ik wil nog meer met de auto gaan doen deze zomer, dus ik probeer wel zo veel mogelijk te besparen. Op zich zei m`n baas ook al "als je zo wil verbreden dan staan de wanden van je banden straks zo: / \" ... Toen had ik al zoiets van "dus? dat is toch de bedoeling" Heb `m al een smsje gestuurd of een halve inch zeg maar echt de max is, of dat 6 dan ook nog zou kunnen. Nog niets terug gehad. Ik denk dat als ik een hele inch breder kan gaan met deze banden dat ik het sowieso wel doe, en dat ik er anders toch even over wil nadenken. Was net op een feestje en daar zei iemand ook: 1.2cm is wel echt weinig. Zo'n look als Bling er daar onder heeft krijg ik nooit met de banden die ik nu heb omdat de banden die er nu onder zitten veel te dik zijn. Die zijn waarschijnlijk én een maat te klein, én een maatje of 2 smaller. Overigens wil ik sowieso gaan voor glanslak zwart, of ik ze nou verbreed of niet. Zal eens gaan kijken of er geen verbrede velgen + banden op Marktplaats/Ebay/Speuders.nl enzovoort staan... EDIT: 13 inch is het enige wat er op staat met 4x100... Daar moeten ook nieuwe banden omheen, plus dat oogt waarschijnlijk véél te klein onder de Ibiza(zit nu op 14 inch). Zal dus wel sowieso zelf moeten laten doen. Denk dat 6 J nog wel zou kunnen lukken, heb je misschien nog een foto van je velg met band? Reageren
Mythbuster Geplaatst: 26 juni 2011 Rapport Geplaatst: 26 juni 2011 (bewerkt) Yep... Heb overigens via wat googlen over een vent gehoord in Vinkeveen die voor 18 euro per velg verbreed, Vd Mik heet hij, en Bert Binnink in Hoogeveen die machinaal verbreden voor 35 euro per velg, ongeacht de breedte, en Appie Maassen in Beringe, maar daar hadden ze geen prijs bij gepost. 6J lijkt me op zich wel wat als dat zou kunnen, maar wil het wel zeker weten natuurlijk! Moet je je velgen eerst laten stralen voordat ze daaraan kunnen beginnen of hoeft dat niet per se? EDIT: Ik zie hier iemand op een Swift forum zeggen dat ze een 195/45/R13 band op een 8J velg kunnen leggen, en zelfs op een 9J maar dan wordt het extreem rekken. Bij mij is m`n velg één inch smaller dan m`n band breedte, dus 195 = 7.6 inch breed, dus zeg een 6.5J velg die daarbij hoort... Ik weet niet hoeveel het verschil is qua rekbaarheid tussen 13 inch en 14 inch, maar ik neem aan dat als zij een band die normaal op 6.5J zou moeten(zeg maar) op een 9J velg krijgen(2.5 inch te breed), dan zouden mijn banden ook best op een velg moeten kunnen die één inch te breed is... Toch? EDIT2: En hier een die 14" 7,5 J velgen met 175-60 banden heeft... Da's een band die 5.5/6J zou moeten hebben als wat ik zeg klopt zeg maar... En: "im running a 195 50 16 on a 8in wheel no problem son".... EDIT3: Ik heb 185/60 HR14 banden eronder zitten, da's dus 18.5/2.54 = 7.2 inch breed... Net ook even gekeken, en er zitten bij mij 6J velgen onder. Moet toch wel naar 7 kunnen dan? EDIT4: Als ik deze links mag geloven kan het dus inderdaad met 7J op een 185 band, als je eigenlijk 6J moet hebben: - tyrestretch.com 7J, 185-55-R14 - tyrestretch.com 7J, 185-60-R15 - tyrestretch.com 7J, 185-60-R13 Dus 't kan met 14 inch op 55% verhouding bandbreedte/hoogte op 7J, een 13 inch met 60% op 7J, en een 15 inch met 60% op 7J, dan zal een 14 inch met 60% ook wel op 7J kunnen toch? @Tha-Ran: hier is de foto... Zitten overigens wel nieuwe banden omheen ondertussen, maar die zijn dezelfde maat... Bewerkt: 26 juni 2011 door Mythbuster Reageren
GolfG60 Geplaatst: 26 juni 2011 Rapport Geplaatst: 26 juni 2011 Maar op zich lijkt VW, Audi of een Mercedes Benz uit ongeveer '95 de beste auto's maar als ik soms een beetje rondkijk zie ik dat de die oude Mercedes benz vooral door jongere (buitenlanders) gebruikt word met altijd ht raampje open en is hij ook meestal gepimpt. Maar Mercedes Bens uit '95 rond die tijd kun je ook altijd weer problemen mee hebben omdat die ouder zijn. Ik kijk alleen TopGear voor de humor die erin zit, want echt auto's beoordelen kunnen ze niet Ik denk dat je eerst beter voor een scooter ofzo kan kijken omdat je nog maar 14 bent, want een auto kopen is niet alleen een auto kopen. Je moet hem ook nog verzekeren en belasting betalen, iemand hebben die hem op zijn naam zet, en als je hem schorst moet ie op privé terrein staan(je hoeft dan geen belasting+verzekering te betalen). Dan ga je sleutelen, heb je ervaring voor nodig, gereedschap en geld voor andere onderdelen. En dan zit je 4+ jaar te wachten voordat je legaal mag rijden, dat duurt lang hoor. @Mythbuster, 1,2 cm ga je wel zien hoor, maargoed, nieuwe bandjes kopen op naar 6,5 a 7J te gaan geen optie?? Ziet er altijd wel echt heerlijk uit, die brede sloffen Ja idd, ik denk persoonlijk dat ie beter kan doorsparen, dan gaat ie eerst ongeveer 1 cm verbreden omdat zijn banden dan nog passen. Maar ooit zijn die ook aan vervanging toe en dan moet je ze evt. weer laten verbreden. Of Myth kijkt voor een setje verbreed staal met banden, is wss nog goedkoper en je hebt gelijk wat je wilt. *Hoop tekst* Het zal allemaal wel gaan enzo, maar hoe ziet het eruit? En ik denk dat je dat tegenvalt, ja, je ziet dat het wat verbreed is, maar je hebt nog steeds ballonbanden eronder en echt stretched is het ook niet. Wil je stretch look hebben moet je echt voor smallere en evt. lagere banden gaan, en/of nog bredere wielen. Zoals ik al eerder zei, beter spaar je door, en kijk je voor een setje verbreed staal. En oppassen met sommige lassers, die lassen of scheef of niet lekvrij en dan zit je daar met een onbalans of continu met een lege band. Beter iets teveel betalen dan een beunhaas je wielen laten verneuken Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 26 juni 2011 Rapport Geplaatst: 26 juni 2011 Hoe het er naar uit gaat zien kan je toch kijken d.m.v. een photoshoppie? Reageren
commando Geplaatst: 26 juni 2011 Rapport Geplaatst: 26 juni 2011 Wat is er gaar aan dan? Enkel de radio flipt als je een cd erin steekt soms. Voor de rest is er niks aan de hand hoor . hehe, ik laat me denk ik een beetje afleiden door de wieldoppen ziet er zo gaar uit ... maar wel mooie karretjes die Punto's Anders verkoop je toch die punto en koop je een Stilo 2ehands? Staat toch net wel iets beter dan zo'n brommobiel ( of kan ie wel harder dan 45? ) een Stilo vind ik niks punto's zijn opzich wel mooi ,behalve dez... commando doe eens lief Uhmm, je hebt een van de jongere auto's hier, maar je bent ook diegene die bang gaat worden voor de APK, zegt genoeg ofniet? Had je maar geen eendagsvlieg moeten kopen bang voor de apk ben ik absoluut niet, mijn auto runt nog prima... maar bezef dat naarmate een auto ouder word, ie meer kost... en ik vind eenmaal nieuwe auto's mooier, dus vandaar wil ik hem vervangen... Grotebeurt / APK heb ik d8 ik in December, dus dan wil ik hem denk ik vervangen ( kost toch weer geld... )... er staan wel veel KM's op en de distributieriem moet vervangen wordenk, maarja aan de andere kant is het niet zo'n oude auto en kan ie nog lang mee... Ik denk dat je gewoon maar wat roept omdat anderen zeggen dat Punto's en Stilo's niet "cool" zijn ofzo. Ik vind overigens een Stilo wel mooier dan ene Punto, maar een Punto vind ik nog steeds wel leuk hoor. nee, ik roep niet gewoon maar wat... ik vind een punto gewoon mooier dan een Stilo... maar ach, smaken verschillen Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 27 juni 2011 Rapport Geplaatst: 27 juni 2011 Ik vind de Punto maar een simpel boodschappenkarretje, net zoals de Aygo, 107, C1, 2.. enzovoort. Als je het dan gaat vergelijken met een Stilo die vroeger in klasses als de Golf 4 wou meedoen.. Het is een simpel gezegd gewoon een klasse boven die Punto. Daarnaast is die Abarth versie het bruutst, ben je volgens mij sneller dan die Vtec van een Honda Civic. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.