Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Maar op zich lijkt VW, Audi of een Mercedes Benz uit ongeveer '95 de beste auto's maar als ik soms een beetje rondkijk zie ik dat de die oude Mercedes benz vooral door jongere (buitenlanders) gebruikt word met altijd ht raampje open en is hij ook meestal gepimpt. Maar Mercedes Bens uit '95 rond die tijd kun je ook altijd weer problemen mee hebben omdat die ouder zijn.

Ik kijk alleen TopGear voor de humor die erin zit, want echt auto's beoordelen kunnen ze niet :clown:

Ik denk dat je eerst beter voor een scooter ofzo kan kijken omdat je nog maar 14 bent, want een auto kopen is niet alleen een auto kopen.

Je moet hem ook nog verzekeren en belasting betalen, iemand hebben die hem op zijn naam zet, en als je hem schorst moet ie op privé terrein staan(je hoeft dan geen belasting+verzekering te betalen).

Dan ga je sleutelen, heb je ervaring voor nodig, gereedschap en geld voor andere onderdelen.

En dan zit je 4+ jaar te wachten voordat je legaal mag rijden, dat duurt nog lang hoor

gelukkig heb ik ouders die een steentje bij dragen :D

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

Ja idd, ik denk persoonlijk dat ie beter kan doorsparen, dan gaat ie eerst ongeveer 1 cm verbreden omdat zijn banden dan nog passen.

Maar ooit zijn die ook aan vervanging toe en dan moet je ze evt. weer laten verbreden.

Of Myth kijkt voor een setje verbreed staal met banden, is wss nog goedkoper en je hebt gelijk wat je wilt.

*Hoop tekst*

Het zal allemaal wel gaan enzo, maar hoe ziet het eruit?

En ik denk dat je dat tegenvalt, ja, je ziet dat het wat verbreed is, maar je hebt nog steeds ballonbanden eronder en echt stretched is het ook niet.

Wil je stretch look hebben moet je echt voor smallere en evt. lagere banden gaan, en/of nog bredere wielen.

Zoals ik al eerder zei, beter spaar je door, en kijk je voor een setje verbreed staal.

En oppassen met sommige lassers, die lassen of scheef of niet lekvrij en dan zit je daar met een onbalans of continu met een lege band.

Beter iets teveel betalen dan een beunhaas je wielen laten verneuken ;)

Nouja, als ik maar een halve inch breder kan met deze banden doe ik het ook sowieso niet, dan gaan ze alleen in de hoogglans zwart, 'n hele inch wel, dan staat die wand toch wat naar buiten, maar niet idioot veel. Als ik dan nieuwe banden nodig heb laat er gelijk lagere banden onder zetten. Doorsparen gaat niet lukken, want het merendeel van m`n geld gaat op aan school straks, ik heb nu geld zat, dus nu kan ik ook wat uitgeven, straks heb ik nog maar weinig en dan heb ik ook geen tijd meer ivm school. Een setje verbreed staal is er niet te vinden op het moment. Als je naar die pics in die links kijkt zie je ook hoe het eruit komt te zien, zeg maar tussenin wat deze banden hebben(aangezien de eerste 15 inch is en de tweede 13)

7_185_60_R15_DUNLOP_595.jpg

7_185_60_R13_Bridgestone_2_595.jpg

En ja, ik weet, beter iets te veel betalen. Die ene gast die voor 18 euro wilde verbreden schijnt nogal eens lekken te veroorzaken, dus dat was sowieso al niet m`n plan. Die van 35 doet het machinaal dus daar ben ik niet zo bang voor dan. Maar wil nu eerst weten of ik naar 7j kan gaan met deze banden, echter m`n baas smst niet terug....

Bewerkt: door Mythbuster

Gewoon verbreden naar 9 J, banden 155/65.. Altijd goed, en als ze dan uit de wielkasten komen, dan verbreed je je wielkasten en dan is ie nog dikker.. :sigaar:

9_155_65_R13_Focus_Racing_4_595.jpg

Bewerkt: door Tha-Ran
Geplaatst:

Ik heb sinds vandaag weer eens een mooie herrinering gehad, ik vond namelijk een oude foto van mijn eerste auto. Een Peugeot 205 1.1GL. zonder kenteken en alles en deels verrot maar dat ding was technisch een taaie rakker. Heb in die wagen leren auto rijden op het terrein. En dit alles voor maar 30euro die de wagen kostte.

mijneersteautoi.png

Had hem van mijn 8ste tot mn 13de en dat ding bestaat jammer genoeg niet meer :(

(Die Duitse platen heb ik bij een plaatstelijke rommelmarkt gekocht, anders zag die wagen er maar somber uit zonder platen.)

Ik heb sinds vandaag weer eens een mooie herrinering gehad, ik vond namelijk een oude foto van mijn eerste auto. Een Peugeot 205 1.1GL. zonder kenteken en alles en deels verrot maar dat ding was technisch een taaie rakker. Heb in die wagen leren auto rijden op het terrein. En dit alles voor maar 30euro die de wagen kostte.

mijneersteautoi.png

Had hem van mijn 8ste tot mn 13de en dat ding bestaat jammer genoeg niet meer :(

(Die Duitse platen heb ik bij een plaatstelijke rommelmarkt gekocht, anders zag die wagen er maar somber uit zonder platen.)

Bewerkt: door onbekendeIV
Geplaatst:

Ik vind de Punto maar een simpel boodschappenkarretje, net zoals de Aygo, 107, C1, 2.. enzovoort. Als je het dan gaat vergelijken met een Stilo die vroeger in klasses als de Golf 4 wou meedoen.. Het is een simpel gezegd gewoon een klasse boven die Punto. Daarnaast is die Abarth versie het bruutst, ben je volgens mij sneller dan die Vtec van een Honda Civic. :puh:

Simpel boodschappenkarretje? ö.

Beter dan zo'n lelijke mazda :7.

Dan word ik nog liever in een IQ of prius gezien dan in een mazda 5 fzo :7.

Geplaatst:

Ik vind de Punto maar een simpel boodschappenkarretje, net zoals de Aygo, 107, C1, 2.. enzovoort. Als je het dan gaat vergelijken met een Stilo die vroeger in klasses als de Golf 4 wou meedoen.. Het is een simpel gezegd gewoon een klasse boven die Punto. Daarnaast is die Abarth versie het bruutst, ben je volgens mij sneller dan die Vtec van een Honda Civic. :puh:

Dat je in een IQ of een prius wilt worden gezien zegt al genoeg over je smaak :cya:

boodschappenkarretje ? ow, dan moet er nog een heel proces komen hoor...

we beginnen met de punto...

20050819punto-side.jpg

slink it down a bit..

Fiat_500_side_1280x658.jpg

some more...

attachment-1.jpg

and some more...

media_xl_871646.jpg

... and we remove the hull...

gokart1.jpg

en voor de liefhebbers:

82.jpg

Now That's one Hell of a ride! :D don't mess with the boodschappenkarretjes Djie 8)

Bewerkt: door commando
Geplaatst:

Dat je in een IQ of een prius wilt worden gezien zegt al genoeg over je smaak :cya:

Mather of speech stuk onbenul :7.

Mather of speech stuk onbenul :7.

Matter* :) Stuk onbenul :puh:

Nou mijn velgen zijn eind van de vakantie 7J, m`n baas zegt dat het goed is. Nu moet ik alleen een manier verzinnen hoe en waar ik de auto ga neer zetten, tijdelijk zonder wielen. Wil namelijk ook gelijk de velgen glanslak zwart spuiten als ze verbreed zijn. Zit te denken om `m gewoon hier op de oprit neer te zetten, op te krikken, wielen eraf, blokken hout of oude banden eronder, en gewoon laten staan... Dan met de wielen naar 't werk met m`n pa z`n auto, daar de banden eraf laten halen, en de velgen weg te brengen. Dan staat m`n auto ook niet in de weg op de stallingplaatsen op het werk. Punt is dat ik mijn banden en wielen er liever op het werk afhaal omdat we daar beter gereedschap hebben, en omdat ik daar eventueel oude banden kan halen om `m op te zetten, maar dan moet ie natuurlijk daar blijven staan op de parkeerplaats, en ik vraag me af of m`n baas het daarmee eens is.

Heb gezien dat ik voor 11 euro `n set van 2 assteunen kan kopen op marktplaats... Is op zich wel te doen, maar eerst eens navragen of ik `m gewoon op `n stel blokken kan neerzetten. Heb ook al gekeken voor een stel originele 4x100 14 inch Seat velgen, maar de enige set die op marktplaats staat kost weer 100 euro, vind ik een beetje overdreven.

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

Matter* :) Stuk onbenul :puh:

Nou mijn velgen zijn eind van de vakantie 7J, m`n baas zegt dat het goed is. Nu moet ik alleen een manier verzinnen hoe en waar ik de auto ga neer zetten, tijdelijk zonder wielen. Wil namelijk ook gelijk de velgen glanslak zwart spuiten als ze verbreed zijn. Zit te denken om `m gewoon hier op de oprit neer te zetten, op te krikken, wielen eraf, blokken hout of oude banden eronder, en gewoon laten staan... Dan met de wielen naar 't werk met m`n pa z`n auto, daar de banden eraf laten halen, en de velgen weg te brengen. Dan staat m`n auto ook niet in de weg op de stallingplaatsen op het werk. Punt is dat ik mijn banden en wielen er liever op het werk afhaal omdat we daar beter gereedschap hebben, en omdat ik daar eventueel oude banden kan halen om `m op te zetten, maar dan moet ie natuurlijk daar blijven staan op de parkeerplaats, en ik vraag me af of m`n baas het daarmee eens is.

Heb gezien dat ik voor 11 euro `n set van 2 assteunen kan kopen op marktplaats... Is op zich wel te doen, maar eerst eens navragen of ik `m gewoon op `n stel blokken kan neerzetten. Heb ook al gekeken voor een stel originele 4x100 14 inch Seat velgen, maar de enige set die op marktplaats staat kost weer 100 euro, vind ik een beetje overdreven.

Vraag het eens aan je baas? :D

Geplaatst:

Snap het punt niet waarom je zou willen verbreden?

Omdat het er leuk uitziet ;P

Vind het maar dom :7.

Geplaatst:

Snap het punt niet waarom je zou willen verbreden?

Omdat het er leuk uitziet ;P

Vind het maar dom :7.

Dat vind ik ook van meerdere dingen, maar wat doe je ertegen he :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...