Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Hoe kom jij een verkeersdrempel over? :7

Hij staat op een geknikte ondergrond als ik me niet vergis, dus op een recht vlak zou z'n bumper wel wat hoger van de grond hangen.

Geplaatst:

Moechy, is dat een punto sport steering wheel? of heb jij een punto sport?

Ik heb een punto sport. Zitten ook "kuipzeteltjes" en dicht ge werkt dashboard enzo in.

Oke, ik zag het aan het stuur ;)

Komen binnenkort nog wel foto's v/h interieur ook hoor.

Oke, gaaf karretje hoor, al is het niet geheel mijn smaak, nieuwe punto;s zijn mooier, maar ik zal er geen probleem van maken om in een punto te rijden ;)

Kuipzetels is trouwens wel relaxed

Geplaatst:

ColaGlas, wat er zo speciaal is aan een Vectra moet je me toch serieus eens uitleggen. M'n pa heeft 2 jaar met 1tje gereden, daarna verkocht ie die aan z'n broer omdat ie tegen 0% rente kon lenen bij de bank en dus kocht hij zich maar een beter uitgeruste Vectra(veel mooier vanbinnen). Het was een Turbo Diesel volgens mij en voor zover ik me nog wat kan herinneren was het een 2.0. True, iedereen in het gezin die ermee heeft gereden(broer, pa) gaf toe dat ie enorm snel kon acceleren, maar wat daar zo speciaal aan is moet je me toch eens uitleggen hoor..We hebben met die 2de Vectra heel veel kosten gehad, allerlei probleempjes die een hoop geld gekost hebben. We hadden ons evengoed een mooie BMW/Mercedes kunnen kopen, hadden we geweten dat we er zoveel problemen mee zouden hebben. Grappig genoeg is m'n pa later iemand tegengekomen die net als hij z'n Vectra heeft verkocht wegens teveel problemen, en alletwee hebben ze een Volvo V50 in de plaats gekocht..xD Naja, elke serie heeft z'n rotte appels. Maar wat er nou zo speciaal is aan die Vectra moet je me toch wel eens uitleggen. Ik zit nou is enorm graag vanachter in de Volvo V50(lekker veel ruimte + lederen zetels I love it) van m'n pa, al is het natuurlijk veel leuker als ik ergens opgehaald wordt door de Volvo C30 van m'n ma waar m'n broer ook vaak mee rijdt. :puh:

Ik vind dat verlagen echt enorm nutteloos, ik zou sommigen hier in dit topic wel eens een verkeersdrempel zien over rijden..

Oja, kap nou toch is met zeiken op die Punto van Moechy, ik zou verdomme blij zijn als ik al een auto had op m'n 18 jaar ja! En al zeker een Punto die in orde staat..Voor €1300 vind je amper tweedehandse Supermotards die in orde zijn(crosbrommers die straatlegaal gemaakt zijn)..

Geplaatst:

ColaGlas, wat er zo speciaal is aan een Vectra moet je me toch serieus eens uitleggen. M'n pa heeft 2 jaar met 1tje gereden, daarna verkocht ie die aan z'n broer omdat ie tegen 0% rente kon lenen bij de bank en dus kocht hij zich maar een beter uitgeruste Vectra(veel mooier vanbinnen). Het was een Turbo Diesel volgens mij en voor zover ik me nog wat kan herinneren was het een 2.0. True, iedereen in het gezin die ermee heeft gereden(broer, pa) gaf toe dat ie enorm snel kon acceleren, maar wat daar zo speciaal aan is moet je me toch eens uitleggen hoor..We hebben met die 2de Vectra heel veel kosten gehad, allerlei probleempjes die een hoop geld gekost hebben. We hadden ons evengoed een mooie BMW/Mercedes kunnen kopen, hadden we geweten dat we er zoveel problemen mee zouden hebben. Grappig genoeg is m'n pa later iemand tegengekomen die net als hij z'n Vectra heeft verkocht wegens teveel problemen, en alletwee hebben ze een Volvo V50 in de plaats gekocht..xD Naja, elke serie heeft z'n rotte appels. Maar wat er nou zo speciaal is aan die Vectra moet je me toch wel eens uitleggen. Ik zit nou is enorm graag vanachter in de Volvo V50(lekker veel ruimte + lederen zetels I love it) van m'n pa, al is het natuurlijk veel leuker als ik ergens opgehaald wordt door de Volvo C30 van m'n ma waar m'n broer ook vaak mee rijdt. :puh:

Ik vind dat verlagen echt enorm nutteloos, ik zou sommigen hier in dit topic wel eens een verkeersdrempel zien over rijden..

Oja, kap nou toch is met zeiken op die Punto van Moechy, ik zou verdomme blij zijn als ik al een auto had op m'n 18 jaar ja! En al zeker een Punto die in orde staat..Voor €1300 vind je amper tweedehandse Supermotards die in orde zijn(crosbrommers die straatlegaal gemaakt zijn)..

Wacht maar tot jij je eigen auto hebt :bier:

Geplaatst:

Megapilot, niet iedereen rijdt als een opa, en laat mensen verdomme eens in hun waarde.

Dat jij iets nutteloos vindt is jouw probleem, mensen hoeven geen drol te verklaren aan een of andere blaag.

Geplaatst:

Megapilot, niet iedereen rijdt als een opa, en laat mensen verdomme eens in hun waarde.

Dat jij iets nutteloos vindt is jouw probleem, mensen hoeven geen drol te verklaren aan een of andere blaag.

Interessant...oproepen om mensen in hun waarde te laten, en dan alle opa's over een kam scheren en MegaPilot uitmaken voor een of andere blaag. Bij deze verzoek ik jou vriendelijk doch dringend je eigen 'advies' op te volgen: laat anderen eens in hun waarde.

Want iedereen die een eigen auto heeft wil die verlagen, of iets anders eraan versleutelen? Wat een onzin zeg. Ik heb al een paar jaar m'n eigen auto, maar heb er nog nooit iets aan getuned, of zoiets. Hij rijdt en ziet er verder prima uit. M'n geld geef ik liever uit aan andere zaken. De auto zelf, APK's, reparaties en benzine zijn al duur genoeg. Prima als jij je geld daar wel aan uit wilt geven, maar roep niet dat iedereen die een eigen auto heeft zoiets doet.

Geplaatst:

ik wil eigenlijk liever m'n auto wat verhogen, dan verlagen... al vangt ie dan wel wat meer wind, je kan dan ietsie sneller over drempels heen zonder je onderkant te verliezen :D

Geplaatst:

@Mythbuster, tja, dat valt nog mee, dat spul draai je er zo af.

Op Youtube staat een (getunede) Rallye met lelijke paintjob, dat is pas zonde :(

Je kan een schroefset er wel zo afdraaien, maar door ermee te rijden maak je wel andere dingen kapot en dat vind ik vaak zonde.

Geplaatst:

Mijn 480 is geschorst, moet anders vandaag voor de keuring maar hij gaat pas maandag, dus moet mijn vader ffies met zijn Polo heen en weer naar ze werk

Geplaatst:

Interessant...oproepen om mensen in hun waarde te laten, en dan alle opa's over een kam scheren en MegaPilot uitmaken voor een of andere blaag. Bij deze verzoek ik jou vriendelijk doch dringend je eigen 'advies' op te volgen: laat anderen eens in hun waarde.

Want iedereen die een eigen auto heeft wil die verlagen, of iets anders eraan versleutelen? Wat een onzin zeg. Ik heb al een paar jaar m'n eigen auto, maar heb er nog nooit iets aan getuned, of zoiets. Hij rijdt en ziet er verder prima uit. M'n geld geef ik liever uit aan andere zaken. De auto zelf, APK's, reparaties en benzine zijn al duur genoeg. Prima als jij je geld daar wel aan uit wilt geven, maar roep niet dat iedereen die een eigen auto heeft zoiets doet.

Dat bedoel ik niet, vaak als mensen hun eerste auto hebben vinden ze vast wel iets waaraan gesleuteld moet worden, en vaak is dat ook verlagen. Dat jij dat niet wilt, oke het zij zo.

Was trouwens niet eens als echt serieus bedoeld maarja.. :ch:

Geplaatst:

Luister eens, ik heb genoeg berichten van MegaPilot gelezen, en geblaat dat hij alles onzin vindt wat hem niet interesseert.

'Iphones zijn overpriced', 'waarom een ipod touch als een mp3 ook werkt', en dan zie je een tijd later 'iPhones zijn geweldig' en dat soort geblaat.

Dat gelul als een kip zonder kop omdat hij geen ervaring met iets heeft of het hem niet interesseert, maar wel doen alsof.

Als mij iets niet interesseert, blijf ik de fuck weg bij datgene, iets wat hij niet doet maar wel over alles kankeren met die bullcrap en doen dat ie wel verstand ervan heeft.

En ik laat alle opa's in hun waarde, zeg ik iets verkeerd over hun rijgedrag?

Enigste die ik niet in zijn waarde laat, is MegaPilot en dat doet ie zichzelf aan met zijn gedrag.

Geplaatst: (bewerkt)

Het grappige is dat ik gewoon met normale snelheid over een drempel kan, en ik denk dat dat voor Rullez ook geld met z`n verlaagde Golf, en het gold ook voor RustyRustler, totdat hij die lip eronder zette in ieder geval. Verlagen betekend niet meteen 2cm van de grond, dat zie je zelf ook wel. Dat je het nutteloos vind, tja, dat is het ook. Voor mij was het puur een optisch iets. Veel auto's hebben van voren een, in mijn ogen, veel te grote wielkas, als je dan verlaagd valt dat niet meer zo op, plus je valt er toch wat meer mee op, zonder dat je eruit ziet als een Johnny in een gepimpte gifgroene Civic met een rioolpijp als uitlaat.

Wat ik zelf ook wel handig vind is dat mijn pa, voor ik mijn rijbewijs had en voor ie verlaagd was, mijn auto een paar keer met 50 over een bepaalde drempel heeft gegooid, een drempel die voor 30 al flink stijl/hoog is. Daardoor was 't onderste randje van m`n oude spatbord ook iets omgebogen... Dat deed m`n pa elke keer steevast, ondanks dat ik zei dat ie m`n ophanging en spatborden/bumpers naar god hielp. Sinds ik die verlagingsset heb, doet hij dat niet meer omdat hij weet dat ie dan echt m`n hele splitter en waarschijnlijk nog meer eronderuit rijdt. Helpt dus wel, zo`n verlagingsset, als er eens andere mensen in je auto rijden. En tja, gelukkig weet ik precies hoe hoog hij is, heb pas één keer gehad dat m`n lip de grond raakte, en dat was met een schuine stoeprand opdraaien vlak voor de APK :puh:

Overigens, @RustyRustler: Het ziet er wel heel dik uit, die lip, past goed bij je bumper en van voren ziet het er een stuk dikker uit, maar nu is je voorbumper zo veel lager vergeleken met het midden van de auto dat het er van de zijkant een beetje gek uit ziet. Ik hoop dat het komt doordat de grond waar ie op staat niet helemaal vlak is... Heb dat mijn mijn auto ook, door die rubberen/plastic lip van 4cm hoog eronder lijkt het midden van m`n auto zo veel hoger. (Is ook de reden dat ik eigenlijk een GTI/Cupra of Renault Laguna lip zoek, die zijn iets minder hoog waardoor de balans wat netter is in mijn ogen...).

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

Luister eens, ik heb genoeg berichten van MegaPilot gelezen, en geblaat dat hij alles onzin vindt wat hem niet interesseert.

'Iphones zijn overpriced', 'waarom een ipod touch als een mp3 ook werkt', en dan zie je een tijd later 'iPhones zijn geweldig' en dat soort geblaat.

Dat gelul als een kip zonder kop omdat hij geen ervaring met iets heeft of het hem niet interesseert, maar wel doen alsof.

Als mij iets niet interesseert, blijf ik de fuck weg bij datgene, iets wat hij niet doet maar wel over alles kankeren met die bullcrap en doen dat ie wel verstand ervan heeft.

En ik laat alle opa's in hun waarde, zeg ik iets verkeerd over hun rijgedrag?

Enigste die ik niet in zijn waarde laat, is MegaPilot en dat doet ie zichzelf aan met zijn gedrag.

'Waarom een ipod touch als een mp3 ook werkt'? Wtf? Ik vind iPhones nog steeds overpriced, en nog steeds geweldig. Je kent me echt langs geen kanten en dan begin je dit soort dingen te lullen. Achter je computerscherm ben je wel een stoere knul hé..Ik interesseer me in wat ik wil, en als je dat mentaal niet aankunt, ga je maar weg van dit forum. Ruziezoekers zoals jou zijn we liever kwijt dan rijk..

Verlagen interesseert me, maar ik vind het onzin bij de meeste auto's. Ik heb nog steeds een vrije meningsuiting..

Het grappige is dat ik gewoon met normale snelheid over een drempel kan, en ik denk dat dat voor Rullez ook geld met z`n verlaagde Golf, en het gold ook voor RustyRustler, totdat hij die lip eronder zette in ieder geval. Verlagen betekend niet meteen 2cm van de grond, dat zie je zelf ook wel. Dat je het nutteloos vind, tja, dat is het ook. Voor mij was het puur een optisch iets. Veel auto's hebben van voren een, in mijn ogen, veel te grote wielkas, als je dan verlaagd valt dat niet meer zo op, plus je valt er toch wat meer mee op, zonder dat je eruit ziet als een Johnny in een gepimpte gifgroene Civic met een rioolpijp als uitlaat.

Ik had het met verlagen dan ook over van die gassies die met max 10 km per uur over een drempel mogen, tenzij ze hun hele onderkant kwijt willen zijn. Neem nu die Peugeot die hier overlaatst gepost is, dat is toch veel te laag joh. Neem nu als ander voorbeeld die Volvo C30 die wij hier thuis hebben staan(random afbeelding: klik), m'n broer vindt dat ie nu al laag genoeg hangt(lees: oppassen bij verkeersdrempels en putten in de weg). [Wij hebben een Volvo C 30 drive ofzoiets, zo'n zuinig model, maar het lijkt erg goed op het model van de foto dat wat nieuwer is.]

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...