Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Even over die snelheidskwestie: Ja het is lullig als je voor 3/5KM/U word geflitst. Maar ze moeten toch ergens een streep trekken? Als jij 3KM/U te hard rijd betekend dat toch eigenlijk al 8KM/U te hard aangezien er nog een correctie van 5 afgaat? Voor de rest ga ik niet heilig doen of zo, want ik trap zelf ook vaak genoeg het gas in als het rustig op de weg is. ;)

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Even over die snelheidskwestie: Ja het is lullig als je voor 3/5KM/U word geflitst. Maar ze moeten toch ergens een streep trekken? Als jij 3KM/U te hard rijd betekend dat toch eigenlijk al 8KM/U te hard aangezien er nog een correctie van 5 afgaat? Voor de rest ga ik niet heilig doen of zo, want ik trap zelf ook vaak genoeg het gas in als het rustig op de weg is. ;)

Nja, volgens mij is het anders met flitsers, die kunnen een schatting maken, knippen aantal foto's en kijken hoe snel de auto van de camera afrijdt.

En bij 0-100 kan dat volgens dat tabelletje is dat 3km dat kan afwijken, dat kan zowel omhoog als omlaag afwijken.

Dus als je voor 53 gecorrigeerd wordt geflits, kan het zijn dat je 56 reed, maar kan ook zijn dat je 51 of de wettelijke snelheid van 50 reed.

Lasers zijn volgens mij al een stuk nauwkeuriger dan een klassieke fotocamera, maar laat me niet beginnen over die surveillance auto's waar ze 'wegmisbruikers' mee oppakken.

Geplaatst:

Die afwijking is volgens mij juist bedoeld voor de tellerafwijking in je auto, en dat die naar beneden afwijkt heb ik nog nooit meegemaakt :puh:

Moet je voor de gein eens een scootâh tellertje bekijken, die kregen wijken wel eens 10 km af.

Geplaatst:

Die afwijking is volgens mij juist bedoeld voor de tellerafwijking in je auto, en dat die naar beneden afwijkt heb ik nog nooit meegemaakt :puh:

Moet je voor de gein eens een scootâh tellertje bekijken, die kregen wijken wel eens 10 km af.

Nee, want normaal gesproken is je teller iets van 5 a 10% naar boven afgesteld.

Dus 50 op je km teller is bv. 45 echte kilometers, probeer maar eens met een tomtom ofzo met snelheidsmeting, je teller geeft meer aan dan je daadwerkelijk rijdt.

Dat doen ze vanaf de fabriek uit, juist om 'onnodige' boetes te vermijden ;)

Tenzij je een ander wielomtrek hebt, maar daar wordt vanaf de wet normaal gesproken geen rekening mee gehouden, want je auto aanpassen is je eigen keuze en ook de consequenties ervan.

Geplaatst:

Dus 50 op je km teller is bv. 45 echte kilometers, probeer maar eens met een tomtom ofzo met snelheidsmeting, je teller geeft meer aan dan je daadwerkelijk rijdt.

Tenzij je een ander wielomtrek hebt, maar daar wordt vanaf de wet normaal gesproken geen rekening mee gehouden, want je auto aanpassen is je eigen keuze en ook de consequenties ervan.

mm, jaa bedoelde ik eigenlijk ook, wat ik zei was beetje dubbelzinnig juist :puh: teller die naar boven afwijkt (dus je rijdt irl langzamer) terwijl de correctie naar beneden gaat (dat je dus irl harder kan). Lama, ik ga wel slapen, haha :puh:

Geplaatst:

mm, jaa bedoelde ik eigenlijk ook, wat ik zei was beetje dubbelzinnig juist :puh: teller die naar boven afwijkt (dus je rijdt irl langzamer) terwijl de correctie naar beneden gaat (dat je dus irl harder kan). Lama, ik ga wel slapen, haha :puh:

Idd, maar ik heb het zelf ook wel vaker dat als ik moe ben, dingen dubbelop opschrijf, ken het maar al te goed :schater:

Geplaatst:

Wow, vanochtend een slaaprijder meegemaakt die bijna in de vangrail reed.. nadat een aantal auto's ( waaronder wij ) op de toeter + seinde kwam ie weer bij, hij stopte ook meteen bij het volgende pompstation. :O

Geplaatst:

Wow, vanochtend een slaaprijder meegemaakt die bijna in de vangrail reed.. nadat een aantal auto's ( waaronder wij ) op de toeter + seinde kwam ie weer bij, hij stopte ook meteen bij het volgende pompstation. :O

Hier in Limburg staan veel borden langs de weg, met teksten 'word geen slaaprijder' met een hoop blabla erop.

Tis ook levensgevaarlijk als het daadwerkelijk mis gaat.

Geplaatst:

Hier in Limburg staan veel borden langs de weg, met teksten 'word geen slaaprijder' met een hoop blabla erop.

Tis ook levensgevaarlijk als het daadwerkelijk mis gaat.

Hier in Noord-Holland ook, daarom rijd ik ook eigenlijk altijd met raam open lekker frisse lucht val ik een stuk minder snel door in slaap.

Geplaatst: (bewerkt)

Keer met mijn vader 15 uur lang, aan een stuk door in een cabrio gereden, op weg naar Barcelona. Scheelde niet veel of hij viel ook in slaap, en ik denk dat een beetje frisse lucht niet echt had geholpen. Was wel gaaf.. :)

Btw, Rullez, mijn auto is klaar en die van mijn vader ook, en we willen ze binnenkort laten taxeren.. Weet niet of je het nog steeds wilt?

Bewerkt: door Tha-Ran
Geplaatst:

om de 3 uur kwartiertje pauze toch? :puh:

Had ik trouwens ook wel eens tijdens het brommeren, daar heb je de kop al helemaal in de wind. Als je echt moe bent wilt het echt niet meer. Snelde supermarkt binnengereden en een halve liter energy naar binnen getankt, dan kan je d'r weer een kwartiertje tegen aan :puh:

Geplaatst:

om de 3 uur kwartiertje pauze toch? :puh:

Had ik trouwens ook wel eens tijdens het brommeren, daar heb je de kop al helemaal in de wind. Als je echt moe bent wilt het echt niet meer. Snelde supermarkt binnengereden en een halve liter energy naar binnen getankt, dan kan je d'r weer een kwartiertje tegen aan :puh:

Ben je met je brommer de supermarkt binnengereden? :schater:

Geplaatst:

Jaa zo ongeveer dus :7 stond wel grappig bij de kassa's, dat kunnen die auto's van jullie niet HAAA!

:7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...