Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

en nog ff over die velgen: inderdaad, die BBS velgen zijn hardstikke mooi, maar inderdaad vet duur ( ik zou ze ook niet op een oude auto doen als ik jou was >.< ). die velgen van jou deden er een beetje aan denken...

Waarom niet op een oude auto zetten?

Rijden ook Golfjes 1 met wielen eronder waar je nog een golf voor kunt kopen, wielen kun je er zo vanaf schroeven en los verkopen als dat moet.

dat is volgens mij het enige wat "getuned" is aan mn auto... naja en hij is destijds ( 2003 of 2004 volgens mij ) gechiptuned ( beide dingen door vorige eigenaar gedaan ), maar daar is volgens mij nu weinig van over :schater:

Ja, vind ik niet gek, een C2 chiptunen zodat ie 10 pk meer heeft, vaak is dat 10x niks :clown:

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

trouwens, waarom zet je die golf doppen d'r op :bonk:

Was vergeten hier op te replyen: Omdat ik het persoonlijk een HEEL stuk mooier vind dan standaard wieldoppen van Seat. Gewone wieldoppen mogen ze van mij verbieden, heb er een hekel aan en het was dan ook m`n eerste verandering aan m`n auto om ze d'r af te halen(op radio na, maar dat telt niet mee :7). Vond die doppen altijd al grappig op de Golf 2(en alleen die, andere soorten heb ik echt niets mee, weet echt totaal niet waarom :puh:).

Hoe ik erop ben gekomen om ze op m`n Ibiza te zetten: Had een keer een soort van droom waarin ik toevalligerwijs(terwijl ik mijn Ibiza al had) een rode "soort van" Ibiza(was niet precies een Ibiza, maar zoals je dingen in een droom ziet) zag staan op zwart staal met grijze VW doppen, exact de doppen die ik nu dus heb, en in m`n droom had ik mijn Ibiza niet. Volgende ochtend herinnerde ik het me(een van de weinige keren dat ik `n droom kan herinneren), haalde me het beeld van m`n Ibiza voor m`n ogen op zwart staal met grijze VW doppen en dacht: "wauw, dat zou best wel heel erg chill kunnen staan"... Gelijk op Marktplaats gegaan, natuurlijk niet de doppen te vinden die ik zocht. Paar weken later wel, gelijk gekocht voor `n tientje en m`n wieldoppen eraf gehaald :). Stond precies zoals ik het me had voorgesteld, dus vandaar :)

Weet dat een aantal mensen het echt lomp vinden, en daar heb ik mooi scheit aan want ik ken er ook genoeg die het wel nice vinden :) (op het werk is er zo`n f*cking know-it-all-ik-ben-geweldig gastje die vroeg laatst "heb je nou serieus doppen van volkswagen op dat koekblik? Lelijke k*t auto", maar goed, die had ie al lang gezien en pas nu ik m`n velgen geverft heb zegt hij er wat over, lijkt me eerder jaloers of zo dat hij zelf geen auto heeft :))

Bewerkt: door Mythbuster

Gelijk heb je Myth het ziet er goed uit, snap sowieso niet waarom mensen moet zeiken over een ander merk velgen onder een auto.

Hier nog een foto van mijn auto vorige week gemaakt, vond hem wel mooi gelukt. :D

GroteFoto-77PTCLDY.jpg

Vandaag verder aan mijn V6 achterkant, oude achterlip gaat er vanaf en word vervangen door eentje met een uitlaat uitsparing. En als het meezit kan ik mijn twee bescheiden V6 pijpjes er gelijk onderlassen na enig modificatie.

Edit: En ook niet geheel on belangrijk, vandaag mijn armsteuntje bestellen kan ik nog chiller rijden. :D

Bewerkt: door Rullez
Geplaatst:

Thanks Rullez. Hele mooie foto trouwens :) Vind het bij de Golf 4 altijd jammer dat die lip onder de achterbumper zo braaf is, zeker als ie zo verlaagd is als die van jou. Hoop dat er wat bruters onder komt :)

Geplaatst:

Komt niks speciaals hoor, standaard V6 4 Motion lip met eindstukjes. Eind dit jaar ga ik zelf een RVS Sytsteem van voor naar achter fabriceren. :)

Geplaatst:

trouwens, waarom zet je die golf doppen d'r op :bonk:

Was vergeten hier op te replyen: Omdat ik het persoonlijk een HEEL stuk mooier vind dan standaard wieldoppen van Seat. Gewone wieldoppen mogen ze van mij verbieden, heb er een hekel aan en het was dan ook m`n eerste verandering aan m`n auto om ze d'r af te halen(op radio na, maar dat telt niet mee :7). Vond die doppen altijd al grappig op de Golf 2(en alleen die, andere soorten heb ik echt niets mee, weet echt totaal niet waarom :puh:).

Hoe ik erop ben gekomen om ze op m`n Ibiza te zetten: Had een keer een soort van droom waarin ik toevalligerwijs(terwijl ik mijn Ibiza al had) een rode "soort van" Ibiza(was niet precies een Ibiza, maar zoals je dingen in een droom ziet) zag staan op zwart staal met grijze VW doppen, exact de doppen die ik nu dus heb, en in m`n droom had ik mijn Ibiza niet. Volgende ochtend herinnerde ik het me(een van de weinige keren dat ik `n droom kan herinneren), haalde me het beeld van m`n Ibiza voor m`n ogen op zwart staal met grijze VW doppen en dacht: "wauw, dat zou best wel heel erg chill kunnen staan"... Gelijk op Marktplaats gegaan, natuurlijk niet de doppen te vinden die ik zocht. Paar weken later wel, gelijk gekocht voor `n tientje en m`n wieldoppen eraf gehaald :). Stond precies zoals ik het me had voorgesteld, dus vandaar :)

Weet dat een aantal mensen het echt lomp vinden, en daar heb ik mooi scheit aan want ik ken er ook genoeg die het wel nice vinden :) (op het werk is er zo`n f*cking know-it-all-ik-ben-geweldig gastje die vroeg laatst "heb je nou serieus doppen van volkswagen op dat koekblik? Lelijke k*t auto", maar goed, die had ie al lang gezien en pas nu ik m`n velgen geverft heb zegt hij er wat over, lijkt me eerder jaloers of zo dat hij zelf geen auto heeft :))

kijk en gelijk heb je, daar gaat het toch om! :tu:

ikzelf val helaas wel onder die catogorie van zeurders :puh: , ik vind het net een beetje als een ferrari logo op je Fiat Panda plakken ^_^ maargoe, da's mijn mening :puh:

@golfg60: als ik een oude ragbak heb, dan wil ik er ook mee raggen :puh: en tja om daar nou BBS wielen onder te plaatsen...

en ten 2e ben ik ook niet echt een monteur of iemand met 2 rechter handen ( naja eigenlijk wel, ik ben links :puh: ) , dus zou ik ziezo niet de moeite er voor doen :schater:

@golfg60; chiptuning: hij had destijds 15 PK er door bij gekregen, dat is idd niet veel, maar het is niet alleen de PK'tjes die worden gefixed met chiptuning eh... al is er van al die dingen nu weinig van over :clown:

@Rullez: mooie kar, altijd mooi die generatie GTI'tjes

Geplaatst:

Er zit inderdaad verschil tussen een Ferarri en een Fiat, maar een Seat en Golf of in mijn geval een Golf en Audi moet makkelijk kunnen. Valt allemaal nog onder dezelfde groep zelfs.

Ja ik vind de vergelijking Ferrari en Fiat ook iets overdreven. I mean, ik weet dat Seat goed is en VW echt bagger, maar om ze nou met Ferrari en Fiat te vergelijken, zo goed is Seat nou ook weer niet hoor! *Waarschuwing, de vorige zin bevat een hoge dosis sarcasme en ik snap dat je het andersom zei dan ik hierboven :clown: *

Ibiza staat er nu zo bij...

Foto1635.jpg

Geplaatst:

@golfg60: als ik een oude ragbak heb, dan wil ik er ook mee raggen :puh: en tja om daar nou BBS wielen onder te plaatsen...

en ten 2e ben ik ook niet echt een monteur of iemand met 2 rechter handen ( naja eigenlijk wel, ik ben links :puh: ) , dus zou ik ziezo niet de moeite er voor doen :schater:

@golfg60; chiptuning: hij had destijds 15 PK er door bij gekregen, dat is idd niet veel, maar het is niet alleen de PK'tjes die worden gefixed met chiptuning eh... al is er van al die dingen nu weinig van over :clown:

Dus een Golf 1 is een ragbak? :clown:

Daarnaast hebben tamelijk veel met een Golf 1 'ragbak' er BBS onder zitten of zelfs nog duurdere wielen, dus ik snap je punt niet, vooral als je bedenkt dat er MK1's rond rijden met een hogere waarde hebben dan de gemiddelde wagen van 5 jaar :schater:

Serieus, dat een auto op leeftijd is, betekend niet dat het een ragbak is, er zijn genoeg oude auto's die nieuwe auto's kont schoppen.

Niet alleen in waarde, maar in karakter, betrouwbaarheid, milieuvriendelijkheid, leeftijd, en nog veel meer ;)

En dat chiptunen, is niets meer dan gebakken lucht, 1 km verder rijden op evenveel liters, jippie, paar pk meer, jippie, en dan de prijs voor die meuk, iewll.

Beter gezegd, de simpele chiptuner soldeert een andere chip in je ecu of programmeert hem met een chip die gebaseerd is op dezelfde motor, maar iedere motor is anders en dat de ene 15pk wint, maar kan zijn dat de andere 10pk wint.

Niet gesproken over de praatjes die ze maken, 15 pk, waarvan 15 kroeg pk's en bv. 5 echte pk's, het valt vies tegen hoor.

Echte chiptuners doen het handmatig maar dat kost veel tijd en geld, maar dat geeft mooiere resultaten.

Om mijn verhaal 'meer' waar te maken, de Golf VR6 heeft meer dan 500! verschillende afstellingen in totaal, waarom, omdat niet iedere (serie) motor hetzelfde zijn ;)

Enne, Rullez, Ferrari is ook van Fiat he :puh: valt ook onder dezelfde groep ;)

Geplaatst:

Schuren en (laten) spuiten? :puh: Ik vindt je velgen trouwens goed uitgepakt, staat 'm beter dan ik gedacht had zo. Dat rode randje is idd geen verkeerde keus geweest ook.

Ik heb mijn auto vorige week maar eens uitgeprobeerd op de autobahn. Zonder moeite naar de 240 (233-234 gps), en zonder trillingen of andere rare fratsen. Dat was in de Clio wel anders. :7

Iets harder wil ie nog wel denk ik, maar bij 7000rpm grijpt de begrenzer in.

Hier ga ik "maar" tot 220, hard rijden, druk op de weg en filmen wil niet zo goed samen. :7 Het waren net even de vrije stukken waarvan ik het moest hebben, tot er weer een lompe Nederlander naar links vloog en er weer een anker uitgegooid moest worden. :7

Schuren en (laten) spuiten? :puh: Ik vindt je velgen trouwens goed uitgepakt, staat 'm beter dan ik gedacht had zo. Dat rode randje is idd geen verkeerde keus geweest ook.

Ik heb mijn auto vorige week maar eens uitgeprobeerd op de autobahn. Zonder moeite naar de 240 (233-234 gps), en zonder trillingen of andere rare fratsen. Dat was in de Clio wel anders. :7

Iets harder wil ie nog wel denk ik, maar bij 7000rpm grijpt de begrenzer in.

Hier ga ik "maar" tot 220, hard rijden, druk op de weg en filmen wil niet zo goed samen. :7 Het waren net even de vrije stukken waarvan ik het moest hebben, tot er weer een lompe Nederlander naar links vloog en er weer een anker uitgegooid moest worden. :7

Thanks! Wordt waarschijnlijk zelf spuiten weer...

Mareh, er branden 2 rode lampjes op je dashbord. Eentje is vast en zeker de handrem :clown: !! Nee ff serieus, wat is het? :7 lijkt me niet echt gezond...

EDIT: Hoi Senne, Hoi Nandro! :D

Geplaatst:

Geel/oranje, zijn van de airbags. Heb ze uitgezet ivm met m'n navigatie kastjes enzo, heb is gehoord dat dat spul storing kan geven op airbags. Dus voor alle zekerheid, niet dat ik ineens spontaan een airbag voor m'n oren krijg. :7

Geplaatst:

Zo ben terug uit spanje.

Overigens ben ik nu aan het zoeken naar een luchtfilter waar ik meer prestaties uit krijg, uitlaat met prestaties (niet enkel het geluid) en misschien wel een 16klepper kop als ik geld over heb.

Geplaatst:

Zo, overmorgen oplevering van een 3e huis in Angerlo. Dat wordt weer klussen dus minder tijd voor de 6.

Sowieso eerst 4 probleempjes oplossen die nu gaande zijn.

- Water lekt uit dashboard als het zwaar regent ( hadden we zaterdag erg veel last van )

- Parrot systeem zit vast aan een houdertje die aardig los gaat zitten nadat er iemand met z'n been tegenaan heeft gestoten.

- Achterbak rolsysteem maakt een teringherrie ( veel gekraak ) dus daarmee gaan we naar de dealer.

- In de achterbak is een klepje van het rechterachterligt weg dus die moeten we weer aanschaffen bij de dealer.

Daarna nog 2 dingetjes:

- MP3 aansluiten en Tomtom inbouwen ( als we binnekort naar dealer gaan meteen info vragen. )

Daarnaast binnekort even bij carclean.nl velgenwax kopen + dasboard cleaner.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...