Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Recommended Posts

Geplaatst:

Zo ben terug uit spanje.

Overigens ben ik nu aan het zoeken naar een luchtfilter waar ik meer prestaties uit krijg, uitlaat met prestaties (niet enkel het geluid) en misschien wel een 16klepper kop als ik geld over heb.

Luchtfilter levert niet meer prestaties, vooral niet op een standaard motor, voor het geluid snap ik het weer wel net zoals de uitlaat :puh:

16V ervan maken is veel leuker, loopt leuk hoor :Y

Overigens, gaat bij ons de Polo weg :(

APK afkeur en de prijzenlijst die eraan gekoppeld is(over de 1000 euro), is gewoon te veel voor 95'er Polo.

Dus vandaag gekeken en hebben al een andere auto voor zijn plekkie terug gevonden, namelijk een rode Golf 3 :puh:

Me moeder was zelf al aan het kijken en zag merken voorbij vliegen die ikzelf liever niet zag, toen zelf gezocht en kwam ik bij het golfje uit.

Net wezen kijken en zag er goed uit, tuurlijk wel wat plekjes maar dat hoort bij de leeftijd.

Ben al blij dat er een VW voor terug is gekomen :sigaar:

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Zo ben terug uit spanje.

Overigens ben ik nu aan het zoeken naar een luchtfilter waar ik meer prestaties uit krijg, uitlaat met prestaties (niet enkel het geluid) en misschien wel een 16klepper kop als ik geld over heb.

Luchtfilter levert niet meer prestaties, vooral niet op een standaard motor, voor het geluid snap ik het weer wel net zoals de uitlaat :puh:

16V ervan maken is veel leuker, loopt leuk hoor :Y

Overigens, gaat bij ons de Polo weg :(

APK afkeur en de prijzenlijst die eraan gekoppeld is(over de 1000 euro), is gewoon te veel voor 95'er Polo.

Dus vandaag gekeken en hebben al een andere auto voor zijn plekkie terug gevonden, namelijk een rode Golf 3 :puh:

Me moeder was zelf al aan het kijken en zag merken voorbij vliegen die ikzelf liever niet zag, toen zelf gezocht en kwam ik bij het golfje uit.

Net wezen kijken en zag er goed uit, tuurlijk wel wat plekjes maar dat hoort bij de leeftijd.

Ben al blij dat er een VW voor terug is gekomen :sigaar:

Weet alleen nog niet welke luchtfilter of uitlaat. Uitlaat doe ik btw meer voor prestaties dan voor geluid.

Overigens is de batterij op deze moment leeg :7. Wss door dit kutweer, de auto heeft dan ook 3weken stil gestaan.

Geplaatst:

Weet alleen nog niet welke luchtfilter of uitlaat. Uitlaat doe ik btw meer voor prestaties dan voor geluid.

Overigens is de batterij op deze moment leeg :7. Wss door dit kutweer, de auto heeft dan ook 3weken stil gestaan.

Zou wel even kijken voor lekspanning ergens, normaal gesproken moet 3 weekjes niet erg zijn hoor ;)

Daarnaast, wil je kijken voor een simpele uitlaat?

Of echt spaghetti spruitstuk met racekat met middendemper vervanger en andere einddemper?

Spuitstukje met racekat/katvervanger is het beste, dempers houden over het algemeen niet zoveel tegen.

Als je voor een lüftfilter kijkt, pak eentje met wat kwaliteit, Green, K&N, dus het wat betere spul ;)

Enne, hang je lüftfilter ergens waar hij frische lüft kan vangen, slang vanaf bumper richting lüftfilter en een bak om je filter zodat ie niet de warme dampen vangt. :puh:

Geplaatst:

Weet alleen nog niet welke luchtfilter of uitlaat. Uitlaat doe ik btw meer voor prestaties dan voor geluid.

Overigens is de batterij op deze moment leeg :7. Wss door dit kutweer, de auto heeft dan ook 3weken stil gestaan.

Zou wel even kijken voor lekspanning ergens, normaal gesproken moet 3 weekjes niet erg zijn hoor ;)

Daarnaast, wil je kijken voor een simpele uitlaat?

Of echt spaghetti spruitstuk met racekat met middendemper vervanger en andere einddemper?

Spuitstukje met racekat/katvervanger is het beste, dempers houden over het algemeen niet zoveel tegen.

Als je voor een lüftfilter kijkt, pak eentje met wat kwaliteit, Green, K&N, dus het wat betere spul ;)

Enne, hang je lüftfilter ergens waar hij frische lüft kan vangen, slang vanaf bumper richting lüftfilter en een bak om je filter zodat ie niet de warme dampen vangt. :puh:

Dat is een Fiat Punto 1.2 toch niet waard, ik denk dat je dan al dik 600 tot 1200 euro kwijt bent aan zo'n soort type uitlaat.

Geplaatst:

Weet alleen nog niet welke luchtfilter of uitlaat. Uitlaat doe ik btw meer voor prestaties dan voor geluid.

Overigens is de batterij op deze moment leeg :7. Wss door dit kutweer, de auto heeft dan ook 3weken stil gestaan.

Zou wel even kijken voor lekspanning ergens, normaal gesproken moet 3 weekjes niet erg zijn hoor ;)

Daarnaast, wil je kijken voor een simpele uitlaat?

Of echt spaghetti spruitstuk met racekat met middendemper vervanger en andere einddemper?

Spuitstukje met racekat/katvervanger is het beste, dempers houden over het algemeen niet zoveel tegen.

Als je voor een lüftfilter kijkt, pak eentje met wat kwaliteit, Green, K&N, dus het wat betere spul ;)

Enne, hang je lüftfilter ergens waar hij frische lüft kan vangen, slang vanaf bumper richting lüftfilter en een bak om je filter zodat ie niet de warme dampen vangt. :puh:

Dat is een Fiat Punto 1.2 toch niet waard, ik denk dat je dan al dik 600 tot 1200 euro kwijt bent aan zo'n soort type uitlaat.

Nou al met al lijkt het me wel dat je voor die spullen ongeveer een rooitje moet betalen, als het niet meer is.

Geplaatst:

Weet alleen nog niet welke luchtfilter of uitlaat. Uitlaat doe ik btw meer voor prestaties dan voor geluid.

Overigens is de batterij op deze moment leeg :7. Wss door dit kutweer, de auto heeft dan ook 3weken stil gestaan.

Zou wel even kijken voor lekspanning ergens, normaal gesproken moet 3 weekjes niet erg zijn hoor ;)

Daarnaast, wil je kijken voor een simpele uitlaat?

Of echt spaghetti spruitstuk met racekat met middendemper vervanger en andere einddemper?

Spuitstukje met racekat/katvervanger is het beste, dempers houden over het algemeen niet zoveel tegen.

Als je voor een lüftfilter kijkt, pak eentje met wat kwaliteit, Green, K&N, dus het wat betere spul ;)

Enne, hang je lüftfilter ergens waar hij frische lüft kan vangen, slang vanaf bumper richting lüftfilter en een bak om je filter zodat ie niet de warme dampen vangt. :puh:

Simpele uitlaat die wel iets van prestaties geeft maar waar ik geen fortuin in moet pompen :7.

Geplaatst:

Racekat zag ik laats voor iets van 250 euro staan, samen met een spruitstuk van ongeveer 250 euro, (goed) tunen is helaas niet goedkoop.

Daarnaast kun je kijken voor een katvervanger, wat goedkoper is, vaak is daar de binnenkant uitgehaald en een buis door gelast.

Geplaatst: (bewerkt)

namelijk een rode Golf 3 :puh:

rode Golf 3 :puh:

rode

*verwacht binnenkort foto's van een Golf die net zo verkleurd is als mijn Ibiza vroeger was*

:clown:

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

@golfg60: als ik een oude ragbak heb, dan wil ik er ook mee raggen :puh: en tja om daar nou BBS wielen onder te plaatsen...

en ten 2e ben ik ook niet echt een monteur of iemand met 2 rechter handen ( naja eigenlijk wel, ik ben links :puh: ) , dus zou ik ziezo niet de moeite er voor doen :schater:

@golfg60; chiptuning: hij had destijds 15 PK er door bij gekregen, dat is idd niet veel, maar het is niet alleen de PK'tjes die worden gefixed met chiptuning eh... al is er van al die dingen nu weinig van over :clown:

Dus een Golf 1 is een ragbak? :clown:

Daarnaast hebben tamelijk veel met een Golf 1 'ragbak' er BBS onder zitten of zelfs nog duurdere wielen, dus ik snap je punt niet, vooral als je bedenkt dat er MK1's rond rijden met een hogere waarde hebben dan de gemiddelde wagen van 5 jaar :schater:

Serieus, dat een auto op leeftijd is, betekend niet dat het een ragbak is, er zijn genoeg oude auto's die nieuwe auto's kont schoppen.

Niet alleen in waarde, maar in karakter, betrouwbaarheid, milieuvriendelijkheid, leeftijd, en nog veel meer ;)

En dat chiptunen, is niets meer dan gebakken lucht, 1 km verder rijden op evenveel liters, jippie, paar pk meer, jippie, en dan de prijs voor die meuk, iewll.

Beter gezegd, de simpele chiptuner soldeert een andere chip in je ecu of programmeert hem met een chip die gebaseerd is op dezelfde motor, maar iedere motor is anders en dat de ene 15pk wint, maar kan zijn dat de andere 10pk wint.

Niet gesproken over de praatjes die ze maken, 15 pk, waarvan 15 kroeg pk's en bv. 5 echte pk's, het valt vies tegen hoor.

Echte chiptuners doen het handmatig maar dat kost veel tijd en geld, maar dat geeft mooiere resultaten.

Om mijn verhaal 'meer' waar te maken, de Golf VR6 heeft meer dan 500! verschillende afstellingen in totaal, waarom, omdat niet iedere (serie) motor hetzelfde zijn ;)

Enne, Rullez, Ferrari is ook van Fiat he :puh: valt ook onder dezelfde groep ;)

ik vind een golf 1 een ragbak, en inderdaad... niet elke oude auto is een ragbak. Je hebt namelijk ook Oldtimers, of gewone klassiekers... maar ik vind dat je die in orginele staat moet houden...

maar een auto's zoals een golf 1, een oude alto, of een bijvoorbeeld oude fiat panda vind ik gewoon ragbakken ( ragbakken noem ik auto's waar ik geen 2000 euro voor over heb ( / beneden die prijs zijn ))

@chiptuning:

gebakken lucht is het zeker niet, als je 1 km verder kan rijden op even veel liters ( dus bijv 1 op 15 wordt 1 op 16 ) dan scheelt dat best wel veel op ten duur, en je merkt het ook in de koppel en het vermogen...

alleen na 8 jaar denk ik dat je het iets minder merkt ( maar elke oude auto wordt minder )

@fiat / ferrari:

houd in je hoofd dat er een duidelijk verschil is tussen Fiat S.p.A. en Fiat Automobiles S.p.A.

(om het even even met iets anders te vergelijken: het is hetzelfde als zeggen dat Albert Heijn ( en bijvoorbeeld een ICA supermarkt ) , hetzelfde is als Koninklijke Ahold N.V.)

ik vind namelijk Ferrari en FIAT toch echt wel wat anders :schater: ( ondanks, dat ze dezelfde parent hebben )

Geplaatst:

Weet alleen nog niet welke luchtfilter of uitlaat. Uitlaat doe ik btw meer voor prestaties dan voor geluid.

Overigens is de batterij op deze moment leeg :7. Wss door dit kutweer, de auto heeft dan ook 3weken stil gestaan.

Zou wel even kijken voor lekspanning ergens, normaal gesproken moet 3 weekjes niet erg zijn hoor ;)

Daarnaast, wil je kijken voor een simpele uitlaat?

Of echt spaghetti spruitstuk met racekat met middendemper vervanger en andere einddemper?

Spuitstukje met racekat/katvervanger is het beste, dempers houden over het algemeen niet zoveel tegen.

Als je voor een lüftfilter kijkt, pak eentje met wat kwaliteit, Green, K&N, dus het wat betere spul ;)

Enne, hang je lüftfilter ergens waar hij frische lüft kan vangen, slang vanaf bumper richting lüftfilter en een bak om je filter zodat ie niet de warme dampen vangt. :puh:

Dat is een Fiat Punto 1.2 toch niet waard, ik denk dat je dan al dik 600 tot 1200 euro kwijt bent aan zo'n soort type uitlaat.

Ik heb van de week een prijs opgave gemaakt van een RVS Systeem van voor naar achter met alles erop en der aan en dat kost 1000 euro. Ik had het inderdaad niet in die Punto gestoken, maar voor een andere auto gaan sparen.

Geplaatst: (bewerkt)

Racekat zag ik laats voor iets van 250 euro staan, samen met een spruitstuk van ongeveer 250 euro, (goed) tunen is helaas niet goedkoop.

Daarnaast kun je kijken voor een katvervanger, wat goedkoper is, vaak is daar de binnenkant uitgehaald en een buis door gelast.

Katalysator ga ik niet vervangen. Spruitstuk zie ik nog wel :puh:. Maar dat eerste spreekt me misschien wel aan als je mij even de site kan geven.

Overigens wat die chiptuning betreft : Op men pa zijn Chevrolet Epica hebben we ook de chip getuned en we hadden zo maar eventjes 30Pk winst. (150pk -> 180pk) Dus bij sommige auto's werkt het wel goed.

Bewerkt: door moechy
Geplaatst:

namelijk een rode Golf 3 :puh:

rode Golf 3 :puh:

rode

*verwacht binnenkort foto's van een Golf die net zo verkleurd is als mijn Ibiza vroeger was*

:clown:

Nope, auto staat erg netjes in de lak, is afgelopen jaar ook een aantal keren gewaxed etc.

ik vind een golf 1 een ragbak, en inderdaad... niet elke oude auto is een ragbak. Je hebt namelijk ook Oldtimers, of gewone klassiekers... maar ik vind dat je die in orginele staat moet houden...

maar een auto's zoals een golf 1, een oude alto, of een bijvoorbeeld oude fiat panda vind ik gewoon ragbakken ( ragbakken noem ik auto's waar ik geen 2000 euro voor over heb ( / beneden die prijs zijn ))

gebakken lucht is het zeker niet, als je 1 km verder kan rijden op even veel liters ( dus bijv 1 op 15 wordt 1 op 16 ) dan scheelt dat best wel veel op ten duur, en je merkt het ook in de koppel en het vermogen...

alleen na 8 jaar denk ik dat je het iets minder merkt ( maar elke oude auto wordt minder )

@fiat / ferrari:

houd in je hoofd dat er een duidelijk verschil is tussen Fiat S.p.A. en Fiat Automobiles S.p.A.

Helaas betaal je voor een Golf 1, een fatsoenlijke het nodige geld, meer dan €2000.

Daarnaast, wat verwacht je wat een Golf 1 is, juist, ook dat is een oldtimer en beter gezegd, het is de opa van je C2.

Mede door de Golf 1 is de hatchback zo populair geworden en door geëvolueerd ;)

Juist, op evenveel literS, meerdere liters spreek ik over, dus het is niet 1 op 15 naar 1 op 16.

Maar 50 liter + 1 extra kilometer, of hoeveel er in je tank gaat.

Katalysator ga ik niet vervangen. Spruitstuk zie ik nog wel :puh:. Maar dat eerste spreekt me misschien wel aan als je mij even de site kan geven.

Overigens wat die chiptuning betreft : Op men pa zijn Chevrolet Epica hebben we ook de chip getuned en we hadden zo maar eventjes 30Pk winst. (150pk -> 180pk) Dus bij sommige auto's werkt het wel goed.

Ok, spruitstuk levert wel meer op dan een achterdemper vervangen ;)

Voor linkjes even zelf zoeken, zag wel een spruitstuk voor een 1.2 staan voor 300, maar dat was op Marktplaats en in België heb je toch een bepaald papiertje hebben voor elke modificatie anders is het niet legaal?

Die van jullie was toch diesel?

Dan spreek je over iets anders, namelijk een diesel staat vanaf fabriek wat minder rijk afgesteld en turbo motoren zijn beter met chiptunen, valt veel meer vermogen uit te halen ;)

Geplaatst:

Ja klopt die heb ik zelf gespoten, gewoon busje grijze verf van de Action hoor, nothing fancy. Er staat op "Professionele kwaliteit. spuitverf zilve, binnen en buiten en in 10 minuten droog... Heb er denk ik niet eens primer onder zitten. Eroverheen zit acryl blanke lak , zelfde soort spuitbus. Niets speciaals dus want ik had het nog liggen...

Maar toen ik ze kocht waren er twee waarbij het gelige plastic bij de randjes te zien was en 2 die nog bijna perfect waren op een paar krasjes na, dus echt heel bladderend of zo waren ze niet. Het is jammer dat ik ze niet glimmend kreeg met blanke lak eroverheen, zal wel geen glanslak zijn geweest though.

Bij sommige deksels hier is veel gelige plastic te zien. Ik ga deze dus eens proberen te spuiten.

Geplaatst:

namelijk een rode Golf 3 :puh:

rode Golf 3 :puh:

rode

*verwacht binnenkort foto's van een Golf die net zo verkleurd is als mijn Ibiza vroeger was*

:clown:

Nope, auto staat erg netjes in de lak, is afgelopen jaar ook een aantal keren gewaxed etc.

ik vind een golf 1 een ragbak, en inderdaad... niet elke oude auto is een ragbak. Je hebt namelijk ook Oldtimers, of gewone klassiekers... maar ik vind dat je die in orginele staat moet houden...

maar een auto's zoals een golf 1, een oude alto, of een bijvoorbeeld oude fiat panda vind ik gewoon ragbakken ( ragbakken noem ik auto's waar ik geen 2000 euro voor over heb ( / beneden die prijs zijn ))

gebakken lucht is het zeker niet, als je 1 km verder kan rijden op even veel liters ( dus bijv 1 op 15 wordt 1 op 16 ) dan scheelt dat best wel veel op ten duur, en je merkt het ook in de koppel en het vermogen...

alleen na 8 jaar denk ik dat je het iets minder merkt ( maar elke oude auto wordt minder )

@fiat / ferrari:

houd in je hoofd dat er een duidelijk verschil is tussen Fiat S.p.A. en Fiat Automobiles S.p.A.

Helaas betaal je voor een Golf 1, een fatsoenlijke het nodige geld, meer dan €2000.

Daarnaast, wat verwacht je wat een Golf 1 is, juist, ook dat is een oldtimer en beter gezegd, het is de opa van je C2.

Mede door de Golf 1 is de hatchback zo populair geworden en door geëvolueerd ;)

Juist, op evenveel literS, meerdere liters spreek ik over, dus het is niet 1 op 15 naar 1 op 16.

Maar 50 liter + 1 extra kilometer, of hoeveel er in je tank gaat.

Katalysator ga ik niet vervangen. Spruitstuk zie ik nog wel :puh:. Maar dat eerste spreekt me misschien wel aan als je mij even de site kan geven.

Overigens wat die chiptuning betreft : Op men pa zijn Chevrolet Epica hebben we ook de chip getuned en we hadden zo maar eventjes 30Pk winst. (150pk -> 180pk) Dus bij sommige auto's werkt het wel goed.

Ok, spruitstuk levert wel meer op dan een achterdemper vervangen ;)

Voor linkjes even zelf zoeken, zag wel een spruitstuk voor een 1.2 staan voor 300, maar dat was op Marktplaats en in België heb je toch een bepaald papiertje hebben voor elke modificatie anders is het niet legaal?

Die van jullie was toch diesel?

Dan spreek je over iets anders, namelijk een diesel staat vanaf fabriek wat minder rijk afgesteld en turbo motoren zijn beter met chiptunen, valt veel meer vermogen uit te halen ;)

Dat was ik er vergeten bij te melden.

Geplaatst:

namelijk een rode Golf 3 :puh:

rode Golf 3 :puh:

rode

*verwacht binnenkort foto's van een Golf die net zo verkleurd is als mijn Ibiza vroeger was*

:clown:

Nope, auto staat erg netjes in de lak, is afgelopen jaar ook een aantal keren gewaxed etc.

ik vind een golf 1 een ragbak, en inderdaad... niet elke oude auto is een ragbak. Je hebt namelijk ook Oldtimers, of gewone klassiekers... maar ik vind dat je die in orginele staat moet houden...

maar een auto's zoals een golf 1, een oude alto, of een bijvoorbeeld oude fiat panda vind ik gewoon ragbakken ( ragbakken noem ik auto's waar ik geen 2000 euro voor over heb ( / beneden die prijs zijn ))

gebakken lucht is het zeker niet, als je 1 km verder kan rijden op even veel liters ( dus bijv 1 op 15 wordt 1 op 16 ) dan scheelt dat best wel veel op ten duur, en je merkt het ook in de koppel en het vermogen...

alleen na 8 jaar denk ik dat je het iets minder merkt ( maar elke oude auto wordt minder )

@fiat / ferrari:

houd in je hoofd dat er een duidelijk verschil is tussen Fiat S.p.A. en Fiat Automobiles S.p.A.

Helaas betaal je voor een Golf 1, een fatsoenlijke het nodige geld, meer dan €2000.

Daarnaast, wat verwacht je wat een Golf 1 is, juist, ook dat is een oldtimer en beter gezegd, het is de opa van je C2.

Mede door de Golf 1 is de hatchback zo populair geworden en door geëvolueerd ;)

Juist, op evenveel literS, meerdere liters spreek ik over, dus het is niet 1 op 15 naar 1 op 16.

Maar 50 liter + 1 extra kilometer, of hoeveel er in je tank gaat.

Katalysator ga ik niet vervangen. Spruitstuk zie ik nog wel :puh:. Maar dat eerste spreekt me misschien wel aan als je mij even de site kan geven.

Overigens wat die chiptuning betreft : Op men pa zijn Chevrolet Epica hebben we ook de chip getuned en we hadden zo maar eventjes 30Pk winst. (150pk -> 180pk) Dus bij sommige auto's werkt het wel goed.

Ok, spruitstuk levert wel meer op dan een achterdemper vervangen ;)

Voor linkjes even zelf zoeken, zag wel een spruitstuk voor een 1.2 staan voor 300, maar dat was op Marktplaats en in België heb je toch een bepaald papiertje hebben voor elke modificatie anders is het niet legaal?

Die van jullie was toch diesel?

Dan spreek je over iets anders, namelijk een diesel staat vanaf fabriek wat minder rijk afgesteld en turbo motoren zijn beter met chiptunen, valt veel meer vermogen uit te halen ;)

Dat was ik er vergeten bij te melden.

Dan kan je hem beter chiptunen. Je bent goedkoper uit en je krijgt er meteen een goede indruk van.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...