Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

*verwacht binnenkort foto's van een Golf die net zo verkleurd is als mijn Ibiza vroeger was*

:clown:

Nope, auto staat erg netjes in de lak, is afgelopen jaar ook een aantal keren gewaxed etc.

Hmm...

Het is toch niet toevallig een Golf van een oud vrouwtje he?

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

namelijk een rode Golf 3 :puh:

rode Golf 3 :puh:

rode

*verwacht binnenkort foto's van een Golf die net zo verkleurd is als mijn Ibiza vroeger was*

Nope, auto staat erg netjes in de lak, is afgelopen jaar ook een aantal keren gewaxed etc.

ik vind een golf 1 een ragbak, en inderdaad... niet elke oude auto is een ragbak. Je hebt namelijk ook Oldtimers, of gewone klassiekers... maar ik vind dat je die in orginele staat moet houden...

maar een auto's zoals een golf 1, een oude alto, of een bijvoorbeeld oude fiat panda vind ik gewoon ragbakken ( ragbakken noem ik auto's waar ik geen 2000 euro voor over heb ( / beneden die prijs zijn ))

gebakken lucht is het zeker niet, als je 1 km verder kan rijden op even veel liters ( dus bijv 1 op 15 wordt 1 op 16 ) dan scheelt dat best wel veel op ten duur, en je merkt het ook in de koppel en het vermogen...

alleen na 8 jaar denk ik dat je het iets minder merkt ( maar elke oude auto wordt minder )

@fiat / ferrari:

houd in je hoofd dat er een duidelijk verschil is tussen Fiat S.p.A. en Fiat Automobiles S.p.A.

Helaas betaal je voor een Golf 1, een fatsoenlijke het nodige geld, meer dan €2000.

Daarnaast, wat verwacht je wat een Golf 1 is, juist, ook dat is een oldtimer en beter gezegd, het is de opa van je C2.

Mede door de Golf 1 is de hatchback zo populair geworden en door geëvolueerd ;)

Juist, op evenveel literS, meerdere liters spreek ik over, dus het is niet 1 op 15 naar 1 op 16.

Maar 50 liter + 1 extra kilometer, of hoeveel er in je tank gaat.

Katalysator ga ik niet vervangen. Spruitstuk zie ik nog wel :puh:. Maar dat eerste spreekt me misschien wel aan als je mij even de site kan geven.

Overigens wat die chiptuning betreft : Op men pa zijn Chevrolet Epica hebben we ook de chip getuned en we hadden zo maar eventjes 30Pk winst. (150pk -> 180pk) Dus bij sommige auto's werkt het wel goed.

Ok, spruitstuk levert wel meer op dan een achterdemper vervangen ;)

Voor linkjes even zelf zoeken, zag wel een spruitstuk voor een 1.2 staan voor 300, maar dat was op Marktplaats en in België heb je toch een bepaald papiertje hebben voor elke modificatie anders is het niet legaal?

Die van jullie was toch diesel?

Dan spreek je over iets anders, namelijk een diesel staat vanaf fabriek wat minder rijk afgesteld en turbo motoren zijn beter met chiptunen, valt veel meer vermogen uit te halen ;)

Dat was ik er vergeten bij te melden.

Dan kan je hem beter chiptunen. Je bent goedkoper uit en je krijgt er meteen een goede indruk van.

Die punto is geen diesel hé. Trouwens krijg er max 10 pk extra uit als ik die laat chiptunen.

Geplaatst:

namelijk een rode Golf 3 :puh:

rode Golf 3 :puh:

rode

ik vind een golf 1 een ragbak, en inderdaad... niet elke oude auto is een ragbak. Je hebt namelijk ook Oldtimers, of gewone klassiekers... maar ik vind dat je die in orginele staat moet houden...

maar een auto's zoals een golf 1, een oude alto, of een bijvoorbeeld oude fiat panda vind ik gewoon ragbakken ( ragbakken noem ik auto's waar ik geen 2000 euro voor over heb ( / beneden die prijs zijn ))

gebakken lucht is het zeker niet, als je 1 km verder kan rijden op even veel liters ( dus bijv 1 op 15 wordt 1 op 16 ) dan scheelt dat best wel veel op ten duur, en je merkt het ook in de koppel en het vermogen...

alleen na 8 jaar denk ik dat je het iets minder merkt ( maar elke oude auto wordt minder )

@fiat / ferrari:

houd in je hoofd dat er een duidelijk verschil is tussen Fiat S.p.A. en Fiat Automobiles S.p.A.

Helaas betaal je voor een Golf 1, een fatsoenlijke het nodige geld, meer dan €2000.

Daarnaast, wat verwacht je wat een Golf 1 is, juist, ook dat is een oldtimer en beter gezegd, het is de opa van je C2.

Juist, op evenveel literS, meerdere liters spreek ik over, dus het is niet 1 op 15 naar 1 op 16.

Katalysator ga ik niet vervangen. Spruitstuk zie ik nog wel :puh:. Maar dat eerste spreekt me misschien wel aan als je mij even de site kan geven.

Overigens wat die chiptuning betreft : Op men pa zijn Chevrolet Epica hebben we ook de chip getuned en we hadden zo maar eventjes 30Pk winst. (150pk -> 180pk) Dus bij sommige auto's werkt het wel goed.

Ok, spruitstuk levert wel meer op dan een achterdemper vervangen ;)

Voor linkjes even zelf zoeken, zag wel een spruitstuk voor een 1.2 staan voor 300, maar dat was op Marktplaats en in België heb je toch een bepaald papiertje hebben voor elke modificatie anders is het niet legaal?

Die van jullie was toch diesel?

Dan spreek je over iets anders, namelijk een diesel staat vanaf fabriek wat minder rijk afgesteld en turbo motoren zijn beter met chiptunen, valt veel meer vermogen uit te halen ;)

Dat was ik er vergeten bij te melden.

Dan kan je hem beter chiptunen. Je bent goedkoper uit en je krijgt er meteen een goede indruk van.

Die punto is geen diesel hé. Trouwens krijg er max 10 pk extra uit als ik die laat chiptunen.

Ligt het nou aan mij, ik lees toch echt dat je vergeten te melden was dat het een diesel was. Maar als 't een benzine is zou ik er geen geld aan uitgeven. Gewoon oprijden en dan voor een Seat Leon 2.0 TFSI of een Renault Clio RS. :D

Geplaatst:

Hmm...

*Filmpje*

Hahaha, nee, dat niet, en ook niet van een petje :schater:

Welke kleurcode heb jij eigenlijk?

Onze is Tornado Rood(LY3D), mijn favoriete kleur rood :D

Geplaatst:

Hmm...

*Filmpje*

Hahaha, nee, dat niet, en ook niet van een petje :schater:

Welke kleurcode heb jij eigenlijk?

Onze is Tornado Rood(LY3D), mijn favoriete kleur rood :D

Mijne is ook Tornado Red aka Rojo Tornado, maar bij mij staat er gewoon Y3D in de kofferbak en niet LY3D... Ik snap dat niet zo goed. Van welk jaar is die van jou? 'T zou kunnen dat het ná de Ibiza facelift(+-1996) LY3D is geworden, aangezien ze op SCN ook zeggen dat Tornado Red LY3D is, of zou LY3D ietsjes anders zijn? Wist niet dat deze kleur ook op de Golf te krijgen was overigens.

We moeten wel een keer een minimeet houden of zo, met mensen van hier. Zou een leuke foto op leveren, jullie Golf en mijn Ibiza samen in exact dezelfde kleur, moet ik `m wel eerst laten spuiten :7..

Vandaag weer aan 't schuren geweest... Pokkebaan hoor. Dat stuk onder m`n B-stijl is echt een eind naar binnen geduwt door die stoeprand waar ie op lag. Heb gewoon smeerplamuur ipv vulplamuur gebruikt aangezien ik geen vulplamuur had liggen. Hoop dat het een beetje uithard want die ronding is echt moeilijk weer netjes te krijgen! Ben overigens aan de andere kant ook m`n aanvaring met de brievenbus(lang geleden) aan t opvullen, en nog wat plekjes van trekhaken aan de achterkant aan 't maskeren. Verder komen m`n achterschermen los onder de achterbumper dus die spleten ook even opgevult. Wordt een hoop spuitwerk... Eigenlijk wel spijt dat ik aan de rechterkant ook begonnen ben, de lak was daar nog erg netjes en ik vrees dat je het glim-verschil erg gaat zien straks :(

Geplaatst: (bewerkt)

@GekkieJ01 : Ik hoop dat ik er toch nog gemakkelijk 2 a 3 jaar mee kan rijden en daarna komt er een motor, dus ik steek er liever nog een beetje geld in.

Bewerkt: door moechy
Geplaatst:

Mijne is ook Tornado Red aka Rojo Tornado, maar bij mij staat er gewoon Y3D in de kofferbak en niet LY3D... Ik snap dat niet zo goed. Van welk jaar is die van jou? 'T zou kunnen dat het ná de Ibiza facelift(+-1996) LY3D is geworden, aangezien ze op SCN ook zeggen dat Tornado Red LY3D is, of zou LY3D ietsjes anders zijn? Wist niet dat deze kleur ook op de Golf te krijgen was overigens.

We moeten wel een keer een minimeet houden of zo, met mensen van hier. Zou een leuke foto op leveren, jullie Golf en mijn Ibiza samen in exact dezelfde kleur, moet ik `m wel eerst laten spuiten :7..

Vandaag weer aan 't schuren geweest... Pokkebaan hoor. Dat stuk onder m`n B-stijl is echt een eind naar binnen geduwt door die stoeprand waar ie op lag. Heb gewoon smeerplamuur ipv vulplamuur gebruikt aangezien ik geen vulplamuur had liggen. Hoop dat het een beetje uithard want die ronding is echt moeilijk weer netjes te krijgen! Ben overigens aan de andere kant ook m`n aanvaring met de brievenbus(lang geleden) aan t opvullen, en nog wat plekjes van trekhaken aan de achterkant aan 't maskeren. Verder komen m`n achterschermen los onder de achterbumper dus die spleten ook even opgevult. Wordt een hoop spuitwerk... Eigenlijk wel spijt dat ik aan de rechterkant ook begonnen ben, de lak was daar nog erg netjes en ik vrees dat je het glim-verschil erg gaat zien straks :(

Golfje is een 93'er, wel met meegespoten bumpers etc.

Bij ons staat gewoon LY3D in, maar meerdere VW's hebben Tornado Rood zoals Golf 4 R32(1 van de 4 kleuren) maar ook Corrado heeft dit gehad.

Was een optiekleur denk ik, want de meerdere VW's hadden deze optie wel, deze kleur is ook vrij normaal voor een Golf 2 Rallye.

Bij Audi heette deze kleur volgens mij Brilliant Rot ;)

Morgen gaat de Polo naar de sloop, en dan even kijken of daar ook een sticker instaat met de kleurcode, lijkt ook veel op Tornado Rood, maar volgens mij toch net iets anders.

Daarnaast heb ik effe gezocht, maar Y3D en LY3D zien er hetzelfde uit, misschien komt Y3D uit een andere/oudere kleurcollectie of iets?

Geplaatst:

Auto is gekeurd, heeft een nieuw kenteken en is verzekerd, opnieuw even foto's gemaakt van de auto in de buitenlucht. :) Hij staat nu op 14 duims wintervelgen, 15`` BBS´en worden morgen gestraald en vervolgens in Nogaro Silber gespoten en vrijdag word de auto 40 mm rondom verlaagd.

b4417024.jpg

01-'rotjong'-2 :7

20986946.jpg

Hij staat er weer netjes bij :tu:

Ben benieuwd hoe de 15" erbij gaan staan in Nogaro Silber :Y

Hier zijn twee simpele iPhone pics van das Golfje:

img0326f.jpgimg0327fs.jpg

Auto had wel wat probleempjes zoals massa storing in beide achterlichten en een niet werkende achteruitrijlichten maar beide zijn opgelost.

Nog wat kleine dingetjes en dan vind ik het goed ;)

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

Morgen weer eens naar de de dealer.. kijken of ze het probleem kunnen oplossen met betrekking tot de bakjes. Hopelijk staan er nog wat leuke occasions ( MPS, 2.2, 2.3 enzovoort ) :puh:

Hij staat er weer netjes bij :tu:

Ben benieuwd hoe de 15" erbij gaan staan in Nogaro Silber :Y

Hier zijn twee simpele iPhone pics van das Golfje:

Auto had wel wat probleempjes zoals massa storing in beide achterlichten en een niet werkende achteruitrijlichten maar beide zijn opgelost.

Nog wat kleine dingetjes en dan vind ik het goed ;)

Het is toch echt net alsof het een andere kleur is hoor. Deze gaat meer richting oranje, terwijl m`n Ibiza daarmee vergeleken een beetje meer richting een vleugje paars gaat. Zal wel door de camera komen denk ik of misschien dat ie qua kleur een beetje verschoten is door de zon(ipv minder glans), maar zo gelijk over heel de auto dat je het niet echt ziet :)

Overigens lijkt hij wel verdacht veel op de Golf uit de reclame :engel: Alleen maar meegespoten stootranden op de bumper en andere wielen als verschil geloof ik... :clown:

@Tha-Ran: Wauw! :D 40mm verlaging zal `m zeker goed staan hoor, dat lijkt nog een beetje origineel, ipv zo debiel laag als je soms op die oude BMW's ziet. Het is ook wel nodig hoor, met grotere velgen al helemaal, anders zou ie echt debiel hoog komen te staan. Komen toch wel een beetje plat-achtige bandjes om he? Iets platter dan nu of zo? Nummerbord is ook van vroeg in een serie, 01 en 2 :puh:

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

@fiat / ferrari:

@golf: jazeker... ik heb het inderdaad ook niet over de goed onderhouden golfjes, helaas zijn de (echte) goed onderhouden authentieke golfjes in de minderheid... en zet alsjeblieft geen BBS'jes hier onder, maar laat ze Authentiek. :puh:

@verbruik chiptuning...

nee zo zit het ( gelukkig ) niet in elkaar, van chiptuning krijg je toch echt een beter verbruik.

mijn auto reed zonder de chiptuning (1 op 16,6 ) en na de chiptuning (1 op 17,4) ( bijgekregen in het chiptuning rapport van destijds )

dat scheelt dus op een 50 liter tank ( in de mijne zit 41 liter ) ongeveer 40 km in plaats van 1 km ^_^

Geplaatst:

Het is toch echt net alsof het een andere kleur is hoor. Deze gaat meer richting oranje, terwijl m`n Ibiza daarmee vergeleken een beetje meer richting een vleugje paars gaat. Zal wel door de camera komen denk ik of misschien dat ie qua kleur een beetje verschoten is door de zon(ipv minder glans), maar zo gelijk over heel de auto dat je het niet echt ziet :)

Overigens lijkt hij wel verdacht veel op de Golf uit de reclame :engel: Alleen maar meegespoten stootranden op de bumper en andere wielen als verschil geloof ik... :clown:

Nee, het is gewoon vuurrood zeg maar :puh:

Kleur van de Polo lijkt wel meer naar de oranje/lichtere kleur te gaan(net gekeken, LP3G aka Flash Red), dat het zo lijkt komt gewoon door de bagger iPhone camera ;)

Idd, verder lijkt hij erg veel op die van de reclame :schater:

@golf: jazeker... ik heb het inderdaad ook niet over de goed onderhouden golfjes, helaas zijn de (echte) goed onderhouden authentieke golfjes in de minderheid... en zet alsjeblieft geen BBS'jes hier onder, maar laat ze Authentiek. :puh:

@verbruik chiptuning...

nee zo zit het ( gelukkig ) niet in elkaar, van chiptuning krijg je toch echt een beter verbruik.

mijn auto reed zonder de chiptuning (1 op 16,6 ) en na de chiptuning (1 op 17,4) ( bijgekregen in het chiptuning rapport van destijds )

dat scheelt dus op een 50 liter tank ( in de mijne zit 41 liter ) ongeveer 40 km in plaats van 1 km ^_^

En wat hoeveel op hoeveel rij je nu zelf? :clown:

Geplaatst:

D'r is er eentje mij aan het kopieëren op SCN :(

Klik

Staat wel dik hoor.

@GolfG60: Pff, Flash Red is ook al een kleur die op de Ibiza's kwam. Heb je van die Golf ook Copper/Brown, Kiwi Yellow en Topaz Blue? :clown:

Geplaatst:

D'r is er eentje mij aan het kopieëren op SCN :(

Klik

Staat wel dik hoor.

@GolfG60: Pff, Flash Red is ook al een kleur die op de Ibiza's kwam. Heb je van die Golf ook Copper/Brown, Kiwi Yellow en Topaz Blue? :clown:

Nou, ik weet het niet, want VW/Audi/Seat/etc. delen wel dezelfde (meerdere) kleuren, maar onder een andere naam.

Heb je daar misschien kleurcodes van? Kun je hier kijken welke op VW voorkomen met welke naam ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...