Rullez Geplaatst: 28 juli 2011 Rapport Geplaatst: 28 juli 2011 Zo gisteren lekker met me interieur bezig geweest, nieuwe pook en eindelijk een armsteuntje, En vandaag dan eindelijk me V6 achterlip met eindstukjes eronder gelast. Wat je allemaal wel niet kan doen als je vier weken vrij heb. Mijn auto is klaar voor MIVW en daarna zie ik wel weer wat ik er aan wil doen. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 28 juli 2011 Rapport Geplaatst: 28 juli 2011 Ziet er netjes uit Vind hem echt mooi eruit zien, subtiele en OEM aanpassingen zijn toch het beste Heb net de tellerbak uitgezocht, en weet nu welk draadje wat doet. Mede dankzij wat hulp op VW Forum, binnenkort een module bestellen genaamd 'rev burner' en dan kan ik hem hopelijk op de PC gebruiken Zijn toch wel een aantal spellen die het ondersteunen, dus ik blij Reageren
moechy Geplaatst: 28 juli 2011 Rapport Geplaatst: 28 juli 2011 Zo gisteren lekker met me interieur bezig geweest, nieuwe pook en eindelijk een armsteuntje, *plaatjes* Wat je allemaal wel niet kan doen als je vier weken vrij heb. Mijn auto is klaar voor MIVW en daarna zie ik wel weer wat ik er aan wil doen. Heb jij btw een volledig nieuwe uitlaat of is dat enkel de demper? Reageren
Tha-Ran Geplaatst: 28 juli 2011 Rapport Geplaatst: 28 juli 2011 Zo gisteren lekker met me interieur bezig geweest, nieuwe pook en eindelijk een armsteuntje, *plaatjes* En vandaag dan eindelijk me V6 achterlip met eindstukjes eronder gelast. *plaatjes* Wat je allemaal wel niet kan doen als je vier weken vrij heb. Mijn auto is klaar voor MIVW en daarna zie ik wel weer wat ik er aan wil doen. Heb jij btw een volledig nieuwe uitlaat of is dat enkel de demper? Reageren
commando Geplaatst: 28 juli 2011 Rapport Geplaatst: 28 juli 2011 Het is toch echt net alsof het een andere kleur is hoor. Deze gaat meer richting oranje, terwijl m`n Ibiza daarmee vergeleken een beetje meer richting een vleugje paars gaat. Zal wel door de camera komen denk ik of misschien dat ie qua kleur een beetje verschoten is door de zon(ipv minder glans), maar zo gelijk over heel de auto dat je het niet echt ziet Overigens lijkt hij wel verdacht veel op de Golf uit de reclame Alleen maar meegespoten stootranden op de bumper en andere wielen als verschil geloof ik... Nee, het is gewoon vuurrood zeg maar Kleur van de Polo lijkt wel meer naar de oranje/lichtere kleur te gaan(net gekeken, LP3G aka Flash Red), dat het zo lijkt komt gewoon door de bagger iPhone camera Idd, verder lijkt hij erg veel op die van de reclame @golf: jazeker... ik heb het inderdaad ook niet over de goed onderhouden golfjes, helaas zijn de (echte) goed onderhouden authentieke golfjes in de minderheid... en zet alsjeblieft geen BBS'jes hier onder, maar laat ze Authentiek. @verbruik chiptuning... nee zo zit het ( gelukkig ) niet in elkaar, van chiptuning krijg je toch echt een beter verbruik. mijn auto reed zonder de chiptuning (1 op 16,6 ) en na de chiptuning (1 op 17,4) ( bijgekregen in het chiptuning rapport van destijds ) dat scheelt dus op een 50 liter tank ( in de mijne zit 41 liter ) ongeveer 40 km in plaats van 1 km En wat hoeveel op hoeveel rij je nu zelf? euhm... gemiddeld ongeveer 1 op 17 de ene keer iets minder, de andere keer iets meer... maar ik rijd over het algemeen aardig rustig Reageren
Rullez Geplaatst: 29 juli 2011 Rapport Geplaatst: 29 juli 2011 Zo gisteren lekker met me interieur bezig geweest, nieuwe pook en eindelijk een armsteuntje, *plaatjes* Wat je allemaal wel niet kan doen als je vier weken vrij heb. Mijn auto is klaar voor MIVW en daarna zie ik wel weer wat ik er aan wil doen. Heb jij btw een volledig nieuwe uitlaat of is dat enkel de demper? Zoals Tha-Ran al aangaf zijn het alleen de sierstukjes. Binnenkort ga ik kijken voor RVS van voor naar achter. Maar ik had dit liggen en ik had een lelijke lege uitlaat uitsparing in me onderlip dus heb het er nu zo maar opgelast. Reageren
moechy Geplaatst: 29 juli 2011 Rapport Geplaatst: 29 juli 2011 Zo gisteren lekker met me interieur bezig geweest, nieuwe pook en eindelijk een armsteuntje, *plaatjes* Wat je allemaal wel niet kan doen als je vier weken vrij heb. Mijn auto is klaar voor MIVW en daarna zie ik wel weer wat ik er aan wil doen. Heb jij btw een volledig nieuwe uitlaat of is dat enkel de demper? Zoals Tha-Ran al aangaf zijn het alleen de sierstukjes. Binnenkort ga ik kijken voor RVS van voor naar achter. Maar ik had dit liggen en ik had een lelijke lege uitlaat uitsparing in me onderlip dus heb het er nu zo maar opgelast. Ow ok. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 29 juli 2011 Rapport Geplaatst: 29 juli 2011 (bewerkt) Zeker netjes Rullez! Ik moet ook een nieuwe handrem en pookhoes hebben, die hoesjes en de handrem zelf zijn helemaal naar de kak Bewerkt: 29 juli 2011 door Mythbuster Reageren
Rullez Geplaatst: 29 juli 2011 Rapport Geplaatst: 29 juli 2011 Zeker netjes Rullez! Ik moet ook een nieuwe handrem en pookhoes hebben, die hoesjes en de handrem zelf zijn helemaal naar de kak Gewoon naar de sloop gaan heb ik die pook ook vandaan, Armsteuntje niet want die zie je niet zo vaak in een Golf IV.. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 29 juli 2011 Rapport Geplaatst: 29 juli 2011 (bewerkt) Ja snap ik, maar bij ons op de sloop is het interieur bijna altijd helemaal verkloot en vol met (scherpe) metalen onderdelen dus meestal is het interieur dan al useless... Daarbij krijg je op de Ibiza's die hoezen er volgens mij niet zo makkelijk uit, heb nog geen manier gevonden om ze los te maken. Pook zou niet zo moeilijk moeten zijn maar van handrem heb ik echt geen flauw idee. Zal zo eens even kijken aangezien ik zo toch verder ga met plamuren en schuren... EDIT: Handrem lijkt me redelijk makkelijk. Hoesje schuif je zo los van onderen, dan schuif je `m een stuk naar voren dat de hendel een stukje bloot ligt. Aan de onderkant van de hendel zit een lipje die je naar buiten moet drukken(schroevendraaier of sleutel ofzo) en dan schuif je zo heel de hendel + hoes er af. Pook wil even niet lukken want daar zit geen lipje op of zo en de hoes gaat er niet af zonder de pookkop eraf te halen zo te zien... Weet niet of ik heel de "stang" (waar de kop op zit zeg maar) los moet halen of dat er een manier is om de kop er gewoon af te schuiven?! Bewerkt: 29 juli 2011 door Mythbuster Reageren
Rullez Geplaatst: 29 juli 2011 Rapport Geplaatst: 29 juli 2011 Ja snap ik, maar bij ons op de sloop is het interieur bijna altijd helemaal verkloot en vol met (scherpe) metalen onderdelen dus meestal is het interieur dan al useless... Daarbij krijg je op de Ibiza's die hoezen er volgens mij niet zo makkelijk uit, heb nog geen manier gevonden om ze los te maken. Pook zou niet zo moeilijk moeten zijn maar van handrem heb ik echt geen flauw idee. Zal zo eens even kijken aangezien ik zo toch verder ga met plamuren en schuren... Pook met hoes hoor je er volgens mij zo uit te kunnen draaien en de handrem zit als het goed is met een paar boutjes vast onder je console.. Reageren
moechy Geplaatst: 29 juli 2011 Rapport Geplaatst: 29 juli 2011 Ja snap ik, maar bij ons op de sloop is het interieur bijna altijd helemaal verkloot en vol met (scherpe) metalen onderdelen dus meestal is het interieur dan al useless... Daarbij krijg je op de Ibiza's die hoezen er volgens mij niet zo makkelijk uit, heb nog geen manier gevonden om ze los te maken. Pook zou niet zo moeilijk moeten zijn maar van handrem heb ik echt geen flauw idee. Zal zo eens even kijken aangezien ik zo toch verder ga met plamuren en schuren... Systeem van handrem is moeilijk aangezien je dan het hele plastic deel waar dit in vast zit los moet doen. Reageren
Rullez Geplaatst: 29 juli 2011 Rapport Geplaatst: 29 juli 2011 Ja snap ik, maar bij ons op de sloop is het interieur bijna altijd helemaal verkloot en vol met (scherpe) metalen onderdelen dus meestal is het interieur dan al useless... Daarbij krijg je op de Ibiza's die hoezen er volgens mij niet zo makkelijk uit, heb nog geen manier gevonden om ze los te maken. Pook zou niet zo moeilijk moeten zijn maar van handrem heb ik echt geen flauw idee. Zal zo eens even kijken aangezien ik zo toch verder ga met plamuren en schuren... Systeem van handrem is moeilijk aangezien je dan het hele plastic deel waar dit in vast zit los moet doen. En dat noem jij moeilijk zit meestal met een paar schroefjes vast en een paar klik systeempjes. 10 minuutjes en het is eraf... Reageren
moechy Geplaatst: 29 juli 2011 Rapport Geplaatst: 29 juli 2011 Ja snap ik, maar bij ons op de sloop is het interieur bijna altijd helemaal verkloot en vol met (scherpe) metalen onderdelen dus meestal is het interieur dan al useless... Daarbij krijg je op de Ibiza's die hoezen er volgens mij niet zo makkelijk uit, heb nog geen manier gevonden om ze los te maken. Pook zou niet zo moeilijk moeten zijn maar van handrem heb ik echt geen flauw idee. Zal zo eens even kijken aangezien ik zo toch verder ga met plamuren en schuren... Systeem van handrem is moeilijk aangezien je dan het hele plastic deel waar dit in vast zit los moet doen. En dat noem jij moeilijk zit meestal met een paar schroefjes vast en een paar klik systeempjes. 10 minuutjes en het is eraf... Hangt dan ook van auto tot auto af. In de auto waar die ik uit elkaar haalde duurde het wel wat langer dan 10minuutjes en een paar schroefjes. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 29 juli 2011 Rapport Geplaatst: 29 juli 2011 (bewerkt) Bij mij zit er een plastic stuk(soort koker) van de handrem vast aan de hoes, die over de "veiligheidsknop" van m'n handrem heen zit. Aan de onderkant van dat plastic stuk zit een lipje. Als je die naar onder buigt, kun je die koker + hoes er zo af schuiven. Hoef ik dus niet heel de beugel voor eraf te halen. M`n pook knop + hoes kan ik er zo afdraaien, althans, ik kan `m linksom draaien dus denk dat ie gewoon op schroefdraad zit dan. Beide hoezen zelf zitten gewoon met een soort elastische rand om een rand heen die iets boven m`n console uitkomt. Zal is kijken of ik maandag zin heb om de sloop te bellen Heb net even een deel in de primer gezet en toen begon het te regenen, en ik moet morgen wéér werken, waar ik dus best pissed over ben omdat ik normaal om de week werk vanaf 9 tot 5 op zaterdag, en nu ineens 4 weken achter elkaar zaterdags om half 9 moet komen omdat het o zó druk zou zijn, en dan zijn we om 'n uur of 3 vaak al klaar, plus een keer dat ik om half 10 's ochtends gebeld werd of ik alsjeblieft wou komen werken(was toen ik m`n banden zou gaan doen smiddags) want het was super druk of zo, hadden we om 12 uur alles gedaan, daarna mijn banden gedaan en waren we weer om 3 uur voor heel de dag klaar. Ja dan heb je niets meer aan je dag. Bewerkt: 29 juli 2011 door Mythbuster Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.