Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

WTF staat er voor die Passat op die eerste foto? Echt een rare vorm! :clown:

Stonden er nog Ibiza's waar je toevallig iets van voor me hebt meegenomen? :engel:

Weet niet meer, binnenkort ga ik er weer heen en dan kijk ik effe :clown:

En voor Ibiza's, wat heb je nodig dan? mistlichten?

Wel stonden helemaal achterdoor VAG wagens en ook Seat's dacht ik, kan wel een kijkje wagen ;)

Dan kijk ik even ook op het ander terrein voor Ron zijn E30 of ik er ook mislichten of kapjes kan scoren ;)

Wss begin deze week even kijken, en dan laat ik je het wel weten ;P

Ohja, geef even welke wagens die mistlichtjes kunnen hebben, heb ik een iets breder zoekveld ;)

Bewerkt: door GolfG60
  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hudig:

Fiat Punto Evo Racing 1.4 77 pk 3d(2010)

Brandstof: Benzine

Gekocht: 17-04-2010 (Nieuw)

Kleur: Glory White

Huidig km: 33.000 Km

Uitrusting: Climate control, USB, Bluetooth, Voice Control, Midden armsteun, TomTom aansluiting

Prijs: +16.500

fiatpuntint.jpeg

Nieuw:

Fiat Punto Evo Racing 1.3 MultiJet 16v 85 pk 5d(2011)

Brandstof: Diesel

Gekocht: Verwachte leverdatum begin september (Nieuw)

Kleur: Chemical Grey

Uitrusting: Climate control, USB, Bluetooth, Voice Control, Midden armsteun, TomTom aansluiting, Trekhaak, Elektrisch verstelbare lendesteun, Cruise Control

Prijs: +19.000

Folder: http://local.fiat.nl/prijslijsten/prijslijst_PuntoEvo.pdf

hoezo niet gewoon 1 Abarth :puh:

Fiat-Punto_Evo_Abarth_esseesse_2011_1600x1200_wallpaper_03.jpg

echt mooi weer die nieuwe...

2011-Fiat-Punto-Evo-Abarth-EsseEsse-millage1.jpg

Bewerkt: door commando
Geplaatst:

Gister een nieuwe radio gehaald voor mijn auto :tu:

Het is de Alpine IDA-X305 geworden

b_idax305.jpg

Hierbij ga ik binnekort nog de IMPRINT module bestellen, dat is een equilizer waarmee je je audio via de PC kan afstellen

En de Bleutooth module voor te bellen

Foto's en filmpje volgen nog ^_^

Je hebt in 2010 een NIEUWE Fiat Punto gekocht en in 2011 koop je alweer een NIEUWE Fiat Punto? Is dit niet een beetje geldverspilling..?

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier heb je voor 17 000 euro(ecopremies ownen natuurlijk) een 1.6 ecodrive(diesel dus) Volvo C30(110 PK) die er toch wat bruter uitziet dan een Fiat Punto..:puh: 17 000 euro met zo'n pakket velgen en spoiler inbegrepen. Maar ik denk dat die ecopremies alleen in België gelden, want ik vind niks deftigs als ik 'ecopremies Nederland' intyp in Google.

Voor 19 000 euro vind ik toch wel wat beters dan een 85 PK Fiat Punto, oftewel ligt dat aan de landelijke prijzen..Persoonlijk zou ik voor een Seat Ibiza SC gaan. Voor 19 000 euro heb je er 1 met 143 PK..

Edit: Verkeerde Seat getypt..xD

Als hij nu een fiat wil?

Stel jij wil een seat ibiza dan gaan we jou toch ook niet aanraden om een BmW 3serie te kopen?

En je kan wel met leuke namen en merken strooien maar je moet het verbruik, opties, totale kostprijs, verzekering en wegentaks daar ook mee in betrekken.

Zeurpiet.

Bewerkt: door moechy
Geplaatst:

Ik had ooit eens mijn "oude" Skoda gepost hier zie ik, maar nooit het huidige vervoermiddel (althans, volgens mij niet). Wij rijden nu reeds een jaar ruim in een Mitsubishi Outlander Sport. Deze dus (zelfde kleur en uitvoering):

post-19301-1312105734,04.jpg

Geplaatst:

Ik had ooit eens mijn "oude" Skoda gepost hier zie ik, maar nooit het huidige vervoermiddel (althans, volgens mij niet). Wij rijden nu reeds een jaar ruim in een Mitsubishi Outlander Sport. Deze dus (zelfde kleur en uitvoering):

Wel een vete bak :puh:

Is die duur in onderhoud verzekering enzz ?

Ben momenteel op zoek naar me eerste auto :) over 1 maand afrijden + 4 aug examen theorie :puh: hoop dat ik het ga halen :)

Geplaatst:

Wel een vete bak :puh:

Is die duur in onderhoud verzekering enzz ?

Ben momenteel op zoek naar me eerste auto :) over 1 maand afrijden + 4 aug examen theorie :puh: hoop dat ik het ga halen :)

Begin met een klein auto'tje.

Ford Fiesta, Fiat Punto, Seat Ibiza, Renault clio en dergelijke? ^^

Goedkoop in onderhoud en verzekering.

Geplaatst:

Misschien wel goedkoop in verzekering etc., maar bv. Renault staat niet bekend dat het allemaal super betrouwbaar is, uitzonderingen daargelaten.

Ook daarop letten dus ;)

Geplaatst:

Misschien wel goedkoop in verzekering etc., maar bv. Renault staat niet bekend dat het allemaal super betrouwbaar is, uitzonderingen daargelaten.

Ook daarop letten dus ;)

Ik gaf een paar duidelijke voorbeeldjes als kleine auto'tjes.

Ben zelf niet echt voor Renault maar zette deze maar mee in het lijstje in geval dat andere mensen er wel voor zijn.

Vergeet trouwens de Polo's en Golfjes niet.

En ach er zijn zoveel voordelige auto's, je hoeft ze alleen maar te zoeken.

Geplaatst:

WTF staat er voor die Passat op die eerste foto? Echt een rare vorm! :clown:

Stonden er nog Ibiza's waar je toevallig iets van voor me hebt meegenomen? :engel:

Weet niet meer, binnenkort ga ik er weer heen en dan kijk ik effe :clown:

En voor Ibiza's, wat heb je nodig dan? mistlichten?

Wel stonden helemaal achterdoor VAG wagens en ook Seat's dacht ik, kan wel een kijkje wagen ;)

Dan kijk ik even ook op het ander terrein voor Ron zijn E30 of ik er ook mislichten of kapjes kan scoren ;)

Wss begin deze week even kijken, en dan laat ik je het wel weten ;P

Ohja, geef even welke wagens die mistlichtjes kunnen hebben, heb ik een iets breder zoekveld ;)

Even denken hoor:

Seat Ibiza heel soms, maar het zijn wel de lampen met 4 rechte hoeken, en niet met één ronde hoek(alleen pre-facelifts hebben de rechthoekige, tenzij 't een facelift is die omgebouwd is dat ze de oude erin hebben gezet...),

Seat Cordoba volgens kan volgens mij zowel rechthoekige hebben maar ook met één ronde hoek.

Seat Cordoba Vario(stationwagon) heeft ze ook vaak.

Seat Inca heeft ze alleen pre-facelift denk ik(Inca is de Seat versie van de Caddy)

Seat Toledo heeft ze volgens mij ook, zijn misschien ietsje anders maar ze zijn denk ik wel makkelijk passend te maken! :)

VW Caddy heeft pre-facelift altijd rechthoekige, maar met facelift soms ook(soms ook met ronde hoek).

VW Polo Classic(VW's Cordoba) heeft volgens mij sowieso rechthoekige.

en als laatste:

VW Polo Vario (ofzoiets, de station van de Polo Classic) heeft ze ook wel eens.

Ik denk dat dat de enige zijn. Gewone Polo(die serie die op de Ibiza lijkt maar toch ook weer niet) heeft andere mistlichten voor zover ik weet...

Hier nog een plaatje van de lichten(nieuw 72 euro, zou leuk zijn als je zo voor onder de 40 kan krijgen...), er zijn 2 soorten en volgens mij past die eerste zonder iets aan te passen. Als je de beugels waar ze aan zitten ook nog erbij kan krijgen is het helemaal mooi :):

SEAT-IBIZA-1994-1995-FOG-DRIVING-LIGHT-LAMP-SET-L+R-NEW-for-sale_320679050274.jpg

A278.jpg

Dus niet deze:

DSC09237.jpg

Geplaatst:

Vandaag me nieuwe setje velgen op gehaald bij Vinnietuning van het Forum. Is een setje Artec Turbo's geworden die ik zelf ga opknappen. Ik ga er van de week aan beginnen. De bedoeling is dan het hart antraciet grijs word en de randen opnieuw gepolijst worden. Het meeste wil ik zelf gaan doen op het poedercoaten na. Hier een foto bij het praatje.

13700456645vvni.jpg

137004407754r0d.jpg

Hoop ze snel klaar te hebben, want dit is een stuk vetter dan mijn huidige velgen al zeg ik hetzelf. :mrgreen:

Geplaatst:

Hij staat er weer netjes bij :tu:

Ben benieuwd hoe de 15" erbij gaan staan in Nogaro Silber :Y

Hier zijn twee simpele iPhone pics van das Golfje:

img0326f.jpgimg0327fs.jpg

Auto had wel wat probleempjes zoals massa storing in beide achterlichten en een niet werkende achteruitrijlichten maar beide zijn opgelost.

Nog wat kleine dingetjes en dan vind ik het goed ;)

Mooie Golf! Alleen die velgen staan er toch echt niet op he... Ik hoop dat er gewoon originele Golf 3 velgen opkomen? (vb stalen of orlando's)

Geplaatst:

ICE :

Alpine IDA-X305 Head Unit

Audio System Xion 165 composet (2x 100 watt RMS)

Hertz HX250 Subwoofer (450 watt RMS)

MTX Thunder 6000 series 2kanaals (Mono aangestuurd, 400 watt RMS)

Audison SX4 4kanaals (4x75 watt of 2x170 watt RMS , Gain terug gezet naar 2x 100 watt)

Toch een leuke audio set nu bij elkaar

Het klinkt nu ook echt prima! ^_^

Misschien in de toekomst nog de Audio System Xion 130 Composet achterin plaatsen :puh:

Daar zitten nu de standaard speakers nog, alleen staan die nu vrijwel uit

DSC00522.jpg

DSC00526.jpg

Geplaatst:

Hij staat er weer netjes bij :tu:

Ben benieuwd hoe de 15" erbij gaan staan in Nogaro Silber :Y

Hier zijn twee simpele iPhone pics van das Golfje:

img0326f.jpgimg0327fs.jpg

Auto had wel wat probleempjes zoals massa storing in beide achterlichten en een niet werkende achteruitrijlichten maar beide zijn opgelost.

Nog wat kleine dingetjes en dan vind ik het goed ;)

Mooie Golf! Alleen die velgen staan er toch echt niet op he... Ik hoop dat er gewoon originele Golf 3 velgen opkomen? (vb stalen of orlando's)

Nein, zitten nog erg goeie banden onder, en in de winter komen er wss/miss onze Sebrings eronder.

Alleen dan kijken of we beide setjes gaan opknappen, de huidige opnieuw polijsten en spuiten en een velg moet gericht worden, rest is vrij van stoeprandjes.

En de Sebrings moeten gelast en afgedraaid worden zodat ze stoeprandjesvrij zijn, en vraag mij af hoe ze eruit zien als ze gepolijst zijn, lijkt mij wel vet namelijk :D

Geplaatst:

Zo ben ook weer terug van de garage. Hele dag banden gedaan. Was men zwakste punt en dat lukt nu zonder problemen ^_^.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...