GolfG60 Geplaatst: 1 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2011 Zo ben ook weer terug van de garage. Hele dag banden gedaan. Was men zwakste punt en dat lukt nu zonder problemen . Wat lukte je dan niet? En bijgehouden wat je snelste tijd was? Reageren
moechy Geplaatst: 1 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2011 Zo ben ook weer terug van de garage. Hele dag banden gedaan. Was men zwakste punt en dat lukt nu zonder problemen . Wat lukte je dan niet? En bijgehouden wat je snelste tijd was? Lag volgens mij aan die klote machine op school. Die had niet genoeg kracht om die band errond te krijgen. Deze machine daarentegen. Nee, maar ik denk rond de 5min voor een band fzo. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 1 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2011 Zo ben ook weer terug van de garage. Hele dag banden gedaan. Was men zwakste punt en dat lukt nu zonder problemen . Wat lukte je dan niet? En bijgehouden wat je snelste tijd was? Lag volgens mij aan die klote machine op school. Die had niet genoeg kracht om die band errond te krijgen. Deze machine daarentegen. Nee, maar ik denk rond de 5min voor een band fzo. Inclusief balanceren? Denk het niet aangezien ik mensen ken die er 5 minuten over doen en die hebben gigantisch veel ervaring. Zelf deed ik met balanceren 6 minuten erover en met instellen van alles zo'n 10 per wiel. En goed gereedschap is het halve werk he, snap niet dat een school met mindere gereedschappen werkt :S Reageren
moechy Geplaatst: 1 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2011 Zo ben ook weer terug van de garage. Hele dag banden gedaan. Was men zwakste punt en dat lukt nu zonder problemen . Wat lukte je dan niet? En bijgehouden wat je snelste tijd was? Lag volgens mij aan die klote machine op school. Die had niet genoeg kracht om die band errond te krijgen. Deze machine daarentegen. Nee, maar ik denk rond de 5min voor een band fzo. Inclusief balanceren? Denk het niet aangezien ik mensen ken die er 5 minuten over doen en die hebben gigantisch veel ervaring. Zelf deed ik met balanceren 6 minuten erover en met instellen van alles zo'n 10 per wiel. En goed gereedschap is het halve werk he, snap niet dat een school met mindere gereedschappen werkt :S Ik had het op enkel de band er af halen. Met balanceren bij zit ik rond de 10 a 15 min denk ik zo.( Inclusief wiel weer onder de auto plaatsen). Overigens vandaag voor de eerste keer een paar banden gerepareerd. Echt makkelijk als jet zo bekijkt.Men leerkracht zeurt al jaren voor nieuwe toestellen, die komer er simpelweg gewoon niet.. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 1 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2011 (bewerkt) Dat kan sneller Moechy! Ik eis onder de 10 seconde, anders mag je niet naar de F1!! Enniewee... Rullez, 't zijn hele mooie velgen maar ik vind ze niet zo passend voor onder een Golf 4, plus ze lijken me een heel stuk kleiner dan dat je eerst had, maar goed. Moet ze denk ik eens zien als de bandjes eromheen liggen, zal een groot verschil maken. @Rusty: Nice, dat menuutje is vet! Alleen d'r zit toch wel een USB op... Toch?.. Dat is de enige reden waarom ik mijn radio heb gekocht toen, dat er een USB-poortje op zit. Ik ben de afgelopen dagen mezelf aan het afbeunen geweest, maar in mijn ogen mag het resultaat er zeker zijn. De Ibiza is weer rood en glimmend voorlopig! Morgen even verder polijsten en boenen en aanrotzooien. Verder even de schroefjes van m`n kentekenverlichting eruit gehaald en nieuwe erin gestoken, geen moment te vroeg want ééntje was zo ver doorgeroest en uitgeslepen dat ik `m er haast niet uitkreeg... En ik heb m`n oude ANWB stikker eraf gehaald, die was toch niet meer te lezen, zat nog een stikker op de achterruit, ook eraf nu, en de NL stikker gaat er morgen ook af hoop ik, zal een stuk netter staan En ik heb achter dat zwarte ding boven m`n nummerplaat even schoongemaakt voor zo ver mogelijk. Ja ik weet dat niemand daarachter kan kijken, maar ik wist dat het vuil is en dan MOET het bij mij schoon gemaakt worden, aangezien ik in de buurt van m`n auto nogal vaak last krijg van OCD(Obsessive–compulsive disorder)... Pics! Had de bumper er even afgehaald voor makkelijkheid, zat me toch een vuil onder! Rechts nog niet schoongemaakt: En heb motorkap even vlug gepoetst, had weer wat nieuws gevonden bij de Brezan, een of ander polijst spul speciaal voor rode lak. Zou volgens de meneer bij de toonbank m`n doffe net gespoten lak mooi glimmend maken. Werkt niet echt zo goed als ik hoopte, maar 't werkt best goed op de grill en motorkap na eerst Commandant 4 te gebruiken. +poging tot mooie foto... Bewerkt: 1 augustus 2011 door Mythbuster Reageren
moechy Geplaatst: 1 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2011 Ziet er zeer netjes uit Mb ^^. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 1 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2011 Ik had het op enkel de band er af halen. Met balanceren bij zit ik rond de 10 a 15 min denk ik zo.( Inclusief wiel weer onder de auto plaatsen). Overigens vandaag voor de eerste keer een paar banden gerepareerd. Echt makkelijk als jet zo bekijkt.Men leerkracht zeurt al jaren voor nieuwe toestellen, die komer er simpelweg gewoon niet.. Ok, maar hoe heb je banden moeten repareren? Met een paddestoel of met een prop? Enniewee... Rullez, 't zijn hele mooie velgen maar ik vind ze niet zo passend voor onder een Golf 4, plus ze lijken me een heel stuk kleiner dan dat je eerst had, maar goed. Moet ze denk ik eens zien als de bandjes eromheen liggen, zal een groot verschil maken. Ik ben de afgelopen dagen mezelf aan het afbeunen geweest, maar in mijn ogen mag het resultaat er zeker zijn. De Ibiza is weer rood en glimmend voorlopig! Zag op VW forum in Roy's topic dat dit 17'ers zijn, imo zelf meer voor 18 gegaan omdat je erg laag moet gaan als je de wielkasten lekker wilt vullen. Al vind ik 'hoe lager hoe beter', maar zonder air is het misschien wel iets teveel van het goeie Golfje hebben we gister ook flink gepoetst, zal binnenkort kijken of ik fatsoenlijke foto's kan maken. Rood is niet vervaagt of iets, staat lekker in de blanke lak(iets wat zijn 3 jaar jongere broertje niet had), en glimt nu lekker. Van binnen is ie erg net, geen instapschade of iets, hemeltje is smetteloos, interieur is erg net. Van buiten wel wat krasjes en deukjes maar voor zijn leeftijd toch vrij netjes, wel een hoop steenslag omdat de meeste kilometers op de snelweg zijn gemaakt. Binnenkort kijken voor een 'hoodbra' voor hem, zodat er geen steenslag bij komt en staat toch stiekem wel stoer Alleen roest, tja, vorige eigenaren wisten niet dat modder onnodig ophoopt tussen de wielkast randen en wielkuipen, en zo heeft ie wel wat roest opgelopen. En kofferklep heeft zo wat roestpuntjes, van onder zag ie er hard uit dus dat scheelt nog wel dat alleen afschroefbare delen roest hebben. Reageren
moechy Geplaatst: 1 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 1 augustus 2011 @GolfG60 : Met een paraplu/paddestoel. Nagel uittrekken --> gat boren zodat het netjes is --> Binnenkant "schoonslijpen" --> Lijm rond het gat doen -> paraplu insteken -> aantrekken en goed tegen de lijm duwen --> met een rolletje goed aanduwen --> topje afsnijden en klaar is kees. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 2 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2011 Ik had het op enkel de band er af halen. Met balanceren bij zit ik rond de 10 a 15 min denk ik zo.( Inclusief wiel weer onder de auto plaatsen). Overigens vandaag voor de eerste keer een paar banden gerepareerd. Echt makkelijk als jet zo bekijkt.Men leerkracht zeurt al jaren voor nieuwe toestellen, die komer er simpelweg gewoon niet.. Ok, maar hoe heb je banden moeten repareren? Met een paddestoel of met een prop? Enniewee... Rullez, 't zijn hele mooie velgen maar ik vind ze niet zo passend voor onder een Golf 4, plus ze lijken me een heel stuk kleiner dan dat je eerst had, maar goed. Moet ze denk ik eens zien als de bandjes eromheen liggen, zal een groot verschil maken. Ik ben de afgelopen dagen mezelf aan het afbeunen geweest, maar in mijn ogen mag het resultaat er zeker zijn. De Ibiza is weer rood en glimmend voorlopig! Zag op VW forum in Roy's topic dat dit 17'ers zijn, imo zelf meer voor 18 gegaan omdat je erg laag moet gaan als je de wielkasten lekker wilt vullen. Al vind ik 'hoe lager hoe beter', maar zonder air is het misschien wel iets teveel van het goeie Golfje hebben we gister ook flink gepoetst, zal binnenkort kijken of ik fatsoenlijke foto's kan maken. Rood is niet vervaagt of iets, staat lekker in de blanke lak(iets wat zijn 3 jaar jongere broertje niet had), en glimt nu lekker. Van binnen is ie erg net, geen instapschade of iets, hemeltje is smetteloos, interieur is erg net. Van buiten wel wat krasjes en deukjes maar voor zijn leeftijd toch vrij netjes, wel een hoop steenslag omdat de meeste kilometers op de snelweg zijn gemaakt. Binnenkort kijken voor een 'hoodbra' voor hem, zodat er geen steenslag bij komt en staat toch stiekem wel stoer Alleen roest, tja, vorige eigenaren wisten niet dat modder onnodig ophoopt tussen de wielkast randen en wielkuipen, en zo heeft ie wel wat roest opgelopen. En kofferklep heeft zo wat roestpuntjes, van onder zag ie er hard uit dus dat scheelt nog wel dat alleen afschroefbare delen roest hebben. Pics @ MB: Je waggie gaat echt stukken voor uit. Reageren
commando Geplaatst: 2 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2011 Ik had ooit eens mijn "oude" Skoda gepost hier zie ik, maar nooit het huidige vervoermiddel (althans, volgens mij niet). Wij rijden nu reeds een jaar ruim in een Mitsubishi Outlander Sport. Deze dus (zelfde kleur en uitvoering): ben ik ff blij dat ik nog geen rekening moet houden met kids maar wel mooie kar Reageren
Rullez Geplaatst: 2 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2011 @Myth, dat ziet er echt nice uit man! goed gespoten, in het echt ook geen kleur verschil? @GolfG60: Velgen zijn inderdaad 17 inch, 8.5J rondom. ET waarde moet ik nog even bepalen d.m.v. een adapter. Bandjes zit ik te twijfelen tussen 205of 215/40/17. En dan inderdaad zakken. Moet makkelijk kunnen 17 inch het lijkt nu gewoon klein omdat er en geen band om zit en hij een stuk omhoog is gekrikt. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 2 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2011 (bewerkt) @Myth, dat ziet er echt nice uit man! goed gespoten, in het echt ook geen kleur verschil? @GolfG60: Velgen zijn inderdaad 17 inch, 8.5J rondom. ET waarde moet ik nog even bepalen d.m.v. een adapter. Bandjes zit ik te twijfelen tussen 205of 215/40/17. En dan inderdaad zakken. Moet makkelijk kunnen 17 inch het lijkt nu gewoon klein omdat er en geen band om zit en hij een stuk omhoog is gekrikt. Thnx! Ja zit wel een beetje kleurverschil in hoor, maar het is eigenlijk alleen duidelijk te zien op de deur. Het nieuwe stuk is ietsje meer richting oranje-rood en het oude meer naar paars-rood, maar het is echt een minimaal verschil eigenlijk. Ga zo even polijsten, kijken of het dan net zo mooi gaat glimmen als het origineel Ben er zelf ook erg trots op trouwens, dat achterpaneel is de eerste keer dat wat ik heb gespoten er ook echt netjes uit komt, dat het mooi glimt en zo zonder druipers te veroorzaken. Moet toch echt vanaf 20cm spuiten, terwijl op de spuitbus 25-30 staat(dan wordt het gewoon dof!) Bewerkt: 2 augustus 2011 door Mythbuster Reageren
GolfG60 Geplaatst: 2 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2011 @GolfG60 : Met een paraplu/paddestoel. Nagel uittrekken --> gat boren zodat het netjes is --> Binnenkant "schoonslijpen" --> Lijm rond het gat doen -> paraplu insteken -> aantrekken en goed tegen de lijm duwen --> met een rolletje goed aanduwen --> topje afsnijden en klaar is kees. Ah ok, beter, op school werd ons beide methodes geleerd, maar ze zijn daarmee gestopt omdat proppen schieten niet zo'n goeie oplossing is. Paddestoelen zijn een stuk veiliger :yes: @GolfG60: Velgen zijn inderdaad 17 inch, 8.5J rondom. ET waarde moet ik nog even bepalen d.m.v. een adapter. Bandjes zit ik te twijfelen tussen 205of 215/40/17. En dan inderdaad zakken. Moet makkelijk kunnen 17 inch het lijkt nu gewoon klein omdat er en geen band om zit en hij een stuk omhoog is gekrikt. Ja, dat klopt, zou zelf dan wel voor 205 gaan, net wat meer stretch, maar beide ziet er retegaaf uit Ben benieuwd als ie op de nieuwe sloffen staat Reageren
Golf_MK1 Geplaatst: 2 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2011 (bewerkt) Hij staat er weer netjes bij Ben benieuwd hoe de 15" erbij gaan staan in Nogaro Silber Hier zijn twee simpele iPhone pics van das Golfje: Auto had wel wat probleempjes zoals massa storing in beide achterlichten en een niet werkende achteruitrijlichten maar beide zijn opgelost. Nog wat kleine dingetjes en dan vind ik het goed Mooie Golf! Alleen die velgen staan er toch echt niet op he... Ik hoop dat er gewoon originele Golf 3 velgen opkomen? (vb stalen of orlando's) Nein, zitten nog erg goeie banden onder, en in de winter komen er wss/miss onze Sebrings eronder. Alleen dan kijken of we beide setjes gaan opknappen, de huidige opnieuw polijsten en spuiten en een velg moet gericht worden, rest is vrij van stoeprandjes. En de Sebrings moeten gelast en afgedraaid worden zodat ze stoeprandjesvrij zijn, en vraag mij af hoe ze eruit zien als ze gepolijst zijn, lijkt mij wel vet namelijk Ok dan, spijtig Wat voor motor zit er eigenlijk in? Over die roest: valt nog mee voor een Golf 3, aangezien dat Golf 3 heel roestgevoelig is. Heb al veel 3's gezien die in de spatborden vanvoor gewoon rot zijn, dus... Bewerkt: 2 augustus 2011 door Golf_MK1 Reageren
GolfG60 Geplaatst: 2 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 2 augustus 2011 (bewerkt) Ok dan, spijtig Wat voor motor zit er eigenlijk in? Over die roest: valt nog mee voor een Golf 3, aangezien dat Golf 3 heel roestgevoelig is. Heb al veel 3's gezien die in de spatborden vanvoor gewoon rot zijn, dus... Er zit een 1.8 8V in, met helaas een monopoint spruitstuk, 75pk terwijl de multipoint 90pk heeft. Tja, het kon idd erger, maar wel jammer omdat het meestal roest is dat niet hoeft. Maarja, het zit er en dan laten we voorlopig ook zitten Bewerkt: 2 augustus 2011 door GolfG60 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.