Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Ok dan, spijtig :clown:

Wat voor motor zit er eigenlijk in?

Over die roest: valt nog mee voor een Golf 3, aangezien dat Golf 3 heel roestgevoelig is.

Heb al veel 3's gezien die in de spatborden vanvoor gewoon rot zijn, dus...

Er zit een 1.8 8V in, met helaas een monopoint spruitstuk, 75pk terwijl de multipoint 90pk heeft.

Tja, het kon idd erger, maar wel jammer omdat het meestal roest is dat niet hoeft.

Maarja, het zit er en dan laten we voorlopig ook zitten ;)

Hmm men punto heeft ook 8kleppen :puh:.

Ga je ook kijken naar een 16klepper?

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Nope, blijft mijn moeders wagen, dus als ie dan in de soep loopt, is het ook mijn schuld, en daar heb ik geen zin in :puh:

Kleine dingetjes, zoals opknappen van de wielen, steenslagbeschermer, en dan vind ik het wel goed zo ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Golf, motor ruilen? :D

1.8 8klepper in `n Ibiza is wel een redelijk beest op zich :D Hoeveel km stond er ook alweer op?

Ibiza is klaar :D En ik heb een nieuwe bureaublad achtergrond @ laatste foto. Moet nu alleen nog vinyl en stootstrips kopen en hij is weer helemaal de oude :)

Foto1706.jpg

Foto1707.jpg

Foto1710.jpg

Foto1714.jpg

Foto1716.jpg

Foto1705.jpg

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

@Mythbuster

Netjes gespoten, alleen ga ik dat niet zelf doen bij mijn auto

Ik ga vanavond even diverse offertes aanvragen om mijn auto helemaal overnieuw te laten spuiten :{

Het begint nu echt nodig te worden

Ben nog wel steeds aan het twijfelen over de kleur, maar ik denk dat ik hem gewoon weer zwart laat spuiten, vind het zelf nog steeds wel leuk staan met de groene details ^_^

Of heeft er iemand hier nog suggesties ??

Je moet trouwens mijn motor er eens inhangen dan, 2.0 16V (140 pk standaard) :puh:

Over de radio

Hier zit aan de achterkant een USB aansluiten met snoer, deze komt onderin uit bij mij, hier kan ik een Ipod of Externe HDD (van bv 320GB) aansluiten ^_^

Heb op het moment gewoon m'n Ipod eraan, maar misschien ooit nog een een kleine externe HDD in het dashboard kastje :tu:

1.8 8klepper in `n Ibiza is wel een redelijk beest op zich :D Hoeveel km stond er ook alweer op?

Ibiza is klaar :D En ik heb een nieuwe bureaublad achtergrond @ laatste foto. Moet nu alleen nog vinyl en stootstrips kopen en hij is weer helemaal de oude :)

*foto's*

Mhaww, hij trekt wel, maar echt rap is ie niet.

Anders had je de motor uit de Psssst moeten halen van ons, 2 liter 8 klepper met 115pk, die trok al een stuk harder in een redelijk zware auto :puh:

Deze motor heeft 261.000 erop, waarvan grote deel snelweg wat een groot pluspunt is.

Enne, als ie gaat swappen, kan ie beter een ABF pakken, 2.0 16V met standaard 150pk, plenty of power.

En door te flowen en grotere spuitstukken ga je al makkelijk VR6jes voorbij :clown:

En is ook in de Ibiza gekomen, maar wel de Cupra versie :Y

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

*foto's*

Anders had je de motor uit de Psssst moeten halen van ons, 2 liter 8 klepper met 115pk, die trok al een stuk harder in een redelijk zware auto :puh:

Deze motor heeft 261.000 erop, waarvan grote deel snelweg wat een groot pluspunt is.

Enne, als ie gaat swappen, kan ie beter een ABF pakken, 2.0 16V met standaard 150pk, plenty of power.

En door te flowen en grotere spuitstukken ga je al makkelijk VR6jes voorbij :clown:

Feestje, gister heeft me vader onze saab 95 de 200k overgejaagd! Iemand bier? wie is bob?

Geplaatst:

*foto's*

Feestje, gister heeft me vader onze saab 95 de 200k overgejaagd! Iemand bier? wie is bob?

per uur? of kilometer in totaal?

Overigens daarstraks op men werk een Renault Clio Automatic, ongeveer 15 jaar oud met maar 19.000 kilometer of iets dergelijks. Enige dat stuk was, was het remlicht achteraan, en dat was gewoonweg het lampje.

Stond wel ff perplex :7.

Geplaatst:

Mm beetje raar gequote, maargoed :puh: 200.000 in totaal, sinds bouwjaar 2005 :)

En 19000 bij een auto van 15 jaar oud is wel erg zeldzaam haha :puh: Wel chill dat die heeft gevonden. Mijn overleden oma had ook nog zo'n lelijke Japanse auto staan, net boven de 30000 kilometer uit me hoofd, staat nu al 3 jaar stil..

Geplaatst:

Mm beetje raar gequote, maargoed :puh: 200.000 in totaal, sinds bouwjaar 2005 :)

En 19000 bij een auto van 15 jaar oud is wel erg zeldzaam haha :puh: Wel chill dat die heeft gevonden. Mijn overleden oma had ook nog zo'n lelijke Japanse auto staan, net boven de 30000 kilometer uit me hoofd, staat nu al 3 jaar stil..

Was nog een goeie auto, alles werkte nog (buiten da lampje dan :7 ).

Las er laatst wat over op SCN, `n Ibiza mk2 met 28k mijl erop, en daarop werd gereageerd dat er laatst een Mk2 was gevonden die bij aankomst beschadigd was of zoiets, die was verder dus nog spiksplinternieuw, misschien 100km totaal erop.

En er was dan iemand z`n maat met een 2003 Golf R32 met 7k mijl erop. Lijkt me ook best een prestatie.

Mja idd @GolfG60, een 2.0 16v zou wel echt chill zijn mocht ik die ooit vinden op de sloop. VR6 met turbo zou nog beter zijn, maar da's geen plug&play :/. Schijnt dat een van de Ibiza VR6'jes op SCN er rond de 220pk uit heeft geperst, en dat combineren met een 700-800kg zwaar autootje = raket op wielen imho.

Ga morgen trouwens even bellen naar de sloop of ze nog `n Ibiza of iets in die richting hebben staan voor handrem+pookhoesje. Denk dat er sowieso nog steeds een Toledo staat en ik geloof dat die hoesjes gewoon 't zelfde zijn.

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

Las er laatst wat over op SCN, `n Ibiza mk2 met 28k mijl erop, en daarop werd gereageerd dat er laatst een Mk2 was gevonden die bij aankomst beschadigd was of zoiets, die was verder dus nog spiksplinternieuw, misschien 100km totaal erop.

En er was dan iemand z`n maat met een 2003 Golf R32 met 7k mijl erop. Lijkt me ook best een prestatie.

Mja idd @GolfG60, een 2.0 16v zou wel echt chill zijn mocht ik die ooit vinden op de sloop. VR6 met turbo zou nog beter zijn, maar da's geen plug&play :/. Schijnt dat een van de Ibiza VR6'jes op SCN er rond de 220pk uit heeft geperst, en dat combineren met een 700-800kg zwaar autootje = raket op wielen imho.

Ga morgen trouwens even bellen naar de sloop of ze nog `n Ibiza of iets in die richting hebben staan voor handrem+pookhoesje. Denk dat er sowieso nog steeds een Toledo staat en ik geloof dat die hoesjes gewoon 't zelfde zijn.

Zo hadden we er ook een hoop op school van, een Toyota die van de vrachwagen was gevallen, achterkant had schade, km stand zal wel iets van -100km zijn

Mitsubishi Colt, was ook iets fout aan, hooguit 100km.

Twee Volvo's die terugkwamen, een daarvan was een 340(1976-1991), met nog geen 150km erop, en nog een V70 met amper kilometers.

ABF loopt erg leuk hoor, me oom heeft een Golf 3 16V, lopen goed.

Maar nadeel aan VR6 is, dat ze erg zwaar zijn, en 220pk met turbo valt opzicht nog best wel mee, dat kan beter xD

Maar blijft wel leuk spul :Y

Geplaatst:

toyotapicnicfrontanglev.jpg

Mijn ouders hebben een toyota Picnic.:tu: Zie foto hierboven!

Wel een ander kenteken natuurlijk! Voor de rest is het hetzelfde!!

Geplaatst:

Nope, blijft mijn moeders wagen, dus als ie dan in de soep loopt, is het ook mijn schuld, en daar heb ik geen zin in :puh:

Kleine dingetjes, zoals opknappen van de wielen, steenslagbeschermer, en dan vind ik het wel goed zo ;)

Hoezo zou die in de soep lopen?

Overigens daarstraks een Porsche 911 binnen gehad.

Geplaatst:

net naar de sloop geweest voor nieuw handremhoesje en pookhoes. Had ik een pookhoes, zat nog te zoeken naar handrem.. Zie ik ineens dat die pookhoes ook kapot is. Ga maar gewoon een nieuwe bestellen @ teh interwebz. Heb wel 2 gesmokede zijknippers gevonden voor `n tientje, beetje duur maar goed. Staat wel leuk geloof ik.

Foto1723.jpg

(oud:

th_Foto1724.jpg

)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...