Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Hoezo zou die in de soep lopen?

Overigens daarstraks een Porsche 911 binnen gehad.

Als die in de soep loopt, ben ik verantwoordelijk daarvoor, en die verantwoordelijkheid neem ik in dit geval liever niet, omdat ze afhankelijk zijn van die wagen en ik geen vervangend heb ;)

Daarnaast zit de d-riem er net 25.000km op, en zou best nog wel eens kunnen dat die ook vervangen moet worden vanwege lengte.

En dan moet ik dus nieuwe pakkingen+d-riem aanschaffen, en nog de kop, en dan ben ik veel tijd+geld kwijt een aan kopswap terwijl misschien een ABF(2.0l 16V) of een AAA(2.8l VR6) goedkoper is en ook nog eens sneller.

Mijn ouders hebben een Volkswagen Passat (Station).

Ik ben van plan om een Volkswagen Corrado te kopen.

Germe Corrado, verneukt door een petje :(

Geplaatst:

Stond nog een Corrado en een oude serie Toyota Supra(denk ik) @ de sloop. Was een rode Corrado, volgens mij 2.0. Hij stond er nog voor verkoop en had volgens mij geen schade...

Geplaatst:

Hmm binnekort eens nieuwe radio kopen. Denk dat ik hem op men werk ga laten installeren.

Heb niet veel zin om in dat dichtgewerkt dashboard te knoeien.

Geplaatst:

Vandaag mijn huidige setje velgen omgeruild om de onderstaande velgen. 18 Inch, merk et waar onbekend. Belangrijkste voor mij waren de banden. All Wheater banden 7/8mm rondom. Mooi voor in de winter dus. Denk dat ik hier om blijf rijden tot volgende zomer en dat dan de Turbo's eronder gaan.

Foto-APT4QNEA-D.jpg

Morgen ga ik de naafkapjes fixen en dan rustig me auto poetsen voor MIVW. :mrgreen:

Geplaatst:

Hmm binnekort eens nieuwe radio kopen. Denk dat ik hem op men werk ga laten installeren.

Radio monteren kan je makkelijk zelf en is zo gedaan! ^_^;)

En niet gaan bezuinigen op een of andere Joop de Sloop radio he, radio is de bron van je geluid, en geluid is gooooodddd!!! :Y

Geplaatst:

En niet gaan bezuinigen op een of andere Joop de Sloop radio he, radio is de bron van je geluid, en geluid is gooooodddd!!! :Y

Tenzij je radio mee ingewerkt is in je dashboard dus zeg maar het 1 geheel is :7.

Nee goede radio van Sony of pioneer, philips of dergelijke.

Zolang ie maar USB en Ipod functie heeft vind ik het ok :puh:.

Geplaatst: (bewerkt)

net naar de sloop geweest voor nieuw handremhoesje en pookhoes. Had ik een pookhoes, zat nog te zoeken naar handrem.. Zie ik ineens dat die pookhoes ook kapot is. Ga maar gewoon een nieuwe bestellen @ teh interwebz. Heb wel 2 gesmokede zijknippers gevonden voor `n tientje, beetje duur maar goed. Staat wel leuk geloof ik.

(oud:

Komen die zijknipperlichten van een Golf? Lijkt wel dezelfde vorm en bij ons zijn die ook zo gesmoked.

Staat er trouwens wel mooi op.

Bewerkt: door Golf_MK1
Geplaatst:

Tenzij je radio mee ingewerkt is in je dashboard dus zeg maar het 1 geheel is :7.

Dan kan je het beste een Pioneer of Kenwood nemen

Zijn net wat beter en gebruiks vriendelijker dan een Sony

Ik heb overigens net mijn vorige (Kenwood) radio verkocht, anders had je die nog kunnen overnemen

Weet je budget niet, maar anders zou je nog een Alpine radio kunnen overwegen 0_0

Daarbij beginnen de instap modellen bij 120 - 140 euro

Die radio die ik er nu heb zitten kost 300 euro :puh: (mocht je zoiets zoeken)

Ik had overigens in het begin ook een radio die helemaal ingewerkt was, is d'r zo uit

Geplaatst: (bewerkt)

Je hebt in 2010 een NIEUWE Fiat Punto gekocht en in 2011 koop je alweer een NIEUWE Fiat Punto? Is dit niet een beetje geldverspilling..?

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier heb je voor 17 000 euro(ecopremies ownen natuurlijk) een 1.6 ecodrive(diesel dus) Volvo C30(110 PK) die er toch wat bruter uitziet dan een Fiat Punto..:puh: 17 000 euro met zo'n pakket velgen en spoiler inbegrepen. Maar ik denk dat die ecopremies alleen in België gelden, want ik vind niks deftigs als ik 'ecopremies Nederland' intyp in Google.

Voor 19 000 euro vind ik toch wel wat beters dan een 85 PK Fiat Punto, oftewel ligt dat aan de landelijke prijzen..Persoonlijk zou ik voor een Seat Ibiza SC gaan. Voor 19 000 euro heb je er 1 met 143 PK..

Edit: Verkeerde Seat getypt..xD

Ik heb voor een nieuwe auto gekozen omdat ik rond de 30.000 per jaar rij, met een benzine motor betekent dat veel ping ping. Voor me huidige Fiat kreeg ik een mooi bedrag terug en nog is flinke dealer korting. Daarnaast vind ik het interieur van de Fiat heerlijk, alles is makkelijk en snel bedienbaar via het stuur of stem. Iets waarin bijvoorbeeld Seat tekort schiet.

Ik heb een proefritje gemaakt in een Seat Ecomotive 1.2, maar dat was niks. Hij had lang nodig om warm te worden en qua beenruimte achterin is Fiat beter. De afwerking is veel minder en ook de opties. Ik heb nu gratis Climate Control, bij Seat zou me dat 1000 euro ong kosten.

Mijn nieuwe auto wordt een A label, wat betekent dat hij idg de komende 1,5 jaar wegenbelasting vrij is. Daarnaast een zuinige diesel waarmee als ik het goed doe 1000 km kan halen op 40 liter en ik 30 cent minder betaal per liter brandstof :dans:

Betreft die 19.000, dit komt mede door extra opties en accessoires. Ook zijn de aflevering kosten vrij hoog . Gelukkig ruil ik een wagen in en hoef ik maar een gedeelte bij te betalen.

Bewerkt: door Ewoud
Geplaatst:

Ok ik zal het zo stellen, ik trok je voorbij met men TZR :7. Overigens kan je pk niet zien op een rollerbank.

7 pk voor een 50 cc is beetje veel hoor :7. Een 125CC heeft er net 11pk xD.

In België wel ja, omdat je daardoor met je autorijbewijs er op mag rijden. In Nederland rijden ze allemaal 25kw(34pk) rond. Ongetuned, een goed getunede gaat over de 50pk. 50cc moet ook richting de 30pk kunnen als ik bepaalde tuners mag geloven.

Geplaatst:

Dan kan je het beste een Pioneer of Kenwood nemen

Zijn net wat beter en gebruiks vriendelijker dan een Sony

Ik heb overigens net mijn vorige (Kenwood) radio verkocht, anders had je die nog kunnen overnemen

Weet je budget niet, maar anders zou je nog een Alpine radio kunnen overwegen 0_0

Daarbij beginnen de instap modellen bij 120 - 140 euro

Die radio die ik er nu heb zitten kost 300 euro :puh: (mocht je zoiets zoeken)

Ik had overigens in het begin ook een radio die helemaal ingewerkt was, is d'r zo uit

€140 zou net men maximum budget zijn :puh:. Ik wil gewoon een degelijke radio waarin je cd, mp3, ipod en usb kan afspelen. Meer hoef ik niet :puh:.

Geplaatst:
€140 zou net men maximum budget zijn :puh:. Ik wil gewoon een degelijke radio waarin je cd, mp3, ipod en usb kan afspelen. Meer hoef ik niet :puh:.

Je kan dan beter wel alvast even kijken voor een radio met 1 of 2 RCA aansluitingen, is meer iets voor de toekomst eventueel ;)

En ik zou dan kijken naar een Kenwood radio

Mijn radio heeft niet eens een CD speler er in zitten :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...