Teh_Ninja Geplaatst: 16 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2011 Neem btw. geen stopwatch mee op de Ring. Als die gevonden wordt door de politie na een ongeval wordt dat ogenomen in het proces verbaal. De verzekering kan dan moeilijk gaan doen omdat het dan een getimed evenement zou zijn. Reageren
moechy Geplaatst: 16 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2011 Overigens heeft men nonkel vrijdag een ongeval gehad met een tram. Men nonkel had groen en de tram reed door rood. Men nonkel werd 15m meegesleept met zen auto en dan uiteindelijk tegen een lantaarnpaal terecht gekomen. Nu is hij in fout. Hoe onlogisch is dit? Trams zijn altyd in hun recht, beetje oneerlijk niet? Reageren
Mythbuster Geplaatst: 16 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2011 (bewerkt) Denk eerder dat ze dan gaan zeiken dat je op de stopwatch dat te kijken ipv naar de weg/het circuit... @Moechy: Jezus wat lomp! :S Zulke dingen zou ik echt niet pikken hoor. Weet niet wat je kan doen maar denk dat ik persoonlijk er een zaak van zou maken om m`n gelijk te krijgen. Tram/buschauffeurs weten gewoon dat ze overal mee wegkomen tegenwoordig! Oja... Die van mij is lekker langer dan die van jullie! Ik bedoel m`n antenne.... Facking belachelijk hoe lang die antenne is Bewerkt: 16 augustus 2011 door Mythbuster Reageren
Tha-Ran Geplaatst: 16 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2011 (bewerkt) Zo vandaag mijn reservering gemaakt voor volgende maand, dan ga ik namelijk 3 dagen naar Duitsland. Vrijdag heen rijden, zaterdag auto race bekijken op de Nürburgring en zondag lekker vrij rijden met mijn eigen auto op de ring. Ik ga met 16 andere VWtjes heen dus dat moet gezellig worden. Wel foto's maken he? En misschien nog filmpje van topsnelheid. ^^ Ik ga rijden vent dan ga ik geen foto's maken of filmen. Misschien dat ik nog wat gespot en anders niet Laat sowieso nog wel even mijn top horen. Mooi vergelijkings materiaal als ik de volgende keer terug kom en ik wat verder aan mijn motor heb gesleuteld. Heb je geen maat die naast je zit of mee rijdt? Lijkt me wel lekker hoor. Je krijgt vast aandacht @ DLD met je GTI. Eerste rondje rijd ik zelf met iemand mee om het circuit te leren kennen, tweede rondje rijd er iemand met mij mee om mij wat dingetjes te leren. En daarna kijk ik wel, hoeveel rondjes ik ga rijden bekijk ik wel je moet niet vergeten dat 1 rondje al zon 25 euro is exclusief de benzine. En dat ik dan niet een verzekerd ben op dat circuit. En wat is DLD? Misschien begrijp ik je verkeerd, maar de Nurburgring is tijdens de Touristfarhte een openbare weg, dus je bent gewoon verzekerd. Het is simpelweg een (tol)snelweg waar ook de normale verkeersregels gelden. En wat filmen betreft, je mag mijn GoPro Hero wel lenen, heb je gelijk mooie HD beelden. En wat ik ook aanraad, klinkt misschien stom, maar even aantal rondjes op Gran Turismo doen. PS nog een ding, als je wat ik net zei ook gewoon met Touristfarhte gaat, dan moet je echt abnormaal goed op je hoede zijn, want je wilt gewoon niet weten hoeveel maloten met Porsches, rent-a-car's etc gewoon serieus als bezetene aan 't racen zijn daar. Meeste van de tijd kijk je dan ook door je spiegel. Bewerkt: 16 augustus 2011 door Tha-Ran Reageren
Golf_MK1 Geplaatst: 16 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2011 Denk eerder dat ze dan gaan zeiken dat je op de stopwatch dat te kijken ipv naar de weg/het circuit... @Moechy: Jezus wat lomp! :S Zulke dingen zou ik echt niet pikken hoor. Weet niet wat je kan doen maar denk dat ik persoonlijk er een zaak van zou maken om m`n gelijk te krijgen. Tram/buschauffeurs weten gewoon dat ze overal mee wegkomen tegenwoordig! Oja... Die van mij is lekker langer dan die van jullie! Ik bedoel m`n antenne.... Facking belachelijk hoe lang die antenne is Waarom zo'n lange antenne en geen originele antenne? (Of is die origineel?) En wat heb jij betaald voor die zijknipperlichten? Heb er namelijk twee meegenomen van de sloop als reserve voor Golf 3. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 16 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2011 Overigens heeft men nonkel vrijdag een ongeval gehad met een tram. Men nonkel had groen en de tram reed door rood. Men nonkel werd 15m meegesleept met zen auto en dan uiteindelijk tegen een lantaarnpaal terecht gekomen. Nu is hij in fout. Hoe onlogisch is dit? Trams zijn altyd in hun recht, beetje oneerlijk niet? Vraag 1: Wat is een nonkel? Vraag 2: Is hij in orde? Vraag 3: Hoe is de auto? Vraag 4: Hoe weet je dat de tram rood had? Zei de bestuurder dat? Reageren
moechy Geplaatst: 16 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2011 Overigens heeft men nonkel vrijdag een ongeval gehad met een tram. Men nonkel had groen en de tram reed door rood. Men nonkel werd 15m meegesleept met zen auto en dan uiteindelijk tegen een lantaarnpaal terecht gekomen. Nu is hij in fout. Hoe onlogisch is dit? Trams zijn altyd in hun recht, beetje oneerlijk niet? Vraag 1: Wat is een nonkel? Vraag 2: Is hij in orde? Vraag 3: Hoe is de auto? Vraag 4: Hoe weet je dat de tram rood had? Zei de bestuurder dat? Antwoord 1 : Een oom. Antwoord 2 : Hersenschudding, blauw oog, en gigantische blauw/gele buil op de linkerkant van zen hoofd. Antwoord 3 : Perte total Antwoord 4 : Aangezien men nonkel groen had, en de tram kruist het kruispunt. Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 16 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2011 Misschien begrijp ik je verkeerd, maar de Nurburgring is tijdens de Touristfarhte een openbare weg, dus je bent gewoon verzekerd. Het is simpelweg een (tol)snelweg waar ook de normale verkeersregels gelden. Dat verschilt per verzekering, net als op de gewone snelweg wilt de verzekering nog wel eens moeilijk doen boven een bepaalde snelgeid En wat filmen betreft, je mag mijn GoPro Hero wel lenen, heb je gelijk mooie HD beelden. Filmen op de ring is eigenlijk niet toegestaan, bij controle wordt je van de baan afgestuurd, maar ze controleren niet erg vaak erop En wat ik ook aanraad, klinkt misschien stom, maar even aantal rondjes op Gran Turismo doen. Gran Turismo is juist het spel wat wordt afgeraden PS nog een ding, als je wat ik net zei ook gewoon met Touristfarhte gaat, dan moet je echt abnormaal goed op je hoede zijn, want je wilt gewoon niet weten hoeveel maloten met Porsches, rent-a-car's etc gewoon serieus als bezetene aan 't racen zijn daar. Meeste van de tijd kijk je dan ook door je spiegel. Klopt helemaal, sommige mensen daar denken onstervelijk te zijn Voila, niet om je af te kraken hoor, gewoon enkel wat extra informatie Trouwens Donderdag weer wat spullen op halen voor de auto, binnekort nieuw uitlaat spruitstuk erop monteren En vcor volgende week vrijdag wil ik een afspraak maken voor de katalysator, voor een Sportkat of een Twister kat Reageren
GolfG60 Geplaatst: 16 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2011 Trouwens, wat ik ooit ook eens heb gehoord, dat er eigenlijk overal op de autobahn 130 geadviseerd wordt en op bepaalde stukken verplicht 130. Maar als je er boven zit, dat je (als Nederlander) onverzekerd bent als je een ongeluk bouwt. Maar dat heb ik gehoord en of het klopt weet ik niet. Reageren
Sentasi Geplaatst: 16 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2011 Wat ik ervan weet is dat het onbeperkt is, en 120 het advies is, en verplicht bij regen en slecht zicht. Op bepaalde stukken is 120 ook de max tussen bepaalde tijdstippen. Als 120 of een andere snelheid de max is, staat dat duidelijk en meerdere malen aangegeven. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 16 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2011 (bewerkt) Wat ik ervan weet is dat het onbeperkt is, en 120 het advies is, en verplicht bij regen en slecht zicht. Op bepaalde stukken is 120 ook de max tussen bepaalde tijdstippen. Als 120 of een andere snelheid de max is, staat dat duidelijk en meerdere malen aangegeven. Nope, is echt 130 Maar ik heb al iets om mijn verhaal redelijk te ondersteunen op verplichte snelheid: maximum snelheidDe tijd dat Duitsland geen limiet stelde op de Duitse autobahnen ligt al de nodige jaren achter ons. Vanwege milieunormen, drukte en gevaarlijke omstandigheden zijn steeds meer stukken snelweg in Duitsland voorzien van een maximum snelheid. Op redelijk wat delen van de weg zijn deze limieten permanent, maar in Duitsland wordt er ook veel gewerkt met tijdelijk snelheidsbeperkingen die afhankelijk zijn van bijvoorbeeld verkeersdrukte, wegwerkzaamheden of weersomstandigheden. Waar geen maximumsnelheid geldt is er in principe geen limiet, maar geld een adviessnelheid van 130 kilometer per uur. Bron Ohja, hier is het wat betreft verzekering: Wel geldt dat er bij snelheden boven de 130 km/h altijd een verzekeringsbeperking bestaat bij een ongeval Bron Bewerkt: 16 augustus 2011 door GolfG60 Reageren
Sentasi Geplaatst: 16 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2011 Ik bedoelde 130 i.p.v 120 in m'n post, sorry. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 16 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2011 (bewerkt) Denk eerder dat ze dan gaan zeiken dat je op de stopwatch dat te kijken ipv naar de weg/het circuit... @Moechy: Jezus wat lomp! :S Zulke dingen zou ik echt niet pikken hoor. Weet niet wat je kan doen maar denk dat ik persoonlijk er een zaak van zou maken om m`n gelijk te krijgen. Tram/buschauffeurs weten gewoon dat ze overal mee wegkomen tegenwoordig! Oja... Die van mij is lekker langer dan die van jullie! Ik bedoel m`n antenne.... Facking belachelijk hoe lang die antenne is Waarom zo'n lange antenne en geen originele antenne? (Of is die origineel?) En wat heb jij betaald voor die zijknipperlichten? Heb er namelijk twee meegenomen van de sloop als reserve voor Golf 3. Is mijn originele, die vroeger super krom was, maar ik had op die foto het onderste schuif-stuk bijna helemaal uit het spatbord/uit de houder getrokken Had `m eindelijk recht gebogen(was me nog niet gelukt ), en toen viel me ineens op dat dat ding meer dan een meter lang is... Normaal gesproken steekt er maar zo`n 5 cm van dat onderste deel uit, dat scheelt al een stuk, en dan is m`n ontvangst ook gewoon goed(helemaal eruit maakt ie geen contact meer met de metalen houder dus dan stoort ie net alsof er geen antenne op zit)... Voor die zijknippers heb ik 10 euro betaald(niet per stuk), naar mijn idee verschrikkelijk duur, maar kon het toch niet laten om ze mee te nemen ... Maar uhm, hoezo zou je reserve nodig hebben ? 'T is niet dat je ze zo maar ineens verliest of zo, die stekkers zijn bij mij nogal moeilijk los te krijgen (lees: duurde 10 minuten voor ik ze los had ) Also, @ discussie autobahn... Er zijn nog steeds delen waar je 150 mag, en zelfs onbeperkt. Deze stukken worden echter steeds zeldzamer en korter, maar in ieder geval waren ze er vorig jaar nog wel. Zal wel eens aan m`n ouders vragen, die zijn nu naar Oostenrijk met de auto Bewerkt: 16 augustus 2011 door Mythbuster Reageren
GolfG60 Geplaatst: 16 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2011 Ik bedoelde 130 i.p.v 120 in m'n post, sorry. Dacht al Also, @ discussie autobahn... Er zijn nog steeds delen waar je 150 mag, en zelfs onbeperkt. Deze stukken worden echter steeds zeldzamer en korter, maar in ieder geval waren ze er vorig jaar nog wel. Zal wel eens aan m`n ouders vragen, die zijn nu naar Oostenrijk met de auto Ja, maar het is algemeen bekend dat er nog stukken zijn waar je een advies snelheid hebt, maar als je erboven zit en een ongeluk bouwt, ben je niet verzekert of niet volledig. Enigste wat niet kan, is je een boete geven voor te snel rijden. Reageren
Sentasi Geplaatst: 16 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 16 augustus 2011 Wat mij betreft mag dat systeem ook in Nederland komen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.