Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Wat mij betreft mag dat systeem ook in Nederland komen.

Ga er maar niet vanuit dat zoiets hier komt, ze doen met pijn en moeite de limiet van 120 naar 130 op bepaalde stukken.

En als ze het in Duitsland een advies snelheid naar verplichtte snelheid veranderen vanwege milieu eisen, dan vrees ik het al helemaal niet meer :puh:

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar de Nurburgring is tijdens de Touristfarhte een openbare weg, dus je bent gewoon verzekerd. Het is simpelweg een (tol)snelweg waar ook de normale verkeersregels gelden.

Dat verschilt per verzekering, net als op de gewone snelweg wilt de verzekering nog wel eens moeilijk doen boven een bepaalde snelgeid

En wat filmen betreft, je mag mijn GoPro Hero wel lenen, heb je gelijk mooie HD beelden. :)

Filmen op de ring is eigenlijk niet toegestaan, bij controle wordt je van de baan afgestuurd, maar ze controleren niet erg vaak erop

En wat ik ook aanraad, klinkt misschien stom, maar even aantal rondjes op Gran Turismo doen.

Gran Turismo is juist het spel wat wordt afgeraden ;)

PS nog een ding, als je wat ik net zei ook gewoon met Touristfarhte gaat, dan moet je echt abnormaal goed op je hoede zijn, want je wilt gewoon niet weten hoeveel maloten met Porsches, rent-a-car's etc gewoon serieus als bezetene aan 't racen zijn daar. Meeste van de tijd kijk je dan ook door je spiegel.

Klopt helemaal, sommige mensen daar denken onstervelijk te zijn

Voila, niet om je af te kraken hoor, gewoon enkel wat extra informatie ^_^

Trouwens

Nou oké, wat verzekering betreft is het inderdaad of je de goede hebt.

Wat camera betreft, is ook zo, maar wij hadden wij net het geluk dat we er 11 keer doorkwamen met camera. Waaronder 1 keer dat ze het zagen maar niks deden.

En wat ik bedoel met Gran Turismo, is dat je een weet welke bochten waar zijn. Wij (Ik, mijn vader en mijn autospuiter) hebben er ook een aantal rondjes op gedaan, en je herkent gelijk een hoop bochten. Niet dat als je ergens op de baan rijd je ineens de andere kant op gaat bij een bocht. 't Is niet voor niets 1 van de veradelijkste banen ter wereld.

Geplaatst:

Is mijn originele, die vroeger super krom was, maar ik had op die foto het onderste schuif-stuk bijna helemaal uit het spatbord/uit de houder getrokken :puh: Had `m eindelijk recht gebogen(was me nog niet gelukt :7), en toen viel me ineens op dat dat ding meer dan een meter lang is... Normaal gesproken steekt er maar zo`n 5 cm van dat onderste deel uit, dat scheelt al een stuk, en dan is m`n ontvangst ook gewoon goed(helemaal eruit maakt ie geen contact meer met de metalen houder dus dan stoort ie net alsof er geen antenne op zit)...

Voor die zijknippers heb ik 10 euro betaald(niet per stuk), naar mijn idee verschrikkelijk duur, maar kon het toch niet laten om ze mee te nemen :7...

Maar uhm, hoezo zou je reserve nodig hebben :cab: ? 'T is niet dat je ze zo maar ineens verliest of zo, die stekkers zijn bij mij nogal moeilijk los te krijgen (lees: duurde 10 minuten voor ik ze los had :clown: )

Tja, we hebben die zijknipppers van Golf 3 en ook nog een stuk of vier van Golf 2 gewoon eraf gedraaid en als we dat niet hadden gedaan hadden we evenveel betaald. :D

Die zijknippers zijn zelfs voor een auto die stilstaat, maar eentje daarvan zit een beetje los, dus hebben we dan nog eentje reserve. ^_^

Geplaatst:

Liever niet, dna weet ik nu al dat er allemaal van de patsers straat racertje gaan spelen en dat onschuldige mensen gewond raken door fake getunde tupeware karretjes...

Geplaatst:

Liever niet, dna weet ik nu al dat er allemaal van de patsers straat racertje gaan spelen en dat onschuldige mensen gewond raken door fake getunde tupeware karretjes...

Ben het in dit geval (helaas) met je eens. Nederland heeft over het algemeen veel te veel drukte op de snelwegen om boven de 130 te gaan denk ik. Als je daar dan nog een adviessnelheid van zou maken, dan worden de snelheidsverschillen gewoon te groot. In Duitsland zijn de stukken met adviessnelheid over het algemeen bredere wegen dan 2-baans, vaak zelfs 4-baans volgens mij.

Denk echter dat het niet zo snel de straatracertjes zouden zijn, maar eerder zakenlui in veel te dure BMW's, Audi's en Mercedessen, je weet wel, die gasten die je achter je aan ziet rijden en dan op 2 meter afstand blijven plakken tot je naar rechts gaat, en vervolgens met 150 weer doorgassen. De straatracers zijn over het algemeen van die lui met ouwe karretjes die niet harder gaan dan 160-170, een enkele Supra en Impreza of Skyline daargelaten.

Geplaatst:

Ben het in dit geval (helaas) met je eens. Nederland heeft over het algemeen veel te veel drukte op de snelwegen om boven de 130 te gaan denk ik. Als je daar dan nog een adviessnelheid van zou maken, dan worden de snelheidsverschillen gewoon te groot. In Duitsland zijn de stukken met adviessnelheid over het algemeen bredere wegen dan 2-baans, vaak zelfs 4-baans volgens mij.

Denk echter dat het niet zo snel de straatracertjes zouden zijn, maar eerder zakenlui in veel te dure BMW's, Audi's en Mercedessen, je weet wel, die gasten die je achter je aan ziet rijden en dan op 2 meter afstand blijven plakken tot je naar rechts gaat, en vervolgens met 150 weer doorgassen. De straatracers zijn over het algemeen van die lui met ouwe karretjes die niet harder gaan dan 160-170, een enkele Supra en Impreza of Skyline daargelaten.

Dat tuppewarevolk stapt, het liefst nog midden op de snelweg uit om ff een 'zakelijk' gesprek te voeren met menig handgebaar erin. Die zakenlui zijn minder agressief ingesteld, maar wel harken op de weg :puh: Iedereen gewoon met het OV gaan dus, heb je zwervers die je om een eurootje vragen, stukken minder erg.

Geplaatst:

Je weet dat je niet links moet blijven plakken :clown:

Geplaatst:

Achjah, gaan we weer over dat petjes volk, laat iedereen gewoon eens in z'n waarde

Het is toch mijn keuze dat ik mijn auto aanpas, en ik heb niet eens een pet op :ch:

*Gniffel*, 160 redde ik nog met mijn oude Polo... nu kunnen we 220 km/u :schater:

*Zet een pet op* volgende week vrijdag PM Performance, dan gaan we er een kat-vervanger onder zetten

Overigens gister ook nog weer wat onderdelen besteld, hopelijk eind deze week binnen, kan ik het dit weekend inbouwen

*zet de pet weer af*

Geplaatst:

Overigens heeft men nonkel vrijdag een ongeval gehad met een tram. Men nonkel had groen en de tram reed door rood.

Men nonkel werd 15m meegesleept met zen auto en dan uiteindelijk tegen een lantaarnpaal terecht gekomen.

Nu is hij in fout. Hoe onlogisch is dit? Trams zijn altyd in hun recht, beetje oneerlijk niet?

Dat is gewoon bullshit, ja.

@Moechy: Jezus wat lomp! :S Zulke dingen zou ik echt niet pikken hoor. Weet niet wat je kan doen maar denk dat ik persoonlijk er een zaak van zou maken om m`n gelijk te krijgen. Tram/buschauffeurs weten gewoon dat ze overal mee wegkomen tegenwoordig!

Zou ik niet doen, aangezien je in fout bent volgens de wet. Hopeloze zaak..Zo zul je nog wel dingetjes tegenkomen in de Belgische wet die nergens opslaan.

@ snelheid 130: Als wij naar Knokke-Heist rijden is er een stukje waar je constant door verkeerslichten moet. Daar mocht je normaal 120(het is dan ook een weg die uitstekend dienst doet als snelweg). Nu mag je er nog maar 90(verrekt traag). Het irritante aan die verkeerslichten is dat waneneer je in het begin eenmaal rood hebt, je bij de overige verkeerslichten(een stuk of 4/5 denk ik) steeds rood. Wees blij dat je al 120 mag! :puh:

@ hierboven: 220? Met wat rij jij?

Geplaatst:

Achjah, gaan we weer over dat petjes volk, laat iedereen gewoon eens in z'n waarde

Het is toch mijn keuze dat ik mijn auto aanpas, en ik heb niet eens een pet op :ch:

Ik denk dat Redfire het over auto's met plastieken bumpers bedoeld, je weet wel, Honda's met spoilers etc.

@ hierboven: 220? Met wat rij jij?

Alsof 220 zo speciaal is, BMW van me zus ex vriend reed al 235 begrenst met een 1.9l 16V(E36 318is) en die kwam uit 92.

Geplaatst:

wij met onze volbepakte saab tikte de 210 met gemak aan en toen hadden we nog gas over. 220 is niet zo heel speciaal toch? (wetende dat mijn brommertje bijna de helft gaat met 50cc :7)

Geplaatst:

Lol men punto haalt ook max 170km/h :7. Maar dan draait ie wel wat toeren :puh:.

Men ouders hun auto haalt 117Km/h. Alsof je dat ooit rijdt.

Gisterennacht even 190km/h met men pa zen auto gereden toen ik men pa moest weg doen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...