flippie13 Geplaatst: 19 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2011 Stationair laten draaien is toch niet goed voor de motor? Iets met de olie, dat die niet goed in de cilinderkoppen komt ofzoo. Althans bij brommers. Beetje dubbelzinnig anders, nie? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 19 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2011 Stationair laten draaien is toch niet goed voor de motor? Iets met de olie, dat die niet goed in de cilinderkoppen komt ofzoo. Althans bij brommers. Beetje dubbelzinnig anders, nie? Dat is in de winter ja, omdat je olie dan zo dik is dat het moeilijk in de kop komt. Dan moet je namelijk ook rijdend warmrijden, dan rij je belastend en hoger rpm dus dan wordt alles sneller en beter warm. Reageren
flippie13 Geplaatst: 19 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2011 Stationair laten draaien is toch niet goed voor de motor? Iets met de olie, dat die niet goed in de cilinderkoppen komt ofzoo. Althans bij brommers. Beetje dubbelzinnig anders, nie? Dat is in de winter ja, omdat je olie dan zo dik is dat het moeilijk in de kop komt. Dan moet je namelijk ook rijdend warmrijden, dan rij je belastend en hoger rpm dus dan wordt alles sneller en beter warm. Ik let altijd half op Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 19 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2011 Een Turbo auto 5 min na laten draaien is totaal overbodig, één minuut is zat! Zelfs de meeste turbo timers worden op 1 minuut ingesteld, dan is het toerental echt wel ver gedraait Meestal ben je al een paar minuten bezig met parkeren, dan begint je turbo al minder toeren te draaien Maargoed, dat is ieder zijn keuze Vriend van me heeft ook een Golf 4 GTI (200pk), die heeft de turbotimer ook op 1 minuut staan, dan is het toerental al vet laag Anyway, vandaag weer nieuwe onderdelen binnen Dit weekend wordt het volgende gedaan SIlent Coat 4 mm demping matten voor de kofferbak Necom Dempingwol voor de subwoofer kist Blue Vision H7 lampen voor groot licht (vanwege Xenon) Hoodlift (gasveer voor de motorkap) En volgend week vrijdag katvervanger! Een koude motor stationair laten draaien is wat minder goed, of het nou warm of koud is buiten Reageren
moechy Geplaatst: 19 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2011 Overigens Rusty : Je vroeg vorige keer af wat voor kader. Wel dat is een kader die terug over de radio en de ventilatie schuift. Aangezien het nu volledig ingewerkt is heb ik een nieuwe kader nodig. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 20 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2011 (bewerkt) Nou 40 MM rondom verlaagd, alleen auto komt niet toch zijn recht door 14 inch wielen Voorkant 1 cm, en achterkant 'n stuk of 2 / 3 lager zou `m zeer mooi staan denk ik Gegarandeerd dat je dan de look hebt die je zoekt, vooral op de 15 inch velgen. Als je `m zoals hij nu staat op 15 inch zet ziet er niemand dat ie verlaagd is :/ Bewerkt: 20 augustus 2011 door Mythbuster Reageren
MegaPilot Geplaatst: 20 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2011 Voorkant 1 cm, en achterkant 'n stuk of 2 / 3 lager zou `m zeer mooi staan denk ik Gegarandeerd dat je dan de look hebt die je zoekt, vooral op de 15 inch velgen. Als je `m zoals hij nu staat op 15 inch zet ziet er niemand dat ie verlaagd is :/ Lijkt mij een goed idee, ik heb nu de indruk dat ie vanachter hoger staat dan vanvoor.. Verlagen goed en wel, maar als je't trottoir niet meer kan oprijden staat ie toch te laag hoor. Volgens mij moet je'm zelfs verhogen dan voor de keuring, in de fabriek zetten ze je auto niet zo laag dat je niet meer het trottoir kan oprijden ivm veiligheid. Btw, dit is geen reactie jegens jou, Tha-Ran. Reageren
Tha-Ran Geplaatst: 20 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2011 (bewerkt) Ja daar heb je gelijk in, E30's zijn het mooist met 40/50 of 50/50 verlaging. Maar ik heb nou net deze veren en heb voorlopig niet zo'n zin om alles weer uit elkaar te halen. En anders vind ik dit er beter uitzien als voorheen. :$ BTW heb van een vriend 2 orginele E30 autoradio's gehad, foto's zal ik zo plaatsen. Bewerkt: 20 augustus 2011 door Tha-Ran Reageren
GolfG60 Geplaatst: 20 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2011 Lijkt mij een goed idee, ik heb nu de indruk dat ie vanachter hoger staat dan vanvoor.. Verlagen goed en wel, maar als je't trottoir niet meer kan oprijden staat ie toch te laag hoor. Volgens mij moet je'm zelfs verhogen dan voor de keuring, in de fabriek zetten ze je auto niet zo laag dat je niet meer het trottoir kan oprijden ivm veiligheid. Btw, dit is geen reactie jegens jou, Tha-Ran. Waarom moet je het trottoir op kunnen rijden? En als je dat doet om te parkeren, dan moet je leren rijden want het sloopt wiellagers als een gek. Me stiefvader wist in 1 jaar er twee te slopen en 1tje was richting wijlen. Reageren
flippie13 Geplaatst: 20 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2011 Ik heb 't een keertje weten te flikken om een kogel uit een wiellager te gooien met een valpartij met minibike, beat that En een (ff extreem voorbeeld) lambo komt ook niet bepaald gemakkelijk een stoeppie op, en die komen ook gewoon door de keuringen heen. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 20 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2011 Waarom moet je het trottoir op kunnen rijden? En als je dat doet om te parkeren, dan moet je leren rijden want het sloopt wiellagers als een gek. Me stiefvader wist in 1 jaar er twee te slopen en 1tje was richting wijlen. Een té lage auto heeft geen voordelen, 1 putje en je auto kan enorm beschadigd zijn. Waar ik ga fitnessen heeft er iemand een Audi TT die tot op de grond verlaagd is, kan amper nog iets mee gedaan worden. Parkeergarage? Neen. Verkeersdrempels? Als ie er überhaupt over KAN zonder schade..Vroeger parkeerde ie zn auto half op het trottoir zodat ie veiliger stond, dat kan natuurlijk niet meer. Je wordt vaak beperkt in het verkeer als je auto te laag is. Volgens mij kan ie niet eens een oprit oprijden.. Dat een Audi TT standaard hoog is kan ik best inkomen, maar tot de grond verlaagd is ie niet meer handig en aan uiterlijk boet ie ook veel in. Ik heb 't een keertje weten te flikken om een kogel uit een wiellager te gooien met een valpartij met minibike, beat that En een (ff extreem voorbeeld) lambo komt ook niet bepaald gemakkelijk een stoeppie op, en die komen ook gewoon door de keuringen heen. Ja, maar die zijn standaard zo. Eerlijk gezegd zou ik niet weten of je een tot op de grond verlaagde Peugeot 206 meteen door de keuring krijgt.. http://www.altena-vzw.be/Documents/Verlaagde%20voertuigen%20op%20de%20autokeuring.pdf Zo zit het in België. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 20 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2011 Een té lage auto heeft geen voordelen, 1 putje en je auto kan enorm beschadigd zijn. Waar ik ga fitnessen heeft er iemand een Audi TT die tot op de grond verlaagd is, kan amper nog iets mee gedaan worden. Parkeergarage? Neen. Verkeersdrempels? Als ie er überhaupt over KAN zonder schade..Vroeger parkeerde ie zn auto half op het trottoir zodat ie veiliger stond, dat kan natuurlijk niet meer. Je wordt vaak beperkt in het verkeer als je auto te laag is. Volgens mij kan ie niet eens een oprit oprijden.. Dat een Audi TT standaard hoog is kan ik best inkomen, maar tot de grond verlaagd is ie niet meer handig en aan uiterlijk boet ie ook veel in. Ach, hij moet er toch mee rijden Zoals ze het in de VW scene zeggen, Low is a lifestyle Reageren
Tha-Ran Geplaatst: 20 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2011 @ MP, ga asjeblieft niet de brave henk uit hangen. Als mensen het toch mooi vinden om een lage auto te hebben.. Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden en soms daar de consequenties van ondergaan als niet meer op de stoep kunnen rijden. Zowiezo ben ik zelf helemaal panisch voor stoeprand schade dus ik parkeer 'm liefst 10 cm van de stoep af. Btw dat mijn auto van achter hoger lijkt kwam alleen maar omdat die veren spiksplinter nieuw zijn. Als ze net nieuw zijn moet je ze ff inrijden en dan verzakken ze een beetje. Nu op dit moment staat hij achter nog iets lager dan op die foto. OT, ik heb nou ook een orginele radio die toen ook echt geleverd werd als optie bij BMW in me auto zitten. Deze dus Dan heb ik deze bij de auto toen mee gekregen. En deze heb ik ook nog gehad van die vriend Reageren
Mythbuster Geplaatst: 20 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2011 Dude dat rijdt toch niet lekker, als je geen cd's kan draaien? Bestaan er geen radio's die redelijk oud ogen maar waar eigenlijk gewoon cd's in kunnen en evt USB aansluiting?! Ik weet dat het dan niet origineel is en zo, maar ik zou m`n usb aansluiting toch echt niet willen missen! Also, je krijgt een tot op de grond verlaagde auto gewoon door de keuring, zolang je `m de brug op krijgt 'T volgens mij wel een probleem als je je auto bij de garage achter laat om te laten keuren en zij krijgen `m de brug niet op, dan gaan ze volgens mij wel zeiken, maar zolang zij gewoon de onderkant van je auto kunnen bestuderen vinden ze 't allemaal wel best hoor. Daarbij is die Peugeot alleen maar tot op de grond verlaagd omdat er een rubberen splitter onder zit, die terug buigt als je de grond ermee raakt. Dat is bij mij ook zo. Je moest eens weten hoe vaak mijn splitter tegen de grond is gegaan bij té hoge drempels! Zit echter amper een krasje op van onderen, daar zijn die dingen voor. Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 20 augustus 2011 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2011 Daarbij is die Peugeot alleen maar tot op de grond verlaagd omdat er een rubberen splitter onder zit, die terug buigt als je de grond ermee raakt. Dat is bij mij ook zo. Je moest eens weten hoe vaak mijn splitter tegen de grond is gegaan bij té hoge drempels! Zit echter amper een krasje op van onderen, daar zijn die dingen voor. Ik neem aan dat je mijn 206 bedoeld? Die kan inderdaad gewoon door de keuring komen Bij de garage doen ze altijd 2 klosjes onder de voorwielen, waarna de stempels van de brug eronder kunnen Drempels vallen ook wel mee Ik tik ze zo nu en dan wel aan, maargoed.. Meestal tik ik ze ook aan met de dorpel, en niet met de voorbumper Mijn auto is overigen 65/40 verlaagd in de zomer, en 75/40 verlaagd in de winter (door de banden) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.