Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

@Moechy: je auto ziet er zo redelijk netjes uit, hoewel ik gewoon voor origineel zou zijn gegaan

@Mythbuster: eergisteren nog 4 van die 'G60'-dekseltjes gekocht, raad eens hoeveel het kostte?

10'tje? :)

Vandaag stootstrip opnieuw gekit... Morgen hopen dat ik de lak niet wéér mee trek als ik de tape eraf haal... O.o (dat zelf gespoten stuk is veel zwakker dan de originele lak in ieder geval, trok laatst een stuk eraf toen ik de b-stijl had geverfd en het afplakband eraf ging halen :ch: ... Dat was even 'ALL CAPS RAGE!!!!!!! :@'... Schelden en zo :@:cry: . Toen even spuitbusje gepakt en `t stukje geschuurd en gespoten. Je ziet het wel `n beetje, maar goed, beter dan dat wit wat eronder zat.

Heb eindelijk foto's gepost :puh:.

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

@Moechy: je auto ziet er zo redelijk netjes uit, hoewel ik gewoon voor origineel zou zijn gegaan

@Mythbuster: eergisteren nog 4 van die 'G60'-dekseltjes gekocht, raad eens hoeveel het kostte?

Vandaag stootstrip opnieuw gekit... Morgen hopen dat ik de lak niet wéér mee trek als ik de tape eraf haal... O.o (dat zelf gespoten stuk is veel zwakker dan de originele lak in ieder geval, trok laatst een stuk eraf toen ik de b-stijl had geverfd en het afplakband eraf ging halen :ch: ... Dat was even 'ALL CAPS RAGE!!!!!!! :@'... Schelden en zo :@:cry: . Toen even spuitbusje gepakt en `t stukje geschuurd en gespoten. Je ziet het wel `n beetje, maar goed, beter dan dat wit wat eronder zat.

Net iets meer, 1 euro voor 4 dekseltjes. Toch voor niets als je het mij vraagt...

Geplaatst:

Heb eindelijk foto's gepost :puh:.

Persoonlijk vond ik het zonder hoezen mooier, maar goed, ieder z`n smaak...

Net iets meer, 1 euro voor 4 dekseltjes. Toch voor niets als je het mij vraagt...

Pff... Hebben! :(

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb vandaag eindelijk al mijn wielen klaar. :) Het staat opzich best goed als je niet van te dichtbij kijkt. :puh:

Nu nog even uit op een nieuw of gebruikt spatbordje en nog wat detailwerk en dan ben ik al een heel eind met m'n golfje. :)

De foto's staan in spoilers omdat ze nogal groot zijn:

Hier het rechtervoorwiel opgedroogd en wel van de verf. Remklauw ook even eraf gehaald en gladgemaakt + gespoten. En nieuwe remmerij ofcourse :)

2ag5c1z.jpg

Linkervoorwiel zonder een spatbord erboven:

51doix.jpg

Hier kun je een beetje zien dat deze velgen iets breder zijn dan originele omdat ze toch een stukje uitsteken, en ik vind het wel vet.

ruwfud.jpg

Nu nog even de voor en achterbumper gladschuren en opnieuw in de originele kleur zetten en hopen dat het niet een te groot kleurverschil word.

9a6cur.jpg

Nu had ik ook in gedachten om de motorkap en de spiegels in carbonlook te laten wrappen. Een kennis van ons kent iemand en zo via via kost het mij ongeveer 150 euro om de motorkap + spiegels te laten wrappen. Mij lijkt het wel vet en omdat de motorkap toch aardig wat steenslag heeft lijkt wrappen mij een beter alternatief dan spuiten, vooral door de prijs. :puh:

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Geplaatst:

@Myth: Ja, had er wel geen wielbout-kapjes bij, maar daar heb ik nog hopen van liggen..

Ik heb vandaag eindelijk al mijn wielen klaar. :) Het staat opzich best goed als je niet van te dichtbij kijkt. :puh:

Nu nog even uit op een nieuw of gebruikt spatbordje en nog wat detailwerk en dan ben ik al een heel eind met m'n golfje. :)

De foto's staan in spoilers omdat ze nogal groot zijn:

Nu had ik ook in gedachten om de motorkap en de spiegels in carbonlook te laten wrappen. Een kennis van ons kent iemand en zo via via kost het mij ongeveer 150 euro om de motorkap + spiegels te laten wrappen. Mij lijkt het wel vet en omdat de motorkap toch aardig wat steenslag heeft lijkt wrappen mij een beter alternatief dan spuiten, vooral door de prijs. :puh:

Die remmerij en velgen zien er echt heel netjes uit. Je mag altijd eens afkomen om mijn stalen velgen en remmen aan te pakken! :D :D

Velgen vallen best mee, hoewel er voor mij toch niks boven Orlando gaat.

Het enige dat ik echt kan opmerken zijn die spiegels, met alle respect maar dat trekt op niet veel. Zolang je 't zelf maar mooi vindt...

Geplaatst:

Zo wieldeksels staan er ook onder. Ineens tegen het losvliegen beschermd met strapbandjes.

To do:

- Velgen zwart spuiten.

- Nieuwe bandjes vooraan.

wieldeksel1.th.jpg

wieldeksel2.th.jpg

Geplaatst:

@GolfMK1, dankje. :) En ja de spiegels zijn opzich wel apart, en ik denk dat ze als carbonlook toch redelijk staan. Maar dat is ook maar een gok. :puh:

En Moechy, ziet er goed uit, alleen die velgen schuren lijkt me wel een hel met al die spaken. :bonk:

Geplaatst:

@GolfMK1, dankje. :) En ja de spiegels zijn opzich wel apart, en ik denk dat ze als carbonlook toch redelijk staan. Maar dat is ook maar een gok. :puh:

En Moechy, ziet er goed uit, alleen die velgen schuren lijkt me wel een hel met al die spaken. :bonk:

Die spaken zijn de wieldeksel :engel:

Geplaatst:

BAM, even kort filmpje!

Bij dit filmpje is de uitlaat nog niet ingereden, 400 km van de 1000 km

Zit nog steeds te twijfelen over de kleur van de auto :ch:

Geplaatst: (bewerkt)

@Myth: Ja, had er wel geen wielbout-kapjes bij, maar daar heb ik nog hopen van liggen..

'T gaat toch juist om die kapjes?

Enniewee, als je binnekort eens besluit dat je niet meer dan 4 of 8 kapjes nodig hebt voor je auto en je de rest wil verpatsen, geef even een gil, zou graag een setje van je overnemen :)

Also, @ Rusty: Klinkt netjes :)

EDIT@Below: Ja hoor, alleen velgen zouden `m beter staan >.>

EDIT@Daaronder: Ah, eerder vertelde iemand me dat die kapjes die rond de bouten zitten eraan vast zitten, vandaar dat ik 't niet snapte :)

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

'T gaat toch juist om die kapjes?

Enniewee, als je binnekort eens besluit dat je niet meer dan 4 of 8 kapjes nodig hebt voor je auto en je de rest wil verpatsen, geef even een gil, zou graag een setje van je overnemen :)

Also, @ Rusty: Klinkt netjes :)

EDIT@Below: Ja hoor, alleen velgen zouden `m beter staan >.>

Het gaat om de kapjes met het VW-logo. En die kapjes die je op de wielbouten zet zijn daar apart van. Die waren er dus niet bij.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...