GolfG60 Geplaatst: 12 september 2011 Rapport Geplaatst: 12 september 2011 (bewerkt) Zoo, laat ik mij hier ook weer eens melden... Ik heb begin juni voor mijzelf een autootje gekocht om een beetje op te knappen, aangezien ik nog geen rijbewijs heb. Het gaat om een Citroën BX 1.4 uit 1988, met 114320 km op de klok. Op dit moment staat de auto er zo bij, maar er komen simpele stalen velgen onder met naafkapjes. Ook komen er binnenkort waarschijnlijk nog spatlappen onder. *Foto's* Ziet er voor zijn leeftijd er zeker niet slecht uit, alleen wat moet je er aan doen? Heeft ie verborgen roest of andere gebreken? Moet wel toegeven, ik ben niet kapot van Citroën, en ben dus geen BX fan, maar ieder zijn interesses he Btw, Sentasi, Citroëns hadden toch pneumatisch/gas vering? Want als ik me goed herinner, zit er gas in de granaten onder de kap en geen olie/vloeistof. Bewerkt: 12 september 2011 door GolfG60 Reageren
Sentasi Geplaatst: 12 september 2011 Rapport Geplaatst: 12 september 2011 (bewerkt) Wat ik er van weet heeft de BX hydraulische achtervering, (daarmee gaat 'ie ook omhoog en omlaag) en als dat kapot gaat wordt je niet vrolijk. Hoe het precies allemaal werkt en in elkaar zit, weet ik verder ook niet. Bewerkt: 12 september 2011 door Sentasi Reageren
.Senne Geplaatst: 12 september 2011 Rapport Geplaatst: 12 september 2011 Erg leuk startersautootje, Bossinkje. Doet me denken aan de tijd dat ik met m'n vader en zijn Dyane'tje steeds naar citroën meetings gingen in Wallonië. Mooie tijden. Reageren
commando Geplaatst: 12 september 2011 Rapport Geplaatst: 12 september 2011 (bewerkt) Zoo, laat ik mij hier ook weer eens melden... Ik heb begin juni voor mijzelf een autootje gekocht om een beetje op te knappen, aangezien ik nog geen rijbewijs heb. Het gaat om een Citroën BX 1.4 uit 1988, met 114320 km op de klok. Op dit moment staat de auto er zo bij, maar er komen simpele stalen velgen onder met naafkapjes. Ook komen er binnenkort waarschijnlijk nog spatlappen onder. ... im in love vooral die dakdragers maken die auto af ( pa / ma hadden em vroegah ook gehad + dakdrager ) 115.000 km is echt weinig op zo'n auto van leeftijd ben zelf van plan om een van ze nieuwere broers, als 2e auto te gaan kopen ( ZX / Xsara ( c4 is me te duur voor een 2e auto ) ) --- by the way: wat nieuwe concepts... die 1e lijkt net een snoek, en die 2e net een fiat 500 + neus. Wel geinig Bewerkt: 12 september 2011 door commando Reageren
moechy Geplaatst: 12 september 2011 Rapport Geplaatst: 12 september 2011 Ik hoop voor jou dat die hydraulische vering niet stuk gaat want dan kan je het wel schudden qua kosten. Reageren
Bossinkje Geplaatst: 13 september 2011 Rapport Geplaatst: 13 september 2011 (bewerkt) Dankjewel allemaal! De BX heeft nergens roest of gebreken.. Hij was alleen afgekeurd op de remleidingen qua roest.. Maar dat was oppervlakkig roest, dat is al opgelost. Verder zijn het gewoon dingen die ik persoonlijk eraan wil veranderen.. Gister een radio gekregen van een kennis met slecht display, maar wel met CD en USB. De BX (en de SM, Traction, HY (alleen de paardenuitvoerign geloof ik), DS, CX, XM, Xantia, C5, C6, GS ) hebben voor en achter hydropneumatische vering.. Als er daar wat mis mee is, is dat inderdaad niet al te goedkoop. Alleen heb ik het geluk dat een kennis van mij waar de BX nu staat, een eigen garagebedrijfje heeft, en hij en zn broer zijn helemaal Citroën gek. Ook 2 bruggen daar, die heb ik af en toe tot mijn beschikking, en anders kunnen zij mij altijd nog helpen. Dat scheelt weer aan kosten! Bewerkt: 13 september 2011 door Bossinkje Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 13 september 2011 Rapport Geplaatst: 13 september 2011 Weer een updateje van de 6: Binnekort komt er een systeem in waarmee je vanaf je mobiel/laptop of wat dan ook op je autoradio af kan spelen. Reageren
-TonyStark- Geplaatst: 13 september 2011 Rapport Geplaatst: 13 september 2011 Weer een updateje van de 6: Binnekort komt er een systeem in waarmee je vanaf je mobiel/laptop of wat dan ook op je autoradio af kan spelen. FM Transmitter? Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 13 september 2011 Rapport Geplaatst: 13 september 2011 Weer een updateje van de 6: Binnekort komt er een systeem in waarmee je vanaf je mobiel/laptop of wat dan ook op je autoradio af kan spelen. FM Transmitter? Soort van.. wij hadden zo iets in de demo-auto bij de mazda-dealer maar we waren er niet tevreden over ( steeds gestoor door andere illegale radio-stations ). Reageren
GolfG60 Geplaatst: 14 september 2011 Rapport Geplaatst: 14 september 2011 Weer een updateje van de 6: Binnekort komt er een systeem in waarmee je vanaf je mobiel/laptop of wat dan ook op je autoradio af kan spelen. Radio met bluetooth ftw! Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 14 september 2011 Rapport Geplaatst: 14 september 2011 Weer een updateje van de 6: Binnekort komt er een systeem in waarmee je vanaf je mobiel/laptop of wat dan ook op je autoradio af kan spelen. Radio met bluetooth ftw! Waarschijnlijk komt ie boven de parrot te hangen.. Reageren
moechy Geplaatst: 14 september 2011 Rapport Geplaatst: 14 september 2011 Weer een updateje van de 6: Binnekort komt er een systeem in waarmee je vanaf je mobiel/laptop of wat dan ook op je autoradio af kan spelen. Radio met bluetooth ftw! Waarschijnlijk komt ie boven de parrot te hangen.. Mensen die in hun auto bellen = Not done ook al is het handsfree. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 14 september 2011 Rapport Geplaatst: 14 september 2011 Weer een updateje van de 6: Binnekort komt er een systeem in waarmee je vanaf je mobiel/laptop of wat dan ook op je autoradio af kan spelen. Radio met bluetooth ftw! Waarschijnlijk komt ie boven de parrot te hangen.. Moet je dat beest ook voeren? :O Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 14 september 2011 Rapport Geplaatst: 14 september 2011 Weer een updateje van de 6: Binnekort komt er een systeem in waarmee je vanaf je mobiel/laptop of wat dan ook op je autoradio af kan spelen. Radio met bluetooth ftw! Waarschijnlijk komt ie boven de parrot te hangen.. Mensen die in hun auto bellen = Not done ook al is het handsfree. Alleen ekte ekte zakenmannen hebben zo'n ding. Reageren
Sentasi Geplaatst: 14 september 2011 Rapport Geplaatst: 14 september 2011 Vraagje voor de aircokenners onder ons. M'n airco werkt dus niet. Tijd geleden heb ik hem bij laten vullen, en toen waarschuwde hij mij al dat als 'ie het op korte termijn weer niet doet, er ergens een lek in het systeem zit. Afijn, een kleine week later inderdaad geen airco meer. Heb het er verder maar bij gelaten, omdat het toch wat een flutzomer was. Maar nu zou ik het toch wel werkend willen hebben (ja, de winter komt eraan, weet 't.. .) Hoorde laatst dat dan vaak de condensator lek raakt, die schijnt aan de voorkant te zitten ergens, en baschadigd in de loop der jaren o.a door steentjes e.d die er tegenaan komen tijdens het rijden. Zou dit het kunnen zijn? Wat kost zo'n ding ongeveer? Dure klus om te laten fixen? Als het relatief goedkoop en snel te fixen is, zeg ik maken die hap, gaat het honderden euro's kosten dan moet ik er nog eens over nadenken.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.