RustyRustler89 Geplaatst: 16 september 2011 Rapport Geplaatst: 16 september 2011 @GolfG60 Geen idee welk type ik dan haal, ligt eraan wat er allemaal staat Ik vind de 6K2 er zelf wel iets mooier uitzien dan de nieuwere in Cupra uitvoering, de nieuwere zijn zo gewoontjes Weet sowieso dan nog niet wat het wordt hoor, er zijn nog wel meer leuke auto's Wil er natuurlijk niet op achteruit gaan Alleen een turbo blok is eigenlijk niet verstandig voor mij, dat soort blokken blijven nooit lang orgineel bij mij Een Curpa zal bij mij ook snel tussen de 200 en 250 pk hebben Reageren
GolfG60 Geplaatst: 16 september 2011 Rapport Geplaatst: 16 september 2011 @GolfG60 Geen idee welk type ik dan haal, ligt eraan wat er allemaal staat Ik vind de 6K2 er zelf wel iets mooier uitzien dan de nieuwere in Cupra uitvoering, de nieuwere zijn zo gewoontjes Weet sowieso dan nog niet wat het wordt hoor, er zijn nog wel meer leuke auto's Wil er natuurlijk niet op achteruit gaan Alleen een turbo blok is eigenlijk niet verstandig voor mij, dat soort blokken blijven nooit lang orgineel bij mij Een Curpa zal bij mij ook snel tussen de 200 en 250 pk hebben Ligt eraan hoe snel, 180pk is makkelijk te doen met een chip, daarna wordt het wat lastiger. Desondanks dat een 20VT ook fabrieksaf met 225pk is geleverd, zitten er wel flinke verschillen in de motoren, namelijk: -Onderblok: zuigers 150/180pk zijn zwakker uitgevoerd dan de 210/225pk versie.Zuigers: 150/180pk(oud type) blokken hebben lagere compressie dan andere blokken(8.5:1 tov 9.25:1) Sommige blokken(06A) hebben interne waterpompen, andere(058) hebben een externe. -Cilinderkop: AEB en AGN(en soms ook AGU) koppen met grote inlaatkanalen, andere met kleine kanalen -225pk versie hebben iets scherpere nokkenassen Injectie: 150/180pk mindere opbrengst injectoren dan 210/225pk(386cc/min) ECU: software van alle versies verschillen van elkaar Turbo: 150 en sommige 180pk versies: K03, andere 180pk versies uitgerust met een K03s, Edition motoren hebben met 210pk ook een K03s. S3 en TT varianten met 210/225pk hebben een K04(en dan afhankelijk van het bouwjaar een K04-01 of een K04-23). Bron Volgens mij moet je voor pakweg 225pk al de injectoren en de turbo vervangen en een chip op maat. Reageren
moechy Geplaatst: 16 september 2011 Rapport Geplaatst: 16 september 2011 Overigens ben ik niet van plan om er andere velgen onder te steken. Belachelijk het is maar een bestelbusje . Polieren = Polijsten. Zodat ie terug wat meerwaarde heeft. Laadbak staat nog op het to do lijstje. Reageren
TalkingPear Geplaatst: 17 september 2011 Rapport Geplaatst: 17 september 2011 Hmm ik vind niet dat je het zo moet bekijken, het is een leuk busje en ik vind dat iedere auto het recht heeft om mooi te kunnnen zijn Reageren
Mythbuster Geplaatst: 17 september 2011 Rapport Geplaatst: 17 september 2011 (bewerkt) @GolfG60 Geen idee welk type ik dan haal, ligt eraan wat er allemaal staat Ik vind de 6K2 er zelf wel iets mooier uitzien dan de nieuwere in Cupra uitvoering, de nieuwere zijn zo gewoontjes Weet sowieso dan nog niet wat het wordt hoor, er zijn nog wel meer leuke auto's Wil er natuurlijk niet op achteruit gaan Alleen een turbo blok is eigenlijk niet verstandig voor mij, dat soort blokken blijven nooit lang orgineel bij mij Een Curpa zal bij mij ook snel tussen de 200 en 250 pk hebben Heej.. Maar ehm.. Je mag van mij best een Cupra 20vt kopen(Of `n normale naar VR6 bouwen? )... Maar je gaat er geen pauperspoilers en bodykits of angeleyes op zetten of het blok op de een of andere manier vernaaien waardoor die in de soep draait toch he? Gewoon plat op z`n bakkes gooien, chille velgjes eronder(Ronals, Borbet A's of BBS'jes ofzo ?)... Geen angeleyes en geen bodykits toch.. please? Bewerkt: 17 september 2011 door Mythbuster Reageren
GolfG60 Geplaatst: 17 september 2011 Rapport Geplaatst: 17 september 2011 Heej.. Maar ehm.. Je mag van mij best een Cupra 20vt kopen(Of `n normale naar VR6 bouwen? )... Maar je gaat er geen pauperspoilers en bodykits of angeleyes op zetten of het blok op de een of andere manier vernaaien waardoor die in de soep draait toch he? Gewoon plat op z`n bakkes gooien, chille velgjes eronder(Ronals, Borbet A's of BBS'jes ofzo ?)... Geen angeleyes en geen bodykits toch.. please? Ah bah, Ronals, leuke velgen maar compleet verneukt door New Kids, waardoor die velgen nu in de categorie pauper staan imo. Betaal dan meer en pak Schmidt TH lines, veeeeel mooier(en duurder) Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 17 september 2011 Rapport Geplaatst: 17 september 2011 (bewerkt) Heej.. Maar ehm.. Je mag van mij best een Cupra 20vt kopen(Of `n normale naar VR6 bouwen? )... Maar je gaat er geen pauperspoilers en bodykits of angeleyes op zetten of het blok op de een of andere manier vernaaien waardoor die in de soep draait toch he? Gewoon plat op z`n bakkes gooien, chille velgjes eronder(Ronals, Borbet A's of BBS'jes ofzo ?)... Geen angeleyes en geen bodykits toch.. please? Pardon, waar zie je me voor aan? Een VR6 zal het niet worden, aangezien ik in ieder geval een auto met turbo wil M'n 206 ligt toch ook gewoon plat op zijn bek, met dikke velgen eronder Body kits zullen er bij mij niet onder komen, of het moet echt een hele dikke bodykit zijn, die zijn er nog voor sommige auto's, zoals die Veilside bodykit's voor de RX7, 350Z en Celica Die 1.8T blokken kunnen wel wat hebben, en voor die 250 pk zal inderdaad een groot gedeelte van het blok aangepast worden, maar dat laat ik dan proffesioneel doen Zal dan zoiets worden, mocht het een Cupra worden: (die kans is alsnog erg klein hoor) http://www.teamibiza.net/forum/viewtopic.php?f=19&t=25257 Bewerkt: 17 september 2011 door RustyRustler89 Reageren
Mythbuster Geplaatst: 17 september 2011 Rapport Geplaatst: 17 september 2011 Heej.. Maar ehm.. Je mag van mij best een Cupra 20vt kopen(Of `n normale naar VR6 bouwen? )... Maar je gaat er geen pauperspoilers en bodykits of angeleyes op zetten of het blok op de een of andere manier vernaaien waardoor die in de soep draait toch he? Gewoon plat op z`n bakkes gooien, chille velgjes eronder(Ronals, Borbet A's of BBS'jes ofzo ?)... Geen angeleyes en geen bodykits toch.. please? Ah bah, Ronals, leuke velgen maar compleet verneukt door New Kids, waardoor die velgen nu in de categorie pauper staan imo. Betaal dan meer en pak Schmidt TH lines, veeeeel mooier(en duurder) Mwoah, die zijn ook wel leuk vind ik, ook al zaten ze in New Kids, maar ik bedoelde Ronal Multispokes, die standaard onder veel Cupra's zaten Heej.. Maar ehm.. Je mag van mij best een Cupra 20vt kopen(Of `n normale naar VR6 bouwen? )... Maar je gaat er geen pauperspoilers en bodykits of angeleyes op zetten of het blok op de een of andere manier vernaaien waardoor die in de soep draait toch he? Gewoon plat op z`n bakkes gooien, chille velgjes eronder(Ronals, Borbet A's of BBS'jes ofzo ?)... Geen angeleyes en geen bodykits toch.. please? Pardon, waar zie je me voor aan? Een VR6 zal het niet worden, aangezien ik in ieder geval een auto met turbo wil M'n 206 ligt toch ook gewoon plat op zijn bek, met dikke velgen eronder Body kits zullen er bij mij niet onder komen, of het moet echt een hele dikke bodykit zijn, die zijn er nog voor sommige auto's, zoals die Veilside bodykit's voor de RX7, 350Z en Celica Die 1.8T blokken kunnen wel wat hebben, en voor die 250 pk zal inderdaad een groot gedeelte van het blok aangepast worden, maar dat laat ik dan proffesioneel doen Zal dan zoiets worden, mocht het een Cupra worden: (die kans is alsnog erg klein hoor) http://www.teamibiza.net/forum/viewtopic.php?f=19&t=25257 Dat is wel nice op zich, al vind ik het model ervoor(mijne) en erna(Mk4) net wat mooier Nouja je weet het nooit met sommige mensen Dacht al dat je niet voor bodykits zou gaan, maar toch. Enige bodykit die wel vet is is de Evo2 voorbumper met widebody spatborden, dan heb je dezelfde spatborden als de Evo2(rally versie)... Reageren
moechy Geplaatst: 18 september 2011 Rapport Geplaatst: 18 september 2011 Hmm ik vind niet dat je het zo moet bekijken, het is een leuk busje en ik vind dat iedere auto het recht heeft om mooi te kunnnen zijn Het is niet de bedoeling dat er nog eens geld aan uit gegeven word hoor . Volledig gepolijst. (dak zag groen ) en de bagagedrager is er af. Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 18 september 2011 Rapport Geplaatst: 18 september 2011 (bewerkt) Hmm ik vind niet dat je het zo moet bekijken, het is een leuk busje en ik vind dat iedere auto het recht heeft om mooi te kunnnen zijn Het is niet de bedoeling dat er nog eens geld aan uit gegeven word hoor . Volledig gepolijst. (dak zag groen ) en de bagagedrager is er af. Lang onder een boom gestaan zeker? Mijn bumper + gril zijn eindelijk gespoten en droog. En het laswerk bij de dorpels is ook zo goed als klaar en motorisch loopt hij ook als een zonnetje. Bestel trouwens nooit autolak via volkswagen, want ik had voor 60 euro aan lak net genoeg om 1 laag op de bumper te spuiten. Hoewel het wel goede primer was voor de andere lak. Bewerkt: 18 september 2011 door Nick_Kerkwijk Reageren
GolfG60 Geplaatst: 18 september 2011 Rapport Geplaatst: 18 september 2011 Mijn bumper + gril zijn eindelijk gespoten en droog. En het laswerk bij de dorpels is ook zo goed als klaar en motorisch loopt hij ook als een zonnetje. *plaatje* Bestel trouwens nooit autolak via volkswagen, want ik had voor 60 euro aan lak net genoeg om 1 laag op de bumper te spuiten. Hoewel het wel goede primer was voor de andere lak. Netjes gespoten, wel zonde van de halfords grill Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 18 september 2011 Rapport Geplaatst: 18 september 2011 (bewerkt) Mijn bumper + gril zijn eindelijk gespoten en droog. En het laswerk bij de dorpels is ook zo goed als klaar en motorisch loopt hij ook als een zonnetje. *plaatje* Bestel trouwens nooit autolak via volkswagen, want ik had voor 60 euro aan lak net genoeg om 1 laag op de bumper te spuiten. Hoewel het wel goede primer was voor de andere lak. Netjes gespoten, wel zonde van de halfords grill Dankje. Vind je de grill niet mooi? Ik vind het wel mooier dan de originele grill, en sowieso beter dan die stukjes polyester die ze op de koplampen plakken als booskijker. Bewerkt: 18 september 2011 door Nick_Kerkwijk Reageren
Mythbuster Geplaatst: 18 september 2011 Rapport Geplaatst: 18 september 2011 Hmm ik vind niet dat je het zo moet bekijken, het is een leuk busje en ik vind dat iedere auto het recht heeft om mooi te kunnnen zijn Het is niet de bedoeling dat er nog eens geld aan uit gegeven word hoor . Volledig gepolijst. (dak zag groen ) en de bagagedrager is er af. Lang onder een boom gestaan zeker? Mijn bumper + gril zijn eindelijk gespoten en droog. En het laswerk bij de dorpels is ook zo goed als klaar en motorisch loopt hij ook als een zonnetje. Bestel trouwens nooit autolak via volkswagen, want ik had voor 60 euro aan lak net genoeg om 1 laag op de bumper te spuiten. Hoewel het wel goede primer was voor de andere lak. Netjes gedaan man! Glimt het ook goed? Snap nooit wat ik nou fout doe want bij mij glimt het nooit zo mooi als de originele lak . Ziet eruit alsof er ook weinig kleurverschil in zit. Erg mooi gedaan! Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 18 september 2011 Rapport Geplaatst: 18 september 2011 Hmm ik vind niet dat je het zo moet bekijken, het is een leuk busje en ik vind dat iedere auto het recht heeft om mooi te kunnnen zijn Het is niet de bedoeling dat er nog eens geld aan uit gegeven word hoor . Volledig gepolijst. (dak zag groen ) en de bagagedrager is er af. Lang onder een boom gestaan zeker? Mijn bumper + gril zijn eindelijk gespoten en droog. En het laswerk bij de dorpels is ook zo goed als klaar en motorisch loopt hij ook als een zonnetje. Bestel trouwens nooit autolak via volkswagen, want ik had voor 60 euro aan lak net genoeg om 1 laag op de bumper te spuiten. Hoewel het wel goede primer was voor de andere lak. Netjes gedaan man! Glimt het ook goed? Snap nooit wat ik nou fout doe want bij mij glimt het nooit zo mooi als de originele lak . Ziet eruit alsof er ook weinig kleurverschil in zit. Erg mooi gedaan! Dankje! Het gilmt best goed ja maar dat komt vooral door de lagen blanke lak. En er zit wel een klein beetje kleurverschil in maar dat is niet zo raar als er ongeveer 19 jaar verschil is tussen de nieuwe en oude lak. Ik hoop dat ik dat nog een beetje weg kan poetsen en als dat niet lukt maak het me ook weinig uit. Reageren
moechy Geplaatst: 18 september 2011 Rapport Geplaatst: 18 september 2011 Overigens denk ik dat de kilometers niet kloppen. Op de distributieriem staat 65.000km en 150.000 km. Dus ofwel wilt dat zeggen dat deze vervangen is op 65K km en moet vervangen worden op 150K km ofwel is deze vervangen op 150k km wat dus wilt zeggen dat die 80.000 km er 180.000 zijn... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.