GolfG60 Geplaatst: 4 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2011 Hmm ben erover aan het nadenken om een schade motor te kopen en deze volledig op te knappen. Heb er alleen niet veel tijd voor. Vergeet niet dat daar toch best wel veel geld in gaat zitten, vooral als je hem wat gaat reviseren en kietelen(Nokkenasje, lagers en keeringen, spuitstukjes). Dat idee had ik namelijk ook, maar besluit dat ik niet komende maand maar die erop misschien ga beginnen met mijn rijbewijs. Want komende maand haal ik wat spul voor mijn cockpit, heb deze maand al een dashboard gehaald, namelijk die uit mijn moeders oude Polo. Was voor dit zo'n 20 euro kwijt, hoef enkel nog evt. een andere middenconsole of schakelpookkap te halen want deze hebben kleurverschil(console komt uit andere polo). En het gedeelte waar de middelste ventilatie roosters/radio/etc. inzit, deze was al gebroken toen we hem in bezit hadden, en nog een handrem. Verwarmingsmodule zelf heb ik wel, alleen staat ie er niet op omdat ik hem niet vast had geschroefd(was lui ) Maar voorlopig heb ik hier genoeg werk aan, moet een frame ontwerpen waar ik het dashboard op kan schroeven. En nog een kabelboom maken zodat de verlichting gaat werken op de lichtschakelaar, dus nog het een en ander te doen Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 5 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2011 Zo, nog even een fotootje van het totaal plaatje Alleen foto van de voorkant, de achterkant is al tijden niet meer aangepast Het is jammer van het spuitwerk, anders zou ik hem nog wel een tijdje blijven rijden denk ik Waarom zit er bij t dak zo'n "verhoging" nog nooit eerder opgevallen :o Dat is omdat ik een panorama dak erin heb zitten Heerlijk met de zomerdagen (als die er zijn), zijraampjes open, dakraam open Wat je ziet is dus gewoon een glasplaat, die tot achter je stoel wegtrekt, dus dat is pas echt een open dak! Het lijkt erop dat ik trouwens de aard van de storing heb gevonden, lijkt in de Xenon te zitten Reageren
TalkingPear Geplaatst: 5 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2011 Hmm ben erover aan het nadenken om een schade motor te kopen en deze volledig op te knappen. Heb er alleen niet veel tijd voor. Vergeet niet dat daar toch best wel veel geld in gaat zitten, vooral als je hem wat gaat reviseren en kietelen(Nokkenasje, lagers en keeringen, spuitstukjes). Dat idee had ik namelijk ook, maar besluit dat ik niet komende maand maar die erop misschien ga beginnen met mijn rijbewijs. Want komende maand haal ik wat spul voor mijn cockpit, heb deze maand al een dashboard gehaald, namelijk die uit mijn moeders oude Polo. Was voor dit zo'n 20 euro kwijt, hoef enkel nog evt. een andere middenconsole of schakelpookkap te halen want deze hebben kleurverschil(console komt uit andere polo). En het gedeelte waar de middelste ventilatie roosters/radio/etc. inzit, deze was al gebroken toen we hem in bezit hadden, en nog een handrem. Verwarmingsmodule zelf heb ik wel, alleen staat ie er niet op omdat ik hem niet vast had geschroefd(was lui ) Maar voorlopig heb ik hier genoeg werk aan, moet een frame ontwerpen waar ik het dashboard op kan schroeven. En nog een kabelboom maken zodat de verlichting gaat werken op de lichtschakelaar, dus nog het een en ander te doen Juist... WIL IK OOK! Reageren
commando Geplaatst: 6 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2011 (bewerkt) ik moet eerlijk zeggen, dat ik echt van auto's en autorijden houd... maar sleutelen, nee da's niks voor mij behalve dat ik 2 rechterhanden heb ( ik ben linkshandig... had ik maar 2 linkerhanden ), gaat er ook geld en tijd inzitten en tja, dat heb ik er bijde niet voor over Bewerkt: 6 oktober 2011 door commando Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 6 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2011 Vandaag de nieuwe hydraulische klepstoters binnen gehad en in de golf gezet, en wat een ongeloofelijk verschil. De motor tikte eerst een tijdje bij de koude start, en nu startte ik hem koud en nog niet een halve seconde heeft de motor getikt. Ik kon kiezen tussen imitatie klepstoters of originele, en ben toch blij dat ik de originele heb besteld. Ookal waren die 3 keer zo duur. Reageren
moechy Geplaatst: 6 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2011 Vandaag de nieuwe hydraulische klepstoters binnen gehad en in de golf gezet, en wat een ongeloofelijk verschil. De motor tikte eerst een tijdje bij de koude start, en nu startte ik hem koud en nog niet een halve seconde heeft de motor getikt. Ik kon kiezen tussen imitatie klepstoters of originele, en ben toch blij dat ik de originele heb besteld. Ookal waren die 3 keer zo duur. Sowieso zijn ze altyd duurder maar wel van betere kwaliteit. Reageren
TalkingPear Geplaatst: 6 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2011 En het is gewoon vetter om the real deal te hebben en geen neppe shit... Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 6 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2011 En het is gewoon vetter om the real deal te hebben en geen neppe shit... Nou als die imitatie stoters net zo goed werken dan boeit het me echt geen reet of ze origineel zijn of niet. @Moechy, het is best logisch opzich dat ze duurder zijn maar ik kon de gok wel nemen om de imitatiereeks te nemen. Alleen als het tikken dan nog niet over is, dan weet je niet zeker of het nog door de stoters komt of door iets anders. Het is nu over dus ik laat ze lekker zitten. Reageren
moechy Geplaatst: 6 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2011 En het is gewoon vetter om the real deal te hebben en geen neppe shit... Nou als die imitatie stoters net zo goed werken dan boeit het me echt geen reet of ze origineel zijn of niet. @Moechy, het is best logisch opzich dat ze duurder zijn maar ik kon de gok wel nemen om de imitatiereeks te nemen. Alleen als het tikken dan nog niet over is, dan weet je niet zeker of het nog door de stoters komt of door iets anders. Het is nu over dus ik laat ze lekker zitten. Ach ik heb achteraan op men punto ook geen originele trommels en remschoenen zitten hoor . Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 7 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 7 oktober 2011 En het is gewoon vetter om the real deal te hebben en geen neppe shit... Nou als die imitatie stoters net zo goed werken dan boeit het me echt geen reet of ze origineel zijn of niet. @Moechy, het is best logisch opzich dat ze duurder zijn maar ik kon de gok wel nemen om de imitatiereeks te nemen. Alleen als het tikken dan nog niet over is, dan weet je niet zeker of het nog door de stoters komt of door iets anders. Het is nu over dus ik laat ze lekker zitten. Ach ik heb achteraan op men punto ook geen originele trommels en remschoenen zitten hoor . Zolang ze goed remmen is er niks aan de hand toch? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 7 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 7 oktober 2011 Ach ik heb achteraan op men punto ook geen originele trommels en remschoenen zitten hoor . Fabrikanten hebben zelden eigen merk qua trommels/remcilinders/remvoering, hooguit remklauwen en dat zie je niet al te vaak Simpelweg omdat het goedkoper is om het buitenshuis te halen dan zelf monteurs op te leiden en machines ervoor aan te schaffen. Reageren
moechy Geplaatst: 8 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2011 (bewerkt) Ach ik heb achteraan op men punto ook geen originele trommels en remschoenen zitten hoor . Fabrikanten hebben zelden eigen merk qua trommels/remcilinders/remvoering, hooguit remklauwen en dat zie je niet al te vaak Simpelweg omdat het goedkoper is om het buitenshuis te halen dan zelf monteurs op te leiden en machines ervoor aan te schaffen. True. Alhoewel BMW ze wel zelf maakt en heeft denk ik. Heb btw binnekort een nieuw project. Men schoonvader wilt een oud auto'tje kopen van max €500 waar men vriendin dan mee op het veld kan crossen en ik aan kan sleutelen als er iets aan is. Weet alleen niet zo goed wat ik zou kopen van auto en waar ik ergens crossbanden kan vinden voor onder die auto. Bewerkt: 8 oktober 2011 door moechy Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 8 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2011 Ik ben weer met een nieuw projectie bezig voor de Peug Ondanks dat hij er misschien uitgaat over een paar maanden, komen er over een paar WEKEN de winterbanden er weer onder De winterbanden staan onder de originele GTI velgen, namelijk deze : Links wintervelg - Rechts zomervelg (Oude foto) Nu zijn die velgen nogal beschadigd en heeft het zout er lekker ingevroten Dus ik ben ze nu aan het opknappen en er komt een andere kleur op, welke kleur het wordt zeg ik nog niet De eerste velg heeft inmiddels het staalplamuur gezien, en staat nu in de spuitplamuur De 2e staat klaar voor een verse plamuur laag Foto's volgen Reageren
GolfG60 Geplaatst: 8 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2011 (bewerkt) True. Alhoewel BMW ze wel zelf maakt en heeft denk ik. Heb btw binnekort een nieuw project. Men schoonvader wilt een oud auto'tje kopen van max €500 waar men vriendin dan mee op het veld kan crossen en ik aan kan sleutelen als er iets aan is. Weet alleen niet zo goed wat ik zou kopen van auto en waar ik ergens crossbanden kan vinden voor onder die auto. Van BMW weet ik het niet, wel weet ik dat VW ze niet zelf maakt. En misschien kijken voor een rag golfje 2/3? Of een rag BMW is misschien voor dat bedrag met een beetje zoeken ook wel te vinden Ik ben weer met een nieuw projectie bezig voor de Peug Ondanks dat hij er misschien uitgaat over een paar maanden, komen er over een paar WEKEN de winterbanden er weer onder De winterbanden staan onder de originele GTI velgen, namelijk deze : Links wintervelg - Rechts zomervelg (Oude foto) Nu zijn die velgen nogal beschadigd en heeft het zout er lekker ingevroten Dus ik ben ze nu aan het opknappen en er komt een andere kleur op, welke kleur het wordt zeg ik nog niet De eerste velg heeft inmiddels het staalplamuur gezien, en staat nu in de spuitplamuur De 2e staat klaar voor een verse plamuur laag Foto's volgen Ik denk dat ze antraciet worden of soort van donker grijs Bewerkt: 8 oktober 2011 door GolfG60 Reageren
moechy Geplaatst: 8 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2011 True. Alhoewel BMW ze wel zelf maakt en heeft denk ik. Heb btw binnekort een nieuw project. Men schoonvader wilt een oud auto'tje kopen van max €500 waar men vriendin dan mee op het veld kan crossen en ik aan kan sleutelen als er iets aan is. Weet alleen niet zo goed wat ik zou kopen van auto en waar ik ergens crossbanden kan vinden voor onder die auto. Van BMW weet ik het niet, wel weet ik dat VW ze niet zelf maakt. En misschien kijken voor een rag golfje 2/3? Of een rag BMW is misschien voor dat bedrag met een beetje zoeken ook wel te vinden Denk eerder een golfje of een corsa,106 en dergelijke dan. Aangezien een BMW achterwiel aangedreven is en ze kan juist rijden met een voorwiel aangedreven Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.