Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Denk eerder een golfje of een corsa,106 en dergelijke dan. Aangezien een BMW achterwiel aangedreven is en ze kan juist rijden met een voorwiel aangedreven :puh:

Persoonlijk denk ik dat je meer plezier hebt met een achterwieler met misschien zelfs een 6 pitter erin dan met een voorwieler in de drek :bier:

En verschil qua rijden is het ook hetzelfde, enkel reageert een rwd anders in de bocht dan een fwd.

Maarja, eens moet de eerste keer zijn, of blijft ze de rest van haar leven met een voorwieler rijden omdat ze nooit de moeite wilt/kan nemen om iets anders te proberen? :puh:

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Denk eerder een golfje of een corsa,106 en dergelijke dan. Aangezien een BMW achterwiel aangedreven is en ze kan juist rijden met een voorwiel aangedreven :puh:

Persoonlijk denk ik dat je meer plezier hebt met een achterwieler met misschien zelfs een 6 pitter erin dan met een voorwieler in de drek :bier:

En verschil qua rijden is het ook hetzelfde, enkel reageert een rwd anders in de bocht dan een fwd.

Maarja, eens moet de eerste keer zijn, of blijft ze de rest van haar leven met een voorwieler rijden omdat ze nooit de moeite wilt/kan nemen om iets anders te proberen? :puh:

Puur om het feit dat golfjes goedkoper zijn op alle vlakken. Compact, niet teveel benzine/diesel, makkelijk te repareren. Het is maar om te crossen op een veld voor max €500 :puh:.

Geplaatst:

Ik ben weer met een nieuw projectie bezig voor de Peug :tu:

Ondanks dat hij er misschien uitgaat over een paar maanden, komen er over een paar WEKEN de winterbanden er weer onder

De winterbanden staan onder de originele GTI velgen, namelijk deze :

Links wintervelg - Rechts zomervelg (Oude foto)

Nu zijn die velgen nogal beschadigd en heeft het zout er lekker ingevroten

Dus ik ben ze nu aan het opknappen en er komt een andere kleur op, welke kleur het wordt zeg ik nog niet :D

De eerste velg heeft inmiddels het staalplamuur gezien, en staat nu in de spuitplamuur

De 2e staat klaar voor een verse plamuur laag

Foto's volgen :tu:

Linksvoor en rechtsachter gifgroen, rechtsvoor en linkachter fel roze _O_ Dat zou ik in ieder geval willen doen als ik geld had voor winterbanden/velgen :)

Geplaatst: (bewerkt)

m'n moeder heeft deze week haar rijbewijs gehaald :dans: ze wilt mijn auto'tje hebben :bonk: naja was ik van plan om hem rond de jaarwisseling te vervangen , dus dat komt mooi uit :schater:

Bewerkt: door commando
Geplaatst:
Linksvoor en rechtsachter gifgroen, rechtsvoor en linkachter fel roze _O_ Dat zou ik in ieder geval willen doen als ik geld had voor winterbanden/velgen :)

Oef, over smaak valt niet te twisten :$

Ongelijke velgen vind ik echt geen porem, ze moeten bij mij alle 4 hetzelfde zijn

Enne, het zijn wintervelgen, hoe wou je daar roze op schoon houden ;)

Maar jullie hebben de kleur nog niet geraden hoor :D

Oef, over smaak valt niet te twisten :$

Ongelijke velgen vind ik echt geen porem, ze moeten bij mij alle 4 hetzelfde zijn

Enne, het zijn wintervelgen, hoe wou je daar roze op schoon houden ;)

Maar jullie hebben de kleur nog niet geraden hoor :D

:cry: Gewoon niet schoon houden... Maar goed, op allu velgen ziet dat er inderdaad niet uit. Op staal is dat best chill hoor, op oude auto's in ieder geval :puh: 'T gaat er juist om dat het geen porem is, aangezien 't gewoon voor 'the lulz' is :puh:

What about wit, of inderdaad gewoon gifgroen maar dan all round, aangezien je dat ook als accent kleur gebruikt? :)

Bewerkt: door Mythbuster

Wij hebben deze auto.

In champagne kleur.(bruin zilver)

01512370-photo-peugeot-307-307-sw-1-6e-16v.jpg

peugeot_206.jpg

we hadden eerst deze

In zilver,blauw.

Ik vond die oude auto helemaal niks.

Je hoorde de motor keihard en je slingerde heen en weer in de auto.

Bewerkt: door myron.b
Geplaatst:
:cry: Gewoon niet schoon houden...

What about wit, of inderdaad gewoon gifgroen maar dan all round, aangezien je dat ook als accent kleur gebruikt? :)

Niet schoon houden is niet verstandig bij aluminium, dan vreet het zout erin, en dat is dus ook gebeurd

Ik zal vanavond eens foto's online zetten hoe het eruit zag, en ze er nu inmiddels uitzien :*D

Jullie komen overigens in de buurt met de kleur, Myth en GolfG60 0_0

Het is de bedoeling dat de rand gifgroen gaat worden, en de rest zwart :D

Geplaatst:

Goed, de foto's die nog bij dat lul verhaal horen over die velgen... :puh:

Op de foto's zie je ook stoeprand schade, deze heb ik eruit gehaald met staalplamuur ^_^

Zo zagen de velgen eruit, aangetast door het zout

Hier zijn ze dus schoogemaakt, maar die bruine plekken zijn dus aangetast

IMAG0037.jpg

IMAG0039.jpg

IMAG0041.jpg

Vervolgens schuren/slijpen maar:

IMAG0044.jpg

En dan de spuitplamuur:

IMAG0046.jpg

IMAG0047-1.jpg

Grondverf:

IMAG0048-1.jpg

IMAG00492.jpg

En het groene, verder ben ik nog niet

IMAG00512.jpg

Geplaatst:

Wat is dat voor spul, dat staalplamuur?

Ik heb hier nog een setje Sebring wielen liggen met redelijke stoeprand schade, en is dat achteraf te polijsten?

Verder ziet het er tot zoverre er netjes uit, ben benieuwd hoe het er uiteindelijk eruit ziet :tu:

Geplaatst:

Stoepschade = tegen de stoep aanrijden met je velgen? En dan iets wat ik me al heel lang afvraag: Hebben jullie allemaal een autoopleiding gevolgd ofzo? xD Vind het best knap wat jullie zelf doen aan jullie auto('s)..:puh:

Geplaatst:

@GolfG60

Thnx, staalplamuur is een 2-componenten plamuur dat je zelf moet aanmaken dus

Het is niet te polijsten, het is imeers plamuur, maar het hecht goed aan metalen en is goed schuurbaar waardoor je het opnieuw kan spuiten ^_^

@Megapilot

Stoeprand schade is inderdaad doordat iemand tegen de stoep aanrijd, bij mij was dit door de vorige eigenaar al gedaan, ik pas er wel op ;)

Ik heb geen auto opleiding gedaan, maar ik hou wel van een uitdaging, en ben niet bang voor vuile handen

Vandaag nog de voorkant van de auto uit elkaar gehaald en in elkaar gezet, omdat ik een nieuwe Xenonm set erin heb gezet ;)

Daarvoor moeten bij mij de grills en koplampen etc eruit gehaald worden :schater:

Geplaatst:

@GolfG60

Thnx, staalplamuur is een 2-componenten plamuur dat je zelf moet aanmaken dus

Het is niet te polijsten, het is imeers plamuur, maar het hecht goed aan metalen en is goed schuurbaar waardoor je het opnieuw kan spuiten ^_^

@Megapilot

Stoeprand schade is inderdaad doordat iemand tegen de stoep aanrijd, bij mij was dit door de vorige eigenaar al gedaan, ik pas er wel op ;)

Ik heb geen auto opleiding gedaan, maar ik hou wel van een uitdaging, en ben niet bang voor vuile handen

Vandaag nog de voorkant van de auto uit elkaar gehaald en in elkaar gezet, omdat ik een nieuwe Xenonm set erin heb gezet ;)

Daarvoor moeten bij mij de grills en koplampen etc eruit gehaald worden :schater:

Bagger, dat word dus de randen lassen en afdraaien, eens zien of ik dat op een van mijn stagebedrijven kan gaan doen :Y

En anders over een tijdje kijken waar ik het kan laten doen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...