Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik vind 't aan de dure kant, meende dat ik toen een paar jaar terug iets van 200 moest neerleggen, voor een met dubbel stuk. Inclusief montage.

Heb eens nagevraagd aan een leerkracht en hij zei dat het nog wel meeviel aangezien de prijs zo hoog ligt door dat certificaat voor de keuring.

Ouders vinden het weer te duur natuurlijk. Ze vinden de auto te oud om er nog zoveel kosten aan te geven.

Typisch.

Moet wachten tot na de keuring en een goedkopere steken. Weet alleen niet zo direkt waar ik 1 kan bestellen en of dit wel een goede is. Iemand idee?

@GolfG60 is ook nog wel een nice geluid :puh:.

Bewerkt: door moechy
  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Verdomme, mijn auto was perfect op de uitstoot na. :duh: Nu heeft hij op een onverklaarbare reden teveel co uitstoot. Dit is echt een tegenvaller en vooral omdat er 3 monteurs een hele ochtend naar gezocht hebben.

Als mijn geluk meezit, wat wss niet is zoals gewoonlijk, dan is het een soort luchtweger (denk ik) van de vacuum die kapot is. En anders de zuigerveren want echt veel compressie heeft hij niet, hoewel hij wel het beste loopt van wat die ooit zal lopen.

Nou verdomme eerst een brommer met onverklaarbare uitvalverschijnselen (volgens ervaren monteurs) en nu dit. Het zit met echt niet mee. :7

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk

Nieuw motorblok in hangen, stond nog een gereviseerde 20VT op marktplaats. 0_0

Bewerkt: door Rullez
Geplaatst:

Hey,

Van Mythbuster kreeg ik de tip deze forum te bekijken. smile3.gif

Ik heb een Rover 75 2.0 V6. Hij heeft 110 kW (150 pk) Nice bakkie dus. Niet echt een racer maar een cruiser. Ideaal voor lange afstanden en lekker comfortabel. smile3.gifsmile3.gif Ik moet wel toegeven dat hij op de naam van m'n pa staat dus hij is niet van mij. Maar ik gebruik hem wel en ik rij bijna altijd als we met z'n allen weg zijn. Dus ik vindt wel dat ik het ook wel ''mijn'' auto mag noemen :) 9 van de 10 keer zit namelijk mijn benzine er ook in dus ja. Ik mag het :D

1266431653_5_CXKa.jpeg

1266431596_5_Vp2n.jpeg

1223280349_5_T9is.jpeg1223280372_5_yxN0.jpeg1223280363_5_FJgc.jpeg

ach wat hield / houd ik toch van deze bak... jammer dat Rover failliet is, want wat is dat toch een mooie auto ( net een Jaguar S-Type :puh: )

Jaguar-S-Type-15529_1130514045099.jpg

RightRear.jpg

Geplaatst:

Zijn normale prijzen hoor, kwaliteit kost nou eenmaal geld

Je uitlaat moet alleen wel TUV gekeurd zijn, en dat maakt het duur

Mijn einddemper is 300 euro (Ragazzon RVS, enkel ovaal standaard)

Mijn complete uitlaatlijn heeft mij zo'n 1000 euro gekost :bonk: (Vanaf spruitstuk tot aan einde volledig RVS)

Alleen is mijn einddemper wel legaal, maar de rest mag absoluut niet :bonk:

Racekat is volgens mij gewoon legaal zolang je aan de milieueisen voldoet, of heb je een lege kat eronder?

Enigste gezeik dat jij kan krijgen is over het aantal dB dat je uitlaat doorlaat.

Gewoon stuk RVS buis met 2 flensen (uitwisselbaar met de originele kat) :schater:

Kwa uitstoot en DB ga ik er dus overheen

Over die discussie van de uitlaat, of het wel of niet duur is, hou ik over op

Jullie zijn redelijk eigenwijs :schater:

TUV gekeurde RVS uitlaten zijn nou gewoon duur

Zijn normale prijzen hoor, kwaliteit kost nou eenmaal geld

Je uitlaat moet alleen wel TUV gekeurd zijn, en dat maakt het duur

Mijn einddemper is 300 euro (Ragazzon RVS, enkel ovaal standaard)

Mijn complete uitlaatlijn heeft mij zo'n 1000 euro gekost :bonk: (Vanaf spruitstuk tot aan einde volledig RVS)

Alleen is mijn einddemper wel legaal, maar de rest mag absoluut niet :bonk:

Racekat is volgens mij gewoon legaal zolang je aan de milieueisen voldoet, of heb je een lege kat eronder?

Enigste gezeik dat jij kan krijgen is over het aantal dB dat je uitlaat doorlaat.

Gewoon stuk RVS buis met 2 flensen (uitwisselbaar met de originele kat) :schater:

Kwa uitstoot en DB ga ik er dus overheen

Over die discussie van de uitlaat, of het wel of niet duur is, hou ik over op

Jullie zijn redelijk eigenwijs :schater:

TUV gekeurde RVS uitlaten zijn nou gewoon duur

Idd. Puur door die keuring.

Maar ach ik wacht gewoon tot na de keuring en hang er dan een andere demper onder.

Overigens heb ik deze sites gevonden. Iemand ervaring mee?

SKG

Cargoods

Sportuitlaatshop

Bewerkt: door moechy
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ondanks dat dit topic gigantisch dood is de afgelopen dagen, hierbij een foto van de velgen die af zijn :)

Toch behoorlijk wat werk geweest :schater:

IMAG0084.jpg

Geplaatst:

jammer dat de kleur een beetje mint groen lijkt... al zou het vast ( in het geheel, tegen het zwart) hetzelfde uitkomen als de andere (gif-)groene accenten die je Peugeot heeft... en als ik dan die oude foto's zie van de velgen,dan kan ik maar een ding zeggen:

wauw :puh:

Geplaatst:

Netjes gespoten die velgen. :Y Ik heb mijn eigen velgen ook gespoten en weet dat het best een klotewerk is. :puh:

Mijn eigen auto is btw vorige week gekeurd en wel thuisgekomen. :D Het bleek een slechte ECU (een kruiwagen bladeren op de ECU) te zijn icm met een regelunit van het Co uitstoot ofzo. Zoiets legde de oude rot van de garage het mij uit. :7

Geplaatst:

Thnx allemaal!! :tu:

jammer dat de kleur een beetje mint groen lijkt... al zou het vast ( in het geheel, tegen het zwart) hetzelfde uitkomen als de andere (gif-)groene accenten die je Peugeot heeft... en als ik dan die oude foto's zie van de velgen,dan kan ik maar een ding zeggen:

wauw :puh:

Dit is inderdaad precies dezelfde kleur als de veerpootbrug en remklauwen, is namelijk ook gedeeltelijk dezelfde spuitbus ;)

De foto is gemaakt met m'n telefoon in een donkere ruimte, vandaar dat de kleuren gaan vervagen

De velgen zijn vandaag weggebracht en worden zaterdag weer opgehaald, dan volgen ook de foto's als ze onder de auto zitten :D

@Moechy

De Peugeot gaat er waarschijnlijk uit, en heb ook al een kanshebber gevonden wat er voor terug komt

Maar dat komt denk ik pas in het voorjaar :)

Geplaatst:

Ziet er idd leuk uit, ben benieuwd hoe het eruit ziet na het monteren :Y

@Moechy

De Peugeot gaat er waarschijnlijk uit, en heb ook al een kanshebber gevonden wat er voor terug komt

Maar dat komt denk ik pas in het voorjaar :)

En, wat voor auto is de kanshebber? :puh:

Geplaatst:

Overigens doen men ruitenwissers het niet meer :7.

De ene kwam al geregeld los dus had dat opgelost met ijzerdraad. Maar nu men linkse ruitenwisser ook los is gekomen en deze blijft loskomen ook al doe ik hem vast met ijzerdraad vormt dit toch wel een probleem :7.

Het gaat btw over die stangen die loskomen van de ruitenwissers op de ruitenwissermotor.

En heb zo het gevoel dat ik niet enkel die stangen kan vervangen maar dat ik dan de hele habbekrats kan gaan vervangen en dat zal volgens mij een dure grap worden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...