Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

@ Rusty: zat ik toch niet zo heel ver weg met gif groen :) Ziet er geweldig uit in ieder geval! Hoop dat het net zo mooi staat op de auto! :)

@Moechy: Hmm, ja, da's kudt :/ Maar ik denk dat als je even zoekt, je die stangen wel van een sloopauto kan halen toch? Gok dat die stangen bij alle Fiat's van die tijd gewoon hetzelfde zijn.

Ik heb overigens EIN-DE-LIJK mistlampen gevonden op marktplaats. Degene waar ik ze vandaan haal zou ze morgen binnenkrijgen, en zei dat ik ze dan rond donderdag/vrijdag zou moeten ontvangen.. Gok eerder vrijdag-maandag-dinsdag, maar goed. Daar ben ik dus erg blij mee.

Ga van de week eens even kijken hoe ik die krengen ga vast zetten in m`n auto, of ik dan nog wat extra's nodig heb aan beugels en stekkertjes of zo... Moet wel lukken toch?

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Vorige week vrijdag mijn nieuwe zomerset op gehaald.

18Inch

8J

ET54

De velgen

dscn2862n.jpg

En zo zouden ze onder mijn auto kunnen staan

btqguff9s3jmaxlnr.jpg

Maar eerst krijg hij deze maand een nieuwe stabilisator stang en rubbers en ga ik 2/3cm zakken.

Geplaatst:

Ik vind het eerlijk gezegd iets te veel van het goeie die velgen maarja dat is een kwestie van smaak.

Geplaatst:

Ik laat ze eerst zo, staat het niet kan ik ze altijd nog laten poedercoaten. Eerst maar is adapters en rubber kopen.

Geplaatst:

De velgen zijn vandaag weggebracht en worden zaterdag weer opgehaald, dan volgen ook de foto's als ze onder de auto zitten :D

ben benieuwd :tu:

Geplaatst:

Ik laat ze eerst zo, staat het niet kan ik ze altijd nog laten poedercoaten. Eerst maar is adapters en rubber kopen.

Hoe ga je hem verlagen? Gewoon Schroefsetje zeker?

Geplaatst:

Zit er al onder, kan alleen door mijn stabilisator stang niet lager, denk dat ik nu 3/4Cm lager ben als een standaard wagen. Over 2 weken beginnen aan de stabilisator stang die onder mijn andrijfas doorloopt inplaats van er overheen. Dan kan hij nog met gemaakt 3CM zakken, en op de Range Rover velgen komen plattere banden kan ik nog lager. :)

Geplaatst:

Zit er al onder, kan alleen door mijn stabilisator stang niet lager, denk dat ik nu 3/4Cm lager ben als een standaard wagen. Over 2 weken beginnen aan de stabilisator stang die onder mijn andrijfas doorloopt inplaats van er overheen. Dan kan hij nog met gemaakt 3CM zakken, en op de Range Rover velgen komen plattere banden kan ik nog lager. :)

Je verkloot je hele ophanging als je alleen maar verlagingsveren gebruikt.

Aangezien je wielstand helemaal anders komt te staan.

Daarom moet je soms ook je stabilisatorstang verlengen of verkorten.

Geplaatst:

Stabilisator stang is gewoon een grootte blunder van VW, alleen de Golfjes 4 met een V6 erin hebben de juiste stabilisator stang om max plat te gaan, dus heeft niet echt iets met verlengen of verkorten te maken, Kom er gewoon op neer dat als ik lager als mijn huidige stance ga dat mijn stabi op mijn aandrijf as legt. ;)

Geplaatst:

Stabilisator stang is gewoon een grootte blunder van VW, alleen de Golfjes 4 met een V6 erin hebben de juiste stabilisator stang om max plat te gaan, dus heeft niet echt iets met verlengen of verkorten te maken, Kom er gewoon op neer dat als ik lager als mijn huidige stance ga dat mijn stabi op mijn aandrijf as legt. ;)

Ik verweet je niks hoor :puh:.

Ik zei het gewoon maar.

Geplaatst:

Ik verweet je niks hoor :puh:.

Ik zei het gewoon maar.

En ik ben niet boos hoor :puh:

Geplaatst:

Das het makkelijke van mijn Peugeot, voorkant kan zonder aanpassingen 11 cm zakken :schater:

Ik heb de mijne nu 6,5 cm laten zakken

Alleen is de torsieas wel klote

Kwam nog een collega naar me toe vandaag

*Zo zeg, wat staat jou auto laag, je raakt de stoep bijna met de voorbumper

Huh, normaal gesproken niet hoor

Wat bleek nou, er zat een inie minnie kuiltje in de parkeerplaats, en met 6,5 cm verlaging krijg je dan meteen dit:

IMAG0086.jpg

1 cm speling! _O_

Geplaatst: (bewerkt)

@Rusty: Geloof dat die van mij ook zonder aanpassingen 10 cm omlaag kan, aangezien m`n schroefset zelf al zo laag kan, en dit is niet eens de laagste schroefset.

Denk dat die van mij binnenkort ook maar eens lager mot van voren :clown: ... Kan qua subframe nog met gemak 4 cm omlaag of zo voordat ie over hobbels de grond gaat raken :eten: ... Zit alleen van achter met een probleem: Als ik over een drempel ga als er iemand achterin zit, raken m`n banden denk ik m`n wielkassen of zo... Heb er nog nooit schade aan gezien. En als het m`n banden niet zijn, dan schuift er wat over de grond of zo, kan me niet voorstellen dat erbij mij een stabilisator zit die m`n achteras kan raken of wat dan ook, dus vraag me een beetje af wat het is. Wilde eigenlijk volgend jaar spoorverbreders van 2cm aan de achterkant(Aangezien m`n achteras 4cm smaller is dan voor).

Misschien dat hij alleen m`n wielkas maar raakt omdat m`n auto van achteren nog steeds op verlagingsveren(=minder stijf) staat ipv schroefset, dus moet nog steeds een keer weer alles omzetten, maar goed, dat doe ik wel als ie weer door de APK heen is in februari.

Hoop dat ik morgen die mistlampen binnenkrijg, kan ik weer wat leuks doen tenminste!

Iemand enig idee hoe ze normaal gesproken mistlampen doen als het een optie is? Ik bedoel, krijgen meestal gewoon alle auto's bedrading + beugels ondanks dat ze in het optiepakket/bij uiteindelijke aflevering geen mistlampen krijgen? Of hebben automerken vaak een hele speciale kabelboom met een extra vertakking én speciale bevestigingsbeugels die alleen op de auto's gezet worden die mistlampen krijgen?

Ik kan ze namelijk volgens mij niet in dat stuk plastic onder m`n bumper vastmaken, en ik weet eigenlijk niet of er beugels achter zitten, en bekabeling heb ik ook nog niet gevonden...

Bewerkt: door Mythbuster

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...