Zombiespeed Geplaatst: 30 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 30 oktober 2011 @Rustly Hij zag er op de 1e fotos wat minder eruit, maar die 2e foto Zou zelf ook wel zoon wagen hebben, jammer genoeg ben ik pas 13 en tegen de tijd dat ik 18 ben zijn er alleen nog maar Priussen Reageren
flippie13 Geplaatst: 30 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 30 oktober 2011 Is dat quickshift niet dat 'TSSSS' geluid dat je hoort wanneer je schakelt? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 31 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2011 (bewerkt) Is dat quickshift niet dat 'TSSSS' geluid dat je hoort wanneer je schakelt? Nee, een quickshift zorgt ervoor dat je een korte beweging hoeft te maken voor een auto in een versnelling te zetten, ook bekend als short shift. Dat TSS geluid komt van een afblaasventiel, welke ertussen zitten vanwege een turbo of soms supercharger. Enne Rusty, is erg netjes eruit gekomen, staat hem goed Bewerkt: 31 oktober 2011 door GolfG60 Reageren
Mythbuster Geplaatst: 31 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2011 (bewerkt) @Mythbuster Dit zijn de originele 15 inch GTI velgen he, en ik had de winterbanden ook al liggen Dus dan is het zonde om er nieuwe velgen en banden voor te kopen, buiten dat de winterbanden voor deze velgen nu al 90 euro per stuk zijn Is ook, dat is het geld ook niet waard... Maar het zou wel mooier zijn als het bij toeval zo was @RustyRustler89,echt een lekkere wagen.Gewoon super. Heb nog even een vraagje over je aanpassingen , wat houdt ' quickshift ' precies in? Is quickshift niet gewoon een kortere versnellingspook(aka short-shift)? Enne, @ Zombiespeed: Heus niet. Als je ziet dat er nu nog auto's van 1960 rondrijden dan rijden er over 5 jaar echt nog wel normale goede 'echte' auto's rond hoor. Als ik ooit de kans krijg om die Prius te boycotten dan zou ik dat héél graag doen. Wat een lelijke klere-auto is dat toch Dat gedrocht valt in mijn ogen toch echt in de catagorie Fiat Multipla... Bewerkt: 31 oktober 2011 door Mythbuster Reageren
-TonyStark- Geplaatst: 31 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2011 En wat is het verschil tussen een quickshift en een gewone shifter ? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 31 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2011 En wat is het verschil tussen een quickshift en een gewone shifter ? Dat staat beschreven een berichtje boven die van Mythbuster. Reageren
-TonyStark- Geplaatst: 31 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2011 En wat is het verschil tussen een quickshift en een gewone shifter ? Dat staat beschreven een berichtje boven die van Mythbuster. En met korte beweging bedoel je dat je alleen vooruit voor een versnelling omhoog en achteruit voor een versnelling omlaag moet doen, of hoe zit het ? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 31 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2011 (bewerkt) En wat is het verschil tussen een quickshift en een gewone shifter ? Dat staat beschreven een berichtje boven die van Mythbuster. En met korte beweging bedoel je dat je alleen vooruit voor een versnelling omhoog en achteruit voor een versnelling omlaag moet doen, of hoe zit het ? Nee, het zorgt ervoor dat je nog steeds je 5 of 6 versnellingen houd, maar je hoeft hem minder ver te duwen voor hem in een versnelling te zetten. Dit dus: Bewerkt: 31 oktober 2011 door GolfG60 Reageren
-TonyStark- Geplaatst: 31 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2011 En wat is het verschil tussen een quickshift en een gewone shifter ? Dat staat beschreven een berichtje boven die van Mythbuster. En met korte beweging bedoel je dat je alleen vooruit voor een versnelling omhoog en achteruit voor een versnelling omlaag moet doen, of hoe zit het ? Nee, het zorgt ervoor dat je nog steeds je 5 of 6 versnellingen houd, maar je hoeft hem minder ver te duwen voor hem in een versnelling te zetten. Dit dus: Bedankt, om sneller te kunnen schakelen eigenlijk? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 31 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2011 Bedankt, om sneller te kunnen schakelen eigenlijk? Jep, dat is de bedoeling Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 31 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2011 Whaha, heel verhaal over die Quickshifter Is inderdaad om de schakelweg te verkorten (halve slag) en sneller te schakelen Bij mij zijn ook nog een de schakelstangen anders gezet waardoor je helemaal snel kan schakelen @Flippie, dat geluid is het geluid van een B|low-Off/Dump valve, die dingen zijn om je turbo druk weg te blazen, zodat je fatsoenlijk kan schakelen Op mijn volgende auto komt ook zo'n ding (hint hint) Iedereen bedankt voor de reakties Reageren
flippie13 Geplaatst: 31 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2011 Whaha, heel verhaal over die Quickshifter Is inderdaad om de schakelweg te verkorten (halve slag) en sneller te schakelen Bij mij zijn ook nog een de schakelstangen anders gezet waardoor je helemaal snel kan schakelen @Flippie, dat geluid is het geluid van een B|low-Off/Dump valve, die dingen zijn om je turbo druk weg te blazen, zodat je fatsoenlijk kan schakelen Op mijn volgende auto komt ook zo'n ding (hint hint) Iedereen bedankt voor de reakties Jaa iemand die ik half half ken heeft dat ook in zijn auto gebouwt. Kost 200 euro ofzo en echt veel prestatiewinst geeft het niet toch Reageren
GolfG60 Geplaatst: 31 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2011 Whaha, heel verhaal over die Quickshifter Is inderdaad om de schakelweg te verkorten (halve slag) en sneller te schakelen Bij mij zijn ook nog een de schakelstangen anders gezet waardoor je helemaal snel kan schakelen @Flippie, dat geluid is het geluid van een B|low-Off/Dump valve, die dingen zijn om je turbo druk weg te blazen, zodat je fatsoenlijk kan schakelen Op mijn volgende auto komt ook zo'n ding (hint hint) Iedereen bedankt voor de reakties Dat dacht ik al, dat je een turbo wagen gaat halen Ook nog voorkeuren qua aandrijving? Jaa iemand die ik half half ken heeft dat ook in zijn auto gebouwt. Kost 200 euro ofzo en echt veel prestatiewinst geeft het niet toch Die dingen geven geen vermogenswinst, is om je turbo te beschermen tegen lucht dat naar buiten gaat via de turbo zelf. Bij benzine heb je een gasklep, en als je turbo staat te blazen en je sluit je gasklep(dus gas los) heb je veel te veel lucht in je inlaat. Een blow off valve opent dan en laat de overtollige lucht eruit en geeft dat fluitje af. Zonder blowoff valve moet de lucht toch weg en zoekt de makkelijke kant en dat is de turbo zelf want de rest is dicht, en zo krijgt je compressor wiel speling en speling op een as dat 100.000rpm zeker draait is fataal en sloopt je turbo. Reageren
-TonyStark- Geplaatst: 31 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2011 (bewerkt) Whaha, heel verhaal over die Quickshifter Is inderdaad om de schakelweg te verkorten (halve slag) en sneller te schakelen Bij mij zijn ook nog een de schakelstangen anders gezet waardoor je helemaal snel kan schakelen @Flippie, dat geluid is het geluid van een B|low-Off/Dump valve, die dingen zijn om je turbo druk weg te blazen, zodat je fatsoenlijk kan schakelen Op mijn volgende auto komt ook zo'n ding (hint hint) Iedereen bedankt voor de reakties Dat dacht ik al, dat je een turbo wagen gaat halen Ook nog voorkeuren qua aandrijving? Jaa iemand die ik half half ken heeft dat ook in zijn auto gebouwt. Kost 200 euro ofzo en echt veel prestatiewinst geeft het niet toch Die dingen geven geen vermogenswinst, is om je turbo te beschermen tegen lucht dat naar buiten gaat via de turbo zelf. Bij benzine heb je een gasklep, en als je turbo staat te blazen en je sluit je gasklep(dus gas los) heb je veel te veel lucht in je inlaat. Een blow off valve opent dan en laat de overtollige lucht eruit en geeft dat fluitje af. Zonder blowoff valve moet de lucht toch weg en zoekt de makkelijke kant en dat is de turbo zelf want de rest is dicht, en zo krijgt je compressor wiel speling en speling op een as dat 100.000rpm zeker draait is fataal en sloopt je turbo. Heeft een simpele turbo dieselmotor in een personenwagen ook zo een blowoff valve ? Bewerkt: 1 november 2011 door -TonyStark- Reageren
GolfG60 Geplaatst: 1 november 2011 Rapport Geplaatst: 1 november 2011 Heeft een simpele dieselmotor in een personenwagen ook zo een blowoff valve ? Nee, want een diesel wordt het toerental geregeld door de computer, namelijk door de verstuivers meer of minder in te laten spuiten. Daardoor heeft een diesel geen gasklep en heeft ie dus geen blowoff valve(afkorting bov) nodig, je kan het er wel opbouwen maar het is nutteloos. Daarnaast hebben vaak fabrieks motoren geen bov nodig, vanwege een lage druk dat niet schadelijk is. Of zoals Nissan heeft iets verzonnen waardoor je ook geen bov nodig hebt, maar wat ze exact hebben weet ik niet. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.