Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hier in de buurt rijdt een Nissan Skyline R34 rond, en het gelijk van die bov is echt geweldig. Jammer dat ik zelf geen turboauto heb. :puh:

Btw ik heb vandaag mijn heldere mistlampen binnen gekregen, en ik vind ze echt vet staan. :D

\

Hij is niet schoon en dat is wel een beetje te zien :$

64jdyg.jpg

2d7vekl.jpg

De auto is nu bijna af, er komen alleen nog GTI wielkastranden op en 2setjes xenon (Bi xenon idee) en dan vind ik het wel best. ^_^

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Heeft een simpele dieselmotor in een personenwagen ook zo een blowoff valve ?

Nee, want een diesel wordt het toerental geregeld door de computer, namelijk door de verstuivers meer of minder in te laten spuiten.

Daardoor heeft een diesel geen gasklep en heeft ie dus geen blowoff valve(afkorting bov) nodig, je kan het er wel opbouwen maar het is nutteloos.

Daarnaast hebben vaak fabrieks motoren geen bov nodig, vanwege een lage druk dat niet schadelijk is.

Of zoals Nissan heeft iets verzonnen waardoor je ook geen bov nodig hebt, maar wat ze exact hebben weet ik niet.

Pardon, huidige turbo motoren hebben wel degelijk een blow off, ook de diesels

Enkel zitten deze verwerkt in een gesloten systeem waardoor je het geluid niet hoort ;)

Ik zit zelf op het moment te denken aan een Subaru Impreza WRX overigens :D

Geplaatst:

Pardon, huidige turbo motoren hebben wel degelijk een blow off, ook de diesels

Enkel zitten deze verwerkt in een gesloten systeem waardoor je het geluid niet hoort ;)

Mag je me vertellen welke diesel een bov heeft fabrieks af, want mij is geleerd en heb zelf ook vaker aan diesel gewerkt dat ze geen bov hebben.

Functie van een afblaasventiel is lucht vrij te laten die opgesloten zit in de inlaat, maar bij een diesel gaat dat niet omdat ze geen gasklep hebben en dus een directe verbinding met de buitenlucht. ;)

Dat zou echt iets van de laatste paar jaren moeten zijn dat ze het ineens hebben :puh:

Maar een Subaru is erg lekker, welk model heb je in gedachte? :puh:

Oeh oeh oeh! 1995 model please? :D

En @Nick: Zien er best nice uit man! Vind alleen die booskijker niet zo mooi maar goed :puh:

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

@ Mythbuster/GolfG60, ik ga sowieso niet voor het 95 model (de MY95)

Ik zit te twijfelen tussen een Subaru Impreza GT Turbo van bj 2000

3545797_1.jpg

Of de Impreza WRX van bj 2001 (Bug eye Impreza is dat)

IMG_9153.JPG

Ik vind het MY00 model aan de buitenkant het mooiste/stoerste eruit zien

Daar in tegen ziet het MY01 model aan de binnenkant er véél mooier uit :)

Daarbij komt kijken dat ik een MY00 model alleen wil met Airbags, ABS en Airco, in het blauw, dus dat is een moeilijke zoektocht :puh:

Het MY01 model heeft vrijwel altijd deze dingen standaard, maar ook deze wil in het blauw, en met hoge spoiler :D

MY00 - BJ 2000

MY01 - BJ 2001

Ik moet alleen even kijken of het lukt, vanaf December ga ik als het goed is minder kilometers rijden :)

Als dit daadwerkelijk geval is komt er na de winter (voorjaar) een andere auto

@GolfG60

Zoals ik al zei, de huidige diesels, denk daarbij aan bj 2008 tot heden ;)

Geplaatst:

En @Nick: Zien er best nice uit man! Vind alleen die booskijker niet zo mooi maar goed :puh:

Dankje, maar ik kon kiezen om deze grill opnieuw te spuiten of de originele. En dan zie ik toch liever deze grill erop. Anders is het ook zo gewoontjes. :puh:

*Plaatje*

*Plaatje*

Daarbij komt kijken dat ik een MY00 model alleen wil met Airbags, ABS en Airco, in het blauw, dus dat is een moeilijke zoektocht :puh:

Het MY01 model heeft vrijwel altijd deze dingen standaard, maar ook deze wil in het blauw, en met hoge spoiler :D

MY00 - BJ 2000

MY01 - BJ 2001

Ik moet alleen even kijken of het lukt, vanaf December ga ik als het goed is minder kilometers rijden :)

@GolfG60

Je hebt gelijk zie ik, ze gebruiken tegenwoordig een smoorklep om bepaalde milieu eisen te voldoen en hem sneller af te laten slaan.

Enigste goede is het afslaan, zo kun je diesels die op hol slaan ook smoren zodat ze zichzelf niet opblazen.

Verders over Subaru's, ikzelf vind de bug eyes het vetste samen met de 2007 model :Y

De eerdere model <2000 vind ik de achterkant niet zo heel spectaculair, maarja, dat is mijn smaak :puh:

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

*Plaatje*

*Plaatje*

MY00 - BJ 2000

MY01 - BJ 2001

@GolfG60

Just saying, het model 1995 dat ik krijg op Google Afbeeldingen is (vrijwel) hetzelfde als die van GT Turbo van 2000 :puh:

Vind dat toch wel de mooiste Impreza, die bug eye vind ik juist verschrikkelijk, en bijna alles wat erna kwam ook :/

Geplaatst:
Just saying, het model 1995 dat ik krijg op Google Afbeeldingen is (vrijwel) hetzelfde als die van GT Turbo van 2000 :puh:

Vind dat toch wel de mooiste Impreza, die bug eye vind ik juist verschrikkelijk, en bijna alles wat erna kwam ook :/

Als je het 1995 model vergelijkt met het 2000 model zie je wel verschillen, vooral aan de voorkant

Ook heeft het 1995 model 211 pk, en het 2000 model 218 pk, dus andere technieken in de motor weer

Ik zelf vind vrijwel alle Impreza modellen mooi, mooiste blijft het 2004/2005 model, maar dat is ieder zijn smaak

Gezien de hoeveelheid extra's die je bij de MY01 krijgt, denk ik dat ik daar voor ga, want ik heb graag Airbags en ABS etc etc :D

Geplaatst:

Hier in de buurt rijd een subaru impreza wrx sti rally rond met rolkooi en sportstoelen en al. Is echt een heel mooi ding en geluid! ^_^

Geplaatst:

Hier in de buurt rijd een subaru impreza wrx sti rally rond met rolkooi en sportstoelen en al. Is echt een heel mooi ding en geluid! ^_^

Idd lekker geluid, hier staat ook een Impreza 2.0 Turbo, enkel heeft er iets in zijn achterkant geparkeerd en een smerige schade achtergelaten.

Op verzoek van Mythbuster post ik wat pics van mijn 85'er Pontiac Fiero GT. Afgelopen zomer aangeschaft omdat ik er spontaan verliefd op was geworden. Met wat fantasie voel ik me net Sonny Crockett uit Miami Vice, haha. Van kinds af aan heb ik ooit een sportieve auto willen rijden en van de zomer dacht ik: ik doe het gewoon!

Ondanks dat ie wat elektrische lekproblemen kende (die nu overigens plots weer de kop opsteken; vanmiddag weer eens naar kijken), een lekkend dakraampje heeft en nog wat kleinigheden verholpen moeten worden, rijdt ie echt supergaaf.

Vooral het feit dat de motor achter je ligt is goed voelbaar, met name in de bochtjes.

post-79263-132048559129.jpg

post-79263-13204856605.jpg

Bewerkt: door Toeterneus
Geplaatst:

Ik zou graag als m'n eerste wagen 'n

Mercedes C220 Station Zwart

2008-mercedes-benz-c320-cdi-estate-carlsson.jpg

En als ik wat ouder ben een Mercedes GLK

Mercedes_GLK_SEMA_4.jpg

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...