RustyRustler89 Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Ah zo jah Ik heb geen metalen delen zitten daar, is bij mijn auto allemaal plastic, wat zo dicht op het asfalt hangt Reageren
moechy Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Heb ik allemaal geen last mee . Heeft toch wel zo zijn voordelen een standaard auto zonder Aluminium velgen . Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Heb ik allemaal geen last mee . Heeft toch wel zo zijn voordelen een standaard auto zonder Aluminium velgen . Heeft niets te maken met Alu velgen Heeft te maken met de schroefsets die wij onder de auto hebben zitten Bij mij staat alleen de auto in de winter 0.5/1 cm lager, dan in de zomer, maar dat is omdat mijn zomerbanden net een tikkie groter zijn Reageren
moechy Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Heb ik allemaal geen last mee . Heeft toch wel zo zijn voordelen een standaard auto zonder Aluminium velgen . Heeft niets te maken met Alu velgen Heeft te maken met de schroefsets die wij onder de auto hebben zitten Bij mij staat alleen de auto in de winter 0.5/1 cm lager, dan in de zomer, maar dat is omdat mijn zomerbanden net een tikkie groter zijn Verneukt je hele wegligging als je je Stuurstangen en stabilisatorstang etc niet veranderd toch? Aangezien je dan je schuurstraal beïnvloed. Dit probleem heb je ook met van die adapters. Gevolg is dat je banden dan teveel zo \-/ of zo /-\ staan. (overdreven voorbeeld) Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Haha, welnee joh! Auto wordt, bij mij tenminste, weer uitgelijnd bij het monteren Hierdoor zijn m'n banden gewoon weer recht gezet Enne, verneuken van de wegligging, met een schroefset maak je JUIST je wegligging vele malen beter Dit is omdat je auto niet meer gaat overhangen in bochten, maar keurig alle bandjes tegen het asfalt aan blijft drukken Denk dat mijn volgende auto wel weer een schroefset krijgt, rijdt beter en oogt ook nog eens veel beter Reageren
flippie13 Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Mijn vader heeft sporteditie (of hoe ze het noemen) van de saab 95, wilt die de racebanden er niet op. Staat 100x chiller vind ik, want dan is die saab echt geil. Wacht maar tot ik me rijbewijs heb en die auto overneem ooohhh oohh ohhh Reageren
commando Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Mijn vader heeft sporteditie (of hoe ze het noemen) van de saab 95, wilt die de racebanden er niet op. Staat 100x chiller vind ik, want dan is die saab echt geil. Wacht maar tot ik me rijbewijs heb en die auto overneem ooohhh oohh ohhh World Domination? Reageren
flippie13 Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Mijn vader heeft sporteditie (of hoe ze het noemen) van de saab 95, wilt die de racebanden er niet op. Staat 100x chiller vind ik, want dan is die saab echt geil. Wacht maar tot ik me rijbewijs heb en die auto overneem ooohhh oohh ohhh World Domination? Ook Reageren
GolfG60 Geplaatst: 6 november 2011 Rapport Geplaatst: 6 november 2011 Verneukt je hele wegligging als je je Stuurstangen en stabilisatorstang etc niet veranderd toch? Aangezien je dan je schuurstraal beïnvloed. Dit probleem heb je ook met van die adapters. Gevolg is dat je banden dan teveel zo \-/ of zo /-\ staan. (overdreven voorbeeld) Stabilisator stang sowieso niet, en er valt immers niks af te stellen en verandert niks aan je wielafstelling. Stuurstangen dan weer wel, maar zoals Rusty zegt, als je een schroefset of een stuurkogel vervangt moet je hem eigenlijk laten uitlijnen. Zelfs bij het verder verlagen nadat je hem uitgelijnd hebt is het beter dat je hem laat uitlijnen. Reageren
Toeterneus Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 Wauw wat een bak man! Vind 'm echt heel mooi! 'T lijkt in die eerste foto alsof hij heel veel last heeft van kleurverschil en erg dof is, maar in de 2e foto('s? ): Echt super! Heb Fierro's altijd al vet gevonden(al vind ik de achterkant nog steeds een beetje maf, zo schuin), je ziet ze hier alleen niet zo veel. Is ie duur in onderhoud trouwens? Thanks! Het lijkt op die foto van niet, maar hij zit echt nog goed in de lak hoor. Enkele schampplekjes en breuklijntjes in de plastic panelen, maar verder puik. Zie foto onderaan. De achterkant van de notchback (die ik dus heb) vind ik persoonlijk unieker en meer de sfeer van de jaren 80 ademen dan de achterkant van de fastback, die toch wat meer standaard sportwagen is, ook wel cool, maar niet mijn smaak. Dan krijg je zoiets: Onderhoud is nog niet zo veel geweest, maar ik heb hem dan ook pas kort. Tot nu toe heb ik nieuwe koplampmotoren er in gezet (50,-) en een nieuwe accu. Ik heb overigens eergisteren mijn dakraampje weer lekvrij gemaakt en definitief alle lekstroom verbannen (door de toch al defecte cruise control af te koppelen). In de planning voor komende week zit het vervangen van motor- en versnellingsbakolie en alle filters en dan is ie wel winterklaar. Ik moet in de toekomst nog wel een aantal dingen er aan vervangen en repareren (waaronder bekleding van het dakje, rotwerkje). De aanschaf was 2250,-, maar bij een Fiero weet je dat er nog wel wat geld in gestoken moet worden wil je hem opknappen en rijdende houden. Er staan op internet veel te koop, maar je weet niet wat de onderhoudsstaat er van is. Er staan afgetrapte van 1000 euro maar ook goed onderhouden van 2 a 3000,- tussen. De juweeltjes gaan voor zo'n 5000,- weg, maar dan heb je wel een compleet gerestaureerde auto: zgan! Reageren
moechy Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 Verneukt je hele wegligging als je je Stuurstangen en stabilisatorstang etc niet veranderd toch? Aangezien je dan je schuurstraal beïnvloed. Dit probleem heb je ook met van die adapters. Gevolg is dat je banden dan teveel zo \-/ of zo /-\ staan. (overdreven voorbeeld) Stabilisator stang sowieso niet, en er valt immers niks af te stellen en verandert niks aan je wielafstelling. Stuurstangen dan weer wel, maar zoals Rusty zegt, als je een schroefset of een stuurkogel vervangt moet je hem eigenlijk laten uitlijnen. Zelfs bij het verder verlagen nadat je hem uitgelijnd hebt is het beter dat je hem laat uitlijnen. Ik bedoelde de spoorstangen. Zeker als je een stangenophanging hebt vormt dit een probleem als je daar een schroefset onder zet. Je kan niet altyd uitlijnen bij een schroefset. Als je spoorstangen en dergelijke geen problemen vormen kan dit wel. Bij sommige auto's moet je echter langere/kortere stangen hebben. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 Thanks! Het lijkt op die foto van niet, maar hij zit echt nog goed in de lak hoor. Enkele schampplekjes en breuklijntjes in de plastic panelen, maar verder puik. Zie foto onderaan. De achterkant van de notchback (die ik dus heb) vind ik persoonlijk unieker en meer de sfeer van de jaren 80 ademen dan de achterkant van de fastback, die toch wat meer standaard sportwagen is, ook wel cool, maar niet mijn smaak. Dan krijg je zoiets: Onderhoud is nog niet zo veel geweest, maar ik heb hem dan ook pas kort. Tot nu toe heb ik nieuwe koplampmotoren er in gezet (50,-) en een nieuwe accu. Ik heb overigens eergisteren mijn dakraampje weer lekvrij gemaakt en definitief alle lekstroom verbannen (door de toch al defecte cruise control af te koppelen). In de planning voor komende week zit het vervangen van motor- en versnellingsbakolie en alle filters en dan is ie wel winterklaar. Ik moet in de toekomst nog wel een aantal dingen er aan vervangen en repareren (waaronder bekleding van het dakje, rotwerkje). De aanschaf was 2250,-, maar bij een Fiero weet je dat er nog wel wat geld in gestoken moet worden wil je hem opknappen en rijdende houden. Er staan op internet veel te koop, maar je weet niet wat de onderhoudsstaat er van is. Er staan afgetrapte van 1000 euro maar ook goed onderhouden van 2 a 3000,- tussen. De juweeltjes gaan voor zo'n 5000,- weg, maar dan heb je wel een compleet gerestaureerde auto: zgan! Da's inderdaad niet zo heel duur voor `n toch best coole sportwagen. 'T zou voor mij wel een beetje te duur zijn geweest als eerste auto, maar ik heb mijn auto ooit voor 350 helemaal standaard gekocht dus vergeleken met m`n Ibiza is alles 'duur'... (Moet wel zeggen dat ik er tot nu toe ook al veel te veel geld in heb gestoken, terwijl ie het eigenlijk allang niet meer waard is). Zo`n notchback zoals jij hebt is zeker een wat zeldzamer type auto inderdaad, zijn weinig sportwagens die zo`n soort achterkant hebben, terwijl de Fastback(wist niet eens dat Fiero's ook een fastback versie hadden) inderdaad nogal standaard is. Vind het in ieder geval echt een mooie bak! Reageren
Toeterneus Geplaatst: 7 november 2011 Rapport Geplaatst: 7 november 2011 Da's inderdaad niet zo heel duur voor `n toch best coole sportwagen. 'T zou voor mij wel een beetje te duur zijn geweest als eerste auto, maar ik heb mijn auto ooit voor 350 helemaal standaard gekocht dus vergeleken met m`n Ibiza is alles 'duur'... (Moet wel zeggen dat ik er tot nu toe ook al veel te veel geld in heb gestoken, terwijl ie het eigenlijk allang niet meer waard is). Zo`n notchback zoals jij hebt is zeker een wat zeldzamer type auto inderdaad, zijn weinig sportwagens die zo`n soort achterkant hebben, terwijl de Fastback(wist niet eens dat Fiero's ook een fastback versie hadden) inderdaad nogal standaard is. Vind het in ieder geval echt een mooie bak! Zou hem inderdaad niet aanraden als eerste auto. Dan kun je beter iets Europees van voor 1987 kopen, die wegenbelasting die je dan uitspaart kun je dan weer aan onderdelen besteden. Naast deze auto hebben we ook nog een degelijke Cordoba, mijn zoontje van een paar weken oud moet ook ergens in vervoerd kunnen worden toch? Reageren
Mythbuster Geplaatst: 9 november 2011 Rapport Geplaatst: 9 november 2011 Da's inderdaad niet zo heel duur voor `n toch best coole sportwagen. 'T zou voor mij wel een beetje te duur zijn geweest als eerste auto, maar ik heb mijn auto ooit voor 350 helemaal standaard gekocht dus vergeleken met m`n Ibiza is alles 'duur'... (Moet wel zeggen dat ik er tot nu toe ook al veel te veel geld in heb gestoken, terwijl ie het eigenlijk allang niet meer waard is). Zo`n notchback zoals jij hebt is zeker een wat zeldzamer type auto inderdaad, zijn weinig sportwagens die zo`n soort achterkant hebben, terwijl de Fastback(wist niet eens dat Fiero's ook een fastback versie hadden) inderdaad nogal standaard is. Vind het in ieder geval echt een mooie bak! Zou hem inderdaad niet aanraden als eerste auto. Dan kun je beter iets Europees van voor 1987 kopen, die wegenbelasting die je dan uitspaart kun je dan weer aan onderdelen besteden. Naast deze auto hebben we ook nog een degelijke Cordoba, mijn zoontje van een paar weken oud moet ook ergens in vervoerd kunnen worden toch? Gefeliciteerd nog met je zoontje dan! Maar Cordoba's liggen wel in mijn straatje ja! Van welk jaar? Zo een met dezelfde neus als mijn Ibiza? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 9 november 2011 Rapport Geplaatst: 9 november 2011 Zo'n Fiero, dat is toch gewoon een Amerikaanse Toyota MR2? Want ik weet wel dat die dezelfde layout hebben(MR), zelfde wielbasis en spoorbreedte, en eigenlijk veel op elkaar lijken. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.