Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Recommended Posts

Geplaatst:

Zo'n Fiero, dat is toch gewoon een Amerikaanse Toyota MR2? Want ik weet wel dat die dezelfde layout hebben(MR), zelfde wielbasis en spoorbreedte, en eigenlijk veel op elkaar lijken.

Zeg, ga eens effe je mond spoelen ja ;)

Draai het even om: De MR2 is een Japanse Fiero.

Pontiac heeft een dergelijke auto als eerste in 1984 op de markt gebracht. Daarna doken er ook varianten op uit Azië (o.a. CRX, MR2), waarna Pontiac de concurrentiestrijd verloor en in 1988 de productie staakte.

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Gefeliciteerd nog met je zoontje dan! :puh: Maar Cordoba's liggen wel in mijn straatje ja! Van welk jaar? Zo een met dezelfde neus als mijn Ibiza?

Bedankt! We hebben eentje uit 2003, dus met de nieuwere neus. Prima karretje. Lekker licht sturen nadat je een week in de Fiero hebt gereden. Je beweegt je vingers een keer en je bent de bocht al om...

Geplaatst:

Zo'n Fiero, dat is toch gewoon een Amerikaanse Toyota MR2? Want ik weet wel dat die dezelfde layout hebben(MR), zelfde wielbasis en spoorbreedte, en eigenlijk veel op elkaar lijken.

Zeg, ga eens effe je mond spoelen ja ;)

Draai het even om: De MR2 is een Japanse Fiero.

Pontiac heeft een dergelijke auto als eerste in 1984 op de markt gebracht. Daarna doken er ook varianten op uit Azië (o.a. CRX, MR2), waarna Pontiac de concurrentiestrijd verloor en in 1988 de productie staakte.

Ik las laterna idd dat de Fiero eerder was(dacht andersom) ;)

Maar een CRX valt niet onder dezelfde categorie als een Fiero/MR2, alleen al door de aandrijflijn(FF vs MR).

Hij valt meer onder de Scirocco klasse, en dus onder een combinatie van hatchback en coupe.

Geplaatst:

Zo'n Fiero, dat is toch gewoon een Amerikaanse Toyota MR2? Want ik weet wel dat die dezelfde layout hebben(MR), zelfde wielbasis en spoorbreedte, en eigenlijk veel op elkaar lijken.

Zeg, ga eens effe je mond spoelen ja ;)

Draai het even om: De MR2 is een Japanse Fiero.

Pontiac heeft een dergelijke auto als eerste in 1984 op de markt gebracht. Daarna doken er ook varianten op uit Azië (o.a. CRX, MR2), waarna Pontiac de concurrentiestrijd verloor en in 1988 de productie staakte.

Ik las laterna idd dat de Fiero eerder was(dacht andersom) ;)

Maar een CRX valt niet onder dezelfde categorie als een Fiero/MR2, alleen al door de aandrijflijn(FF vs MR).

Hij valt meer onder de Scirocco klasse, en dus onder een combinatie van hatchback en coupe.

Nou ja, in ieder geval gingen meerdere fabrikanten sportieve tweezitters produceren voor een jonger publiek.

Geplaatst:

Zo'n Fiero, dat is toch gewoon een Amerikaanse Toyota MR2? Want ik weet wel dat die dezelfde layout hebben(MR), zelfde wielbasis en spoorbreedte, en eigenlijk veel op elkaar lijken.

Zeg, ga eens effe je mond spoelen ja ;)

Draai het even om: De MR2 is een Japanse Fiero.

Pontiac heeft een dergelijke auto als eerste in 1984 op de markt gebracht. Daarna doken er ook varianten op uit Azië (o.a. CRX, MR2), waarna Pontiac de concurrentiestrijd verloor en in 1988 de productie staakte.

Ik las laterna idd dat de Fiero eerder was(dacht andersom) ;)

Maar een CRX valt niet onder dezelfde categorie als een Fiero/MR2, alleen al door de aandrijflijn(FF vs MR).

Hij valt meer onder de Scirocco klasse, en dus onder een combinatie van hatchback en coupe.

Nou ja, in ieder geval gingen meerdere fabrikanten sportieve tweezitters produceren voor een jonger publiek.

Ja idd, las iig dat Pontiac er een sportauto van wouden maken die betaalbaar was, alleen wist Toyota er met betere technologie er een schepje bovenop te doen.

VW maakte onder dezelfde voorwaarden ook een sportauto die betaalbaar bleef, enkel waren er twee probleempjes, echt betaalbaar was ie niet(+70.000 gulden) en een echte sportauto ook niet(voorwielaandrijving).

Een synchro Corrado met VR6/G60 is echt retegaaf :D

Geplaatst:

Op verzoek van Mythbuster post ik wat pics van mijn 85'er Pontiac Fiero GT.

Jouw auto is echt prachtig!

Idd, geweldige bak!

Geplaatst:

Afgelopen woensdag even een nieuwe uitlaat onder m'n broers auto gezet

Daarna ook even mijn auto op de brug gezet, we waren namelijk bij Wensink Zwolle , zag ik dat ik aan een kant de bumperlip kats eraf had gereden, dus die maar weer even vast gezet

Voortaan toch maar weer iets rustiger over drempels heen :D

Heb alleen op het moment beetje gekl**t met de audio, de lampen beginnen te knipperen als de audio wat te hard staat :ch::schater:

Geplaatst: (bewerkt)

Dit is mijn Golf 3

Ik hem heb in december al 2 jaar en hij rijd geweldig :D

2moxg7q.jpg

a1qv0m.jpg

mhbt6d.jpg

2pycpdw.jpg

Bewerkt: door Jarno91
Geplaatst:

Dit is mijn Golf 3

Ik hem heb in december al 2 jaar en hij rijd geweldig :D

Die staat nog goed in de lak, of is zijn baasje een grote poetser? :puh:

Nette auto hoor! :tu:

Geplaatst: (bewerkt)

Haha ik had hem net gewassen en de zon schijnt erop :puh:

Die foto's zijn gemaakt tijdens het WK voetbal (kun je wel zien aan de vlaggetjes)

Maar hij ziet er ook nog wel goed uit voor een auto met 232000 op de teller en een bouwjaar van 1996. Alleen ik heb sinds een jaartje last van roest op beide spatborden bij de voorwielen maar dat zie je niet op de foto. Voor de rest rijd hij prima op wat stotteren tijdens het rijden na dan :bonk:

De trekhaak en de mistlampen voor in de bumper heb ik er zelf nog in laten zetten

Bewerkt: door Jarno91
Geplaatst:

Wauw die ziet er nog netjes uit Jarno! Echt een mooi ding! Vind dat je inderdaad niet kan klagen als ie 230000 heeft gelopen(of is 't een dieseltje?), en alleen maar een beetje stottert soms. Heb daar zelf ook wel eens last van met optrekken(als je dat soort stotteren bedoeld): Je kan 'm bij mij boven de 35-40km/h of zo maar moeilijk in z`n 2 krijgen zonder dat je de versnellingsbak verkracht, maar als je in z`n 3 vanaf die snelheid wil optrekken is dat eigenlijk net wat te langzaam. Hoop dat m`n Ibiza ook zo ver mee gaat :clown:

Hij ziet er in ieder geval nog héél netjes uit; nette Golf 3's, zonder aftermarket lichten, zie je niet zo vaak meer, dus ik zou zeggen: probeer 'm zo lang mogelijk zo te houden!

Geplaatst:

Nee het is een benzine met een 1600 motor

En met het stotteren bedoel ik dat de motor soms afslaat als hij stationair loopt en tijdens het rijden is dat nog maar 2x gebeurd. Maar ik kan hem daarna weer zonder probleem starten. Meestal is het zo tijdens het rijden dat de toerenteller voor een paar seconden naar 0 gaat en ik kan dan ook geen gas meer geven, en na die paar seconden doet ie het weer. Heb er ook al naar laten kijken maar ze kunnen het niet vinden omdat hij het maar af en toe doet, dus mijn auto zou eigenlijk niet meer moeten starten en dan kunnen ze het vinden :-(

Geplaatst: (bewerkt)

Haha ik had hem net gewassen en de zon schijnt erop :puh:

Die foto's zijn gemaakt tijdens het WK voetbal (kun je wel zien aan de vlaggetjes)

Maar hij ziet er ook nog wel goed uit voor een auto met 232000 op de teller en een bouwjaar van 1996. Alleen ik heb sinds een jaartje last van roest op beide spatborden bij de voorwielen maar dat zie je niet op de foto. Voor de rest rijd hij prima op wat stotteren tijdens het rijden na dan :bonk:

De trekhaak en de mistlampen voor in de bumper heb ik er zelf nog in laten zetten

Moet je even de wielkast kuipen loshalen en de zand die erachter zit weg halen, is een kwaaltje van een Golf 3, heeft de onze ook namelijk alleen daar is het doorgerot helaas.

Sowieso handig om bij alle randen het zand weg te halen, daar trekt het water in en gaat dus niet weg, en dan gaat het in je randen vreten.

Wanneer je het ziet is het vaak al veel te laat, dus dat moet je op tijd doen, helaas weten weinig MK3 rijders dat en hebben de meeste rotte randen.

Wel oppassen voor scherpe stukken dat je niet je handen ophaalt eraan.

Ook omdat de winter tijd eraan komt, en je al wat blank metaal hebt, dat je om de zoveel tijd je auto afspuit, want strooizout en pekel vreten ook hard aan metalen.

En nu heb je minder hoge temperaturen en minder zon, dus het water dat erachter blijft, blijft veel langer zitten en heeft meer tijd om happen uit je randen te nemen.

Daarnaast heb je idd een nette Golf 3, lijkt nog erg goed in de lak te zitten en spatborden kun je evt. nog goed vinden via sloop/VW/MK3 forums evt mocht je dat perse willen.

Heb je ook nog interieur foto's?

Btw, dat verhaal dat je verteld had mijn zus met haar Golf 4 SR ook, lag aan het inlaat traject, maar weet toen niet wat er precies aan gebeurd is.

Volgens mij is het gasklephuis schoongemaakt en opnieuw ingeleerd, bij Golf 3 kun je het ook niet zomaar eraf halen omdat je hem dan opnieuw moet inleren.

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst: (bewerkt)

Er zit geen zand in de spatborden maar bladeren. Bij de ruitenwissers zit een soort afvoer en die gaat via de spatbord naar beneden toe. En al die bladeren die voor je raam liggen komen dus zo in je spatbord, alleen ik wist dat toen nog niet. Aan 1 kant is een heel stuk weg dus er moeten wel nieuwe spatborden op, ik ben al bij verschillende autosloperijen geweest maar daar hadden ze geen zwarte spatborden. Ik zal het eens op het VW forum navragen ;)

EDIT:

Ik heb 2 foto's gevonden van het interieur, ze staan bij mijn andere foto's hierboven

Bewerkt: door Jarno91

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...