Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Zo heb ook weer wilde plannen :7.

- Woensdag nieuwe ABS Sensor voor rechtsachter steken.

- Januari/Februari andere koppakking + distributieriem + 16klepper.

Enige nadeel is dat ik niet zo meteen een winkel/webshop weet waar ik een 16klepper voor een Fiat punto 1.2 uit 2002 kan bestellen...

Trek je buidel sowieso maar ver open als je een (nieuwe) kop wilt kopen, daarnaast zoveel moeite voor 20pk extra en dan zit je ook niet enkel met een kop te kijken, maar ook je ecu waar aan gesleuteld moet worden.

Met een beetje pech ook nog een aantal sensoren waardoor je je kabelboom kunt gaan uitpluizen, of een 16V boom kunt gaan leggen.

En je blijft een 1.2 rijden, en als je echt sneller wilt, ben ik bang dat je echt wat snellers moet kopen.

Want die 20pk zul je echt wel merken, maar ook dat gaat dan snel vervelen want 80pk is ook niet erg veel.

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Zo heb ook weer wilde plannen :7.

- Woensdag nieuwe ABS Sensor voor rechtsachter steken.

- Januari/Februari andere koppakking + distributieriem + 16klepper.

Enige nadeel is dat ik niet zo meteen een winkel/webshop weet waar ik een 16klepper voor een Fiat punto 1.2 uit 2002 kan bestellen...

Trek je buidel sowieso maar ver open als je een (nieuwe) kop wilt kopen, daarnaast zoveel moeite voor 20pk extra en dan zit je ook niet enkel met een kop te kijken, maar ook je ecu waar aan gesleuteld moet worden.

Met een beetje pech ook nog een aantal sensoren waardoor je je kabelboom kunt gaan uitpluizen, of een 16V boom kunt gaan leggen.

En je blijft een 1.2 rijden, en als je echt sneller wilt, ben ik bang dat je echt wat snellers moet kopen.

Want die 20pk zul je echt wel merken, maar ook dat gaat dan snel vervelen want 80pk is ook niet erg veel.

I know, kwam er daarstraks achter en daar heb ik niet echt veel zin in.

Overigens net men lichten geregeld buiten dan men linkervoorlicht dat onzichtbaar was volgens het toestel :7.

Zit een soort van mist langs de binnenkant van men koplamp.

Woensdag op school eens naar kijken en gelijk men ABS Sensor vervangen.

Geplaatst:

Over mist gesproken, t is namelijk weer het-mistachterlicht-toon-spel geworden voor de ekte stoere binken in hun Polo bluemotion's.. :S Ook de bejaarde in hun Scenic kunnen er wat van.. Achja, gewoon vlot voorbij rijden en als het echt irriteert een seintje geven zo-nu en dan. bloos.gif

Geplaatst:

Over mist gesproken, t is namelijk weer het-mistachterlicht-toon-spel geworden voor de ekte stoere binken in hun Polo bluemotion's.. :S Ook de bejaarde in hun Scenic kunnen er wat van.. Achja, gewoon vlot voorbij rijden en als het echt irriteert een seintje geven zo-nu en dan. bloos.gif

Als er mist is steek je het aan toch?

Geplaatst:

Mistachterlicht mag (in Nederland) officieel pas aan als het zicht minder dan 50 meter is. Dit omdat het bij veel auto's lijkt op het remlicht, omdat het licht zo fel is. Mistlampen vóór mogen echter al aan bij 200 meter zicht en minder :)

Ik gebruik die van mij vrijwel constant 's nachts, wanneer groot licht niet kan, omdat m`n originele koplampen zo bagger zijn dat ik soms gewoon écht te weinig zie. Daarbij wil ik geen Xenon/H7 inbouwen omdat dat blauwe licht in zo`n doffe oude koplamp er gewoon niet uit ziet imho...

Geplaatst:

Mistachterlicht mag (in Nederland) officieel pas aan als het zicht minder dan 50 meter is. Dit omdat het bij veel auto's lijkt op het remlicht, omdat het licht zo fel is. Mistlampen vóór mogen echter al aan bij 200 meter zicht en minder :)

Ik gebruik die van mij vrijwel constant 's nachts, wanneer groot licht niet kan, omdat m`n originele koplampen zo bagger zijn dat ik soms gewoon écht te weinig zie. Daarbij wil ik geen Xenon/H7 inbouwen omdat dat blauwe licht in zo`n doffe oude koplamp er gewoon niet uit ziet imho...

Ach zodra er mist is, steek ik ze allebei aan :7.

Geplaatst:
Daarbij wil ik geen Xenon/H7 inbouwen omdat dat blauwe licht in zo`n doffe oude koplamp er gewoon niet uit ziet imho...

Haha, dat zal inderdaad niet echt mooi staan, daarbij is het ook nog eens verblindend voor tegenliggers ;)

Maar xenon in de mist is sowieso niet fijn, die mist reflecteert dan en je verblind jezelf :ch:

Ik heb wel gewoon gele lampen in de mistlichten zitten bij mij, die ik eigenlijk maar amper gebruik, maar soms is het toch wel makkelijk :D

Mist achterlicht heb ik eigenlijk nooit aan 0_0

Geplaatst:

Xenonlampen zijn een bitch wanneer je op een lage pizzabrommer zit, verblinden je helemaal zeker als het mistig is of regent.

Geplaatst:

Als er mist is steek je het aan toch?

Niet handig in de mist, het reflecteert nogal en dat kan nogal kut zijn voor andere.

Kleur ligt er ook aan welke sterkte je erin zet, maar je moet dan veel aanpassen wil je dat goed werkend wilt hebben en het moet goedgekeurde verlichting zijn voor APK.

Geplaatst:

@GolfG60 : Als het zo gevaarlijk zou zijn waarom is het dan verplicht? :7

OVerigens heb ik men sensor gestoken, maar de fout blijft. Conclusie : Wiellager moet vervangen worden aangezien die magneet kapot is. Daar wacht ik nog wel even mee. Eerst de koppaking en distributieriem.

Geplaatst:

Het is niet verplicht maar wel veiliger, pas vanaf 50 meter zicht is het toegestaan om ze aan te zetten. Tot nu toe wordt het alleen maar gedoogd in Nederland omdat de meeste het niet weten.

Geplaatst:

OVerigens heb ik men sensor gestoken, maar de fout blijft. Conclusie : Wiellager moet vervangen worden aangezien die magneet kapot is. Daar wacht ik nog wel even mee. Eerst de koppaking en distributieriem.

Het is niet verplicht, zowel in Nederland niet als in België niet, enkel is het in België soepeler wanneer je het mag aansteken ;)

Enne, hoe heb je geconstateerd dat het aan je ABS sensor ligt?

Doorgemeten bij je sensor zelf? en je ABS ring netjes schoongemaakt?

Want volgens mij gaan die ringen niet zomaar stuk, er kan amper wat stuk gaan aan zo'n ding omdat het gewoon een magnetische ring is, en snel hun kracht verliezen doen ze niet.

Geplaatst: (bewerkt)

Het is niet verplicht, zowel in Nederland niet als in België niet, enkel is het in België soepeler wanneer je het mag aansteken ;)

Enne, hoe heb je geconstateerd dat het aan je ABS sensor ligt?

Doorgemeten bij je sensor zelf? en je ABS ring netjes schoongemaakt?

Want volgens mij gaan die ringen niet zomaar stuk, er kan amper wat stuk gaan aan zo'n ding omdat het gewoon een magnetische ring is, en snel hun kracht verliezen doen ze niet.

Uitgelezen met computer. Fout was opgelost. Dan wielsnelheid proberen opmeten. Elk wiel deed het, behalve rechtsachter. En men lampje van de ABS brand terug. Dus het ligt aan de ring van toen men remschoen los was gekomen en deze waarschijnlijk te lang op geschuurd heeft. En men koplamp hoef ik ook te vervangen als ie morgen niet door de keuring raakt daardoor. Het plastic is beetje mat geworden met vlekken. Probleem is dat je die plastic niet apart kan krijgen, enkel de hele koplamp. En aangezien ik hier niet direkt een auto kerkhof in de buurt weet zijn kan dit wel eens problemen geven.

Bewerkt: door moechy
Geplaatst:

Uitgelezen met computer. Fout was opgelost. Dan wielsnelheid proberen opmeten. Elk wiel deed het, behalve rechtsachter. En men lampje van de ABS brand terug. Dus het ligt aan de ring van toen men remschoen los was gekomen en deze waarschijnlijk te lang op geschuurd heeft. En men koplamp hoef ik ook te vervangen als ie morgen niet door de keuring raakt daardoor. Het plastic is beetje mat geworden met vlekken. Probleem is dat je die plastic niet apart kan krijgen, enkel de hele koplamp. En aangezien ik hier niet direkt een auto kerkhof in de buurt weet zijn kan dit wel eens problemen geven.

Als er iets tegenaan geschuurd heeft kun je hem vaak ten dode opschrijven omdat ie dan verschillende signalen/weerstanden geeft ja.

En koplamp kun je proberen met een koplamp polijst middel schoon te maken, koplampen worden wel vaker dof en mits het niet te erg is met zo'n spul te doen.

Daarnaast zal je koplamp wel aan elkaar gelijmd/gekit zitten, kun je vaak uit elkaar krijgen door hem te stoken maar dan moet je wel een andere koplamp(glas) hebben(en de hele koplamp vervangen is dus gemakkelijker).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...