Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Mijn auto is op dit moment een Opel Vectra 1.8. Ik ga deze binnenkort vervangen naar een ander voertuig, maar ben er nog niet uit wat voor auto ik precies wil aangezien ik niet het type ben ''klamp me vast aan een merk'' een auto moet goed kunnen rijden en veilig wezen en verder maakt het mij niet zo heel erg veel uit. Wel moet ik zeggen dat ik Audi een goed merk vind, maar over het algemeen zijn deze auto's behoorlijk duur in de belasting en verzekering en ik wil me niet blauw betalen aan een voertuig!

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Over mist gesproken, t is namelijk weer het-mistachterlicht-toon-spel geworden voor de ekte stoere binken in hun Polo bluemotion's.. :S Ook de bejaarde in hun Scenic kunnen er wat van.. Achja, gewoon vlot voorbij rijden en als het echt irriteert een seintje geven zo-nu en dan. bloos.gif

Nou, het was anders wel echt noodzakelijk hier in Nijmegen de afgelopen week: je zag soms maar drie strepen op de weg voor je. Linke soep.

Bij mij in de straat overigens nog geluk gehad. Reed de (onoverzichtelijke) bocht om mijn straat in en 5 seconden later knalt op datzelfde punt een bestelbusje vol op een Polo die achter mij reed.

Geplaatst:

Mijn auto is op dit moment een Opel Vectra 1.8. Ik ga deze binnenkort vervangen naar een ander voertuig, maar ben er nog niet uit wat voor auto ik precies wil aangezien ik niet het type ben ''klamp me vast aan een merk'' een auto moet goed kunnen rijden en veilig wezen en verder maakt het mij niet zo heel erg veel uit. Wel moet ik zeggen dat ik Audi een goed merk vind, maar over het algemeen zijn deze auto's behoorlijk duur in de belasting en verzekering en ik wil me niet blauw betalen aan een voertuig!

Als uiterlijk je niet zo veel boeit... o.a. Toyota Corolla en Daewoo Lacetti schijnen erg betrouwbaar te zijn volgens mijn zwager. Helaas paste ik er niet in met mijn lengte toen ik op autojacht was.

Maar onze Seat doet het ook goed.

Geplaatst:

Vw, golf , bora is ook n optie?

Plaats eens een foto van jou auto!!

Geplaatst:

Als uiterlijk je niet zo veel boeit... o.a. Toyota Corolla en Daewoo Lacetti schijnen erg betrouwbaar te zijn volgens mijn zwager. Helaas paste ik er niet in met mijn lengte toen ik op autojacht was.

Is chevrolet geworden. Over het algemeen zijn toyota's wel redelijk betrouwbaar.

Maar ach elk merk heeft zijn voor en nadelen. Zo ga ik meer voor Audi en Fiat/Alfa Romeo gaan en iemand anders misschien voor Opel en Bmw bij wijze van spreken.

Geplaatst:

Is chevrolet geworden. Over het algemeen zijn toyota's wel redelijk betrouwbaar.

Maar ach elk merk heeft zijn voor en nadelen. Zo ga ik meer voor Audi en Fiat/Alfa Romeo gaan en iemand anders misschien voor Opel en Bmw bij wijze van spreken.

Nou dat ligt ook wel aan de situatie.

Geplaatst:

Nou dat ligt ook wel aan de situatie.

Ik vermoed dat je het op de toyota's hebt.

Over het algemeen gaan de blokken van een toyata vrij lang mee. Maar het hangt inderdaad van de situatie af.

Geplaatst:

Toyota Prius schijnt wel een goede auto te zijn. Persoonlijk zou ik er letterlijk niet dood in gevonden willen worden maar als je het alleen om het rijden doet, tadaa.

Geplaatst:

Toyota Prius schijnt wel een goede auto te zijn. Persoonlijk zou ik er letterlijk niet dood in gevonden willen worden maar als je het alleen om het rijden doet, tadaa.

Is best wel een vernuftig staaltje techniek hoor. Rijdt hetzelfde als een automatic.

Geplaatst:

Is best wel een vernuftig staaltje techniek hoor. Rijdt hetzelfde als een automatic.

Heb er één keer in achterin gezeten... 'T zal vast een vernuftig staaltje techniek zijn, maar ik heb liever een vervuilende auto. Persoonlijk had ik het idee dat dat ding totaal niet vooruit kwam, zo langzaam als ie optrok, kan ook aan de bestuurster liggen maar goed. Plus ik heb 't toch meer op auto's die je wél hoort aankomen. Als je dan de weg oversteekt en er komt weer zo`n Prius aan hoor je de motor niet. Dat lijkt me nou ook niet het veiligste. Ook ik wil er niet dood in gevonden worden, en al helemaal niet levend.

Je hoort wel eens dat mensen Ford Ka's gaan vernielen toch? Ik zou 't persoonlijk geen punt vinden als men dat eens met Prius'en zou doen, vind ze echt net zo lelijk als 'n Fiat Multipla...

Enne, @ Toeterneus: Damn, dan heb je inderdaad geluk gehad man! Zou echt zonde zijn geweest van je auto! Denk dat ik mijn auto met de sneeuw straks ook even ergens anders ga parkeren. Vorig jaar schoof er iemand in de bocht door bij m`n huis, en knalde tegen een paaltje dat 2-3 meter achter m`n auto staat, wil natuurlijk niet dat er iemand tegen m`n auto aanschuift.

Geplaatst: (bewerkt)

Heb er één keer in achterin gezeten... 'T zal vast een vernuftig staaltje techniek zijn, maar ik heb liever een vervuilende auto. Persoonlijk had ik het idee dat dat ding totaal niet vooruit kwam, zo langzaam als ie optrok, kan ook aan de bestuurster liggen maar goed. Plus ik heb 't toch meer op auto's die je wél hoort aankomen. Als je dan de weg oversteekt en er komt weer zo`n Prius aan hoor je de motor niet. Dat lijkt me nou ook niet het veiligste. Ook ik wil er niet dood in gevonden worden, en al helemaal niet levend.

Je hoort wel eens dat mensen Ford Ka's gaan vernielen toch? Ik zou 't persoonlijk geen punt vinden als men dat eens met Prius'en zou doen, vind ze echt net zo lelijk als 'n Fiat Multipla...

Enne, @ Toeterneus: Damn, dan heb je inderdaad geluk gehad man! Zou echt zonde zijn geweest van je auto! Denk dat ik mijn auto met de sneeuw straks ook even ergens anders ga parkeren. Vorig jaar schoof er iemand in de bocht door bij m`n huis, en knalde tegen een paaltje dat 2-3 meter achter m`n auto staat, wil natuurlijk niet dat er iemand tegen m`n auto aanschuift.

Zijn verzekering toch. Ik blijf rijden :7.

Filmpje van ongevalletjes : (Is best wel snel gebeurd zo'n ongeval eigenlijk)

Bewerkt: door moechy
Geplaatst: (bewerkt)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0yaa2og4GN8#!

Ja, verzekering, daar heb je wat aan als je in een auto van 15 jaar oud rijdt die tussen de 250 en 1500 euro waard kan zijn, afhankelijk van de staat. Ik weet niet hoor, maar als er iemand van achteren tegen mijn auto aan schuift is hij zo goed als zeker zowel economisch als mechanisch total loss, dus je argument 'ik blijf rijden' slaat in mijn geval op niks. Zelfs een kleine schade recht vanachter bij een (oudere) hatchback buigt vaak je spatborden iets naar buiten, en je B-stijlen een paar millimeter naar voren, tegen je deuren aan. Om zoiets weer recht te trekken ben je echt al snel 1000 euro kwijt hoor, met een beetje pech 2000: Economisch total loss, aangezien de dagwaarde van mijn auto waarschijnlijk 500 euro zal zijn.

Aangezien mijn auto volgens de verzekering dan waarschijnlijk maar 300-500 euro waard is, krijg ik ook zo`n bedrag terug. In de tijd dat ik `m heb gehad heb ik er al zeker 1000 euro aan uitgegeven, en daar komt emotionele waarde dan nog bij.

Dan heb je ineens niet meer veel aan die verzekering of wel? Als je autootje waar je zo veel tijd in hebt gestoken, op de sloop beland, en je krijgt maar 500 euro terug. Zie daar maar weer eens een Ibiza van te kopen die net zo betrouwbaar en netjes van binnen is als die van mij, laat staan verlagingsset, velgen, dak, mistlampen, achterlichten, enzovoort.

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

En zo'n Prius is geeneens zuiniger dan een E92 M3 :7

Prius is gewoon een kuthok, milieuvriendelijk my ass :schater:

Punt een, accu's, rotzooi die erin zit, komen ver weg van Azië vandaan, daarnaast komen er veel afvalstoffen ervan af die ze kwijt moeten maar niet milieuvriendelijk zijn.

Omdat ze van ver af komen, zit dat spul eerst op een boot/vrachtwagen, een dieselstoker en dus niet super groen.

Accu's gaan 100.000km mee, als ik goed dacht, zooi valt niet te recyclen en dus moet er meer accu zuur komen(wat ook niet eens goedkoop is).

Punt twee, een 1.3 in een wagen van pakweg 1300kg, dat gaat niet trekken, denken de meeste dat zo'n auto niet voor snelheid is gebouwd.

Nee, is ie ook niet, maar hoe meer gewicht/minder vermogen des te meer gas je moet geven voor hetzelfde/mindere vermogen, en dus meer benzine stookt(Zoals in dat filmpje).

Last but not least, de bestuurders, wat een paupervolk, overal 50 rijden omdat anders de benzine motor aanspringt en hij benzine gaat stoken en de milieu vervuild.

PAK VERDOMME DE FIETS!

Geplaatst:

Wat Mythbuster zegt. Die verzekering is slechts afgesloten voor de WA.

Over het schuiven in de sneeuw: Onze oprit ligt gelukkig een end van de straat af, dus daar hoef ik iig geen rekening mee te houden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...