Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

ivm benzineprijs weet ik niet hoe duur het is bij jullie, het goedkoopste dichtbij mijn huis is 1,493eur voor super95

Hier 1.55 bij de lokale Shell pomp. Als je bij een snelwegpomp tankt gaat het ons 1.60/1.70 kosten. :S

daarom ga ik nooit tanken langs snelweg want daar is idd veels te duur, euhm ik weet niet of jij tankstation kent van merk PMO, daar kan ik voor dit moment 1,493eur tanken voor super95

amai ik vraag me serieus af of over enkele jaren diesel duurder wordt dan super95-98 of toch net niet :puh:

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ongelooflijk hier hé. Komaan ik heb het nog geweten dat het 70 eurocent stond voor 1liter diesel... Ondertussen staat de diesel al bijna even hoog als de benzine.

Als ik vol tank ben ik iets van een €40 - €50 kwijt.

Maar jij hebt ook geen 60/65liter tank maar eentje van 30 liter ofzo :puh:

23000 liter.. beat that. :7

Geplaatst:

Bagger zooi, ik heb wéér schade aan m'n auto :cry:

Hele grote schade is het niet, maar het voorpaneel moet vervangen worden, en de voorbumper zal opnieuw gespoten moeten worden :-(

De auto gaat de 19e naar de schade hersteller, aangezien ik hem volgend weekend nog nodig heb...

Dat zuigt man! What happened? + foto?

Ik betaal overigens ongeveer 50-55 euro voor een volle tank, volgens mij is mijn tankje iets meer dan 33 liter of zo...

Geplaatst:

Ongelooflijk hier hé. Komaan ik heb het nog geweten dat het 70 eurocent stond voor 1liter diesel... Ondertussen staat de diesel al bijna even hoog als de benzine.

Als ik vol tank ben ik iets van een €40 - €50 kwijt.

Maar jij hebt ook geen 60/65liter tank maar eentje van 30 liter ofzo :puh:

23000 liter.. beat that. :7

0 liter, beat that :clown:

Geplaatst:

Ja maar golf, jij bent arm... :7

Bij ons thuis kost een tank ongeveer 60 euro.

Ik ben niet arm, ik heb een fiets die geen benzine nodig heeft :sigaar:

Geplaatst: (bewerkt)

Is de diesel/benzine in NL ook zo reteduur? Jezus man, ik vraag me echt af hoe we dit in de toekomst nog gaan betalen..

Met Google Street View kan je nog nagenieten van die prijzen..xD

Er moeten dringend goedkope en goede alternatieven komen voor de benzine- en dieselmotor, diesel/benzine wordt met de jaren schaarser en schaarser..En vooral duurder! Elektromotors zijn een optie, maar het beste van elektrische motor die betaalbaar is voor rijken is dan toch de Volvo C30 Electric(65 000 euro, heb je dus een heel mooie BMW voor). 110 PK ongeveer, maar de actieradius(150 km) is veel te weinig..Hoog tijd dat deze techniek geoptimaliseerd wordt..

Ik vind het overigens wel geniaal dat België ecokorting gaf voor dieselauto's, akkoord, ze zijn uitgerust met roetfilters en al die shit. Maar fijn stof is nog altijd véél schadelijker voor het milieu(en voor ons!!) dan de uitlaatgassen van een benzinemotor..(Dit is overigens een feit..)

Oja, wij hebben thuis 3 dieselauto's, 2 zelfgekocht met premie en een bedrijfswagen die ons minder kost(belastingen, uitzuigerland KUCH KUCH) dan normaal omdat hij zogezegd ecologisch is. Ik ben dus niet iemand die iets afkraakt wat ie zelf niet heeft..

Edit: Oja, dat batterijen etc niet ecologisch zijn besef ik heus wel, en dat een elektrische wagen even lang meegaat als z'n batterijen besef ik maar al te goed. Maar het is alleszins beter dan hoe we het nu doen, want de benzine/diesel gaat vroeg of laat op zijn, en wat dan?

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Is de diesel/benzine in NL ook zo reteduur? Jezus man, ik vraag me echt af hoe we dit in de toekomst nog gaan betalen..

Er moeten dringend goedkope en goede alternatieven komen voor de benzine- en dieselmotor, diesel/benzine wordt met de jaren schaarser en schaarser..En vooral duurder! Elektromotors zijn een optie, maar het beste van elektrische motor die betaalbaar is voor rijken is dan toch de Volvo C30 Electric(65 000 euro, heb je dus een heel mooie BMW voor). 110 PK ongeveer, maar de actieradius(150 km) is veel te weinig..Hoog tijd dat deze techniek geoptimaliseerd wordt..

Ik vind het overigens wel geniaal dat België ecokorting gaf voor dieselauto's, akkoord, ze zijn uitgerust met roetfilters en al die shit. Maar fijn stof is nog altijd véél schadelijker voor het milieu(en voor ons!!) dan de uitlaatgassen van een benzinemotor..(Dit is overigens een feit..)

Oja, wij hebben thuis 3 dieselauto's, 2 zelfgekocht met premie en een bedrijfswagen die ons minder kost(belastingen, uitzuigerland KUCH KUCH) dan normaal omdat hij zogezegd ecologisch is. Ik ben dus niet iemand die iets afkraakt wat ie zelf niet heeft..

Edit: Oja, dat batterijen etc niet ecologisch zijn besef ik heus wel, en dat een elektrische wagen even lang meegaat als z'n batterijen besef ik maar al te goed. Maar het is alleszins beter dan hoe we het nu doen, want de benzine/diesel gaat vroeg of laat op zijn, en wat dan?

Ik hoop dat je doorhebt dat de olie prijs niet zo hoog is als bv. een half jaar geleden?

Een vat ruwe olie kost atm +/- 100 dollar, en toen was het bijna 115 dollar per vat.

Het is meer de hoge piefjes die het omhoog blijven schroeven, en ze weten toch, mensen (moeten) blijven rijden dus niks dat ze tegen houd of iets.

Want zodra de olieprijs omlaag gaat, gaan de benzine prijzen ook niet omlaag, gaan ze omhoog, gaan de benzine prijzen wel omhoog.

Beetje hetzelfde verhaal als de sigaretten, tegenwoordig is 70+% al belastingen, waarom, omdat het kan en veel geld oplevert en zolang mensen blijven betalen boeit het ze niet.

Geplaatst:

Ik hoop dat je doorhebt dat de olie prijs niet zo hoog is als bv. een half jaar geleden?

Een vat ruwe olie kost atm +/- 100 dollar, en toen was het bijna 115 dollar per vat.

Het is meer de hoge piefjes die het omhoog blijven schroeven, en ze weten toch, mensen (moeten) blijven rijden dus niks dat ze tegen houd of iets.

Want zodra de olieprijs omlaag gaat, gaan de benzine prijzen ook niet omlaag, gaan ze omhoog, gaan de benzine prijzen wel omhoog.

Beetje hetzelfde verhaal als de sigaretten, tegenwoordig is 70+% al belastingen, waarom, omdat het kan en veel geld oplevert en zolang mensen blijven betalen boeit het ze niet.

En dan hoor je Shell alsnog zeiken dat ze een slecht jaar hebben gehad, met 70 miljard winst. ;7

Geplaatst: (bewerkt)

Ik dacht al... emo.gif

Ben nu aan het kijken in Duitsland voor een BMW 320I/320D met leer, navi, xenon om de mazda te vervangen.

als ik het geld ervoor had, had ik er ook eentje gekocht clown.gif maar behalve aanschafkosten, zit er ook een prijskaartje aan de benzine van een 2.0L motor puh2.gif

Ik had er eentje gevonden voor 11,500.. we krijgen ongeveer 8000 voor de Mazda. En die bezinekosten lijken tot nu toe wel mee te vallen. Onze Mazda slurpt nu wel meer gok ik. Alleen vraag ik me af of zo'n 320I veel onderhoud nodig heeft.. Want dr moet iets achter zitten wat hem zo goedkoop maakt.

goed checken naar onderhouds boekje etc.

ikzelf zag pas een mooie oude 1.8 Merc C-class uit 1995 met 200.000 km op de teller voor 2000 euro...

ik vind dat echt zo'n mooie kar eh, alleen vind ik dat een beetje te veel van het goede. Mijn ouders die hebben nog een kleinere auto :puh: ( en die hebben m'n broertje nog om te vervoeren ). Ik ben in m'n 1tje, en gebruik de auto ook voor naar m'n werk ( 60 km retour ) dus dat wordt wel een dure grap... :bier:

maar damn wat vind ik dat een mooie simpele degelijke kar :bonk:

3642659-5-5-3.jpg

Bewerkt: door commando
Geplaatst:

Mijn oom en tante hadden die vroeger.. Echt een heerlijke bak was dat. Helaas hebben ze die weggedaan 2010' E klasse gekocht.

Geplaatst:

Ik moet toch weer eens mijn rijstijl aanpassen, want de laatste tank reedt ik 1 op 9 :$

:schater: , shell bedient altijd goed aan mij :schater:

Een verbruik van 1 op 7 @ 180 km/u zal ook niet meehelpen :schater:

Maar hoezo gaan we ineens over brandstof praten, we kunnen er toch niets aan doen, dat die prijs zo achterlijk is

@GolfG60 en Mythbuster

Door een storing in het hekwerk bij ons op school (Speedgates), ging de deur al dicht terwijl ik net naar binnen wou rijden

Normaal stoppen die deuren altijd op tijd, maar deze keer ook niet, gevolg is een dikke deuk voorin :ch:

Geplaatst:

ikzelf zag pas een mooie oude 1.8 Merc C-class uit 1995 met 200.000 km op de teller voor 2000 euro...

ik vind dat echt zo'n mooie kar eh, alleen vind ik dat een beetje te veel van het goede. Mijn ouders die hebben nog een kleinere auto :puh: ( en die hebben m'n broertje nog om te vervoeren ). Ik ben in m'n 1tje, en gebruik de auto ook voor naar m'n werk ( 60 km retour ) dus dat wordt wel een dure grap... :bier:

maar damn wat vind ik dat een mooie simpele degelijke kar :bonk:

Is ook wel mooi, hoewel ik ouder zou gaan: W124 van eind jaren '80 - begin '90 PFL met 200D ofzo :D

Die vind ik nog veel mooier en zou ik graag ooit willen als daily.

Geplaatst:

Ik moet toch weer eens mijn rijstijl aanpassen, want de laatste tank reedt ik 1 op 9 %20src= , shell bedient altijd goed aan mij :schater:

Een verbruik van 1 op 7 @ 180 km/u zal ook niet meehelpen :schater:

Maar hoezo gaan we ineens over brandstof praten, we kunnen er toch niets aan doen, dat die prijs zo achterlijk is

@GolfG60 en Mythbuster

Door een storing in het hekwerk bij ons op school (Speedgates), ging de deur al dicht terwijl ik net naar binnen wou rijden

Normaal stoppen die deuren altijd op tijd, maar deze keer ook niet, gevolg is een dikke deuk voorin :ch:

Dus dan ga je het bedrag van die schade verrekenen naar je school?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...