moechy Geplaatst: 11 december 2011 Rapport Geplaatst: 11 december 2011 Is de diesel/benzine in NL ook zo reteduur? Jezus man, ik vraag me echt af hoe we dit in de toekomst nog gaan betalen.. Ongelooflijk hier hé. Komaan ik heb het nog geweten dat het 70 eurocent stond voor 1liter diesel... Ondertussen staat de diesel al bijna even hoog als de benzine. Met Google Street View kan je nog nagenieten van die prijzen..xD Er moeten dringend goedkope en goede alternatieven komen voor de benzine- en dieselmotor, diesel/benzine wordt met de jaren schaarser en schaarser..En vooral duurder! Elektromotors zijn een optie, maar het beste van elektrische motor die betaalbaar is voor rijken is dan toch de Volvo C30 Electric(65 000 euro, heb je dus een heel mooie BMW voor). 110 PK ongeveer, maar de actieradius(150 km) is veel te weinig..Hoog tijd dat deze techniek geoptimaliseerd wordt.. Ik vind het overigens wel geniaal dat België ecokorting gaf voor dieselauto's, akkoord, ze zijn uitgerust met roetfilters en al die shit. Maar fijn stof is nog altijd véél schadelijker voor het milieu(en voor ons!!) dan de uitlaatgassen van een benzinemotor..(Dit is overigens een feit..) Oja, wij hebben thuis 3 dieselauto's, 2 zelfgekocht met premie en een bedrijfswagen die ons minder kost(belastingen, uitzuigerland KUCH KUCH) dan normaal omdat hij zogezegd ecologisch is. Ik ben dus niet iemand die iets afkraakt wat ie zelf niet heeft.. Edit: Oja, dat batterijen etc niet ecologisch zijn besef ik heus wel, en dat een elektrische wagen even lang meegaat als z'n batterijen besef ik maar al te goed. Maar het is alleszins beter dan hoe we het nu doen, want de benzine/diesel gaat vroeg of laat op zijn, en wat dan? Ze zitten al lang aan een actieradius van 500km . Opel ampera bijvoorbeeld. Overigens komt er "binnekort" een Audi A1 uit die achteraan een Wankelmotor heeft liggen die tegen een constant toerental draait. Deze dient echter niet om de auto aan te drijven maar om de batterijen op te laden. Soort van Hyrbide. Reageren
commando Geplaatst: 11 december 2011 Rapport Geplaatst: 11 december 2011 ikzelf zag pas een mooie oude 1.8 Merc C-class uit 1995 met 200.000 km op de teller voor 2000 euro... ik vind dat echt zo'n mooie kar eh, alleen vind ik dat een beetje te veel van het goede. Mijn ouders die hebben nog een kleinere auto ( en die hebben m'n broertje nog om te vervoeren ). Ik ben in m'n 1tje, en gebruik de auto ook voor naar m'n werk ( 60 km retour ) dus dat wordt wel een dure grap... maar damn wat vind ik dat een mooie simpele degelijke kar Is ook wel mooi, hoewel ik ouder zou gaan: W124 van eind jaren '80 - begin '90 PFL met 200D ofzo Die vind ik nog veel mooier en zou ik graag ooit willen als daily. ja inderdaad, al heb ik uit die era liever een W126 coupe ( dat valt al helemaal niet op te hoesten de benzine >.< ) of een oldschool W114 ( die is dan weer niet geschikt voor dagelijks gebruik ) Reageren
Golf_MK1 Geplaatst: 12 december 2011 Rapport Geplaatst: 12 december 2011 ja inderdaad, al heb ik uit die era liever een W126 coupe ( dat valt al helemaal niet op te hoesten de benzine >.< ) of een oldschool W114 ( die is dan weer niet geschikt voor dagelijks gebruik ) W114 is inderdaad niet geschikt voor dagelijks gebruik, maar zeker niet geschikt voor tuning (oldschool)! W126 zou nog eventueel gaan als daily, maar dan toch liever een W124 of W144 (S-klasse ). Een W126 is wel heel mooi, maar toch net te oud als daily denk ik zo. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 12 december 2011 Rapport Geplaatst: 12 december 2011 ja inderdaad, al heb ik uit die era liever een W126 coupe ( dat valt al helemaal niet op te hoesten de benzine >.< ) of een oldschool W114 ( die is dan weer niet geschikt voor dagelijks gebruik ) W114 is inderdaad niet geschikt voor dagelijks gebruik, maar zeker niet geschikt voor tuning (oldschool)! W126 zou nog eventueel gaan als daily, maar dan toch liever een W124 of W144 (S-klasse ). Een W126 is wel heel mooi, maar toch net te oud als daily denk ik zo. Of een M5 :D:D:D: Reageren
Wapperjas Geplaatst: 12 december 2011 Rapport Geplaatst: 12 december 2011 ja inderdaad, al heb ik uit die era liever een W126 coupe ( dat valt al helemaal niet op te hoesten de benzine >.< ) of een oldschool W114 ( die is dan weer niet geschikt voor dagelijks gebruik ) W114 is inderdaad niet geschikt voor dagelijks gebruik, maar zeker niet geschikt voor tuning (oldschool)! W126 zou nog eventueel gaan als daily, maar dan toch liever een W124 of W144 (S-klasse ). Een W126 is wel heel mooi, maar toch net te oud als daily denk ik zo. Of een M5 :D:D:D: Ik ben verliefd.. Alleen die prijskaart doet me de das om Reageren
commando Geplaatst: 13 december 2011 Rapport Geplaatst: 13 december 2011 ja inderdaad, al heb ik uit die era liever een W126 coupe ( dat valt al helemaal niet op te hoesten de benzine >.< ) of een oldschool W114 ( die is dan weer niet geschikt voor dagelijks gebruik ) W114 is inderdaad niet geschikt voor dagelijks gebruik, maar zeker niet geschikt voor tuning (oldschool)! W126 zou nog eventueel gaan als daily, maar dan toch liever een W124 of W144 (S-klasse ). Een W126 is wel heel mooi, maar toch net te oud als daily denk ik zo. Of een M5 :D:D:D: Ik ben verliefd.. Alleen die prijskaart doet me de das om ja idd me2 al heb ik liever een oude Merc dan een oude BMW, en heb ik liever een nieuwe BMW dan een nieuwe Merc Reageren
Golf_MK1 Geplaatst: 13 december 2011 Rapport Geplaatst: 13 december 2011 (bewerkt) ja inderdaad, al heb ik uit die era liever een W126 coupe ( dat valt al helemaal niet op te hoesten de benzine >.< ) of een oldschool W114 ( die is dan weer niet geschikt voor dagelijks gebruik ) W114 is inderdaad niet geschikt voor dagelijks gebruik, maar zeker niet geschikt voor tuning (oldschool)! W126 zou nog eventueel gaan als daily, maar dan toch liever een W124 of W144 (S-klasse ). Een W126 is wel heel mooi, maar toch net te oud als daily denk ik zo. Of een M5 :D:D:D: Ja, maar als het voor daily moet dienen, had ik meer gedacht aan een E34 525tds. En dan nog het liefst een Touring! Bewerkt: 13 december 2011 door Golf_MK1 Reageren
MegaPilot Geplaatst: 13 december 2011 Rapport Geplaatst: 13 december 2011 Ze zitten al lang aan een actieradius van 500km . Opel ampera bijvoorbeeld. Overigens komt er "binnekort" een Audi A1 uit die achteraan een Wankelmotor heeft liggen die tegen een constant toerental draait. Deze dient echter niet om de auto aan te drijven maar om de batterijen op te laden. Soort van Hyrbide. Wanneer de batterij leeg raakt, breidt een benzinemotor/generator het totale rijbereik naadloos uit tot meer dan 500 kilometer. Dan verbruikt ie toch benzine? Volvo C30 Electric is volledig op batterijen. Reageren
moechy Geplaatst: 13 december 2011 Rapport Geplaatst: 13 december 2011 Ze zitten al lang aan een actieradius van 500km . Opel ampera bijvoorbeeld. Overigens komt er "binnekort" een Audi A1 uit die achteraan een Wankelmotor heeft liggen die tegen een constant toerental draait. Deze dient echter niet om de auto aan te drijven maar om de batterijen op te laden. Soort van Hyrbide. Wanneer de batterij leeg raakt, breidt een benzinemotor/generator het totale rijbereik naadloos uit tot meer dan 500 kilometer. Dan verbruikt ie toch benzine? Volvo C30 Electric is volledig op batterijen. Ja maar volledig elektrische auto's zijn op de moment nog verre toekomstmuziek. Hybride is datgene waar ze nu 100% mee bezig zijn. Reageren
MaxVito Geplaatst: 13 december 2011 Rapport Geplaatst: 13 december 2011 Wij hebben een S202 gehad, Sport edition... fijne bak 25 uur aan een stuk zeg maar soms half uurtje gestopt naar spanje geweest. Helemaal nergens last van gehad!!!!!! Wat een degelijke auto! en hij had al 228.000 KM Gelopen. 2.0 CDI Estate (uiteraard diesel 1 op 16.1) Reageren
Mythbuster Geplaatst: 15 december 2011 Rapport Geplaatst: 15 december 2011 Als we 't dan over Mercedessen en BMW's gaan hebben zal ik mijn favorieten ook even vertellen... '95 Mercedes 500SL AMG En BMW E36 M3 Reageren
commando Geplaatst: 16 december 2011 Rapport Geplaatst: 16 december 2011 (bewerkt) Als we 't dan over Mercedessen en BMW's gaan hebben zal ik mijn favorieten ook even vertellen... '95 Mercedes 500SL AMG ... ja, die merc vind ik ook erg mooi. Die bmw vind ik wat minder, de E46 vind ik veel mooier BMW M3 GTR (E46) maar ook de E92 coupe vind ik mooi maar helaas blijven dat denk ik droom auto's om te bezitten Bewerkt: 16 december 2011 door commando Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 16 december 2011 Rapport Geplaatst: 16 december 2011 Over BMW-M gesproken, vanochtend op de snelweg bij Rijswijk een BMW M5 2011 in het wit.. kwam voorbij gereden op de 1e rijbaan ( denk rond de 160 ). Daarna nog een Mercedes C-klasse. Reageren
MaxVito Geplaatst: 16 december 2011 Rapport Geplaatst: 16 december 2011 (bewerkt) ]Mijn lievelings mercedes : Van alle bmw's (waar ik eigenlijk niet zo veel aan vindt) vindt ik deze nog het mooiste eruit: Bewerkt: 16 december 2011 door MaxVito Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 16 december 2011 Rapport Geplaatst: 16 december 2011 ]Mijn lievelings mercedes : Van alle bmw's (waar ik eigenlijk niet zo veel aan vindt) vindt ik deze nog het mooiste eruit: Mijn lievelings Mercedes blijft toch wel de S63 AMG/S65.. Van BMW vind ik de E61 Touring, E30 M3, E39 M5. (L) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.