Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Die Sintra die wordt echt al jaren niet meer verkocht omdat hij super onveilig was :clown:

En dat ding is toch ook hier of in Amerika verkocht als de Pontiac Trans Sport? Maar dan ietsjes anders?... Hij komt me super bekend voor...

Kwam er trouwens net achter dat m`n auto van achteren onder de schimmel zit, stoelen, gordels etc... Maar gelijk even met Vanish Oxi Action zooi schoon gemaakt. Bah bah. Komt omdat ik er zo weinig mee rij elke keer, en als ik er dan mee rijdt de verwarming meestal heel hoog zet... Dan staat hij erna natuurlijk `n week stil met beslagen ruiten.

Zou 't helpen om de verwarming dinges op stand 5 te laten staan elke keer als ik de auto af sluit? Dan is er toch een beetje ventilatie of niet?...

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Die Sintra die wordt echt al jaren niet meer verkocht omdat hij super onveilig was :clown:

En dat ding is toch ook hier of in Amerika verkocht als de Pontiac Trans Sport? Maar dan ietsjes anders?... Hij komt me super bekend voor...

Kwam er trouwens net achter dat m`n auto van achteren onder de schimmel zit, stoelen, gordels etc... Maar gelijk even met Vanish Oxi Action zooi schoon gemaakt. Bah bah. Komt omdat ik er zo weinig mee rij elke keer, en als ik er dan mee rijdt de verwarming meestal heel hoog zet... Dan staat hij erna natuurlijk `n week stil met beslagen ruiten.

Zou 't helpen om de verwarming dinges op stand 5 te laten staan elke keer als ik de auto af sluit? Dan is er toch een beetje ventilatie of niet?...

Hoe komt dat ie zo lang stil staat?

En schimmel moet wel ergens vandaan komen, mss ergens van onder de achterbank of dergelijke.

Link to comment
Delen op andere websites

Die Sintra die wordt echt al jaren niet meer verkocht omdat hij super onveilig was :clown:

En dat ding is toch ook hier of in Amerika verkocht als de Pontiac Trans Sport? Maar dan ietsjes anders?... Hij komt me super bekend voor...

Kwam er trouwens net achter dat m`n auto van achteren onder de schimmel zit, stoelen, gordels etc... Maar gelijk even met Vanish Oxi Action zooi schoon gemaakt. Bah bah. Komt omdat ik er zo weinig mee rij elke keer, en als ik er dan mee rijdt de verwarming meestal heel hoog zet... Dan staat hij erna natuurlijk `n week stil met beslagen ruiten.

Zou 't helpen om de verwarming dinges op stand 5 te laten staan elke keer als ik de auto af sluit? Dan is er toch een beetje ventilatie of niet?...

Hoe komt dat ie zo lang stil staat?

En schimmel moet wel ergens vandaan komen, mss ergens van onder de achterbank of dergelijke.

Of van gewoon vocht? Net als in de badkamer als je doucht, als je dan daarna 't raam niet open zet kan het vocht van de damp nergens heen en dan gaat 't plafond bij ons ook schimmelen... Achterbank zat overigens aan één kant inderdaad ook vol, en op de vloer zat ook een beetje, zelfde kant. Maar b.v. ook allebei m`n achter gordels. En dat vocht komt dan gewoon van het uitademen, heb namelijk geen airco..

Hoe 't komt dat ie zo lang stil staat... Nou, ik heb gewoon geen geld om er elke dag in te rijden, dus eigelijk gebruik ik `m alleen om de week om naar m`n werk te rijden, maar ook wel eens als ik geen zin heb om de bus naar school te nemen(drukte enz), of de bus mis, of gewoon `n half uur langer wil slapen... Dus hij staat eigenlijk altijd wel `n week of zo stil steeds...

Heb nu m`n raam een paar milimeter open gezet(zodat er net geen water binnenkomt) :/

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Frontera akkoord,

Omega is enkel nice in Sedan versie en de meest luxueuze versie (maar het blijft een slagschip om mee te rijden)

En die 2de is spuuglelijk

Frontera zegt me niet echt iets, maar is ook niet lelijk. Omega is veel mooier in het vorig model imo.

Link to comment
Delen op andere websites

Die Sintra die wordt echt al jaren niet meer verkocht omdat hij super onveilig was :clown:

En dat ding is toch ook hier of in Amerika verkocht als de Pontiac Trans Sport? Maar dan ietsjes anders?... Hij komt me super bekend voor...

Kwam er trouwens net achter dat m`n auto van achteren onder de schimmel zit, stoelen, gordels etc... Maar gelijk even met Vanish Oxi Action zooi schoon gemaakt. Bah bah. Komt omdat ik er zo weinig mee rij elke keer, en als ik er dan mee rijdt de verwarming meestal heel hoog zet... Dan staat hij erna natuurlijk `n week stil met beslagen ruiten.

Zou 't helpen om de verwarming dinges op stand 5 te laten staan elke keer als ik de auto af sluit? Dan is er toch een beetje ventilatie of niet?...

Hoe komt dat ie zo lang stil staat?

En schimmel moet wel ergens vandaan komen, mss ergens van onder de achterbank of dergelijke.

Of van gewoon vocht? Net als in de badkamer als je doucht, als je dan daarna 't raam niet open zet kan het vocht van de damp nergens heen en dan gaat 't plafond bij ons ook schimmelen... Achterbank zat overigens aan één kant inderdaad ook vol, en op de vloer zat ook een beetje, zelfde kant. Maar b.v. ook allebei m`n achter gordels. En dat vocht komt dan gewoon van het uitademen, heb namelijk geen airco..

Hoe 't komt dat ie zo lang stil staat... Nou, ik heb gewoon geen geld om er elke dag in te rijden, dus eigelijk gebruik ik `m alleen om de week om naar m`n werk te rijden, maar ook wel eens als ik geen zin heb om de bus naar school te nemen(drukte enz), of de bus mis, of gewoon `n half uur langer wil slapen... Dus hij staat eigenlijk altijd wel `n week of zo stil steeds...

Heb nu m`n raam een paar milimeter open gezet(zodat er net geen water binnenkomt) :/

Weet je zeker dat je niet ergens water hebt staan? Of een rotte plek waar water naar binnen kan komen?

Want uitademen, dan moet je veel ademen hoor wil je genoeg condens/water maken voor zoiets.

Link to comment
Delen op andere websites

Vrij zeker dat er nergens wat naar binnen komt hoor, anders zou het ook vooral op één plek zitten. I mean, het is niet dat er echt een berg met bewegend wit-groen over m`n achterbank heen groeide of zo, maar er zaten wat hele lichte vlekken op m`n vloer, en wat groenige uitslag/groenig stof die van dichtbij een beetje stonk op m`n achter-gordels en rechtsonder op m`n achterbank.

Als ik 's winters m`n auto in ga en het is heel koud en er zit vocht op m`n ruiten dan beslaan m`n ramen natuurlijk als ik de verwarming aan zet. Meestal heb ik dan m`n verwarming eerst op koud zodat 't niet te veel beslaat, maar als m`n motor dan een beetje op temperatuur komt gaat de verwarming aan, en eer dat het dan warm begint te worden ben ik al waar ik wezen moet. Meestal zijn m`n zijruiten en achterruit dan nog zeiknat, dus dan zet ik m`n auto weg met natte ruiten terwijl het binnenin heel warm is, en dan zit er binnenin ook nog 't een en ander aan damp wat ik uitgeademd heb. Als ik dan smiddags weer instap valt het meestal wel mee(omdat 't 's middags niet zo koud wordt). Dan kom ik thuis, is de verwarming weer net warm, en m`n ruiten zijn dan meestal nog steeds nat. Dan zet ik `m weer weg terwijl het in die auto nog warm is + nog meer uitgeademde lucht die er in blijft hangen... Als het dan 's nachts weer gaat regenen of er komt weer vorst op de ruiten... Tja... Dan beslaan ze natuurlijk weer. Zit er weer vocht in. Als ik dan de volgende dag kijk zijn vooral m`n achterruitjes helemaal beslagen(=vocht). Dat blijft dan meestal `n week of meer zo staan. Geeft lekker de kans om in de bekleding te trekken natuurlijk!

Als bij mij in m`n kamer heel de nacht 't raam dicht heeft gezeten, en 't is heel koud, gebeurd er precies hetzelfde, dan is m`n raam meestal ook een beetje nat/beslagen 's ochtends.

Zal bij jullie ook wel zijn: Denk maar is na als je thuis in een kleine kamer zit terwijl de regen op je raam staat en 't koud is buiten, draai de verwarming eens flink open... Dan beslaan de ramen ook :puh:

Overigens, het is natuurlijk niet binnen één week gebeurd bij mij he! Ik gebruik die auto al `n jaar of 2 op die manier, en 's winters gebeurd dat elke keer. Heb `m van binnen al heel lang niet schoon gemaakt, en achterin kijk ik bijna nooit. Kan me best voorstellen dat er elke keer een klein beetje vocht in blijft zitten vanwege condens, en als dat maanden achter elkaar gebeurd gaat 't best wel schimmelen denk ik.

Als ik er aan denk en het is weer zo morgen, zal ik wel een foto maken :) (Hij heeft trouwens net een hele tijd open gestaan, en 't was daarna even aan 't regenen... Dus als het niet aan m`n adem ligt zie ik dat morgen wel)

EDIT: Er zit nu al weer een heel klein beetje condens op de achterruit, precies in het midden. Heb 't raam nu helemaal dicht gedaan.

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

@MegaPilot

Styling doe ik inderdaad zelf, de rest laat ik doen

Schroefset monteren is op een 206 niet bepaald makkelijk, de uitlaat is custom made, en zo gemaakt dat hij een goede 'flow' geeft

Bij alles wat op de auto is gekomen is wel degelijk nagedacht dus ;)

Wat hij moet opbrengen weet ik niet, misschien maak ik hem weer standaard voor de verkoop

Overigens vandaag 5L ruitenwisser vloeistof gehaald, en 1 liter motorolie (5W10), morgen moet ik namelijk 850 km rijden, dus we vragen flink wat van de auto

De rit gaat overigens naar Zwitserland, en zaterdag weer terug :D

Heb meteen even gekeken, heb een H op de banden staan, dus we kunnen gewoon met 210 km/u door Duitsland heen knallen :Y

De olie heb ik bij een vriend gehaald, die ook een 206 GTI rijdt, en het onderhoud doet aan mijn auto

Het leuke van zijn auto, we gaan de motor een dezer dagen swappen, voor eenzelfde blok, alleen met een turbo erop... 300PK!! _O_

Dat wordt vlammen, niet te rijden :D !

Link to comment
Delen op andere websites

sry beetje laat mr hier is de mercedes e en de audi a4 voor degene die dit niet geloofde of wilde zien[a

ttachment=45230:Audi_A4_Avant_(B8)_front.jpg]post-131532-1326736735,31.jpg

(audi is exact hetzelfde mr niet die vn mn broer)

Deze waar zijn die?

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...