Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Je hebt nu ook zo'n auto (een duitse) die een remlicht heeft over de gehele achterkant, over opvallen gesproken :7 Ziet gewoon geen flikker meer als die remt.

Bedoel je misschien deze?

Afbeelding

Seat is nu misschien wel van Volkswagen maar echt een Duitser is het niet he :puh:

hangt van het model af, sommige modellen zijn gewoon copycats van volkswagen, en wil ik ook gerust een Duitser op vakantie noemen :schater:

Kuch, ik wil niet wéér als Seat fanboy overkomen, maar hoe kan iets een copycat zijn als ze zo`n beetje 't zelfde bedrijf zijn? Ik weet dat b.v. de Exeo of wat het ook was gewoon een gefacelifte oude generatie Audi A4 was en zo, maar dat komt ook omdat zo`n beetje alle Seats gewoon op een VW onderstel staan.

Wat je nu in principe zegt is dat Vauxhall gewoon een copycat is van Opel, ja nogal wiedes als ze (in principe) allebei van 't zelfde bedrijf afkomen...

BTW@Tommy Vercetti: Da's geen recente auto, die zijn van 'n paar jaar later dan mijn auto.

Denk eerder dat het om zoiets gaat als een Cadillac XLR-V of CTS-V, of `n Mercedes of zo... Staat me iets van bij dat de SLS AMG zoiets had, maar denk dat ik me vergis want op alle plaatjes heeft ie geen 3e remlicht.

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

wat betreft 3de remlichten is cadillac tegenwoordig heel enthousiast bezig

zoals deze

of deze

zonet ff vanuit groningen met mn pa naar baflo gereden in de mazda (voor vintage jaren 70 versterkers :D ), je kon af en toe goed merken dat we geen winterbanden hebben XD

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm in de sneeuw rijden met een zo goed als kale banden op men bestelwagen is not done :7.

Hopelijk is morgen de punto klaar. Alhoewel daar de banden binnenkort ook op mogen vervangen worden xD.

Watje! :O Heb vorig jaar heel de winter op bijna kale zomerbandjes gereden! :puh: Als je gewoon rustig rijdt is er niets aan de hand hoor :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

dan kan t ook best wel een audi a7 zijn...

zie je ook wel in video...

Die dus ja :puh:

Uitleggen is nooit mijn beste punt geweest :7

En lezen ook niet

Ik had een paar post boven je al neergezet dat die Audi een achterlijk 3e remlicht heeft ;)

Ach en kale banden en de winter, ik ben blij met m'n winterbanden nu :Y

Link to comment
Delen op andere websites

ach winterbanden, 't is tegenwoordig een hele hype geworden. tering veel van die auto's met van die zwarte stalen velgen zodat je goed kan zien dat ze winterbanden hebben NOU NOU!! poe poe. Pleur er alsjeblieft op z'n minst wieldoppen op.

Wij hebben geen winterbanden onder de 6 en 206, begin van de winter was het namelijk nog niet zo koud en glad dus vond me pa 't niet nodig. Nu is het wel waarschijnlijk wel handig, maar als je gecontroleerd rijdt is er niks aan de hand, en om nou voor die paar week nieuwe winterbanden te gaan kopen...

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm in de sneeuw rijden met een zo goed als kale banden op men bestelwagen is not done :7.

Hopelijk is morgen de punto klaar. Alhoewel daar de banden binnenkort ook op mogen vervangen worden xD.

Watje! :O Heb vorig jaar heel de winter op bijna kale zomerbandjes gereden! :puh: Als je gewoon rustig rijdt is er niets aan de hand hoor :clown:

Ik zit bijna onder het minimum :7.

Hmm de punto draait op de moment op 3cilinders. :duh:

Even zoeken wat de oorzaak kan zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

dan kan t ook best wel een audi a7 zijn...

zie je ook wel in video...

Die dus ja :puh:

Uitleggen is nooit mijn beste punt geweest :7

En lezen ook niet

Ik had een paar post boven je al neergezet dat die Audi een achterlijk 3e remlicht heeft ;)

Ach en kale banden en de winter, ik ben blij met m'n winterbanden nu :Y

Dat had ik ook gelezen, daarom had ik ook het hele verhaal over die auto met zo'n lang remlichtn eergezet, was het alleen even vergeten dat die het was..

Link to comment
Delen op andere websites

ach winterbanden, 't is tegenwoordig een hele hype geworden. tering veel van die auto's met van die zwarte stalen velgen zodat je goed kan zien dat ze winterbanden hebben NOU NOU!! poe poe. Pleur er alsjeblieft op z'n minst wieldoppen op.

Wij hebben geen winterbanden onder de 6 en 206, begin van de winter was het namelijk nog niet zo koud en glad dus vond me pa 't niet nodig. Nu is het wel waarschijnlijk wel handig, maar als je gecontroleerd rijdt is er niks aan de hand, en om nou voor die paar week nieuwe winterbanden te gaan kopen...

1: Wieldoppen op die winterstalen juist NIET doen, je rijdt dan nogal voor lul met je premium auto, daarom maken de meeste het juist het liefst goed zichtbaar, hoewel tegenwoordig de banden om de velgen heen getrokken worden

Of zoals bij mij, gewoon een set wintervelgen hebben

2:Deze winter was het ook inderdaad niet echt nodig, maar het rijdt wel 100 keer fijner als het een keer gesneeuwd heeft, en jah, elke dag je set wisselen doe je ook niet

Ik heb een collega die winterbanden echt vervloekt, tot die prutser vorig jaar uit de bocht vloog en een andere auto aanreedt :ch:

Nee, ik rij lekker op de winterslofjes in de winter, je kan overal heen (denk aan Duitsland), en het rijdt zoveel beter in de sneeuw of andere winterse omstandigheden

Van mij mogen ze in dit land ook de winterbanden wel verplichten, misschien dat de mensen dan eindelijk eens leren door te rijden, want 40 km/u op een 80 weg rijden, is ook volslagen onnodig, dat is gewoon files creeren

Maar das mijn bescheiden mening

Link to comment
Delen op andere websites

1) Winterbanden zorgen, ten opzichte van zomerbanden, onder alle gladde omstandigheden voor sterk verbeterde grip en dus voor uw veiligheid.

2) Meer grip en trekkracht bij temperaturen onder de 7°C vanwege speciaal rubbermengsel met silica dat niet verhardt bij lage temperaturen zoals zomerbanden.

3) Meer comfort en betere afvoer van water of natte scneeuw door fijne lamellen in het profiel. Hierdoor wordt de remweg verkort en verbeterd de wegligging in bochten (minder kans op aquaplanning). Bij sneeuw vervomt het profiel bij het rollen van de band en lamellen worden "grijpers" die zich in de sneeuw "vasthappen".

4) Moderne winterbanden zijn net zo geluidloos en comfortabel als zomerbanden en slijten, door het speciale silicamengse, niet sneller.

5) Extra kosten voor winterbanden zijn verwaarloosbaar. Uw zomerbanden slijten immers niet!

Kuch even taakje over winterbanden voor school van begin van het jaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo rij je voor lul met wieldoppen op je velgen bij winterbanden? Wij hebben ook zomervelgen en wintervelgen hier liggen, zomervelgen zijn gewoon mooi, wintervelgen die lelijke zwarte dingen waar we originele saab wieldoppen over hebben geplakt, maakt het toch een stukje mooier vind ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo rij je voor lul met wieldoppen op je velgen bij winterbanden? Wij hebben ook zomervelgen en wintervelgen hier liggen, zomervelgen zijn gewoon mooi, wintervelgen die lelijke zwarte dingen waar we originele saab wieldoppen over hebben geplakt, maakt het toch een stukje mooier vind ik.

Zomer of winter zijn dezelfde bij mij :7.

Ik leg geen winterbandjes op men auto. Is de moeite niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...