Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Hmm in de sneeuw rijden met een zo goed als kale banden op men bestelwagen is not done :7.

Hopelijk is morgen de punto klaar. Alhoewel daar de banden binnenkort ook op mogen vervangen worden xD.

Watje! :O Heb vorig jaar heel de winter op bijna kale zomerbandjes gereden! :puh: Als je gewoon rustig rijdt is er niets aan de hand hoor :clown:

Ik zit bijna onder het minimum :7.

Hmm de punto draait op de moment op 3cilinders. :duh:

Even zoeken wat de oorzaak kan zijn.

Lekker zuinig,toch...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hmm in de sneeuw rijden met een zo goed als kale banden op men bestelwagen is not done :7.

Hopelijk is morgen de punto klaar. Alhoewel daar de banden binnenkort ook op mogen vervangen worden xD.

Watje! :O Heb vorig jaar heel de winter op bijna kale zomerbandjes gereden! :puh: Als je gewoon rustig rijdt is er niets aan de hand hoor :clown:

Ik zit bijna onder het minimum :7.

Hmm de punto draait op de moment op 3cilinders. :duh:

Even zoeken wat de oorzaak kan zijn.

Lekker zuinig,toch...

Ja en draait super :7.

Ach in ieder geval draait ie al terug, nu nog controleren hoe het komt dat ie het vertikt om op 4cilinders te draaien

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn pa heeft gewoon winterbanden rond zijn originele velgen? :puh:

Deze velgen heeft ie, standaard 17 inch Balder velgen:

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ5RXk1POU5XxIZvY9AZw74SUQ7NcTXzvw54H_qbpnRFNWmZ32Y2ClQ1A4M

Het is een bedrijfswagen, dan zijn winterbanden verplicht(en gratis).

PS: Forum laat deze afbeelding niet toe met de tags? :?

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt nu ook zo'n auto (een duitse) die een remlicht heeft over de gehele achterkant, over opvallen gesproken :7 Ziet gewoon geen flikker meer als die remt.

Bedoel je misschien deze?

Afbeelding

Seat is nu misschien wel van Volkswagen maar echt een Duitser is het niet he :puh:

hangt van het model af, sommige modellen zijn gewoon copycats van volkswagen, en wil ik ook gerust een Duitser op vakantie noemen :schater:

Wat je nu in principe zegt is dat Vauxhall gewoon een copycat is van Opel, ja nogal wiedes als ze (in principe) allebei van 't zelfde bedrijf afkomen...

Correct, dat zeg ik inderdaad :klap: ( altijd handig iemand die voor je parafraseert :clown: )

mijn autotje tijdens het schaatsen vandaag

Link to comment
Delen op andere websites

ach winterbanden, 't is tegenwoordig een hele hype geworden. tering veel van die auto's met van die zwarte stalen velgen zodat je goed kan zien dat ze winterbanden hebben NOU NOU!! poe poe. Pleur er alsjeblieft op z'n minst wieldoppen op.

Wij hebben geen winterbanden onder de 6 en 206, begin van de winter was het namelijk nog niet zo koud en glad dus vond me pa 't niet nodig. Nu is het wel waarschijnlijk wel handig, maar als je gecontroleerd rijdt is er niks aan de hand, en om nou voor die paar week nieuwe winterbanden te gaan kopen...

Ja, maar helaas ben je niet de enigste die op de weg rijdt, poe poe, laat iemand glijden met zijn zomer banden en kom jij aan met je zomer bandjes en daar glij je dan bovenop.

Twee auto's tegen elkaar, en waarom, omdat mensen geld belangrijker vinden dan veiligheid van zichzelf en andere.

Als zomer banden toch zo goed in de winter werken, waarom heten ze dan zomer banden en niet all season/winter banden.... :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Erg leuk wagentje, ben alleen nooit zo fan van de niet meegspoten bumpers...

Verder is het volgens echt een lekker ragbakkie! 0_0

ja, inderdaad ikzelf ook.

Tevens, vind ik de kleur Wit ook niet echt mooi, maar goed de kleuren zijn voor mij niet de reden waarop ik een ( 2e hands ) auto aanschaf :sigaar:

en inderdaad, het is een prachtig ragbakkie. Met die C2 moest je toch een beetje beschaaft mee rijden, hiermee gewoon lekker (zoals op de foto) over het sneeuw ofroaden :clown:

Gij kunt geen wielie :dans:

Jawel jonguh. 4 man op de achterbank!

Kzie het nu al voor me... :7

ik ook ( volgens mij is het nog mogelijk ook :schater: )

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

Haha,

Tja...

Sorry voor de mensen die een Twingo hebben ...

Ik ging een keer naar Eindhoven (ik woon in limburg, jaja nee jullie krijgen geen mona/vlaai).

We zaten met z'n drieën achterin een iemand zat op de gordels... op de terug reis was ik dat :S

en er zaten 2 mensen voorin we gingen nog 122 km/h wow :Y

Maar geen wielie getrokken. Helaas :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

ach winterbanden, 't is tegenwoordig een hele hype geworden. tering veel van die auto's met van die zwarte stalen velgen zodat je goed kan zien dat ze winterbanden hebben NOU NOU!! poe poe. Pleur er alsjeblieft op z'n minst wieldoppen op.

Wij hebben geen winterbanden onder de 6 en 206, begin van de winter was het namelijk nog niet zo koud en glad dus vond me pa 't niet nodig. Nu is het wel waarschijnlijk wel handig, maar als je gecontroleerd rijdt is er niks aan de hand, en om nou voor die paar week nieuwe winterbanden te gaan kopen...

Ja, maar helaas ben je niet de enigste die op de weg rijdt, poe poe, laat iemand glijden met zijn zomer banden en kom jij aan met je zomer bandjes en daar glij je dan bovenop.

Twee auto's tegen elkaar, en waarom, omdat mensen geld belangrijker vinden dan veiligheid van zichzelf en andere.

Als zomer banden toch zo goed in de winter werken, waarom heten ze dan zomer banden en niet all season/winter banden.... :sigaar:

met de 1ste regel ben ik 't al niet mee eens. Want wij hebben zonder winterbanden idd een langere remweg. Maar ik had het over GECONTROLEERD rijden, dus niet bumperkleven. En als je genoeg afstand houd, wat wij wél doen dan is er echt niks aan de hand. En je hebt ook mensen die snel gaan rijden omdat ze winterbanden hebben en dan denken dat ze alles kunnen, en die vormen vaker een groter gevaar dan mensen die voorzichtig rijden op allseasonbanden. En je moet ook maar net ff het geld hebben liggen voor winterbanden. Nee dan vind IK dit ook goed zat.

en trouwens (reagerend op je laatste regel), ik heb nooit gezegd dat zomerbanden goed werken in de winter. En wij hebben allseason banden dus voor alle seizoenen dus zo slecht is dat nou ook weer niet...

En m'n pa rijdt al sinds 1978 zonder winterbanden en heeft nog nooit een ongeluk veroorzaakt of enige schade gehad van zijn oorzaak.

@MaxVito: dat komt me bekend voor, toen m'n moeder haar lancer 1.3 match uit 1994 had ging mn broer ermee rijden met 4 andere 'volwassen' personen in de auto, en die deed toen vol gas 150 op de teller :)

Link to comment
Delen op andere websites

met de 1ste regel ben ik 't al niet mee eens. Want wij hebben zonder winterbanden idd een langere remweg. Maar ik had het over GECONTROLEERD rijden, dus niet bumperkleven. En als je genoeg afstand houd, wat wij wél doen dan is er echt niks aan de hand. En je hebt ook mensen die snel gaan rijden omdat ze winterbanden hebben en dan denken dat ze alles kunnen, en die vormen vaker een groter gevaar dan mensen die voorzichtig rijden op allseasonbanden. En je moet ook maar net ff het geld hebben liggen voor winterbanden. Nee dan vind IK dit ook goed zat.

en trouwens (reagerend op je laatste regel), ik heb nooit gezegd dat zomerbanden goed werken in de winter. En wij hebben allseason banden dus voor alle seizoenen dus zo slecht is dat nou ook weer niet...

En m'n pa rijdt al sinds 1978 zonder winterbanden en heeft nog nooit een ongeluk veroorzaakt of enige schade gehad van zijn oorzaak.

Dat jij gecontroleerd rijdt betekend nog niet dat je bulletproof bent, je kan ook ongelukken krijgen buiten je schuld om.

Tevens kan het ook dat je een bijna ongeluk krijgt wat je hebt vermeden door op goed rubber te rijden, en bumperkleven is op droog asfalt ook dom Maargoed.

Tevens kun je op sneeuw/ijs niet gecontroleerd rijden, ja, je kan je snelheid aanpassen maar je weet niet hoeveel grip je overal hebt.

Tevens kan er ijs onder sneeuw liggen, wat je niet ziet, en dan is de kans op glijden toch aardig groot.

En geld, je kan toch een auto aanschaffen, je kan toch ook benzine erin gooien, en je kan toch ook APK kosten betalen, en wegenbelasting en verzekering?

Waarom zouden winterbanden dan ineens teveel zijn? Op veiligheid moet je niet besparen, en kan best dat je 20 jaar schadevrije sneeuw jaren achter de rug hebt, maar dan is de vraag, blijft dat zo?

Ongelukken zitten in een heel klein hoekje, en met gladheid nog erger.

Tevens niet naar jou gericht(je kwam enigszins over alsof je enkel op zomer banden reed), maar er zijn genoeg die wel enkel op zomerbanden rijden, en niet eens wegkomen, hoe kun je dan verwachten dat je dan wel kunt remmen :S

Link to comment
Delen op andere websites

als je veel rijd en je je auto een beetje kent dan weet je ook wel hoe hij remt en stuurt met dit weer.

en een ongeluk veroorzaakt door een ander kan je zelf toch niks aan doen.

trouwens wat betreft gladheid valt het op het moment ook wel mee, op de meeste wegen is het momenteel wel sneeuw en ijsvrij (tenminste waar ik woon wel).

financieel gezien vind ik het wel iets te persoonlijk dus laat ik me verder niet over uit, maar een setje (fatsoenlijke) winterbanden kosten al gauw 600 eu.

wat betreft zomerbanden heb je wel gelijk, mensen die met zomerbanden rijden in de winter is mss wel een beetje onhandig. Wij zelf hebben allseasonbanden, die kunnen al wat meer hebben.

en wat betreft ongelukken kan je je wel op alles voorbereiden maar dat moet je ook gewoon niet willen...

wil hier verder ook geen pittige discussie van maken :puh:, maar dit is gewoon hoe ik 't zie...

Link to comment
Delen op andere websites

als je veel rijd en je je auto een beetje kent dan weet je ook wel hoe hij remt en stuurt met dit weer.

en een ongeluk veroorzaakt door een ander kan je zelf toch niks aan doen.

trouwens wat betreft gladheid valt het op het moment ook wel mee, op de meeste wegen is het momenteel wel sneeuw en ijsvrij (tenminste waar ik woon wel).

financieel gezien vind ik het wel iets te persoonlijk dus laat ik me verder niet over uit, maar een setje (fatsoenlijke) winterbanden kosten al gauw 600 eu.

wat betreft zomerbanden heb je wel gelijk, mensen die met zomerbanden rijden in de winter is mss wel een beetje onhandig. Wij zelf hebben allseasonbanden, die kunnen al wat meer hebben.

en wat betreft ongelukken kan je je wel op alles voorbereiden maar dat moet je ook gewoon niet willen...

wil hier verder ook geen pittige discussie van maken :puh:, maar dit is gewoon hoe ik 't zie...

Allseason banden zijn niet goed in de winter, en ook niet in de zomer. ;) Aangezien ze compromissen moeten sluiten zijn ze eigenlijk een lage klasse van zowel winter als zomer.

Overigens heb ik gevonden waardoor de 4de cilinder niet meewilt. Injector kapot. €245 voor een nieuwe.

Beetje overdreven maarja dan is ie weer in orde en draait ie op alle 4 de cilinders :7.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...