Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

@Commando en MaxVito: 145 met 4 man erin, 155 met één persoon. *Doet Jeremy Clarkson 'Loser!'*

(En ja, ik weet dat Rusty nu gaat zeggen 'die van mij gaat gewoon 200 met 4 man erin' of iets dergelijks, dat maakt me niet uit want jij hebt gewoon een snellere auto).

Dan ben je voor 350 euro klaar, inclusief het op de velg leggen

= prijs die ik voor m`n auto heb betaald. Ik ga niet evenveel geld aan banden uitgeven als ik voor m`n auto heb betaald. :clown:

Laten we met z'n allen eerst maar eens die oudjes van de weg aftrappen, wat een irritant volk is dat!! :ch:

^Dit +1... Zat laatst ook weer achter een bejaard stel, die rijden dan 40 als je 50 mag, en als je ze dan voorbij gaat kijken ze je ook nog zo aan alsof je een crimineel bent omdat je gewoon de maximum snelheid wil rijden. Echt van de weg halen dat volk :ch:

EDIT@hieronder: Is nog steeds een supermini/city-car net als een Twingo en Seicento :puh:

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

= prijs die ik voor m`n auto heb betaald. Ik ga niet evenveel geld aan banden uitgeven als ik voor m`n auto heb betaald. :clown:

Op banden moet je niet bezuinigen jongen, ik heb op hercules banden gereden eens en nooit meer dat dat soort meuk onder mijn auto komt. Elk stoplicht met wielspin weg en met regen niet vooruit te branden. En dat was bij mijn "Normale" rijstijl. Laatstaan als ik een keertje een sprintje wilde trekken bij het stoplicht, 1: wielspin, 2: wielspin en met een beetje mazzel kreeg hij in z'n 3 een beetje grip. Ondertussen was de andere al meters ver weg. Nou is sprinten natuurlijk niet belangrijk, maar goedkope bandjes zijn gewoon levens gevaarlijk, want voordat je het weet rij je je eigen auto in de prak en neem je misschien nog iemand anders mee in de ellende omdat jij niet iets meer geld wou besteden aan banden.

Zeker in de kleinere maten die jij heb (Wat heb je 15/16 inch?)hoeft een degelijk merk niet eens zo heel veel te kosten. Ga je naar grotere maten zoals ik 18 inch of een ander voorbeeldje mijn broer 21 inch. dan ga je grof geld voor banden betallen, maar dan alsnog zou ik er niet op bezuinigigen

But that's my opinion. :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

@Mythbuster, eerst eens leren lezen dan, ik bedoelde die 600 euro niet op jou post, maar op iemand z'n post waarbij z'n vader geen winterbanden wou...

Daarbij heb ik ook gezegd dat iedereen moet doen wat hij zelf wilt...

En ik vind het een vrij kansloze actie om meteen te zeggen 'En ja, ik weet dat Rusty nu gaat zeggen 'die van mij gaat gewoon 200 met 4 man erin' , terwijl je zelf eigenlijk hetzelfde doet

Ik heb overigens nog nooit gekeken hoe hard hij wilt met 4 man, ben altijd een beetje huiverig voor de politie met dat soort dingen.. maximale wat ik heb gehaald met 4 man is 180 km/u, toen vond ik het mooi geweest :$ (Verbruik op zo'n moment is ook 1 op 7 ofzo :ch: )

Verder ben ik het helemaal met Rullez eens, maargoed, ook daarin, dat moet iedereen zelf weten

Ik ben ook niet iemand die op banden bespaard, rij op het moment op Vredesteins en op de zomervelgen heb ik Pirreli Pzero banden, daarvan is een groot nadeel dat ze kneiter hard slijten :{

Link to comment
Delen op andere websites

= prijs die ik voor m`n auto heb betaald. Ik ga niet evenveel geld aan banden uitgeven als ik voor m`n auto heb betaald. :clown:

Op banden moet je niet bezuinigen jongen, ik heb op hercules banden gereden eens en nooit meer dat dat soort meuk onder mijn auto komt. Elk stoplicht met wielspin weg en met regen niet vooruit te branden. En dat was bij mijn "Normale" rijstijl. Laatstaan als ik een keertje een sprintje wilde trekken bij het stoplicht, 1: wielspin, 2: wielspin en met een beetje mazzel kreeg hij in z'n 3 een beetje grip. Ondertussen was de andere al meters ver weg. Nou is sprinten natuurlijk niet belangrijk, maar goedkope bandjes zijn gewoon levens gevaarlijk, want voordat je het weet rij je je eigen auto in de prak en neem je misschien nog iemand anders mee in de ellende omdat jij niet iets meer geld wou besteden aan banden.

Zeker in de kleinere maten die jij heb (Wat heb je 15/16 inch?)hoeft een degelijk merk niet eens zo heel veel te kosten. Ga je naar grotere maten zoals ik 18 inch of een ander voorbeeldje mijn broer 21 inch. dan ga je grof geld voor banden betallen, maar dan alsnog zou ik er niet op bezuinigigen

But that's my opinion. :duh:

Dit dus, als je op kutbanden rijdt heb je een kutwegligging, omdat je wegcontact maakt met je banden, en als die kut zijn, is je wegligging ook kut :7

Er zijn een aantal dingen waar je niet op moet bezuinigen, en dat zijn zeker banden, remmen en verlichting.

Daarnaast Mythbuster, wel een beetje hypocriet, je hebt je wielen verbreed, allerlei schades fixt en weet ik wat allemaal, zou me niks verbazen als dat meer dan 350 euro zou zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

= prijs die ik voor m`n auto heb betaald. Ik ga niet evenveel geld aan banden uitgeven als ik voor m`n auto heb betaald. :clown:

Op banden moet je niet bezuinigen jongen, ik heb op hercules banden gereden eens en nooit meer dat dat soort meuk onder mijn auto komt. Elk stoplicht met wielspin weg en met regen niet vooruit te branden. En dat was bij mijn "Normale" rijstijl. Laatstaan als ik een keertje een sprintje wilde trekken bij het stoplicht, 1: wielspin, 2: wielspin en met een beetje mazzel kreeg hij in z'n 3 een beetje grip. Ondertussen was de andere al meters ver weg. Nou is sprinten natuurlijk niet belangrijk, maar goedkope bandjes zijn gewoon levens gevaarlijk, want voordat je het weet rij je je eigen auto in de prak en neem je misschien nog iemand anders mee in de ellende omdat jij niet iets meer geld wou besteden aan banden.

Zeker in de kleinere maten die jij heb (Wat heb je 15/16 inch?)hoeft een degelijk merk niet eens zo heel veel te kosten. Ga je naar grotere maten zoals ik 18 inch of een ander voorbeeldje mijn broer 21 inch. dan ga je grof geld voor banden betallen, maar dan alsnog zou ik er niet op bezuinigigen

But that's my opinion. :duh:

Klopt, op banden moet je ook niet bezuinigen, maar in mijn ogen alleen als je eigenlijk beter nodig hebt, zoals in het voorbeeld dat jij geeft, had jij beter nodig omdat je auto een stuk meer pk's heeft. Alleen als ik voor 40 euro per band klaar kan zijn met Blackstone banden die me bevallen, waarom zou ik dan toch een duurder merk gaan kopen? Overigens wil ik wel zeggen, als jij in het droog gelijk wielspin krijgt dan komt dat denk ik eerder omdat je auto zo veel power heeft... Als ik een auto als die van jou zou hebben zou ik ook niet dezelfde banden hebben als ik nu heb. Sowieso zou ik met een GTI geen goedkope banden kopen. Maar met `n 1.4 zoals die van mij heb je niet zo`n last van zulke dingen. Ik krijg in de sneeuw in z`n 3 niet eens wielspin, in z`n 2 lukt het maar net vanuit stilstand, en dat op hele goedkope zomerbanden.

@Mythbuster, eerst eens leren lezen dan, ik bedoelde die 600 euro niet op jou post, maar op iemand z'n post waarbij z'n vader geen winterbanden wou...

Daarbij heb ik ook gezegd dat iedereen moet doen wat hij zelf wilt...

En ik vind het een vrij kansloze actie om meteen te zeggen 'En ja, ik weet dat Rusty nu gaat zeggen 'die van mij gaat gewoon 200 met 4 man erin' , terwijl je zelf eigenlijk hetzelfde doet

Ik heb overigens nog nooit gekeken hoe hard hij wilt met 4 man, ben altijd een beetje huiverig voor de politie met dat soort dingen.. maximale wat ik heb gehaald met 4 man is 180 km/u, toen vond ik het mooi geweest :$ (Verbruik op zo'n moment is ook 1 op 7 ofzo :ch: )

Ik bedoelde dat niet serieus of hatelijk, ik zeg het alleen omdat jouw auto hier zo`n beetje de snelste is(of die van Rullez?), en omdat ik maar een 1.4'tje heb, zal er voortaan een ;) bijzetten :puh:. Misschien kwam het zo over, maar mijn reactie was sowieso niet echt om op te scheppen, waarom zou ik? Net doen alsof m`n Ibiza'tje snel is, dat zou pas dom zijn. Daar wordt ik niet beter van. Overigens snap ik ook wel dat je post niet aan mij gericht was, het was een opmerking tussendoor.

Dit dus, als je op kutbanden rijdt heb je een kutwegligging, omdat je wegcontact maakt met je banden, en als die kut zijn, is je wegligging ook kut :7

Er zijn een aantal dingen waar je niet op moet bezuinigen, en dat zijn zeker banden, remmen en verlichting.

Daarnaast Mythbuster, wel een beetje hypocriet, je hebt je wielen verbreed, allerlei schades fixt en weet ik wat allemaal, zou me niks verbazen als dat meer dan 350 euro zou zijn.

Mijn banden zijn dan waarschijnlijk gewoon super goedkoop voor hun kwaliteit, of mijn rijstijl is gewoon rustiger dan die van jullie(wat me sterk lijkt :7). Ik heb de goedkoopste banden die ik kon krijgen(zoals ik al zei, 40 euries per band), en m`n wegligging is gewoon goed. Heb één keer in de regen wielspin gehad zonder dat ik dat wilde en dat was op een stuk asfalt waar meerdere mensen van school wielspin kregen, oftewel het wegdek was daar gewoon super slecht. En dat bleek ook, want 'n paar weken later is dat stuk opnieuw geasfalteerd.

En je hebt een goed punt: Ik weet ook wel zeker dat ik qua extra's meer dan 350 euro heb uitgegeven. Maar je moet je wel realiseren dat dat soort dingen over een lange tijd verspreid zijn én maar één keer uitgegeven worden. 'T duurste wat er op zit was die schroefset van 200 euro, en als ik dat had ik toen ook liever met verlagingsveren willen doen omdat die veel goedkoper waren(dat weten jullie misschien nog wel, dat ie werd afgekeurd omdat de veren los zaten).

Banden echter vind ik toch anders. Ik weet niet precies hoe ik 't verschil moet uitleggen, ik denk omdat dat een 'verplichte' koop is, en de rest voor de lol, en omdat ik met banden in één keer dat bedrag kwijt ben, en met de andere dingen 't verspreid heb over een aantal jaar.

Overigens kunnen jullie allemaal zeggen dat je niet op banden moet besparen, maar denk dan ook wel na he... Als banden gevaarlijk slecht zouden zijn dan zouden ze niet verkocht worden, ja ze maken nu meer lawaai, en ja duurdere banden rijden misschien fijner en gaan langer mee en je hebt er meer grip mee, maar gevaarlijk zullen ze heus niet zijn als je geen hele krachtige motor hebt en normaal rijdt, anders mogen ze ook niet verkocht worden, da's net als dat doorgeslepen veren niet mogen.

Ben nu moe, dus waarschijnlijk vergeet ik op de helft te reageren :7 Truste! :7

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Hoeveel PK en NM je heb speelt uiteraard ook een rol, maar die banden die ik had die waren zelfs kut onder de Leon van mijn ma. Overigens goed oppassen wat je zegt, er is genoeg rotzooi op de markt. Je moet niet denken omdat het goed gekeurd is dat het gelijk een redelijke kwaliteit heeft. ;)

En mijn rijstijl is de laatste maanden vrij normaal geworden, rij bijna nooit te hard ik ben meer van af en toe een sprintje bij de stoplichten. Maar dat is het ook, risico op grote bekeuringen is hier gewoon te groot. Hardste wat ik heb gereden is 235 op de teller en dat was in Duitsland. ;) maar in Nederland ga ik niet heel snel harder als 150 op de snelweg.

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoelde dat niet serieus of hatelijk, ik zeg het alleen omdat jouw auto hier zo`n beetje de snelste is(of die van Rullez?)

Geen idee welke sneller is, een standaard Golf 4 GTI hou ik nog bij, een gechipte kan ik toch echt vergeten :schater:

Maargoed, we kunnen het beter over een onderwerp hebben waar we het allemaal eens over zijn

Die ACHTERLIJK brandstof prijzen, wederom een record voor benzine, 1,77 euro per liter!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoelde dat niet serieus of hatelijk, ik zeg het alleen omdat jouw auto hier zo`n beetje de snelste is(of die van Rullez?)

Geen idee welke sneller is, een standaard Golf 4 GTI hou ik nog bij, een gechipte kan ik toch echt vergeten :schater:

Maargoed, we kunnen het beter over een onderwerp hebben waar we het allemaal eens over zijn

Die ACHTERLIJK brandstof prijzen, wederom een record voor benzine, 1,77 euro per liter!

M'n ouders tanken gewoon benzine voor 1,61.7. M'n pa rijdt als ie van z'n werk komt langs 'fietenolie',en daar is het altijd 2 cent goedkoper vergeleken met de shell en de tango die 500m verderop zitten XD

Dit is uiteraard nog steeds veels te duur, maar gelukkig geen 1,77.

Link to comment
Delen op andere websites

1,77 euro is de landelijke adviesprijs, zie je eigenlijk alleen langs de snelweg

Hier is de brandstof op het moment 1,68 euro!

Donderdag nog getankt, 42 liter x 1,68 euro = 70.56 euro

Daarmee kan ik weer 500 km rijden :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

zeker met dit weer gaat de portemonnee ook wat eerder leeg. M'n pa z'n mazda 6 reed laatst 1:10, en m'n pa is nou niet echt een snelle rijder..., en dat voor een 1.8 benzinemotor (1:10) is niet echt zuinig...

het kan trouwens ook zijn dat ik me vergis hoor wat betreft benzineprijs, maar ik weet wel dat het aardig wat scheelt met het westen van het land...

Link to comment
Delen op andere websites

@paul.kloosterman.. Ik woon in het oosten ;)

Vroeg me trouwens af of de remklauwen van m'n auto goed zichtbaar waren tijdens het rijden, dus maakte een vriend van me even snel een foto

foto.jpg

En ze zijn goed zichtbaar dus :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...