Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Ik bedoelde dat niet serieus of hatelijk, ik zeg het alleen omdat jouw auto hier zo`n beetje de snelste is(of die van Rullez?)

Geen idee welke sneller is, een standaard Golf 4 GTI hou ik nog bij, een gechipte kan ik toch echt vergeten :schater:

Maargoed, we kunnen het beter over een onderwerp hebben waar we het allemaal eens over zijn

Die ACHTERLIJK brandstof prijzen, wederom een record voor benzine, 1,77 euro per liter!

Wtf? Hier is het ongeveer €1,57 - €1,63 hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Die kleur hebben ze niet in speciale remklauwen verf

Heb gewoon eerst geschuurd, en met een staalborstel flink geschrobt

Daarna flink ontvetten met remmenreiniger

Vervolgens de rest afplakken, en 3 lagen gespoten met een Motip Spuitbus in Kawasaki Groen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Dan heb ik nu zelfde soort fles naast me staan maar dan in het zwart, alleen dan hitte bestendige variant :clown: Is een goede dus? Ik zit er over te denken om mijn remklauwen rood te spuiten, zat er alleen nog over te twijfelen, coaten, motip spuitbus of van die speciale remklauwverf

Link to comment
Delen op andere websites

Er is hier iemand in dit topic met een BMW 1M. Djeezes man, wist niet dat die bak zo snel was..:cab:

Je bedoeld Tha-Ran's vader?

Tja, ook niet gek he, twin turbo 3liter motor met 340pk(op papier*) en dat met zo'n +/-1450kg, dat gaat goed vooruit :puh:

En hoorde zelfs dat ze met de Akrapovic pijp zo rond de 390pk waren uitgekomen.

*Wat ik hiermee bedoel, op papier is vliegwiel vermogen, niet het vermogen dat je op je wielen krijgt.

Er is eentje getest met 331pk op de wielen, gemiddeld zit je aan 15% verlies in je aandrijving wat neerkomt op +/-50pk en dus zo'n +/-381pk op de vliegwiel, wat dus 40pk meer is dan opgegeven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoelde dat niet serieus of hatelijk, ik zeg het alleen omdat jouw auto hier zo`n beetje de snelste is(of die van Rullez?)

Geen idee welke sneller is, een standaard Golf 4 GTI hou ik nog bij, een gechipte kan ik toch echt vergeten :schater:

Maargoed, we kunnen het beter over een onderwerp hebben waar we het allemaal eens over zijn

Die ACHTERLIJK brandstof prijzen, wederom een record voor benzine, 1,77 euro per liter!

Wtf? Hier is het ongeveer €1,57 - €1,63 hoor.

de adviesprijs is in NL 1.778 euro / liter. Er zijn momenteel weinig pompstations die in de prijsscala €1,57 - €1,63 zitten helaas :puh:

bron

ik zie de 2,- al aankomen :cry:

@Mythbuster:

Nee, een seicento / twingo valt onder Autoklasse A (mini)... een Seat Ibiza onder Autoklasse B (economy) een Punto valt net zoals een Golf onder klasse C ( compact )

En nog een bronnetje :sigaar:

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

Om je remklauwen een kleurtje tegeven heb je echt geen speciale verf nodig hoor, gewoon even lichtjes opschuren en goed ontvetten hecht de meeste metaal verf er wel op. Ik heb die van mij met de kwast rood geschilderd met lak die ze ook op auto's spuiten. Zit er nou toch al bijna een jaartje op ziet er nog steeds netjes uit. ;)

Foto-3OPQVUQV-D.jpg

:tu:

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoelde dat niet serieus of hatelijk, ik zeg het alleen omdat jouw auto hier zo`n beetje de snelste is(of die van Rullez?)

Geen idee welke sneller is, een standaard Golf 4 GTI hou ik nog bij, een gechipte kan ik toch echt vergeten :schater:

Maargoed, we kunnen het beter over een onderwerp hebben waar we het allemaal eens over zijn

Die ACHTERLIJK brandstof prijzen, wederom een record voor benzine, 1,77 euro per liter!

Wtf? Hier is het ongeveer €1,57 - €1,63 hoor.

de adviesprijs is in NL 1.778 euro / liter. Er zijn momenteel weinig pompstations die in de prijsscala €1,57 - €1,63 zitten helaas :puh:

bron

ik zie de 2,- al aankomen :cry:

@Mythbuster:

Nee, een seicento / twingo valt onder Autoklasse A (mini)... een Seat Ibiza onder Autoklasse B (economy) een Punto valt net zoals een Golf onder klasse C ( compact )

En nog een bronnetje :sigaar:

Kuch Fiat punto is zowel B en C ;).

Link to comment
Delen op andere websites

Er is hier iemand in dit topic met een BMW 1M. Djeezes man, wist niet dat die bak zo snel was..:cab:

Je bedoeld Tha-Ran's vader?

Tja, ook niet gek he, twin turbo 3liter motor met 340pk(op papier*) en dat met zo'n +/-1450kg, dat gaat goed vooruit :puh:

En hoorde zelfs dat ze met de Akrapovic pijp zo rond de 390pk waren uitgekomen.

*Wat ik hiermee bedoel, op papier is vliegwiel vermogen, niet het vermogen dat je op je wielen krijgt.

Er is eentje getest met 331pk op de wielen, gemiddeld zit je aan 15% verlies in je aandrijving wat neerkomt op +/-50pk en dus zo'n +/-381pk op de vliegwiel, wat dus 40pk meer is dan opgegeven.

Als je PK's verliest, dan moet ie toch juist minder 'echte' PK's hebben? :?

Link to comment
Delen op andere websites

Als je PK's verliest, dan moet ie toch juist minder 'echte' PK's hebben? :?

Ja en nee, je hebt dus gewoon 381 echte pk's op je vliegwiel, en 331 echte pk's op je wielen maar hier is de aftrek van je aandrijving eraf wat je dus daadwerkelijk gebruikt op de weg.

Maar fabrikanten spreken over vliegwiel vermogen, dit is meer en dit verkoopt dus beter.

Link to comment
Delen op andere websites

Man zo'n eindwerkje over de fiat TwinAir motor is ook niet echt simpel.

Het is toch gewoon een twee cilinder met variabele kleptiming en een turbo erop geschroeft?

Klopt. Maar je moet elke sensor, actuator en dergelijke volledige uitleggen. En al men info is in het engels, dus het vertalen komt er ook nog eens bij kijken

Link to comment
Delen op andere websites

Wil eigenlijk m`n remmen ook wel een keer netjes maken, ook al zie je ze amper. Alleen op zo`n oud/old-school bakkie als die van mij staat dat zo stom, vooral omdat 't natuurlijk zichtbaar geen snelle wagen is... En dan ook nog trommelremmen achter: Rode klauwen en dan of roestige trommels of rode trommels, dus dan is 't altijd te zien dat er geen schijfremmen achter zitten, nou is dat op zich niet zo erg, maar omdat 't zo`n langzaam bakkie is maakt dat het een beetje sjonnie in mijn ogen.... En een andere kleur zou ook niet echt staan denk, en als ik ze zwart zou maken zou 't weer niet de moeite waard zijn want dan is het met zwart staal er overheen weer helemaal onzichtbaar :7

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...