Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Wil eigenlijk m`n remmen ook wel een keer netjes maken, ook al zie je ze amper. Alleen op zo`n oud/old-school bakkie als die van mij staat dat zo stom, vooral omdat 't natuurlijk zichtbaar geen snelle wagen is... En dan ook nog trommelremmen achter: Rode klauwen en dan of roestige trommels of rode trommels, dus dan is 't altijd te zien dat er geen schijfremmen achter zitten, nou is dat op zich niet zo erg, maar omdat 't zo`n langzaam bakkie is maakt dat het een beetje sjonnie in mijn ogen.... En een andere kleur zou ook niet echt staan denk, en als ik ze zwart zou maken zou 't weer niet de moeite waard zijn want dan is het met zwart staal er overheen weer helemaal onzichtbaar :7

Niet al teveel geld of moeite meer in steken man.

Is het niet waard.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Niet al teveel geld of moeite meer in steken man.

Is het niet waard.

Daarom zeg ik ook 'Denk dat 't de moeite niet waard is', 't punt is dat ik het gewoon veel te leuk vind om aan die auto te werken :) Enige wat ik eventueel nog van plan ben is spoorverbreders aan de achterkant, maar ook dat niet denk. Ga gewoon zo veel mogelijk geld ervoor sparen, en als ie 't niet meer doet in één keer helemaal oplappen als project, nieuwe motor en alles.

Zal tegen die tijd wel blijken dat me dat nooit zou lukken, maar dromen kan altijd toch? :puh:

Staat nu trouwens 212330km op de teller nu, geloof ik. Da's zo`n 12000 km meer dan waar Ibiza's normaal kapot gaan :clown: .

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Afkloppen! :engel:

Wat is trouwens een bedrag waar je wel een fatsoenlijke auto voor kan kopen? Hoe duur zal de golf van Rullez als voorbeeld zijn? (in staat dat je hem kocht, niet de huidige)

€4000?

zoiets?

Ik had die van mij voor 4200 gekocht, meeste op maarktplaats die in redelijke staat ijn staan voor rond de 5000 te koop maar dan moet je goed zoeken. Vooral kijken naar de Turbo of die niet zweet en naar de distrubutie bij aankoop. ;)

@Hierboven: Dat is de 1.6, ik heb de GTI licht een 1.8 Turbo in. ;)

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Afkloppen! :engel:

Wat is trouwens een bedrag waar je wel een fatsoenlijke auto voor kan kopen? Hoe duur zal de golf van Rullez als voorbeeld zijn? (in staat dat je hem kocht, niet de huidige)

€4000?

zoiets?

Ik had die van mij voor 4200 gekocht, meeste op maarktplaats die in redelijke staat ijn staan voor rond de 5000 te koop maar dan moet je goed zoeken. Vooral kijken naar de Turbo of die niet zweet en naar de distrubutie bij aankoop. ;)

@Hierboven: Dat is de 1.6, ik heb de GTI licht een 1.8 Turbo in. ;)

ow wist niet dat je een GTI had. LEUK :)

hij had het over een fatsoenlijke auto dus dacht dat dit wil een redelijke auto was.

Link to comment
Delen op andere websites

Niet al teveel geld of moeite meer in steken man.

Is het niet waard.

Daarom zeg ik ook 'Denk dat 't de moeite niet waard is', 't punt is dat ik het gewoon veel te leuk vind om aan die auto te werken :) Enige wat ik eventueel nog van plan ben is spoorverbreders aan de achterkant, maar ook dat niet denk. Ga gewoon zo veel mogelijk geld ervoor sparen, en als ie 't niet meer doet in één keer helemaal oplappen als project, nieuwe motor en alles.

Zal tegen die tijd wel blijken dat me dat nooit zou lukken, maar dromen kan altijd toch? :puh:

Staat nu trouwens 212330km op de teller nu, geloof ik. Da's zo`n 12000 km meer dan waar Ibiza's normaal kapot gaan :clown: .

Mijne is ook weer tip top in orde :D. Nieuwe injector en hij draait weer netjes op 4cilinders.

Afkloppen! :engel:

Wat is trouwens een bedrag waar je wel een fatsoenlijke auto voor kan kopen? Hoe duur zal de golf van Rullez als voorbeeld zijn? (in staat dat je hem kocht, niet de huidige)

Vanaf €1500 vind je wel degelijke auto's. Je moet gewoon goed zoeken. En er zijn altyd uitzonderingen (Mythbuster).

Link to comment
Delen op andere websites

Afkloppen! :engel:

Wat is trouwens een bedrag waar je wel een fatsoenlijke auto voor kan kopen? Hoe duur zal de golf van Rullez als voorbeeld zijn? (in staat dat je hem kocht, niet de huidige)

€4000?

zoiets?

Ik had die van mij voor 4200 gekocht, meeste op maarktplaats die in redelijke staat ijn staan voor rond de 5000 te koop maar dan moet je goed zoeken. Vooral kijken naar de Turbo of die niet zweet en naar de distrubutie bij aankoop. ;)

@Hierboven: Dat is de 1.6, ik heb de GTI licht een 1.8 Turbo in. ;)

ow wist niet dat je een GTI had. LEUK :)

hij had het over een fatsoenlijke auto dus dacht dat dit wil een redelijke auto was.

Eerste auto hoeft natuurlijk niet super snel te zijn, (Liefst wel :sigaar:) maar hij vroeg hoe duur de mijnes was, zit aardig prijs verschil tussen een 1.6 en een 1.8T

Link to comment
Delen op andere websites

Wil eigenlijk m`n remmen ook wel een keer netjes maken, ook al zie je ze amper. Alleen op zo`n oud/old-school bakkie als die van mij staat dat zo stom, vooral omdat 't natuurlijk zichtbaar geen snelle wagen is... En dan ook nog trommelremmen achter: Rode klauwen en dan of roestige trommels of rode trommels, dus dan is 't altijd te zien dat er geen schijfremmen achter zitten, nou is dat op zich niet zo erg, maar omdat 't zo`n langzaam bakkie is maakt dat het een beetje sjonnie in mijn ogen.... En een andere kleur zou ook niet echt staan denk, en als ik ze zwart zou maken zou 't weer niet de moeite waard zijn want dan is het met zwart staal er overheen weer helemaal onzichtbaar :7

Niet doen, rode remtrommels zijn nog gayer dan een vleugel op je achterklep, period!

Zal tegen die tijd wel blijken dat me dat nooit zou lukken, maar dromen kan altijd toch? :puh:

Met zo'n gedachte zal je dat zeker niet lukken nee, gewoon de moed erover sparen samen met geld en dan komt het wel.

Daarnaast kun je ook nog altijd vrienden/kennissen vragen voor hulp mocht je iets niet lukken.

En geloof me, een motorswap stelt niks voor als je alles hebt voorbereid, zowel qua informatie en onderdelen.

En vooral als je elektrisch ook alles hebt, dan is het meer schroeven en inprikken van alles.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat van jou is niet overdreven, volgens mij zelfs ori Peugeot ofniet?

Niet helemaal origineel, het is wel het model van Peugeot, maar deze is van Carbon ;)

Niet heel goed te zien, maartoch:

Afbeelding

Ah ok, die van de 206RC ofniet?

Staat hem wel goed, opzicht best netjes, carbon valt dan niet zo heel erg op maar dat is meer fijnproeven dan opvallend, en dat is vaker beter :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist over mijn onderlip gereden en 5 minuten mee gesleurd omdat hij vast zat onder mijn subframe. Kon hem voor geen mogelijkheid los krijgen. Uit eindelijk thuis de auto opgekrikt en de lip eronder vandaan gehaald. Op wat schaaf plekken na geen scheurtje niks dat is pas kwaliteit. :D

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...