Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wij tanken alleen in de weekenden vol, dat kost dan 60 euro voor de 6 en 30 euro voor de Partner.. ligt er maar net aan welke we meenemen..

Nog steeds opzoek naar de ideale Mazda 5 om de Partner te vervangen.. ( moet wel een scootmobiel achterin staan )..

Budget: 11-13 K

Km-stand tot 100k

Import ( voor de opties zoals leder, navi, xenon )

En binnekort opzoek voor me stiefbroer naar zijn ideale Golf 1, maar hij had het over een Karmann editie, iemand meer verstand daarover?

Link to comment
Delen op andere websites

Wij tanken alleen in de weekenden vol, dat kost dan 60 euro voor de 6 en 30 euro voor de Partner.. ligt er maar net aan welke we meenemen..

Nog steeds opzoek naar de ideale Mazda 5 om de Partner te vervangen.. ( moet wel een scootmobiel achterin staan )..

Budget: 11-13 K

Km-stand tot 100k

Import ( voor de opties zoals leder, navi, xenon )

En binnekort opzoek voor me stiefbroer naar zijn ideale Golf 1, maar hij had het over een Karmann editie, iemand meer verstand daarover?

Een golf 1 karmann editie is een golf met een bodykitje. best wel populair...

volkswagen_golf_golf_1_cabrio_karmann_93541673714693653.jpg

hier meer info...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoelde dat niet serieus of hatelijk, ik zeg het alleen omdat jouw auto hier zo`n beetje de snelste is(of die van Rullez?)

Geen idee welke sneller is, een standaard Golf 4 GTI hou ik nog bij, een gechipte kan ik toch echt vergeten :schater:

Maargoed, we kunnen het beter over een onderwerp hebben waar we het allemaal eens over zijn

Die ACHTERLIJK brandstof prijzen, wederom een record voor benzine, 1,77 euro per liter!

Wtf? Hier is het ongeveer €1,57 - €1,63 hoor.

de adviesprijs is in NL 1.778 euro / liter. Er zijn momenteel weinig pompstations die in de prijsscala €1,57 - €1,63 zitten helaas :puh:

bron

ik zie de 2,- al aankomen :cry:

@Mythbuster:

Nee, een seicento / twingo valt onder Autoklasse A (mini)... een Seat Ibiza onder Autoklasse B (economy) een Punto valt net zoals een Golf onder klasse C ( compact )

En nog een bronnetje :sigaar:

Kuch Fiat punto is zowel B en C ;).

Al vind ik persoonlijk de Punto ( net als C2 / Peugeot 206(7)) meer een B Class ( hatchbacks ) , en de Bravo een C Class.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga mezelf maar eens afmaken... :ch:

Net de auto gewassen, maak ik een hele kras in die waardeloze zachte lak op m'n auto :cry::7

Met de hogedruk van de wasbox tik ik de auto aan, omdat de slang ineens op spanning kwam te staan... :? (Die roller wou niet mee)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga mezelf maar eens afmaken... :ch:

Net de auto gewassen, maak ik een hele kras in die waardeloze zachte lak op m'n auto :cry::7

Met de hogedruk van de wasbox tik ik de auto aan, omdat de slang ineens op spanning kwam te staan... :? (Die roller wou niet mee)

Een van de redenen waarom ik de laatste tijd mijn auto veel met de hand was. Minder beschadigingen, mooier resultaat en goedkoper. Je bent alleen wat langer bezig, maar dat maakt mij als auto liefhebber weinig uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga mezelf maar eens afmaken... :ch:

Net de auto gewassen, maak ik een hele kras in die waardeloze zachte lak op m'n auto :cry::7

Met de hogedruk van de wasbox tik ik de auto aan, omdat de slang ineens op spanning kwam te staan... :? (Die roller wou niet mee)

Een van de redenen waarom ik de laatste tijd mijn auto veel met de hand was. Minder beschadigingen, mooier resultaat en goedkoper. Je bent alleen wat langer bezig, maar dat maakt mij als auto liefhebber weinig uit.

Ik kan/mag geen auto wassen hier voor het huis, dus moet wel naar een wasbox

Woon nu ergens anders, maar bij het huis waar ik hiervoor woonde, kon het wel, en deed ik het inderdaad altijd thuis

Het is een kras van zo'n 10 cm die behoorlijk diep is :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga mezelf maar eens afmaken... :ch:

Net de auto gewassen, maak ik een hele kras in die waardeloze zachte lak op m'n auto :cry::7

Met de hogedruk van de wasbox tik ik de auto aan, omdat de slang ineens op spanning kwam te staan... :? (Die roller wou niet mee)

Een van de redenen waarom ik de laatste tijd mijn auto veel met de hand was. Minder beschadigingen, mooier resultaat en goedkoper. Je bent alleen wat langer bezig, maar dat maakt mij als auto liefhebber weinig uit.

Ik kan/mag geen auto wassen hier voor het huis, dus moet wel naar een wasbox

Woon nu ergens anders, maar bij het huis waar ik hiervoor woonde, kon het wel, en deed ik het inderdaad altijd thuis

Het is een kras van zo'n 10 cm die behoorlijk diep is :duh:

ach dat komt me wel bekend voor, krassen maken en dan flink balen. Zo had ik bij mn pa zn vorige auto een kras gemaakt met de fiets. Omdat ik dacht dat ik er wel langskon, ook al stond de caravan van de buren er aardig dicht bij...

en bij de mazda 6 had mn pa een keer zon wisser gekocht waarmee je niet van die watervlekken kreeg na het wassen. Ik had er goed op gelet dat er geen zand in zat, bleek dat er dus toch in te zitten en had ik krassen op de motorkap -__- Heb daarna dat ding ook helemaal gemold, en auto ff goed gepoetst en nu zie je er (haast) niks van.

Wil nog steeds een keer zon poetsmachine ofzo, zodat de 6 en de 206 weer lkkr kunnen shinen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Wij tanken alleen in de weekenden vol, dat kost dan 60 euro voor de 6 en 30 euro voor de Partner.. ligt er maar net aan welke we meenemen..

Nog steeds opzoek naar de ideale Mazda 5 om de Partner te vervangen.. ( moet wel een scootmobiel achterin staan )..

Budget: 11-13 K

Km-stand tot 100k

Import ( voor de opties zoals leder, navi, xenon )

En binnekort opzoek voor me stiefbroer naar zijn ideale Golf 1, maar hij had het over een Karmann editie, iemand meer verstand daarover?

Leuk dat hij een Golf 1 wilt! :) Die "Karmann editie" zegt mij niks, ik weet wel dat de cabrio's normaal door Karmann gemaakt werden en dat ze altijd zo'n badge hebben op de voorste vleugels.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga mezelf maar eens afmaken... :ch:

Net de auto gewassen, maak ik een hele kras in die waardeloze zachte lak op m'n auto :cry::7

Met de hogedruk van de wasbox tik ik de auto aan, omdat de slang ineens op spanning kwam te staan... :? (Die roller wou niet mee)

Een van de redenen waarom ik de laatste tijd mijn auto veel met de hand was. Minder beschadigingen, mooier resultaat en goedkoper. Je bent alleen wat langer bezig, maar dat maakt mij als auto liefhebber weinig uit.

Ik kan/mag geen auto wassen hier voor het huis, dus moet wel naar een wasbox

Woon nu ergens anders, maar bij het huis waar ik hiervoor woonde, kon het wel, en deed ik het inderdaad altijd thuis

Het is een kras van zo'n 10 cm die behoorlijk diep is :duh:

Wat is dat voor een onzin, je mag toch gewoon je auto wassen op de parkeerplaats of ben ik gek?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is dat voor een onzin, je mag toch gewoon je auto wassen op de parkeerplaats of ben ik gek?

Nou, we hebben niet eens een water aansluiting ;)

En het is gewoon niet handig om hier de auto te wassen

Die wasbox is overigens ook maar 2 minuten rijden, en die fout maak ik nooit meer ;)

Heb op het moment wel wat problemen met de auto, ik heb nog maar ongeveer 40% remvermogen

Het is waarschijnlijk de rembekrachtiger die kapot aan het gaan is :{

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...