Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Leuk dat hij een Golf 1 wilt! :) Die "Karmann editie" zegt mij niks, ik weet wel dat de cabrio's normaal door Karmann gemaakt werden en dat ze altijd zo'n badge hebben op de voorste vleugels.

Karmann versie heeft oa. de Quartett bumpers rondom ipv. de smalle bumpers ;)

Hadden oorspronkelijk ook een iets ander interieur dacht ik.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Leuk dat hij een Golf 1 wilt! :) Die "Karmann editie" zegt mij niks, ik weet wel dat de cabrio's normaal door Karmann gemaakt werden en dat ze altijd zo'n badge hebben op de voorste vleugels.

Karmann versie heeft oa. de Quartett bumpers rondom ipv. de smalle bumpers ;)

Hadden oorspronkelijk ook een iets ander interieur dacht ik.

Volgens het internet bestaat er helemaal geen "Karmann Editie". Dat blijkt gewoon een naam die men heeft gegeven aan de latere Golf 1 cabrio's die dus standaard die Quartett bumpers hebben. Het zou ook nogal een domme naam zijn, aangezien dat alle cabrio's door Karmann gemaakt zijn. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens het internet bestaat er helemaal geen "Karmann Editie". Dat blijkt gewoon een naam die men heeft gegeven aan de latere Golf 1 cabrio's die dus standaard die Quartett bumpers hebben. Het zou ook nogal een domme naam zijn, aangezien dat alle cabrio's door Karmann gemaakt zijn. :D

Ik heb niet gezegd dat het een officiële naam is, het is namelijk ook een bijnaam voor de Cabrio's met dikke bumpers ;)

Daarnaast noemen 99 van de 100 mensen het zo dus het is makkelijker om met die naam te praten ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens het internet bestaat er helemaal geen "Karmann Editie". Dat blijkt gewoon een naam die men heeft gegeven aan de latere Golf 1 cabrio's die dus standaard die Quartett bumpers hebben. Het zou ook nogal een domme naam zijn, aangezien dat alle cabrio's door Karmann gemaakt zijn. :D

Ik heb niet gezegd dat het een officiële naam is, het is namelijk ook een bijnaam voor de Cabrio's met dikke bumpers ;)

Daarnaast noemen 99 van de 100 mensen het zo dus het is makkelijker om met die naam te praten ;)

dan ben ik zeker die ene :puh: ik noem dat gewoon een oude opgepimpte golf cabrio :bonk:

En inderdaad, dat is bijna nog de enige Golf 1 (/2) die ik wel eens zie rijden :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb niet gezegd dat het een officiële naam is, het is namelijk ook een bijnaam voor de Cabrio's met dikke bumpers ;)

Daarnaast noemen 99 van de 100 mensen het zo dus het is makkelijker om met die naam te praten ;)

Ah ok, dan kan ik volgen :puh:

Ik had persoonlijk nog niet van die naam gehoord, dus behoor ik tot die 1 %. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga mezelf maar eens afmaken... :ch:

Net de auto gewassen, maak ik een hele kras in die waardeloze zachte lak op m'n auto :cry::7

Met de hogedruk van de wasbox tik ik de auto aan, omdat de slang ineens op spanning kwam te staan... :? (Die roller wou niet mee)

Misschien zeg ik nu iets heel geks, maar is een lakstift geen idee? Ik heb 't zelf nog nooit gebruikt dus ik weet niet hoe 't werkt hoor... Is 't helemaal tot op de grondlaag? Anders kun je misschien met commandant wat proberen? Dat heeft bij mij de nodige krasjes er ook uitgehaald.

Overigens kan het altijd erger: Toen ik wat jonger was heb ik een keer geprobeerd de vogelpoep van m`n ouders hun auto te halen met een schuursponsje. Wist ik veel dat de lak daar niet tegen kon :7 Dat zie je nu nog steeds, heel de motorkap zit onder de krassen xD

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien zeg ik nu iets heel geks, maar is een lakstift geen idee? Ik heb 't zelf nog nooit gebruikt dus ik weet niet hoe 't werkt hoor... Is 't helemaal tot op de grondlaag? Anders kun je misschien met commandant wat proberen? Dat heeft bij mij de nodige krasjes er ook uitgehaald.

Overigens kan het altijd erger: Toen ik wat jonger was heb ik een keer geprobeerd de vogelpoep van m`n ouders hun auto te halen met een schuursponsje. Wist ik veel dat de lak daar niet tegen kon :7 Dat zie je nu nog steeds, heel de motorkap zit onder de krassen xD

Is dat zo'n stifjte dat lijkt op een klein alcoholstiftje? Hebben wij ook al vaak gebruikt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien zeg ik nu iets heel geks, maar is een lakstift geen idee? Ik heb 't zelf nog nooit gebruikt dus ik weet niet hoe 't werkt hoor... Is 't helemaal tot op de grondlaag? Anders kun je misschien met commandant wat proberen? Dat heeft bij mij de nodige krasjes er ook uitgehaald.

Overigens kan het altijd erger: Toen ik wat jonger was heb ik een keer geprobeerd de vogelpoep van m`n ouders hun auto te halen met een schuursponsje. Wist ik veel dat de lak daar niet tegen kon :7 Dat zie je nu nog steeds, heel de motorkap zit onder de krassen xD

Is dat zo'n stifjte dat lijkt op een klein alcoholstiftje? Hebben wij ook al vaak gebruikt. :)

Maken jullie zoveel krassen dan?

Link to comment
Delen op andere websites

Wij hebben ook nog ergens een lakstift liggen, gekregen na het spuiten van de motorkap voor de overige schades ( krasjes van wasstraat, sleutels etc )..

Overigens sinds een paar weken 2 tablet's ( 2 x Galaxy Tab, ook nog 1 x Galaxy Note ) waarvan 1 Tab in het dashboard kastje gaat:

21948000007_large.jpg

Zo ongeveer als dit..

Alleen nog even afspraak maken met ECD Tuning voor de kabels en dergelijke.. moet helemaal achter t dashboard langs. Ook moet die samenwerken met de boxjes/radio/parrot.

Link to comment
Delen op andere websites

Maken jullie zoveel krassen dan?

Neen, maar de meeste van onze auto's waren zwart, en dus wordt zo'n stiftje lang gebruikt. :puh:

Als het dezelfde kleur is wel :puh:. Anders zie je zo'n streep met kleurverschil.

Kans is sowieso dik dat je kleurverschil ziet, al is het minimaal.

Deze kans is er ook al flink bij het spuiten, omdat er gigantisch veel dingen er invloed op kunnen hebben.

Dus laat staan met een lakstift, een goede zon of lamp erop en je kan het al vaak spotten waar ze met een stift langs zijn geweest.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...