Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kleurverschil is er zeker, maar het staat wat beter dan zo'n lelijke kras. :puh:

Daar kan ik je zeker geen ongelijk in geven, het is niet de meeste mooie oplossing maar wel de beste in looks/prijs verhouding.

Niet iedereen heeft (veel) geld ervoor over om zijn auto te laten spuiten of een deel om vervolgens de volgende week weer een deuk of kras te krijgen.

Me oom had dat pechje wel, eerst knalde een fietser tegen zijn wagen, achterlicht stuk.

Nja, nieuw achterlicht erin en een week ofzo later kwam ie bij zijn auto, iemand hetzelfde achterlicht stuk gereden.

En dat gebeurde ook nog eens met krassen en deuken in zijn achterklep, heeft er nu nog een deuk in zijn kofferklep maar die laat ie niet maken.

Hij weet dat als ie dat doet dat er over een tijd er weer een deuk in zit of een kras, waardoor ie weer bij af is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kijk wel wat ik doe met die kras, wil ook niet het nodige beunwerk eraan verrichten, dan laat ik het liever nog spuiten ;)

Heb alweer wat schoonmaak/poets middelen gehaald (klei en scratchX enzo), polijstmiddelen had ik al staan

Overigens ga ik morgen met de auto naar de garage (alles weer keurig zwart gedaan :puh: ), waar we naar de remmen gaan kijken, eens zien wat er aan de hand is

Mochten toch de schijven + blokken op zijn, ga ik ze voor het volgende vervangen:

Brembo remschijf FD.031.000

2101600.jpg

Ferodo DS Performance FDS1370

DS_Perf.jpg

Dat zorgt bij elkaar voor behoorlijk wat remvermogen :)

Daarbij worden waarschijnlijk morgen de banden van de zomervelgen afgehaald, aangezien er eentje gericht moet worden, en ik eraan zit te denken de andere meteen op te laten knappen :D

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom nog zoveel geld spenderen als je volgend jaar een nieuwe wagen ga rijden Rusty?

Gisteren mijn auto nog anderhalf centimeter naar beneden geschroefd, begint nu echt stug te worden en meer dingen te raken als mijn onderlip. Toch wil ik straks met mijn zomerset nog 1 of 2cm naar beneden en dan vind ik het wel mooi geweest. Is nog net leuk rijden zo, zaterdag zal ik een foto proberen te maken. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom nog zoveel geld spenderen als je volgend jaar een nieuwe wagen ga rijden Rusty?

daar zit wat in, ik doe ook niets met dit karretje... en aan m'n C2 deed ik de laatste tijd ook niets meer :puh:

Aan oudere karretjes doe ik niets aan ( ouder dan 8 jaar )

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom nog zoveel geld spenderen als je volgend jaar een nieuwe wagen ga rijden Rusty?

Nou, mijn beste jongen, dat zal ik je zeggen :puh:

Aan een auto zonder remmen heb je nou eenmaal niet zoveel :schater:

Maargoed, vandaag zijn we er mee bezig geweest en we zijn erachter, wat er op zéér korte termijn gaat gebeuren:

*Nieuwe remschijven voor + remblokken (schijven waren 18,9 mm dik, en het minimum is 18,4 mm :schater: )

*1x nieuwe band (Pirelli PZero Nero), huidige band heeft 2 mm profiel

*Velgen laten richten (2 krom!!!) :ch:

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom nog zoveel geld spenderen als je volgend jaar een nieuwe wagen ga rijden Rusty?

Nou, mijn beste jongen, dat zal ik je zeggen :puh:

... het begon allemaal deze morgen in mijn melkherberg... :schater:

-----

naja, mooi als je het zelf kan / de contacten heb... ik kan dat (/ heb die ) helaas niet en ben daarom een buidel met geld er aan kwijt :sigaar:

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

mijn banden / remschijven zijn nieuw* gelukkig :puh: ( *jaartje oud ). Alleen mijn nieuwe karretje heeft geen ABS en dat merk je wel soms :schater:

Ik heb ABS op 2 wielen :7.

Aangezien men magneetstriprechtsachter stuk is (= wiellager volledig vervangen) telt ie daar het toerental niet meer van men wiel. Op de andere 2 dus wel, achteraan heeft ie blijkbaar uitgeschakeld. Hij zegt wel op men Dashboard (ABS) oranje lampje maar hij werkt dus nog altijd :7.

Overigens zit er in de punto geen enkele bluts of dergelijke. Enkel een klein krasje op men achterbumper door iets in de koffer te zetten en wat steenslag vooraan, best wel netjes voor een auto van bijna 10jaar oud. :D

Link to comment
Delen op andere websites

mijn banden / remschijven zijn nieuw* gelukkig :puh: ( *jaartje oud ). Alleen mijn nieuwe karretje heeft geen ABS en dat merk je wel soms :schater:

Ik heb ABS op 2 wielen :7.

Aangezien men magneetstriprechtsachter stuk is (= wiellager volledig vervangen) telt ie daar het toerental niet meer van men wiel. Op de andere 2 dus wel, achteraan heeft ie blijkbaar uitgeschakeld. Hij zegt wel op men Dashboard (ABS) oranje lampje maar hij werkt dus nog altijd :7.

Overigens zit er in de punto geen enkele bluts of dergelijke. Enkel een klein krasje op men achterbumper door iets in de koffer te zetten en wat steenslag vooraan, best wel netjes voor een auto van bijna 10jaar oud. :D

lijkt me grappig als een kant het niet doet, dus bijv linkervoor en achter wiel. dan remt de auto schuin :schater:

mijn karretje heeft met net 11 jaar ook geen enkel krasje gelukkig.De bumpers zijn niet mee gespoten, dus daar komen dan ook minder snel ( visuele ) krasjes op

Link to comment
Delen op andere websites

De remmen zijn inmiddels besteld, ik hoop dat ik ze volgende week een keer binnen krijg!

Het zijn de Brembo schijven geworden met Ferodo DS Performance blokken :*D

Overigens volgende week ook waarschijnlijk kijken naar andere velgen:

Bellini Bella Black Chrome (17 inch)

Voorbeeld foto:

TeamBetuweAvondMeeting2010-0021.jpg

(Alleen heeft deze auto die onmogelijk lelijke GT Bumpers, maar gaat om het idee)

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom nog zoveel geld spenderen als je volgend jaar een nieuwe wagen ga rijden Rusty?

Nou, mijn beste jongen, dat zal ik je zeggen :puh:

... het begon allemaal deze morgen in mijn melkherberg... :schater:

-----

naja, mooi als je het zelf kan / de contacten heb... ik kan dat (/ heb die ) helaas niet en ben daarom een buidel met geld er aan kwijt :sigaar:

Zijn geneg mensen die het meeste zelf doen ook zwart voor een andere doen. ;) Je moet alleen goed zoeken.
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom nog zoveel geld spenderen als je volgend jaar een nieuwe wagen ga rijden Rusty?

Nou, mijn beste jongen, dat zal ik je zeggen :puh:

... het begon allemaal deze morgen in mijn melkherberg... :schater:

-----

naja, mooi als je het zelf kan / de contacten heb... ik kan dat (/ heb die ) helaas niet en ben daarom een buidel met geld er aan kwijt :sigaar:

Zijn geneg mensen die het meeste zelf doen ook zwart voor een andere doen. ;) Je moet alleen goed zoeken.

Mooiste is om contacten te hebben, niet iedereen kan om zo maar te zeggen een banden 'machine' permitteren. Of niet iedereen heeft kennis om slecht lopende motor weer helemaal super te laten draaien. En als je redelijk goed bevriend bent met mensen die dat wel hebben dan kan het een hoop schelen.

Ot,

BMW1M2.jpg

BMW1M1.jpg

1mCoupe5.jpg

1mCoupe3.jpg

1mCoupe4.jpg

1mCoupe18.jpg

1mCoupe21.jpg

1mCoupe34.jpg

1mCoupe32.jpg

1mCoupe14.jpg

Zomerset is gespoten

IMG_4061.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

De remmen zijn inmiddels besteld, ik hoop dat ik ze volgende week een keer binnen krijg!

Het zijn de Brembo schijven geworden met Ferodo DS Performance blokken :*D

Overigens volgende week ook waarschijnlijk kijken naar andere velgen:

Bellini Bella Black Chrome (17 inch)

Voorbeeld foto:

Afbeelding

(Alleen heeft deze auto die onmogelijk lelijke GT Bumpers, maar gaat om het idee)

Geile velgjes, als je ze neemt gaan ze hem goed staan :tu:

Waarom nog zoveel geld spenderen als je volgend jaar een nieuwe wagen ga rijden Rusty?

Nou, mijn beste jongen, dat zal ik je zeggen :puh:

... het begon allemaal deze morgen in mijn melkherberg... :schater:

-----

naja, mooi als je het zelf kan / de contacten heb... ik kan dat (/ heb die ) helaas niet en ben daarom een buidel met geld er aan kwijt :sigaar:

Zijn geneg mensen die het meeste zelf doen ook zwart voor een andere doen. ;) Je moet alleen goed zoeken.

Mooiste is om contacten te hebben, niet iedereen kan om zo maar te zeggen een banden 'machine' permitteren. Of niet iedereen heeft kennis om slecht lopende motor weer helemaal super te laten draaien. En als je redelijk goed bevriend bent met mensen die dat wel hebben dan kan het een hoop schelen.

Ot,

*Foto's*

Je weet zelluf, blijft een geile bak :tu:

En de beide setjes zijn erg nice, zou zelf niet kunnen kiezen welke set ik erop zou doen :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...